ارتباط بین معراج رسول اکرم(ص) و عروج مسیح(ع)

منظور آیه ۱ سوره اسراء یا آیه معراج این است که رسول اکرم(ص) جهان‌های عدم را مشاهده یا تماشا کرده است. در شعر ۱ در نیایش خداوند بوستان سعدی کلمات عدم و مصطفی و در ترجیع بند ۱ خاقانی کلمات عدم و مصطفی و در شعر ۱ مجلس اول سعدی کلمات عدم، المصطفی و مشاهده و در خطبه ۱۰۸ نهج البلاغه کلمات پیامبر و مشاهده و در غزل ۱۸۰ آشفته شیرازی و در برگ ۳۷ کتاب انسان، از منظری دیگر کلمه مشاهده و در برگ ۱۰۸ کتاب آشنایی با صادق هدایت کلمه مشاهدات و در آیه ۱۰۸ سوره اعراف و در باب ۱ انجیل مرقس و در قصیده ۱ عراقی و در غزل ۱ غنی کشمیری و در غزل ۳۵۴۱ صائب تبریزی کلمه تماشا و در قصیده ۱ سلیم تهرانی کلمه عدم و در شعر «فی التوحید باری تعالی جل و علا» عطار کلمات عرش، انجم و در قصیده ۱۰۸ سنایی کلمات عدم و انجم و در غزل ۳۷ صائب تبریزی کلمات عدم و معراج ذکر شده‌اند. در سوره نجم به معراج رسول اکرم(ص) اشاره شده است. تفاوت کلمات انجم و نجم حرف الف است. حرف الف حرف شماره ۱ حروف الفبای فارسی است. در مثنوی ۱ نسیمی و در قطعه ۱ خاقانی کلمه الف و در شعر ۱ حمید الدین بلخی و در برگ ۱۸۰ کتاب انسان، از منظری دیگر کلمه حروف و در شعر «فی التوحید باری تعالی جل و علا» عطار و در باب ۱ انجیل مرقس و در شعر ۱ در نیایش خداوند بوستان سعدی و در مثنوی ۱ نسیمی و در غزل ۱۸۰ فیض کاشانی کلمه حرف و در برگ ۳۷ کتاب آشنایی با صادق هدایت کلمه فارسی وجود دارد. بیت زیر از قصیده ۱ نسیمی به سوره نجم و معراج محمد(ص) اشاره می‌کند.

بدان محمد امی که در شب معراج *** قدم نهاد و گذشت از مقام «اوادنی«

در شعر ۱ حمید الدین بلخی نیز به معراج محمد(ص) اشاره شده است. در روایات بیان شده که رسول اکرم(ص) در معراج خروسی را مشاهده کرده است. در خبر زیر از روزنامه جهان صنعت با عنوان «رمزگشایی از نمادهای حیوانی تاریخ ایران» بیان شده: «خروس در باورهای ایرانی پاسبان شب است و در سپیده دم صبح با دیو خواب و تنبلی «بوشاسب» مبارزه می‌کند تا مردم را بیدار نگاه دارد.» در ادامه مقاله کلمات روزنامه، جهان، نماد، حیوان، تاریخ، ایران، پاسبان، شب و صبح و در قصیده ۱ سلیم تهرانی کلمات خروس و خواب و در شعر ۱ مجلس اول سعدی و در غزل ۱ شهریار و در قصیده ۱۰۸ سنایی و غزل ۳۷ طبیب اصفهانی و غزل ۱۰۸ حزین لاهیجی کلمه صبح و در قصیده ۱۰۸ سنایی کلمات صبح و خواب و در شعر ۱ در عدل و تدبیر و رای بوستان سعدی و در تضمین ۱ فروغی بسطامی و در غزل ۱۰۸ محتشم کاشانی در غزل ۱۸۰ فیض کاشانی و در غزل ۳۵۲ سعدی کلمه خواب و در قصیده ۱۰۸ ناصرخسرو و در مثنوی ۱۸۰ نراقی کلمه بیدار و در قصیده ۱ عراقی کلمات خواب و حیوان و در باب ۱ کتاب مقدس یوشع و در غزل ۱ محتشم کاشانی کلمه حیوان و در ترجیع بند ۱ خاقانی کلمات صبح و دیو و در باب ۱ انجیل مرقس کلمات صبح، خواب، حیوان و دیو وجود دارند. در آیه ۱ سوره مدثر خداوند به رسول اکرم(ص) فرموده: «اي در بستر خواب آرميده!» در باب ۱ انجیل برنابا کلمه بستر وجود دارد. در آیه ۱ سوره ۷۳ قرآن (مزمل) خداوند به رسول اکرم(ص) فرموده: «الا ای رسولی که در جامه (فکرت و خاموشی) خفته‌ای.» در باب ۱ انجیل مرقس و در غزل ۱ محتشم کاشانی کلمه بانگ وجود دارد. خروس بانگ سر می‌دهد. منصور حلاج جهان‌های عدم را مشاهده یا تماشا کرده است و خود را با تمام مخلوقات در وحدت دیده و از این جهت بانگ اناالحق سر داده است. در شعر ۱ حمید الدین بلخی و در خطبه ۱۰۸ نهج البلاغه کلمه وحدت و در غزل ۱۸۰ حیکم نزاری کلمات حلاج و انا الحق و در شعر ۱۸۰ اقبال لاهوری کلمه اناالحق و در غزل ۳۷ مولانا کلمه منصور ذکر شده است. در قصیده ۱۰۸ سنایی کلمه کارخانه وجود دارد. مقدمه رمان «کارخانه مطلق‌سازی.» اثر کارل چاک را صادق هدایت نوشته است. در توضیحات «کارخانه مطلق‌سازی.» در ویکی‌پدیا بیان شده: «چاپک از اندیشه فلسفی اسپینوزا درباره وحدت وجود بهره می‌گیرد.» در برگ‌های ۳۷ و ۱۰۸ کتاب آشنایی با صادق هدایت کلمه فلسفه وجود دارد. وحدت وجود به معنی این است که تمام مخلوقات جزئی از خداوند هستند؛ در عین حال خداوند ورای همه چیز است. در توضیحات منصور حلاج در ویکی‌پدیا بیان شده: «کرامتی در همین زمینه از خود نشان داده ‌است. از کنار یک انبار پنبه می‌گذشت، اشاره کرد و دانه از پنبه بیرون آمد.» در شعر ۱ مجلس اول سعدی کلمات کرامت و دانه و در غزل ۱ آشفته شیرازی کلمه کرامت و در مثنوی ۱ حافظ و در غزل ۳۷ مولانا و در خطبه ۱۰۸ نهج البلاغه کلمه دانه و در ادامه مقاله کلمه بیرون ذکر شده است. عیسی(ع) از بالای کوه زیتون در بیت المقدس عروج کرده است. در شعر ۱ مجلس اول سعدی کلمات عدم و عیسی و در ترجیع بند ۱ خاقانی کلمات عدم، عیسوی، پسر و کوه و در باب ۱۰۸ انجیل برنابا کلمات یسوع و کوه و در شعر «فی التوحید باری تعالی جل و علا» عطار و در شعر ۱ حمید الدین بلخی کلمات عیسی و کوه و در شعر ۱ در نیایش خداوند بوستان سعدی و در قصیده‌های ۱ حافظ و اوحدی و در قصیده ۱۰۸ ناصرخسرو و در مثنوی ۱۸۰ نراقی و در قصیده ۱۸۰ کمال الدین اسماعیل کلمه کوه وجود دارد. در آیه ۱ سوره تین کلمات انجیر و زیتون معنای ظاهری و باطنی دارند. در مثنوی ۱ نسیمی کلمه تین و در قصیده ۱ نسیمی کلمات ظاهر و باطن و در باب ۱ انجیل مرقس و در غزل ۱ محتشم کاشانی و در شعر ۱ حمید الدین بلخی کلمه ظاهر وجود دارد. معنای ظاهری این کلمات میوه‌های انجیر و زیتون است و معنای باطنی آن‌ها دو کوهی است که در دمشق پایتخت سوریه و بیت المقدس قرار دارند. این دو کوه درختان انجیر و زیتون داشتند. در قصیده ۱۰۸ سنایی و در قصیده ۱۸۰ کمال الدین اسماعیل به میوه و در آیه نور به درخت زیتون اشاره شده است. در قصیده ۱۸۰ ناصرخسرو به گل یاسمین اشاره شده که نماد شهر دمشق است. اگر عبارت «ارتباط بین معراج رسول اکرم(ص) و عروج مسیح(ع)» را به عدد ابجد صغیر تبدیل کنیم حاصل ۱۱۱ می‌شود. سوره اسراء ۱۱۱ آیه دارد. ارقام عددهای ۱، ۱۱ و ۱۱۱ مشترک هستند. سوره اسراء ۶۷۹۱ حرف دارد. در آیه ۹۷:۱۶ انجیل برنابا به محمد(ص) اشاره شده است. ارقام عددهای ۶۷۹۱ و ۹۷:۱۶ مشترک هستند. سال ۱۹۷۶ میلادی معادل سال ۱۳۵۴ خورشیدی است. سوره اسراء ۱۵۳۴ کلمه دارد. در سوره اسراء کلمه خورشید وجود دارد. در انجیل برنابا نوید ظهور محمد(ص) بیان شده است. در انجیل‌های دیگر نوید ظهور محمد(ص) را پاک کردند. در ادامه مقاله به پاک کردن اشاره شده است. در قصیده ۱ حافظ کلمات صف و پاک و در آیه ۱ سوره صف و در آیه ۱ سوره اسراء کلمه پاک وجود دارد. در سوره صف نوید ظهور محمد(ص) توسط مسیح(ع) بیان شده است. در غزل ۱ محتشم کاشانی کلمات صف و ظهور و در باب ۱ انجیل مرقس کلمه ظهور و در غزل ۱ فروغی بسطامی کلمه صف و در شعر ۱ مجلس اول سعدی کلمات ظهور و احمد و در ترجیع بند ۱ خاقانی کلمات صف و مصطفی و وجود دارد. در سوره صف و در قصیده ۱ نسیمی کلمات محمد و احمد و در مثنوی ۱ نسیمی و در شعر ۱ مجلس اول سعدی و در غزل ۱ آشفته شیرازی و در قصیده ۱ عراقی کلمه احمد ذکر شده است. 

رمزگشایی از نمادهای حیوانی تاریخ ایران

خروس در باورهای ایرانی پاسبان شب است و در سپیده دم صبح با دیو خواب و تنبلی بوشاسیا مبارزه می‌کند تا مردم را بیدار نگه دارد.

https://jahanesanat.ir/243671

مطلبی که بیان گردید بخشی از مقاله «فرمانروایی و حاکمیت مطلق ویژه خداست» است که آدرس آن در زیر آمده است.

https://noorvaneshaneha.blogspot.com/2025/02/blog-post.html

https://www.tribunezamaneh.com/archives/author/d92580

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

کتاب نور و کتاب نشانه ها

گوشه ای از تحریف ها در کتاب های مقدس و دین ها

ارتباط بین کلمه ها و عددها در قرآن، کتاب های مقدس، شعرها و ...