ارتباط بین معراج رسول اکرم(ص) و عروج مسیح(ع)
آیه ۱ سوره اسراء و ترجمه الهی قمشهای بیان میکند: «پاک و منزه است خدایی که در (مبارک) شبی بنده خود (محمّد) را از مسجد حرام (مکّه معظّمه) به مسجد اقصایی که پیرامونش را مبارک و پر نعمت ساختیم سیر داد تا آیات و اسرار غیب خود را به او بنماییم که او (خدا) به حقیقت شنوا و بیناست.» در خطبه ۱ نهج البلاغه کلمات خدا، محمد، بندگی، مبارک، نعمت، اسرار و بینا و در ترجیع بند ۱ نسیمی کلمات خدا، حقیقت، کعبه، قبله، مبارک، شبانه، بنده، اسرار، غیب و بینا و در ترجیع بند ۱ خاقانی و در تضمین ۱ فروغی بسطامی و و در برگ ۲۲۴ کتاب انسان از منظری دیگر و در قصیده ۴۲۲ امیر معزی کلمه کعبه و در قصیده ۱ فضولی کلمات کعبه و مبارک و در قصیده ۱ امیر معزی کلمات پیمبر، مسجد، مکه و بینا و در قطعه ۱ خاقانی کلمات اسرار و سیر و در بابهای ۱ و ۲۴ انجیل برنابا و در مثنوی ۱ حافظ کلمه مبارک و در قصیده ۲۴ امیر معزی کلمات مبارک، شب و نعمت و در شعر ۱ خسرو و شیرین نظامی گنجوی کلمات مبارک و معمور و در غزل ۲۲۴ مولانا کلمه معمور وجود دارد. منظور از بیت المعمور کعبه است. آیه ۴ سوره طور و ترجمه الهی قمشهای بیان میکند: «قسم به بیت المعمور (کعبه اهل زمین یا مسجد ملایک آسمان).» اگر عبارت «قسم به بیت المعمور (کعبه اهل زمین)» را به عدد ابجد کبیر تبدیل کنیم حاصل ۱۲۴۶ میشود. در غزل ۱۶۴۲ مولانا کلمه زمین وجود دارد. ارقام عددهای ۱۲۴۶ و ۱۶۴۲ مشترک هستند. اگر متن عربی آیه ۴ سوره طور را به عدد ابجد صغیر تبدیل کنیم حاصل ۴۴ میشود. در مقاله عدد ۴۴ ذکر شده است. آیه ۴ سوره طور و ترجمه انصاریان بیان میکند: «و به آن خانه آباد،» اگر این ترجمه را به عدد ابجد صغیر تبدیل کنیم حاصل ۴۴ میشود. آیه ۴ سوره طور و ترجمه مکارم شیرازی بیان میکند: «و سوگند به بيت المعمور.» اگر این ترجمه را به عدد ابجد وسیط تبدیل کنیم حاصل ۸۸ میشود. در مقاله عدد ۸۸ ذکر شده است. کعبه در مسجدالحرام قرار دارد. منظور آیه ۱ سوره اسراء یا آیه معراج این است که رسول اکرم(ص) جهانهای عدم را مشاهده یا تماشا کرده است. در شعر ۱ در نیایش خداوند بوستان سعدی و در ترجیع بند ۱ خاقانی کلمات عدم و مصطفی و در شعر ۱ مجلس اول سعدی کلمات عدم، المصطفی و مشاهده و در ترجیع بند ۱ شاه نعمت الله ولی کلمات محمد و مصطفی و در برگ ۲۲۴ کتاب پله پله تا ملاقات خدا کلمات فانی و معراج و در مسمط ۱ ادیب الممالک کلمات عرش، محمد و احمد و در قصیده ۱ عراقی کلمات احمد و تماشا و در باب ۱ انجیل مرقس و در شعر ۱ جاویدنامه اقبال لاهوری و در غزل ۱ غنی کشمیری و در ترجیع بند ۱ فرخی سیستانی و در قصیده ۱ امیر معزی و در رباعی ۲۴ خیام و در قصیده ۲۴ ظهیر فاریابی و در برگ ۲۴۲ کتاب زهیر و در برگهای ۲۲۴، ۲۴۲ و ۲۴۴ کتاب تفسیر اشو بر چنین گفت زردشت نیچه و در غزل ۲۶۱۴ مولانا کلمه تماشا وجود دارد. در شعر ۱ حمید الدین بلخی نیز به معراج محمد(ص) اشاره شده است. در شعر ۱ حمید الدین بلخی عبارت «راکب البراق الی المعراج» و در ترجیع بند ۱ خاقانی کلمه براق و در شعر ۲۴ خسرو و شیرین نظامی گنجوی کلمات براق و رخشنده وجود دارند. در ویکیپدیا بیان شده معنای فارسی براق استر و درخشان است. در مقاله کلمه استر و در آیه نور و ترجمههای الهی قمشهای، خرمشاهی و فولادوند و در باب ۱ کتاب مقدس حزقیال و در باب ۱۰ انجیل برنابا و در منشور کوروش کلمه درخشان و در خطبه ۱ نهج البلاغه کلمات درخشان و درخشنده و در باب ۴۲ انجیل برنابا کلمه درخشید و در قصیده ۴۲۲ امیر معزی کلمه بدرخشید وجود دارد. در مقاله بیان شده که در آیه نور منظور از «آسمانها و زمین» کل راه کمال یا آخرین مرحله کمال یا جهانهای عدم است. منظور آیه ۱ سوره اسراء یا آیه معراج این است که رسول اکرم(ص) جهانهای عدم را مشاهده یا تماشا کرده است. در توضیحات براق در ویکیپدیا بیان شده: «بُراق در سنت اسلامی، نام مَرکبی آسمانی است که محمد در سفر شبانه خود، معراج، مسیر بین مسجدالحرام در مکه تا مسجدالاقصی را بهوسیله آن پیمود.» در توضیحات براق در ویکیپدیا بیان شده: «همچنین گرایش به توجیه عرفانی واژه «بُراق» و «معراج» و تفسیر آن به عنوان تمثیل در برخی متون چون معراجنامه ابنسینا نیز دیده میشود.» در ترجیع بند ۱ شاه نعمت الله ولی کلمه بوعلی سینا و در شعر ۱ حمید الدین بلخی کلمه همدان و عبارت «راکب البراق الی المعراج» وجود دارد. آرامگاه ابن سینا در شهر همدان است. ابن سینا متولد بخارا است. در قصیده ۱ امیر معزی کلمه بخارا وجود دارد. در ترجیع بند ۱ شاه نعمت الله ولی به بوعلی سینا اشاره شده است. در توضیحات ابن سینا در ویکیپدیا بیان شده: «ناتلی به من منطق و هندسه آموخت و چون مرا در دانش اندوزی بسیار توانا دید به پدرم سفارش کرد که مبادا مرا جز به کسب علم به کاری دیگر وادار سازد و به من نیز تأکید کرد جز دانش آموزی شغل دیگر برنگزینم.» در مقاله کلمات منطق و علم و در شعر ۱ شاهنامه فردوسی «جمشید» کلمه هندسی وجود دارد. در توضیحات ابن سینا در ویکیپدیا بیان شده: «۱ شهریور، همزمان با زادروز او در ایران روز پزشک است.» در مقاله عدد ۱ و کلمه پزشک ذکر شده است. در قصیده ۱ سلیم تهرانی و در غزل ۱ مسعود سعد سلمان و در شعر ۲۴ منوچهر شاهنامه فردوسی کلمه خروس وجود دارد. در روایات بیان شده که رسول اکرم(ص) در معراج خروسی را مشاهده کرده است. در خبر زیر از روزنامه جهان صنعت با عنوان «رمزگشایی از نمادهای حیوانی تاریخ ایران» بیان شده: «خروس در باورهای ایرانی پاسبان شب است و در سپیده دم صبح با دیو خواب و تنبلی «بوشاسب» مبارزه میکند تا مردم را بیدار نگاه دارد.» در برگ ۲۴۲ کتاب پله پله تا ملاقات خدا و در قصیده ۴۲۲ امیر معزی کلمه صنعت و در باب ۱ انجیل مرقس کلمات صبح، خواب، حیوان و دیو و در قصیده ۱ نظام قاری کلمات صبح، خواب، بیدار و دیو و در قصیده ۲۴ امیر معزی کلمات خواب، بیدار و دیو و در شعر ۱ شاهنامه فردوسی «جمشید» و در مسمط ۱ ادیب الممالک و در قصیده ۲۴ خاقانی کلمات خواب و دیو و در ترجیع بند ۱ خاقانی کلمات صبح و دیو و در ترجیع بند ۱ مولانا و در قصیده ۱ عراقی و در شعر ۲۴ خسرو و شیرین نظامی گنجوی کلمات حیوان و خواب و در ترجیع بند ۱ فرخی سیستانی کلمات حیوان، خواب و بیدار و در شعر سایه گیسو رهی معیری و در شعر ۱ مجلس اول سعدی و در شعر ۱ لیلی و مجنون جامی و در قصیده ۱ حزین لاهیجی و در غزل ۱ شهریار و در شعر ۱ دیگر سرودههای فرخی یزدی و در غزل ۱ میرزاده عشقی و در رباعی ۶۱ سلمان ساوجی کلمه صبح و در ترجیع بند ۱ اوحدی و در قصیده ۲۴ محتشم کاشانی کلمات صبح و خواب و در شعر ۱ در عدل و تدبیر و رای بوستان سعدی و در خطبه ۱ نهج البلاغه و در متفرقات ۱ شاه نعمت الله ولی و در تضمین ۱ فروغی بسطامی و در در بیت ۴ شعر ۲ النوبة الثالثة - سوره ص میبدی و در غزل ۲۲۴ مولانا و در برگ ۲۲۴ کتاب الف کلمه خواب و در باب ۱ کتاب مقدس یوشع و در قطعه ۱ سلیم تهرانی کلمه حیوان و در ترجیع بند ۱ نسیمی و در قصیده ۲۴ خاقانی کلمه دیو و در قصیده ۱ میلی و در قصیده ۱۶ عطار و در باب ۶۱ انجیل برنابا و در شعر ۴۲ پادشاهی بهرام گور شاهنامه فردوسی کلمات خواب و بیدار و در برگ ۲۴۲ کتاب زهیر و در برگ ۲۴۴ کتاب تفسیر اشو بر چنین گفت زردشت نیچه کلمات صبح، خواب و بیدار و در مقاله کلمه تنبل ذکر شده است. فریدون فرهودی نویسنده فیلم «نمایش حادثه در صبح پاییزی» است. در قصیده ۲۴ خاقانی و در قصیده ۲۴ ظهیر فاریابی کلمه حادثه و در قصیده ۱ فضولی کلمات حادثه و صبح و در قصیده ۱ حزین لاهیجی و در قصیده ۱ نظام قاری کلمات حادثه، صبح و خزان ذکر شدهاند. شعر «برگهای خزان» سروده ویکتور هوگو است. در مسمط ۱ ادیب الممالک کلمات محمد، بستر و خواب و در ترجیع بند ۱ فرخی سیستانی کلمات بستر و خواب و در باب ۱ انجیل برنابا کلمه بستر وجود دارد. در آیه ۱ سوره مدثر خداوند به رسول اکرم(ص) فرموده: «اي در بستر خواب آرميده!» در آیه ۱ سوره مزمل خداوند به رسول اکرم(ص) فرموده: «الا ای رسولی که در جامه (فکرت و خاموشی) خفتهای.» در مسمط ۱ ادیب الممالک کلمات محمد، تفکر، خاموش و خفتن ذکر شدهاند. خروس بانگ سر میدهد. منصور حلاج جهانهای عدم را مشاهده یا تماشا کرده است و خود را با تمام مخلوقات در وحدت دیده و از این جهت بانگ اناالحق سر داده است. در سوره معارج کلمات عروج و حلاجی و در باب ۱ انجیل مرقس و در ترجیع بندهای ۱ اوحدی و فرخی سیستانی و در غزل ۱ محتشم کاشانی و در شعر ۶۱ دفتر چهارم مثنوی و معنوی مولانا و در غزلهای ۲۲۴ و ۱۲۴۸ مولانا کلمه بانگ وجود دارد. جواد نوربخش نویسنده کتاب «حلاج (شهید عشق الهی)» است. منصور حلاج متولد سال ۲۴۴ قمری است. در مقاله عدد ۲۴۴ ذکر شده است. در توضیحات منصور حلاج در ویکیپدیا بیان شده: «کرامتی در همین زمینه از خود نشان داده است. از کنار یک انبار پنبه میگذشت، اشاره کرد و دانه از پنبه بیرون آمد.» اگر این جمله را به عدد ابجد صغیر تبدیل کنیم حاصل ۲۷۵ میشود. در مقاله عدد ۲۷۵ ذکر شده است. در حکایت ۱۰ باب اول در سیرت پادشاهان گلستان سعدی کلمه پنبه و در شعر ۶۱ دفتر چهارم مثنوی و معنوی مولانا کلمات دانه و پنبه و در شعر ۱ مجلس اول سعدی کلمات کرامت و دانه و در غزل ۱ آشفته شیرازی و در قصیده ۱ فضولی کلمه کرامت و در مثنوی ۱ حافظ و در ترجیع بند ۱ اوحدی و در قصیده ۱ میلی و در قصیده ۱۶ عطار و در برگ ۴۴۲ کتاب تفسیر اشو بر چنین گفت زردشت نیچه کلمه دانه و در قصیده ۲۴ امیر معزی و در شعر ۴۲ تحفةالاحرار جامی کلمات دانه و برون و در قصیده ۱ نظام قاری کلمات پنبه و برون و در باب ۱ انجیل مرقس و در شعر ۱ در نیایش خداوند بوستان سعدی و در ترجیع بندهای ۱ مولانا و اوحدی و در شعر ۱ لیلی و مجنون جامی و در غزل ۱ غنی کشمیری و در غزل ۱ یغمای جندقی و در غزل ۱۵۵۴ امیرخسرو دهلوی کلمه بیرون و در مسمط ۱ ادیب الممالک و در غزل ۱۲۶۴ مولانا کلمه برون وجود دارد. در سوره آلعمران بیان شده: «و چنين بود كه خداوند فرمود اى عيسى من فراگيرنده [روح] تو و بركشندهات به سوى خويش و رهايىدهندهات از [شر] كافرانم و پيروان تو را تا روز قيامت از كافران برتر مىدارم، سپس بازگشت شما به سوى من است، و در آنچه اختلاف داريد داورى خواهم كرد» اگر این آیه را به عدد ابجد کبیر تبدیل کنیم حاصل ۱۴۱۳۸ میشود. در مقاله بیان شده که سوره آل عمران ۳۴۱۸ کلمه دارد. ارقام عددهای ۳۴۱۸ و ۱۴۱۳۸ مشترک هستند. این آیه به عروج عیسی(ع) اشاره میکند. عیسی(ع) از بالای کوه زیتون در بیت المقدس عروج کرده است. در باب ۱۰ انجیل برنابا کلمات یسوع و کوه زیتون و در باب ۱۶ انجیل برنابا کلمات یسوع و کوه و در شعر ۱ مجلس اول سعدی کلمات عدم و عیسی و در ترجیع بند ۱ خاقانی کلمات عدم، عیسوی، پسر و کوه و در مسمط ۱ ادیب الممالک کلمات عرش، کوه، قاف و مسیح و در شعر ۱ حمید الدین بلخی و در قصیده ۱ میلی کلمات عیسی و کوه و در ترجیع بند ۱ نسیمی کلمات عدم و کوه و در شعر ۴۲ تحفةالاحرار جامی کلمات عدم و مسیحا و در ترجیع بند ۱ مولانا و در مثنوی ۱ نسیمی و در غزل ۲۶۱۴ مولانا کلمه عیسی و در قصیده ۲۴ خاقانی کلمه عیسای و در غزل ۱ بیدل دهلوی کلمه مسیحا و در قصیده ۱ جهان ملک خاتون عبارت عیسی مریم و در قصیده ۱۶ عطار کلمات پسر و کوه و در شعر ۱ در نیایش خداوند بوستان سعدی و در خطبه ۱ نهج و در قصیده ۱ حافظ و در شعر ۱ شاهنامه فردوسی «جمشید» و در شعر ۱ لیلی و مجنون جامی و در ترجیع بند ۱ فرخی سیستانی و در قصیده ۱ سوزنی سمرقندی و در قصیده ۱ نظام قاری و در قصیده ۱ مجد همگر و در قصیده ۱ امیر معزی و در شعر ۲۴ منوچهر شاهنامه فردوسی و در قصیده ۲۴ امیر معزی و در برگ ۲۴۴ کتاب زهیر کلمه کوه وجود دارد. در آیه ۱ سوره تین کلمات انجیر و زیتون معنای ظاهری و باطنی دارند. در مثنوی ۱ نسیمی کلمه تین و در باب ۱ انجیل مرقس و در باب ۱ کتاب مقدس حزقیال و در غزل ۱ محتشم کاشانی و در لمعات ۱ عراقی و متفرقات ۱ شاه نعمت الله ولی و در ترجیع بند ۱ نسیمی کلمات ظاهر و باطن وجود دارند. معنای ظاهری این کلمات میوههای انجیر و زیتون است و معنای باطنی آنها دو کوهی است که در دمشق پایتخت سوریه و بیت المقدس قرار دارند؛ این دو کوه درختان انجیر و زیتون داشتند. در آیه نور به درخت زیتون اشاره شده است. در ترجیع بند ۱ مولانا کلمات میوه و یاسمین و در شعر ۱ لیلی و مجنون جامی و در غزل ۲۴۲ سنایی و در غزل ۱۵۵۴ امیرخسرو دهلوی کلمه یاسمین و در ترجیع بند ۱ اوحدی کلمه یاسمن و در حکایت ۱۰ باب اول در سیرت پادشاهان گلستان سعدی کلمه دمشق وجود دارد. نماد شهر دمشق گل یاسمین است. در باب ۴۲ انجیل برنابا کلمات یسوع و کوه طابور ذکر شدهاند. در توضیحات کوه تابور در ویکیپدیا بیان شده: «کوه تابور (به عبری: הַר תָּבוֹר) کوهی با ارتفاع ۵۷۵ متر در منطقه الجلیل سفلی واقع در شرق دره ایزریل در کشور اسرائیل است.» اگر این جمله را به عدد ابجد صغیر تبدیل کنیم حاصل ۲۴۸ میشود. در مقاله عددهای ۲۴۸ و ۵۷۵ و کلمه دره ذکر شده است. اگر عبارت «ارتباط بین معراج رسول اکرم(ص) و عروج مسیح(ع)» را به عدد ابجد صغیر تبدیل کنیم حاصل ۱۱۱ میشود. سوره اسراء ۱۱۱ آیه دارد. در مقاله به آیه ۱ سوره اسراء و معراج رسول اکرم(ص) اشاره گردید. ارقام عددهای ۱ و ۱۱۱ مشترک هستند. در توضیحات کیخسرو در ویکیپدیا بیان شده: «بر اساس اشعار شاهنامه او پس از سپردن پادشاهی و وداع با یاران و بزرگان سپاه، خود تن در آب روشن شستشو داد و بر فراز کوهی، در سپیده دم و با طلوع خورشید ناپدید شد.» این مطلب نیز به معراج خسرو کیانی اشاره میکند. در شعر ۱ شاهنامه فردوسی «جمشید» کلمات خسرو، کیان، کوه، خورشید، تن، آب، روشن و شستن و در ترجیع بند ۱ خاقانی کلمات خسروان، کیانی، کوه، وداع، تن و آب و در قصیده ۱ عراقی کلمات وداع و یاران و در قصیده ۲۴ امیر معزی کلمات کوه، وداع و یار و در شعر «همچون کرگدن تنها سفرکن» از بودا(ع) کلمات یاران، تن، آب و خورشید و در شعر ۲۴ خسرو و شیرین نظامی گنجوی یاران، تن، آب، روشن، شست، کوه، سپیده دم و خورشید و در قصیده ۲۴ محتشم کاشانی کلمات کوه، طلوع و خورشید و در قصیده ۲۴ ظهیر فاریابی کلمات طلوع و خورشید ذکر شدهاند. بیان گردید که منظور از کوه قاف جهانهای عدم است. جبران خلیل جبران نویسنده کتابهای پیامبر و مسیحا است. در غزل ۱ میرزاده عشقی به کوه الوند اشاره شده است. در توضیحات کوهستان الوند در ویکیپدیا بیان شده کوهستان الوند ۱۱۱مین اثر طبیعی است که سازمان میراث فرهنگی در بهمن ۱۳۸۹ در فهرست میراث طبیعی ایران قرار داد. این کوه همچنین از مناطق حفاظت شده محیط زیست است. در مقاله عددهای ۱۱۱ و ۱۳۸۹ و در شعر ۱ حمید الدین بلخی کلمات بهمن و همدان وجود دارند. عنوان غزل ۱ میرزاده عشقی «کوه الوند و شهر همدان» است. در مقاله عدد ۱۳۷۵ ذکر شده است. در توضیحات کوهستان الوند در ویکیپدیا بیان شده: «کوه الوند، یکی از شمالی ترین قله های رشته کوه زاگرس واقع در شهرستان همدان و تویسرکان است. کوهستان منفردی از شاخههای خاوری زاگرس مرکزی با عرصهای به وسعت ۱۳۷۵ کیلومتر مربع، بزرگترین پدیده گرانیتزایی از دوران چهارم زمینشناسی بر اثر نفوذ تودههای آذرین در نهشتههای بازمانده از دوران پیشین به وجود آمدهاست. این کوهستان همچنین یک آتشفشان غیرفعال است.» اگر این متن را به عدد ابجد وسیط تبدیل کنیم حاصل ۱۳۴۸ می شود. در ویکیپدیا بیان شده که ارتفاع کوهستان دماوند ۱۱۸۳۴ فوت است. در ادامه مقاله بیان شده که نیکا شاکرمی متولد سال ۱۳۸۴ خورشیدی است. ارقام عددهای ۱۳۴۸، ۱۳۸۴ و ۱۱۸۳۴ مشترک هستند. نیکا شاکرمی مانند کوه در برابر رژیم سپاه و خامنهای ایستاد. در توضیحات نیما شاکرمی در ویکیپدیا بیان شده: «آرش کلهر با جوراب، دهان او را بسته، او را کف یخچال خوابانده و رویش نشسته است.» اگر این متن را به عدد ابجد وسیط تبدیل کنیم حاصل ۲۳۵ میشود. در مقاله عددهای ۲۵۳، ۳:۵۲، ۵:۳۲ ذکر شدهاند. ارقام این عددها مشترک هستند. در ادامه مقاله به نقل از توضیحات نیکا شاکرمی در ویکیپدیا بیان شده: «در حال درگیری، مرتضی جلیل دستور توقف خودرو را میدهد و پس از بازکردن یخچال با بدن بیجان نیکا شاکرمی مواجه میشود. او در این وضعیت با یک افسر ارشد سپاه با نام سازمانی «نعیم ۱۶» و هویت «سروان محمد زمانی» تماس برقرار میکند و بر اساس دستور این شخص، جسد نیکا در یک خیابان خلوت در بزرگراه یادگار امام رها میشود.» در توضیحات کوهستان الوند در ویکیپدیا بیان شده: «چشمه خسرو: چشمه خسرو در مسیر یخچال به کلاهقاضی در جریان است.» اگر این جمله را به عدد ابجد صغیر تبدیل کنیم حاصل ۱۶۱ میشود. نیکا شاکرمی ۱۶ سال عمر کرده است. ارقام عددهای ۱۶ و ۱۶۱ مشترک هستند. در مقاله کلمات چشمه، خسرو، یخچال، کلاه و قاضی ذکر شدهاند. در مقاله به عروج کیخسرو اشاره شده است. در توضیحات کیخسرو در ویکی پدیا بیان شده: «بر اساس اشعار شاهنامه او پس از سپردن پادشاهی و وداع با یاران و بزرگان سپاه، خود تن در آب روشن شستشو داد و بر فراز کوهی، در سپیده دم و با طلوع خورشید ناپدید شد. تطابق مکانهای ذکر شده در شاهنامه از سوی کارشناسان نشان میدهد که این کوه محلی است در شهرستان شازند از توابع استان مرکزی که به همین نام یعنی کوه شاه نامیده میشود در این کوه غاری وجود دارد که همه ساله میزبان پرستشگران کیش زرتشت است تا بدان جا که در دورههای مختلف تاریخی از سوی پادشاهان مکانی مقدس تلقی میشده و هدایایی به آن اهدا میشده است در ورودی غار لوحی وجود دارد که نام پهلوانان همراه کیخسرو برآن منقش بوده که البته به مرور زمان دچار تخریب گشته است.» اگر این متن را به عدد ابجد صغیر تبدیل کنیم حاصل ۱۶۱۶ میشود. ارقام عددهای ۱۶، ۱۶۱ و ۱۶۱۶ مشترک هستند. در توضیحات شهرستان شازند در ویکیپدیا بیان شده: «این شهرستان با استانهای همدان و لرستان هممرز است و دارای آبوهوای کوهستانی است.» نیکا شاکرمی متولد خرم آباد در استان لرستان است. در توضیحات شهرستان شازند در ویکیپدیا بیان شده: «در زمان دولت سید محمد خاتمی و به کوشش نماینده شهر، نام این شهرستان به نام اصیلتر شازند برگشت.» اگر این جمله را به عدد ابجد صغیر تبدیل کنیم حاصل ۲۵۳ میشود. در مقاله عدد ۲۵۳ ذکر شده است. در نامههای فارسی ۱۰۰ قائم مقام فراهانی کلمه اردکان وجود دارد. در توضیحات اردکان در ویکیپدیا بیان شده: «اردکان در کتب تاریخی به یونان کوچک مشهور است و در سالهای اخیر به واسطه اینکه زادگاه سیدمحمد خاتمی رئیسجمهور اسبق ایران و نظریهپرداز گفتگوی تمدنها بوده، به شهر گفتگو و لبخند شهره شده است.» در مقاله کلمات گفتگو و لبخند ذکر شده است. در ادامه مقاله بیان شده که سال ۱۳۸۷ خورشیدی سال زمین، سال اروپایی گفتگوی بین فرهنگی و سال جهانی زبان است. در توضیحات اردکان در ویکیپدیا بیان شده: « همزمان با احیا و مرمت بافت تاریخی اردکان در سال ۱۳۸۷، به درخواست شهرداری و اداره میراث فرهنگی اردکان، عدهای از جوانان علاقهمند شهر دورههای آموزشی را گذراندند تا در نوروز ۱۳۸۸، بهعنوان اولین راهنمایان بافت تاریخی اردکان فعالیت کنند.» اگر این متن را به عدد ابجد کبیر تبدیل کنیم حاصل ۱۳۷۸۱ میشود. ارقام عددهای ۱۳۸۷ و ۱۳۷۸۱ مشترک هستند. در مقاله کلمات نوروز، راهنما و عدد ۱۳۸۸ ذکر شده است. در ویکیپدیا بیان شده: «اَردَکان مرکز شهرستان اردکان در استان یزد است. این شهر در ۶۱ کیلومتری شمال غربی شهر یزد قرار گرفته است.» در مقاله عدد ۶۱ و کلمه یزد ذکر شده است. اگر عبارت «شهرستان شازند» را به عدد ابجد کبیر تبدیل کنیم حاصل ۱۳۷۸ میشود. ارقام عددهای ۱۳۷۸ و ۱۳۸۷ مشترک هستند. در بالای توضیحات شهرستان شازند در ویکیپدیا عبارت «۲۴ زبان» نوشته شده است. در مقاله عدد ۲۴ و کلمه زبان ذکر شده است. در توضیحات شهرستان شازند در ویکیپدیا بیان شده که کوه برآفتاب در روستای چناس در شهرستان شازند ۲۴۲۸ متر ارتفاع دارد. در مقاله عددهای ۲۴۸ و ۸۴۲۲ ذکر شدهاند. ارقام این عددها مشترک هستند. در مثنوی ۱ نسیمی کلمات دراک و لوح وجود دارند. در توضیحات کوه دراک در ویکیپدیا بیان شده: «بنایی در قله کوه ساخته شدهاست که در آن مشخصات کوه و قله به صورت مکتوب بر روی یک لوح وجود دارد.» اگر این جمله را به عدد ابجد صغیر تبدیل کنیم حاصل ۲۴۸ میشود. در ویکیپدیا برجستگی کوه دراک ۱۴۰۴ متر ذکر شده است. در مقاله عدد ۱۴۰۴ وجود دارد. در ویکیپدیا بیان شده: «به دلیل اینکه این کوه در زمستان از برف پوشیده میشود و در تابستان با ذوب برف، آب مردم شهر شیراز را تأمین مینموده و اشاره از زادآوری حیات توسط آب را دارد، از این جهت نام آن را دراک نامیدهاند.» در ادامه مقاله به نقل از استاد طاهری بیان شده که گستردگی طوفان نوح در اثر ذوب شدن برفها یا یخهای قطب بوده است. در مثنوی ۱ نسیمی کلمات نوح، قطب و دراک ذکر شدهاند. در توضیحات کوه دراک در ویکیپدیا بیان شده: «مردم با حفر گودالهای دایره ای شکل و با پر کردن آب در آن در زمستان یخ را ذخیره و در تابستان یخ را استفاده میکردند.» در مثنوی ۱ نسیمی کلمات دراک و دایره و در ترجیع بند ۱ خاقانی و در بیت ۱۶ شعر ۱ النوبة الثالثة - سوره سبا میبدی و در قصیده ۲۴ ظهیر فاریابی کلمه دایره و در قصیده ۴۲۲ امیر معزی کلمات کوه و مدور و در رباعی ۱ سلیم تهرانی و در برگ ۲۴۲ کتاب زهیر کلمه یخ وجود دارد.
مطلبی که بیان گردید بخشی از مقاله «لذت حقیقت» است که آدرس آن در زیر آمده است.
نظرات
ارسال یک نظر