رندی

اگر کلمه رندی را به عدد ابجد وسیط تبدیل کنیم حاصل ۲۴ می‌شود. در مقاله عدد ۲۴ ذکر شده است. در توضیحات حافظ در ویکی‌پدیا بیان شده: «مکتب حافظ رندی است و رند و رندی اساسی‌ترین اصطلاح در شعر و جهان‌بینی حافظ است؛ از این‌رو، شناخت رندیْ شناخت جهان‌بینی و اندیشه و هنر حافظ را نتیجه می‌دهد.» اگر این متن را به عدد ابجد وسیط تبدیل کنیم حاصل ۵۳۲ می‌شود. در مقاله عدد ۳۵:۲ ذکر شده است. ارقام این عددها مشترک هستند. در مثنوی ۱ حافظ کلمه رندی و در ترجیع بند ۱ اوحدی و در غزل ۱ محتشم کاشانی کلمه رندان و در غزل ۲۴۴ سعدی و در غزل ۴۲۲ عطار کلمه رند وجود دارد. استاد طاهری بیان میکنند که رندی به معنی این است که تنها بر پله عقل تکیه نکنیم و از دریافتهای آسمانی نیز بهره ببریم. دریافتهای آسمانی بر پایه پله عشق و بر اساس شور، شوق، اشتیاق و ذوق فرد حاصل میشود. در سوره یوسف و در غزل ۱ فیض کاشانی و در غزل ۲۲۴ مولانا و در غزل ۴۲۲ عطار کلمه شوق و در برگ ۲۲۴ کتاب پله پله تا ملاقات خدا کلمات شور و شوق و در غزل ۱ محتشم کلمات شور و ذوق و در قصیده ۱ میلی و در قصیده ۱ طبیب اصفهانی و در شعر ۶۱ دفتر چهارم مثنوی و معنوی مولانا کلمه ذوق و در قصیده ۱ سلیم تهرانی کلمات ذوق و شوق و در قصیده ۱ حزین لاهیجی و در قصیده ۴۲۲ امیر معزی کلمه شور و در شعر ۴۲ روضة المحبین ابن عماد کلمه اشتیاق و در غزل ۱۲۳۵ مولانا کلمه مشتاق وجود دارد. اگر در زمینه مثبتی شور و شوق داشته باشیم یا به عبارتی به زمینه مثبتی عشق بورزیم فیض، لطف و رحمت خداوند در آن زمینه شامل حالمان میشود. در سوره شعراء کلمات شوق، ذوق، لطف، رحمت و خداوند و در سوره یوسف عبارت رحمت و لطف خدا و در قصیده ۱ سوزنی سمرقندی کلمات یوسف، رحمت و لطف و در باب ۱ انجیل برنابا و در شعر ۱ در نیایش خداوند بوستان سعدی کلمات رحمت و لطف و در ترجیع بند ۱ مولانا و در شعر ۱ مجلس اول سعدی و در قصیده‌های ۱ شاه نعمت الله ولی، حزین لاهیجی و میلی و در غزل ۱ نسیمی و در قصیده ۱ فضولی و در قصیده ۱۶ عطار و در قصیده ۴۲ محتشم کاشانی و در غزل ۲۶۱۴ مولانا کلمه لطف ذکر شده است. بنابراین رندی به معنی تیکه کردن به هر دو پله عقل و عشق است. در سوره شعراء کلمه عقل و در سوره یوسف و در شعر ۱ در نیایش خداوند بوستان سعدی و در شعر ۱ مجلس اول سعدی و در ترجیع بندهای ۱ مولانا و اوحدی و در شعر ۱ حمید الدین بلخی و در مقاله کلمات عقل و عشق ذکر شده است. در برنامه پرگار بی‌بی‌سی که در ادامه مقاله آمده استاد طاهری بیان می‌کنند که دریافت‌هایشان به دلیل شوق و اشتیاق فراوان بوده است. شعرهای شاعران بزرگ مزد اشتیاق و ذوق آنها در راه کمال است. در سوره شعراء کلمات شعر، شاعر، بزرگ، مزد، شوق و ذوق، راه و کمال و در قصیده ۱ ملک الشعرا بهار کلمات شعر، شاعران و شعراء و در سوره یوسف کلمات مزد و شوق و در ترجیع بند ۱ فرخی سیستانی کلمات یوسف و مزد و در برگ ۲۴۲ کتاب پله پله تا ملاقات خدا کلمات شور، شوق و شعر و در برگ ۲۴۴ کتاب پله پله تا ملاقات خدا کلمات شور، شوق، ذوق و شعر و در مثنوی ۱ حافظ و در شعر ۲۴ خسرو و شیرین نظامی و در قصیده‌های ۲۴ و ۴۲۲ امیر معزی کلمه شعر و در قصیده ۱ امیر معزی کلمات شعر و راه و در شعر ۱ در نیایش خداوند بوستان سعدی و در شعر «همچون کرگدن تنها سفرکن» از بودا(ع) و در باب ۱ انجیل مرقس و در غزل ۱‍ حافظ و در شعر ۱ شاهنامه فردوسی «جمشید» و در شعر ۴۲ پادشاهی بهرام گور شاهنامه فردوسی و در شعر ۱ خسرو و شیرین نظامی گنجوی و در شعر ۱ لیلی و مجنون جامی و در ترجیع بند ۱ اوحدی و در قصیده ۱ سلیم تهرانی و در لمعات ۱ عراقی و در مثنوی ۱ حزین لاهیجی و در غزل ۱ فروغی بسطامی و در قصیده ۱ سوزنی سمرقندی و در غزل ۱ شهریار و در منشور کوروش و در باب ۱۶ انجیل برنابا و در بیت ۱۶ شعر ۱ النوبة الثالثة - سوره سبا میبدی و در باب ۴۲ انجیل برنابا به ارمیا(ع) و در قصیده ۴۲ محتشم کاشانی و در شعر ۴۲ روضة المحبین ابن عماد و در برگ ۲۲۴ کتاب‌های پله پله تا ملاقات خدا، انسان از منظری دیگر و زهیر و در آیه ۲۴۴ سوره بقره و در غزل ۲۴۴ سعدی کلمه راه و در غزل ۱ نسیمی و در غزل ۲۴۲ انوری کلمه ره و در قصیده ۲۴ محتشم کاشانی و در برگ ۲۴۴ کتاب پله پله تا ملاقات خدا کلمه کمال و در نامه‌های فارسی ۱۰۰ قائم مقام فراهانی و در مقاله کلمات راه و کمال ذکر شده‌اند. خداوند اشعار را بر اساس مطالبی که شاعر با آن‌ها آشناست به او وحی می‌کند. آگاهی و وسعت مطالعات شاعر بر کیفیت شعری که به او وحی می‌شود تاثیر می‌گذارد. شاعر آنچه به او وحی می‌شود را عینا بیان می‌کند؛ از این جهت شاعر مانند طوطی است. در مقاله به نقل از توضیحات امیرخسرو دهلوی در ویکی‌پدیا بیان شده: «امیرخسرو به زبان‌های فارسی، عربی، ترکی و سانسکریت چیرگی داشت و به سعدی هند معروف بود و او در اوایل حال به «سلطانی» و سپس به «طوطی» تخلص می‌کرد.» اشعار لزوما مطالب صحیحی را بیان نمی‌کنند؛ چون خداوند بر اساس دیدگاه و نظرات شاعر، شعر را وحی می‌کند و ممکن است دیدگاه شاعر اشتباه باشد. به عنوان مثال مصرع زیر از مسمط ۱ ادیب الممالک اشتباه است.

چونان که ببویید مسیحا به سر دار

در مقاله عدد ۱۵۷ ذکر شده است. آیه ۱۵۷ سوره زنان و ترجمه انصاریان بیان می‌کند: «و به سبب گفتارِ [سراسر دروغ] شان که ما عیسی بن مریم فرستاده خدا را کشتیم. در صورتی که او رانکشتند و به دار نیاویختند، بلکه بر آنان مُشتبه شد [به این خاطر شخصی را به گمان اینکه عیسی است به دار آویختند و کشتند]؛ و کسانی که درباره او اختلاف کردند، نسبت به وضع وحال او در شک هستند، و جز پیروی از گمان و وهم، هیچ آگاهی و علمی به آن ندارند، و یقیناً او را نکشتند.» در مقاله به عروج عیسی(ع) اشاره گردید. آیه ۵۷ سوره مریم و ترجمه فولادوند بیان می‌کند: «و [ما] او را به مقامى بلند ارتقا داديم» اگر این آیه را به عدد ابجد صغیر تبدیل کنیم حاصل ۷۵ می‌شود. این آیه به عروج ادریس(ع) به جهان‌های عدم اشاره می‌کند. در شعر ۱ مجلس اول سعدی کلمات عدم و ادریس و در مسمط ۱ ادیب الممالک کلمات عرش و ادریس و در قصیده ۲۴ خاقانی کلمات سیمرغ و ادریس وجود دارد. در مقاله بیان شده که سیمرغ به جهان‌های عدم اشاره می‌کند. تفاوت عددهای ۵۷ و ۱۵۷ رقم ۱ است. در مقاله آیه ۱ سوره اسراء آمده که به معراج رسول اکرم(ص) اشاره می‌کند. در شعر ۱ مجلس اول سعدی کلمات عدم، مصطفی، عیسی و ادریس و در قصیده ۲۴ خاقانی کلمات سیمرغ، عیسای و ادریس ذکر شده‌اند. آیه ۵۷ سوره مریم و ترجمه خرمشاهی بیان می‌کند: «و [ما] او را به مقامى بلند ارتقا داديم» اگر آیه ۵۷ سوره مریم و ترجمه خرمشاهی را به عدد ابجد وسیط تبدیل کنیم حاصل ۱۰۰ می‌شود. در مقاله عدد ۱۰۰ ذکر شده است. آیه ۵۷ سوره مریم و ترجمه مکارم شیرازی بیان می‌کند: «و ما او را به مقام بلندي رسانديم.» اگر این آیه را به عدد ابجد وسیط تبدیل کنیم حاصل ۱۰۰ می‌شود. اگر کلمه ادریس را به عدد ابجد کبیر تبدیل کنیم حاصل ۲۷۵ می‌شود. در مقاله عدد ۲۷۵ ذکر شده است. بیت زیر از مسمط ۱ ادیب المماک بیان می‌کند که ادریس و اخنوخ دو نفر هستند. بیت زیر اشتباه است. ادریس و اخنوخ یکی هستند. اگر عبارت «ادریس اخنوخ یکی» را به عدد ابجد صغیر تبدیل کنیم حاصل ۴۲ می‌شود.

موسی ز ظهور تو خبر داده به یوشع *** ادریس بیان کرده به اخنوخ و همیلع

در بیت زیر از مسمط ۱ ادیب الممالک کلمه «یکی» وجود دارد. اگر بیت زیر را به عددهای ابجد وسیط و صغیر تبدیل کنیم حاصل ۲۴۸ و ۱۶۱ می‌شود. در مقاله عددهای ۲۴۸ و ۱۶۱ ذکر شده‌اند.

چون او نه یکی شاه درین توده اغبر *** چون او نه یکی ماه بر این طارم اخضر

اگر عبارت «ادریس اخنوخ» را به عدد ابجد کبیر تبدیل کنیم حاصل ۱۵۳۲ می‌شود. در مقاله عدد ۱۵۳۲ ذکر شده است. در شعر ۱ مجلس اول سعدی کلمات ادریس، مزرعه و زراعت یا کشاورزی و در مسمط ۱ ادیب الممالک کلمات ادریس و مزرعه و در باب ۱۶ انجیل برنابا کلمه مزرعه و در مقاله کلمات صنعت و علم ذکر شده‌اند. در ادامه مقاله عکسی از روزنامه وطن امروز آمده که به کشاورزان اشاره می‌کند. در توضیحات ادریس در ویکی‌پدیا بیان شده: «ابن خلدون کشاورزی را مقدم بر تمام پیشه‌های بشری می‌داند، زیرا که در آن نیاز به اندیشه و دانشی نیست، و آن را به آدم ابوالبشر نسبت می‌دهد. پس از کشاورزی صنعت‌گری را در مرتبه دوم می‌داند، زیرا که صنعت از امور ترکیبی و علمی است که در آن اندیشه و نظر را به‌کار می‌برند، و او آن را به ادریس نسبت می‌دهد و او را «پدر دوم مردم» می‌نامد.» در بیت زیر از مسمط ۱ ادیب الممالک کلمه مزرعه وجود دارد. اگر بیت زیر را به عدد ابجد صغیر تبدیل کنیم حاصل ۱۷۵ می‌شود. در مقاله به ارتباط بین آیه ۱۵۷ سوره زنان و ادریس اشاره گردید. ارقام عددهای ۱۵۷ و ۱۷۵ مشترک هستند.

افسوس که این مزرعه را آب گرفته *** دهقان مصیبت‌زده را خواب گرفته

 ادریس همان هرمس است. در توضیحات هرمس در ویکی‌پدیا بیان شده: «از صفات و نمادهای او می‌توان به خروس، لاک‌پشت خشکی (سنگ پشت)، چوب‌دستی، کیف پول، صندل‌های بال‌دار و کلاه آفتاب‌گیر اشاره کرد. هرمس به شکل جوانی خوش‌سیما، بدون ریش و تنومند یا به شکل مردی سال‌خورده دارای ریش به تصویر کشیده شده‌است.» در مقاله کلمات خروس، لاک‌پشت، کیف، پول، صندل، بال، کلاه، آفتاب، جوان، خوش، مرد و ریش و در مسمط ۱ ادیب الممالک کلمات ادریس، چوب و بال و در ترجیع بند ۱ میلی کلمات چوب، بال، خوش، سیما، مرد و ریش و در شعر «همچون کرگدن تنها سفرکن» از بودا(ع) و در قصیده ۱ امیر معزی کلمات چوب و دست و در قصیده ۱ نظام قاری کلمه صندل وجود دارد. فریدون فرهودی کارگران تله فیلم کیف است. در کتاب نور و کتاب نشانه‌ها و در مقاله‌ای با عنوان «گوشهای از تحریف‌ها در کتاب های مقدس و دینها» که آدرس آن‌ها در ادامه آمده مطالبی درباره تحریف تصلیب عیسی(ع) بیان شده است. در قصیده ۱ امیر معزی کلمه چلیپا یا صلیب وجود دارد. تفاوت قرآن و شعرها این است که قرآن بر خلاف شعرها مطالب کاملا صحیحی را بیان کرده است. در نوشتار قرآن تحریفی صورت نگرفته اما معنا و مفهوم آیات تحریف شده‌اند. به عنوان مثال رژیم سپاه و خامنه‌ای معنا و مفهوم آیه نور را تحریف کرده و عبارت نه شرقی و نه غربی را عامل نفاق و تفرقه قرار داده است. در قصیده ۱ حافظ کلمات نور، شرق، غرب، لامکان، خامه و شبیه و در ترجیع بند ۱ نسیمی کلمات نور، مشرق، مغرب و لامکان و در مثنوی ۱ نسیمی و در شعر ۱ آغاز کتاب عراقی و در لمعات ۱ عراقی و در ترجیع بند ۱ اوحدی کلمه مکان و در ترجیع بند ۱ فرخی سیستانی کلمات مکان و سپاه و در قصیده ۱ سوزنی سمرقندی کلمات نور، شرق، غرب و سپاه و در قصیده ۱ نظام قاری کلمات انوار، مشرق و مغرب و سپاه و در ترجیع بند ۱ خاقانی کلمات سپه و خامه و در قصیده و قطعه ۱ سلیم تهرانی و در مسمط ۱ ادیب الممالک و در ترجیع بند ۱ میلی و در قصیده ۱ حزین لاهیجی کلمه خامه و در باب ۱ کتاب مقدس ارمیا و در قصیده ۱ سلیم تهرانی و در ترجیع بند ۱ فرخی سیستانی و در قصیده ۱ امیر معزی و در شعر ۴۲ پادشاهی بهرام گور شاهنامه فردوسی کلمه سپاه و در غزل ۱ میرزاده عشقی و در شعر ۲۴ خسرو و شیرین نظامی گنجوی و در قصیده ۲۴ امیر معزی کلمه سپه و در قصیده ۱ فضولی کلمه تفرقه وجود دارد. کلمات خامه و خامنه‌ای شبیه هستند. در باب ۶۱ انجیل برنابا کلمه توبه و در باب ۱۶ انجیل برنابا کلمه نفاق وجود دارد. آیه ۶۱ سوره توبه بیان می‌کند: «و از منافقان کسانی هستند که همواره پیامبر را آزار می دهند، و می گویند: شخص زود باور و نسبت به سخن این و آن سراپا گوش است. بگو: او در جهت مصلحت شما سراپا گوش و زود باور خوبی است، به خدا ایمان دارد و فقط به مؤمنان اعتماد می ورزد، و برای کسانی از شما که ایمان آورده اند، رحمت است، و برای آنانکه همواره پیامبر خدا را آزار می دهند، عذابی دردناک است.» در این آیه به منافقان اشاره شده است. در آیه نور منظور از عبارت نه شرقی و نه غربی لامکان است. کوچکترین اجزای تشکیل دهنده جهان مادی ذرات بنیادی هستند. ذرات به یکدیگر می‌پیوندند و موج را ایجاد می‌کنند. در مقاله کلمه پیوند و در شعر ۱ در نیایش خداوند بوستان سعدی کلمات ذره و موج و در قصیده ۱ حافظ و در لمعات ۱ عراقی و در ترجیع بند ۱ اوحدی و در قصیده ۱ فضولی و در قصیده ۱۶ عطار و در قصیده ۲۴ محتشم کاشانی و در غزل ۲۶۱۴ مولانا کلمه ذره و در مقاله کلمه بنیادی و در خطبه ۱ نهج البلاغه و در غزل ۱‍ حافظ و در ترجیع بند ۱ خاقانی و در قطعه ۱ سلیم تهرانی و در قصیده ۱ حزین لاهیجی و در قصیده ۱ نظام قاری و در غزل ۱ یغمای جندقی کلمه موج و در مقاله کلمه هوشمند و در مثنوی ۱ حزین لاهیجی کلمه شعور و در برگ ۲۲۴ کتاب انسان از منظری دیگر عبارت «شعور الهی» وجود دارد. جهان مادی از ذرات، موج، ماده، انرژی و هوشمندی یا شعور ساخته شده است. پل هگیس کارگردان فیلم «ذره‌ای آرامش» است. بوزون هیگز یکی از ذرات بنیادی است. کلمات هگیس و هیگز شبیه هستند. در توضیحات نازنین بنیادی در ویکی‌پدیا به پل هگیس اشاره شده است. بعد از ذرات بنیادی و خارج از جهان مادی، فضای تهی و لامکان و لازمان قرار دارد. در خطبه ۱ نهج البلاغه و در برگ ۲۲۴ کتاب زهیر کلمه فضا و در مسمط ۱ ادیب الممالک کلمات فضا و تهی و در ترجیع بند ۱ خاقانی و در قصیده ۱ سلیم تهرانی و در رباعی ۶۱ خیام و در شعر ۴۲ تحفة‌الاحرار جامی و در غزل ۲۴۲ سنایی و در غزل ۱۲۴۸ مولانا کلمه تهی و در ترجیع بند ۱ نسیمی کلمات ذره و لامکان و در شعر ۱ آغاز کتاب عراقی عبارت زمان و مکان و در لمعات ۱ عراقی کلمه مکان وجود دارد. در مستندهای استاد محمد علی طاهری درباره فضا این موضوع بیان شده است. این مستندها در یوتیوب استاد طاهری که آدرس آن در ادامه مقاله آمده قابل مشاهده هستند. در غزل ۱‍ حافظ و در شعر ۱ آغاز کتاب عراقی و در ترجیع بند ۱ فرخی سیستانی و در شعر حمید الدین بلخی کلمه تاریک وجود دارد. در زیر آدرس مستندی از استاد طاهری با عنوان «۴- مستند ماده تاریک، انرژی تاریک و ویسکوزیته فضا - براساس تئوری محمدعلی طاهری» آمده که مدت زمان آن در نتیجه جستجوی گوگل ۳۷:۵۱ نشان داده می‌شود. استاد طاهری متولد سال ۱۳۷۵ قمری است. ارقام عددهای ۱۳۷۵ و ۳۷:۵۱ مشترک هستند. مدت زمان ویدئو اصلی با آنچه در نتیجه جستجوی گوگل نشان داده می‌شود ۱ ثانیه تفاوت دارد. در مقاله عدد ۱ ذکر شده است. در مقاله به لوح زمرد اشاره شده است. در لوح زمرد بیان شده: «هر چیزی که به وجود می‌آید به خاطر اراده آن یکتای ابدی است. تمام اشیای مادی از طریق متراکم کردن انرژی به وسیله آن یکتای ابدی جلوه گر می‌شوند.» طبق رابطه هم‌ارزی جرم و انرژی آلبرت اینشتین هر جسم ساکنی معادل مقداری انرژی است. در مستندهای استاد طاهری درباره فضا نحوه سوختن و انبساط پوسته کیهان با مثال سوختن سوخت جامد موشک شرح داده شده است. در ادامه مقاله به سوخت جامد موشک اشاره شده است. 

مستند ماده تاریک، انرژی تاریک و ویسکوزیته فضا - براساس تئوری محمدعلی طاهری

https://youtu.be/C2zMcIdArU8

مطلبی که بیان گردید بخشی از مقاله «لذت حقیقت» است که آدرس آن در زیر آمده است.

https://www.tribunezamaneh.com/archives/author/d92580

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

کتاب نور و کتاب نشانه ها

گوشه ای از تحریف ها در کتاب های مقدس و دین ها

ارتباط بین کلمه ها و عددها در قرآن، کتاب های مقدس، شعرها و ...