حرف مقطعه طسم

در توضیحات ریاض در ویکی‌پدیا بیان شده تاریخ (حجر الیمامه) به دوران دو قبیله مشهور طسم و جدیس بر می‌گردد که دوران پیش از اسلام می‌زیسته‌أند. در آیات ۱ سوره‌های قصص و شعراء حرف مقطعه طسم قرار دارد. در سوره قصص کلمات عیسی، وطن، اول، آواره شویم، مهر، عرب و ویران و در سوره شعراء کلمات کوچ، عرب، قوم، عاد، ثمود، نخل و درخت خرما و در شعر ۱ مجلس اول سعدی کلمات عیسی، وطن، مهر و عرب و در شعر ۱ حمید الدین بلخی کلمات عیسی، مهاجرین و عربی و در قصیده ۱ جهان ملک خاتون کلمه عیسی مریم و در غزل ۱ فروغی بسطامی کلمات نخل و خرما و در ترجیع بند ۱ خاقانی کلمات عیسوی، پسر، هجرت، عادیان، مهر و عکس و در قصیده ۱ حافظ کلمات مهر و عکس و در قصیده ۱ نسیمی کلمات عیسی، ریاض و مهر و در مثنوی ۱ نسیمی کلمات عیسی و مهر و در غزل ۱ فروغی بسطامی کلمات نخل و خرما و در غزل ۱ آشفته شیرازی کلمه خرما و در قصیده ۱۰۸ سنایی کلمات مریم، حامله، مسیح، عرب و مهر و در شعر ۱ آغاز کتاب شاهنامه فردوسی و در غزل ۳۷ مجد همگر و در غزل‌های ۱۰۸ شاه نعمت الله ولی، سنایی و در غزل‌های ۱۰۸ و ۱۸۰ حزین لاهیجی و در مثنوی ۱۸۰ نراقی و در قصیده ۱۸۰ کمال الدین اسماعیل کلمه مهر و در غزل ۱۸۰ شاه نعمت الله ولی و در غزل ۷۳ طبیب اصفهانی کلمه عکس و در غزل ۳۷ بیدل دهلوی کلمات عکس و خرما وجود دارند. در مهر یا نماد شهر ریاض عکس نخل یا درخت خرماست. قوم عاد همان قبیله طسم بوده است. قبایل طسم و جدیس معاصر بودند و قوم ثمود جانشین آن‌ها شده است. در ویکی‌پدیا بیان شده که ریاض بر ویرانه‌های شهر تاریخی حجرالیمامه ساخته شده است. در مثنوی ۱۸۰ نراقی کلمه الرحمن و در شعر ۱ در نیایش خداوند بوستان سعدی و در قصیده ۱ جهان ملک خاتون و در قصیده ۱ اوحدی و در شعر ۱ حمید الدین بلخی و در باب‌های ۱ و ۱۰۸ انجیل برنابا و در قصیده ۱۸۰ کمال الدین اسماعیل و در برگ ۳۷ کتاب آشنایی با صادق هدایت کلمه رحمت و در مقاله کلمه میوه و در شعر ۱ مجلس اول سعدی و در مثنوی ۱ نسیمی و در قصیده ۱ سلیم تهرانی و در قصیده ۱۰۸ ناصرخسرو و در باب ۱۸۰ انجیل برنابا کلمه برگ وجود دارد. آیه ۱۱ سوره الرحمن یا رحمت بیان می‌کند: «که در آن میوه‌های گوناگون و نخل خرمای با پوشش برگ و شکوفه و غلاف است.» در باب ۳۲ انجیل برنابا کلمه شکوفه وجود دارد. آیه ۲۳ سوره مریم و ترجمه انصاریان بیان می‌کند: «آن گاه درد زاییدن، او را به ناچار به جانب درخت خرما کشانید؛ [در آن حال] گفت: ای کاش پیش از این میمردم و یکسره از خاطره ها فراموش شده بودم.» در رباعی ۲۳ فضولی عبارت «نخل ریاض» در مثنوی ۱ نسیمی عدد ۳۲ و در قصیده ۱ نسیمی عدد ۳۲ و کلمه ریاض وجود دارد. آیه ۲۵ سوره مریم و ترجمه الهی قمشه‌ای بیان می‌کند: «شاخ درخت را به سوی خود حرکت ده تا از آن بر تو رطب تازه فرو ریزد.» در مهر یا نماد شهر ریاض عکس نخل یا درخت خرماست. اگر عبارت «مهر ریاض نخل» را به عدد ابجد وسیط تبدیل کنیم حاصل ۵۲ می‌شود. اگر عبارت «مهر ریاض درخت خرما» را به عدد ابجد صغیر تبدیل کنیم حاصل ۵۲ می‌شود. در قصیده ۱۰۸ ناصرخسرو کلمه صغیر وجود دارد. اگر آیه ۲۵ سوره مریم را به عدد ابجد کبیر تبدیل کنیم حاصل ۵۸۳۵ می‌شود. اگر آیه ۱ سوره اسراء و ترجمه خرمشاهی را به عدد ابجد کبیر تبدیل کنیم حاصل ۸۵۸۳ می‌شود. سوره مریم ۳۸۳۵ حرف دارد. در مطلبی با عنوان «حنیفة بن لجیم» از سایت دانشنامه جهان اسلام که  آدرس آن در زیر آمده بیان شده: «گفته شده است که قبیله حنیفة‌بن لجیم از حجاز به یمامه، که فرهنگ و تمدن دیرین آن نابود شده بود، به قصد یافتن مرتع و آب کوچیدند. گروهی از ایشان به ریاست عُبَیدبن ثعلبه، از نسل دول‌بن حنیفه، به جایی که حَجر نامیده شد و حاصلخیز، رفتند و در کاخها و خانه‌هایی که در آنجا بر جای مانده بود، منزل گزیدند. سپس گروه دیگری از قبیله حنیفه به ریاست زیدبن یربوع، عموی عبیدبن ثعلبه، که بادیه‌نشین بودند، با دیگر افراد بکربن وائل به یمامه رفتند و در نواحی اطراف حجر، در خیمه‌ها جای گرفتند و همه به کاشت نخل پرداختند (رجوع کنید به بکری، ج ۱، ص ۸۳ـ۸۵؛ یاقوت حموی، ذیل «حَجر»؛ نیز رجوع کنید به د. اسلام، چاپ دوم، ذیل مادّه؛ برّو، ص ۲۶ـ۲۷).» ارقام عددهای ۳۸۳۵، ۵۸۳۵، ۸۵۸۳ و ۸۳ـ۸۵ مشترک هستند. در قصیده ۱ عراقی کلمات جهان و اسلام و در تضمین ۱ فروغی بسطامی و در خطبه‌های ۱۰۸ و ۱۸۰ نهج البلاغه کلمه اسلام و در برگ ۳۷ کتاب آشنایی با صادق هدایت کلمه فرهنگ و در شعر ۱ حمید الدین بلخی و در مقاله کلمات حجاز و خانه و در شعر ۱ در نیایش خداوند بوستان سعدی و در قصیده ۱ امیرخسرو دهلوی در آیه ۳:۷ انجیل برنابا کلمه منزل و در شعر «فی التوحید باری تعالی جل و علا» عطار کلمات منزل، خیمه و یاقوت و در غزل ۱۸۰ حیکم نزاری کلمه یاقوت و در ترجیع بند ۱ خاقانی کلمات خانه و خیمه و در قصیده ۱ حافظ و در مثنوی ۱ نسیمی کلمه خیمه و در شعر ۱ در عدل و تدبیر و رای بوستان سعدی کلمه ریاست ذکر شده است. در ویکی‌پدیا بیان شده: ««الریاض جمع روضه و أرض المکان و أروض أی کثرة روضه» بمعنای: گلزار و باغ که آن را گلستان نیز گویند و بستان مخفف بوستان است و آن جایی را گویند که بوی گل و ریاحین در آنجا بسیار باشد. جایی که آب باران جمع شود و پس از آن گل‌های رنگارنگ و خوشبو بروید.» در باب ۱ انجیل مرقس کلمات عیسی، پسر، آب و جمع و در قصیده ۱ نسیمی کلمات عیسی، ریاض و رنگ و در مثنوی ۱ نسیمی کلمات عیسی و بستان و در شعر ۱ حمید الدین بلخی کلمات عیسی، باغ، گل و جمع و در ترجیع بند ۱ خاقانی کلمات عیسوی، پسر، باغ، گلستان، رنگ، بوی، و آب و در قصیده ۱ عراقی کلمات ریاض، روضه، بستان، گلستان، گل و آب و در شعر ۱ در نیایش خداوند بوستان سعدی کلمات گلستان، گل، رنگ، بوی و آب و در رباعی ۱ خیام کلمه گل و در شعر «فی التوحید باری تعالی جل و علا» عطار کلمات عیسی، گل، آب و جمع و در قصیده ۱ سلیم تهرانی کلمات گلستان، گل، رنگ و آب و در قطعه ۱ خاقانی کلمات بستان و آب و در باب ۵۲ انجیل برنابا کلمه یسوع و در باب‌های ۲۵ انجیل برنابا کلمات یسوع و جمع و در باب ۲۳ انجیل برنابا کلمات یسوع و باران و در باب ۳۲ انجیل برنابا کلمات یسوع و گل و در آیه ۱۰:۸ انجیل برنابا کلمه یسوع و در غزل ۳۷ مولانا کلمه روضه و در غزل ۷۳ طبیب اصفهانی کلمات گل و رنگین و در غزل ۳۷ بیدل دهلوی و در برگ ۷۳ کتاب انسان، از منظری دیگر و در غزل ۱ غنی کشمیری کلمه رنگ و در برگ ۳۷ کتاب آشنایی با صادق هدایت کلمه گلستان و در قصیده ۱۰۸ سنایی کلمات مریم، حامله مسیح، عرب، بستان، گل، بو و آب و در غزل ۱۸۰ حزین لاهیجی کلمه باران و در دوبیتی ۱۰۸ باباطاهر کلمه باغ و در غزل ۱۰۸ حزین لاهیجی و در غزل ۸۱۰ مولانا و در مثنوی ۱۸۰ نراقی کلمات رنگ و آب و در غزل ۱ جهان ملک خاتون و در غزل ۱ فروغی بسطامی و در تضمین ۱ فروغی بسطامی و در غزل ۱۰۸ محتشم کاشانی و در برگ ۱۸۰ کتاب آشنایی با صادق هدایت کلمه جمع و در غزل ۱۵۲۳ بیدل دهلوی کلمات گل، رنگ، بوی و جمع و در شعر ۱ مجلس اول سعدی کلمات باغ، گلستان، گل، رنگ، بوی، جمع و تاج و تخت و در مطلب زیر از توضیحات هوش مصنوعی درباره شعر ۱ مجلس اول سعدی در سایت گنجور کلمه باران و در غزل ۳۵۲ سعدی کلمات هوش، بوستان و گل وجود دارند. «پسران دوم»، «پسران هارپی»، «باغ استخوان‌ها» و «باران کستمیر» عنوان قسمت‌هایی از سریال بازی تاج و تخت هستند. در قصیده ۱ حافظ کلمات تاج، تخت و استخوان و در غزل ۷۳ شهریار کلمات تاج و استخوان ذکر شده‌اند. در قصیده ۱۸۰ ناصرخسرو کلمات پسر و بستان و در باب ۷۳ انجیل برنابا کلمات یسوع و پسر و در غزل ۳۷ حافظ کلمات غلام، گل و رنگ و در قصیده ۳۷ مجد همگر کلمات غلام و رنگ وجود دارند. کلمه پسر به عیسی(ع) اشاره می‌کند. کلمه غلام در عربی به معنی پسر است. اشو نویسنده کتاب «گل‌های جاودانگی» است. در باب ۲۳ انجیل برنابا کلمات گل و جاودانی و در غزل ۱۸۰ شاه نعمت الله ولی کلمه جاویدان وجود دارد. در توضیحات یمامه در دانشنامه اسلامی بیان شده: «گویا اینجا بازمانده شهری بر سر راه کاروان رو بین یمن و خلیج فارس و عراق از راه نجد بوده است. به نوشته برترام توماس در یمامه چاههای «عویفره» نزدیک به فاو قرار داشته که همان محل اوفیر است که در تورات آمده و به زر و طاووس اشتهار داشته است.» اگر این مطلب را به عدد ابجد کبیر تبدیل کنیم حاصل ۱۲۹۹۶ می‌شود. در مقاله عدد ۱۶۲۹ و کلمات کاروان، یمن، عراق و تورات و در قصیده ۳۷ مجد همگر و در غزل ۳۵۲ سعدی کلمه طاووس وجود دارد. در توضیحات یمامه در دانشنامه اسلامی بیان شده: «نام عربی آن عفر بوده که در ترجمه به یونانی و عبری اوفیر شده است. این محل به معادن طلا نزدیک است. یکی از وادی های یمامه به نام عرض یا عارض است که به نوشته ابن خرداذبه کسی که از کوفه به سوی طایف رود ابتدا به عرض و سپس به طایف می رسد. همو در ضمن وصف راه یمامه تا مکه، عرض را نیز نام می برد و می گوید: عرض دره ای است که یمامه را دو قسمت می کند و در این درّه روستاهای منفوحه، وبره... توضح و مقراة قرار دارد. بعضی از این روستاها مانند توضح و مقراة همانهایی است که شاعر معروف و صاحب معلّقه، امرؤالقیس، بدانها اشاره کرده است. به نوشته یاقوت، عرض درّه ای است در یمامه، خرم و بارور و دارای روستاها و کشتزارها. این درّه شاید بازمانده آبی روان بوده است. از وادی های دیگر یمامه، وادی حنیفه و عرض شمام است.» اگر این متن را به عدد ابجد وسیط تبدیل کنیم حاصل ۲۵۵۳ می‌شود. در مقاله عدد ۳۵۲ و کلمات عربی، دره، یاقوت و مکه و در ترجیع بند ۱ خاقانی کلمه طلا وجود دارد. ارقام عددهای ۳۵۲ و ۲۵۵۳ مشترک هستند. در توضیحات امرؤالقیس در ویکی‌پدیا بیان شده: «اصل او از یمن و زادگاهش نجد بود. پدرانش از اشراف عرب بودند. او در جوانی پیشه ای نداشت جز شعر گفتن، شراب خواری و آمیزش با زنان. وقتی قبیله بنی اسد پدرش را کشت، او زندگی پیشین خود را رها کرد و به خونخواهی پدرش روی آورد. اما شکست خورد و به قیصر روم پناه برد و از او یاری خواست. ولی کمک قیصر نیز کارساز نشد تا اینکه در شهر آنقره (آنکارا) درگذشت.» در ادامه مقاله به قیصر اشاره شده است. در ویکی‌پدیا مختصات شرقی آنکارا ۳۲۵۲ ذکر شده است. ارقام عددهای ۲۵۵۳ و ۳۲۵۲ مشترک هستند. در سوره شعراء و ترجمه مکارم شیرازی بیان شده: «(پيامبر شاعر نيست) شعرا كساني هستند كه گمراهان از آنان پيروي مي‏كنند!» این آیه خطاب به شاعرانی مانند امرؤالقیس است.در توضیحات امرؤالقیس در ویکی‌پدیا بیان شده: «وی با آن که پسر بزرگ پدرش نبود و به واسطه بدنامی و زشت رفتاری از طرف پدر به حضرموت جایی که برخی عموهایش می‌زیستند تبعید شده بود تنها پسری بود که وقتی خبر قتل پدرش را شنید ابتدا گریه نکرد و در حال مستی گفت که امروز روز خمر است و فردا روز امر است ولی بعداً از شرمساری این که بلافاصله عزادار پدرش نشده خونخواهی او را بر عهده گرفت و برای جبران رفتارش شدت زیادی در انتقام به خرج داد. وی از اجداد اشعث بن قیس زمان علی در کوفه بود. امرُؤُالقَیس ابوالحارث جندح بن حجر کندی (ملک ضلیل) در حدود یک قرن قبل از اسلام می‌زیست.» در مقاله کلمات حضرموت، عمو، تبعید، امروز، علی و حجر و در شعر ۱ مجلس اول سعدی و در غزل ۱ فروغی بسطامی و در قصیده ۱۰۸ سنایی کلمه فردا و در ترجیع بند ۱ خاقانی و در غزل ۱ محتشم کاشانی و در غزل ۳۷ حافظ و در قصیده ۱۰۸ سنایی و در غزل ۱۰۸ حزین لاهیجی کلمه مست وجود دارد. در سوره انعام کلمات عیسی، خضرا، نخل، درخت خرما و بنی‌اسرائیل و در مثنوی ۱۸۰ نراقی کلمات میان و دره‌ها وجود دارند. در توضیحات شهر ریاض در ویکی‌پدیا بیان شده: «چون شهر ریاض در میان این دره‌ها واقع شده‌است، و در مواسم باران و بهار سرسبز از گل‌های رنگارنگ و ریاحین می‌شود، تاریخ‌نگار معروف (الهمذانی) در کتاب خود که به نام (صفة جزیرة العرب) معروف است، شهر «ریاض» (خضراء حجر) را نامگذاری کرده‌است.» اگر این متن را به اعداد ابجد وسیط تبدیل کنیم حاصل ۸۵۳ می‌شود. بیان گردید اگر آیه ۱ سوره اسراء و ترجمه خرمشاهی را به عدد ابجد کبیر تبدیل کنیم حاصل ۸۵۸۳ می‌شود. ارقام اعداد ۸۵۳ و ۸۵۸۳ مشترک هستند. اگر آیه ۱ سوره اسراء و ترجمه الهی قمشه‌ای را به اعداد ابجد کبیر تبدیل کنیم حاصل ۱۳۴۷۰ می‌شود. سوره انعام ۱۳۰۴۷ حرف دارد. ارقام عددهای ۱۳۴۷۰ و ۱۳۰۴۷ مشترک هستند. مختصات شمالی اورشلیم در ویکیپدیا ۳۱۴۷ ذکر شده است. بین اعداد ۳۱۴۷ و ۱۳۰۴۷ چهار رقم مشترک هستند. در باب ۱ انجیل مرقس کلمه اورشلیم وجود دارد. در باب ۱ انجیل مرقس بیان شده که عیسی(ع) و شاگردانش وارد کفرناحوم شدند. در ویکی‌پدیا مختصات شمالی کفرناحوم ۳۲۵۲۵۲ ذکر شده است. ارقام عددهای ۳۵۲ و ۳۲۵۲۵۲ مشترک هستند. اگر کلمه کفرناحوم را به عدد ابجد وسیط تبدیل کنیم حاصل ۴۵ می‌شود. در مقاله عدد ۴۵ ذکر شده است. در مثنوی ۱ حافظ و در غزل ۳۵۲ سعدی کلمه خرم و در قصیده ۱۰۸ سنایی کلمات خرم و شاه ذکر شده‌اند. در مقاله به خرمشاهی اشاره شده است.

مهر یا نماد شهر ریاض یا حجرالیمامه یا اوفیر

مختصات اورشلیم

مختصات کفرناحوم

کلمه باران در توضیحات هوش مصنوعی درباره شعر 1 مجلس اول سعدی در سایت گنجور
توضیحات حنیفة بن لجیم در سایت دانش نامه جهان اسلام

https://rch.ac.ir/article/Details/8105

مطلبی که بیان گردید بخشی از مقاله «فرمانروایی و حاکمیت مطلق ویژه خداست» است که آدرس آن در زیر آمده است.

https://noorvaneshaneha.blogspot.com/2025/02/blog-post.html

https://www.tribunezamaneh.com/archives/author/d92580

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

کتاب نور و کتاب نشانه ها

گوشه ای از تحریف ها در کتاب های مقدس و دین ها

ارتباط بین کلمه ها و عددها در قرآن، کتاب های مقدس، شعرها و ...