قبیله طسم

در توضیحات ریاض در ویکی‌پدیا بیان شده تاریخ (حجر الیمامه) به دوران دو قبیله مشهور طسم و جدیس بر می‌گردد که دوران پیش از اسلام می‌زیسته‌أند. اگر عبارت «قبیله طسم» را به عدد ابجد صغیر تبدیل کنیم حاصل ۲۲ می‌شود. حرف مقطعه طسم در ابتدای ۲ سوره قرآن قرار دارد. در آیات ۱ سوره‌های قصص و شعراء حرف مقطعه طسم قرار دارد. در سوره قصص کلمات عیسی، وطن، اول، آواره شویم، مهر، عرب و ویران و در سوره شعراء کلمات کوچ، عرب، قوم، عاد، ثمود، نخل و درخت خرما و در شعر ۱ مجلس اول سعدی کلمات عیسی، وطن، مهر و عرب و در ترجیع بند ۱ خاقانی کلمات عیسوی، پسر، هجرت، عادیان، مهر و عکس و در شعر ۱ حمید الدین بلخی کلمات عیسی، مهاجرین و عربی و در خطبه ۱ نهج البلاغه کلمات کوچ و تولد و در مسمط ۱ ادیب الممالک کلمات مسیح، یمامه، نجد، عرب و مهر و در لمعات ۱ عراقی کلمات مسیح و عکس و در قصیده ۱ حافظ کلمات مهر و عکس و در غزل‌های ۱۱ و ۱۱۱ حافظ و در برگ ۱۱۱ کتاب والکیری‌ها کلمه عکس و در غزل ۱ فروغی بسطامی کلمات نخل و خرما و در قصیده ۱ نسیمی کلمات عیسی، ریاض و مهر و در مثنوی ۱ نسیمی کلمات عیسی و مهر و در غزل ۴ حافظ کلمات مسیح و مهر و در قصیده ۱۱۴ خاقانی کلمات عیسی، مسیح، مهر، نخل، و الریاض و در شعر ۴ بخش سیزده مصیبت نامه عطار کلمات وطن و عکس و در باب ۲۰ انجیل برنابا کلمات وطن و یسوع و در باب ۲۰۰ انجیل برنابا کلمات یسوع، نخل و خرما و در برگ ۲۰۰ کتاب والکیری‌ها کلمه مسیح و در قصیده ۲۷۶ ملک الشعراء بهار کلمات وطن و مهر و در سوره ۱۱ قرآن و در برگ ۱۱۱ کتاب زهیر و در غزل ۱۳۹۵ مولانا کلمه وطن و در غزل ۱۲۰۷ مولانا کلمه عرب و در شعر ۱ آغاز کتاب شاهنامه فردوسی و در شعر ۱ لیلی و مجنون جامی و در غزل ۱ سلیم تهرانی و در غزل ۱ فیض کاشانی و در قصیده ۱ مجد همگر و در شعر ۱ دیگر سروده‌های فرخی یزدی و در غزل ۱۱ عبید زاکانی و در حکایت ۲ باب هشتم در شکر بر عافیت بوستان سعدی و در غزل ۲۵۳۹ صائب تبریزی کلمه مهر و در برگ ۱۱ کتاب تفسیر اشو بر چنین گفت زردشت نیچه کلمه نماد و در منشور کوروش و در غزل ۳۵۲۹ صائب تبریزی کلمه ویران و در غزل ۱۳۲۸ صائب تبریزی کلمه ویرانه وجود دارد. در ادامه مقاله خبری از جامعه تحلیلی الف آمده که در آن کلمات مریم، مهر و عربستان ذکر شده‌اند. در مهر یا نماد شهر ریاض پایتخت عربستان عکس نخل یا درخت خرماست. در مسمط ۱ ادیب الممالک کلمات مسیح، یمامه، نجد، عرب و مهر ذکر شده‌اند. ریاض در فلات نجد قرار دارد. در ویکی‌پدیا بیان شده که ریاض بر ویرانه‌های شهر تاریخی حجرالیمامه ساخته شده است. در برگ ۲۲ کتاب کیمیاگر کلمات عربی و برج‌ها ذکر شده‌اند. نماد شهر ریاض برج المملکه و برج الفیصلیه است. . قوم عاد همان قبیله طسم بوده است. قبایل طسم و جدیس معاصر بودند و قوم ثمود جانشین آن‌ها شده است. در سوره قصص و در غزل ۱۳۹۵ مولانا کلمه وطن وجود دارد. در مقاله بیان شده که سوره قصص ۵۹۳۱ حرف دارد. ارقام عددهای ۱۳۹۵ و ۵۹۳۱ مشترک هستند. در باب ۱ انجیل برنابا و در شعر ۱ در نیایش خداوند بوستان سعدی و در شعر ۱ لیلی و مجنون جامی و در قصیده ۱ اوحدی و در مسمط ۱ ادیب الممالک و در شعر ۱ حمید الدین بلخی کلمه رحمت و در باب ۱ کتاب مقدس زبور و در شعر ۱ مجلس اول سعدی و در مثنوی ۱ نسیمی و در قطعه ۱ خاقانی کلمه برگ وجود دارد. رمان «برگ‌های خزان» نوشته ویکتور هوگو است. آیه ۱۱ سوره الرحمن یا رحمت بیان می‌کند: «که در آن میوه‌های گوناگون و نخل خرمای با پوشش برگ و شکوفه و غلاف است.» در غزل ۱۱ مولانا کلمه خرم و در ادامه مقاله کلمه شاه ذکر شده است. اگر آیه ۱ سوره اسراء و ترجمه خرمشاهی را به عدد ابجد کبیر تبدیل کنیم حاصل ۸۵۸۳ می‌شود. سوره مریم ۳۸۳۵ حرف دارد. در مطلبی با عنوان «حنیفة بن لجیم» از سایت دانشنامه جهان اسلام که آدرس آن در زیر آمده بیان شده: «گفته شده است که قبیله حنیفة‌بن لجیم از حجاز به یمامه، که فرهنگ و تمدن دیرین آن نابود شده بود، به قصد یافتن مرتع و آب کوچیدند. گروهی از ایشان به ریاست عُبَیدبن ثعلبه، از نسل دول‌بن حنیفه، به جایی که حَجر نامیده شد و حاصلخیز، رفتند و در کاخها و خانه‌هایی که در آنجا بر جای مانده بود، منزل گزیدند. سپس گروه دیگری از قبیله حنیفه به ریاست زیدبن یربوع، عموی عبیدبن ثعلبه، که بادیه‌نشین بودند، با دیگر افراد بکربن وائل به یمامه رفتند و در نواحی اطراف حجر، در خیمه‌ها جای گرفتند و همه به کاشت نخل پرداختند (رجوع کنید به بکری، ج ۱، ص ۸۳ـ۸۵؛ یاقوت حموی، ذیل «حَجر»؛ نیز رجوع کنید به د. اسلام، چاپ دوم، ذیل مادّه؛ برّو، ص ۲۶ـ۲۷).» ارقام عددهای ۳۸۳۵، ۸۵۸۳ و ۸۳ـ۸۵ مشترک هستند. در مسمط ۱ ادیب الممالک کلمات جهان، اسلام، یمامه، کاخ، خانه، خیمه و گروهی و در قصیده ۱ عراقی کلمات جهان و اسلام و در شعر ۱ حمید الدین بلخی کلمات حجاز و خانه و در برگ ۲۰ کتاب آشنایی با صادق هدایت کلمه فرهنگ و در برگ ۲۰۰ کتاب الف کلمه تمدن و در باب ۱ انجیل مرقس کلمات خانه و منزل و در شعر ۱ در نیایش خداوند بوستان سعدی و در غزل ۱ حافظ و در غزل ۱ فیض کاشانی و در شعر ۲۵۳ پیام مشرق اقبال لاهوری کلمات حجاز و منزل و در ترجیع بند خاقانی کلمات خانه و خیمه و در قصیده ۱ حافظ و در مثنوی ۱ نسیمی کلمه خیمه و در قصیده ۲۷۶ ملک الشعراء بهار کلمات منزل و خیمه و در قصیده ۱ امیرخسرو دهلوی و در قصیده ۱ طبیب اصفهانی کلمه منزل و در ترجیع ۱ شاه نعمت الله ولی کلمه نسل و در مقاله کلمات عبید، نسل، بوحنیفه و یاقوت و در شعر گوهر عشق رضی الدین آرتیمانی کلمه یاقوت و در شعر ۱ در عدل و تدبیر و رای بوستان سعدی کلمه ریاست وجود دارد. در مقاله به قصیده‌های ۲ و ۲۷۶ ملک الشعراء بهار اشاره شده است. اعداد ۲ و ۲۷۶ در کنار یکدیگر عدد ۲۷۶۲ را ایجاد می‌کنند. ارقام عددهای ۲۷۶۲ و ۲۶ـ۲۷ مشترک هستند. در ویکی‌پدیا بیان شده: ««الریاض جمع روضه و أرض المکان و أروض أی کثرة روضه» بمعنای: گلزار و باغ که آن را گلستان نیز گویند و بستان مخفف بوستان است و آن جایی را گویند که بوی گل و ریاحین در آنجا بسیار باشد. جایی که آب باران جمع شود و پس از آن گل‌های رنگارنگ و خوشبو بروید.» در ترجیع بند ۱ مولانا کلمات عیسی، باغ، گلستان و آب و در ترجیع بند ۱ خاقانی کلمات عیسوی، پسر، باغ، گلستان، رنگ، بوی، و آب و در مثنوی ۱ نسیمی کلمات عیسی و بستان و در قصیده ۱ نسیمی کلمات عیسی، ریاض و رنگ و در شعر ۱ حمید الدین بلخی کلمات عیسی، باغ، گل و جمع و در غزل ۱۱ مولانا کلمات عیسی، آب و باران و در غزل ۱ بیدل دهلوی کلمات مسیحا و رنگ و در قصیده ۱ عراقی کلمات ریاض، روضه، بستان، گلستان، گل و آب و در شعر ۱ در نیایش خداوند بوستان سعدی کلمات گلستان، گل، رنگ، بوی و آب و در خطبه ۱ نهج البلاغه کلمات رنگ، بو، آب و جمع و در غزل ۱ حافظ کلمات رنگین و بوی و در قطعه ۱ خاقانی کلمات بستان و آب و در شعر گوهر عشق رضی الدین آرتیمانی کلمات باغ، گلستان و گل و در پستی از الهی قمشه‌ای که در مقاله آمده کلمات گل و رنگ و در غزل‌های ۱ محتشم کاشانی و سلیم تهرانی و در برگ ۱۱۱ کتاب تفسیر اشو بر چنین گفت زردشت نیچه و در شعر ۲۵۳ پیام مشرق اقبال لاهوری کلمه گل و در غزل و تضمین ۱ فروغی بسطامی و در غزل ۱ جهان ملک خاتون و در برگ ۱۱ کتاب عطیه برتر کلمه جمع و در باب ۱۱ کتاب مقدس زبور و در باب ۱۱ کتاب مقدس جامعه و در آیه ۲۲ باب سی و هشت کتاب مقدس حزقیال که در ادامه مقاله به آن اشاره شده کلمه باران و در باب ۱ کتاب مقدس زبور کلمات آب و جمع و در باب ۲ انجیل برنابا کلمات مریم و باران و در قصیده ۲ ملک الشعراء بهار کلمات عیسی، باغ و گلستان و در برگ ۲۰ کتاب کیمیاگر کلمه باغ و در غزل ۱ کشیمری و در برگ‌های ۲۰ و ۱۱۱ کتاب پله پله تا ملاقات خدا کلمه رنگ و در باب ۴ انجیل مرقس کلمات عیسی و آب و در غزل ۴ حافظ کلمات مسیح، گل و رنگ و در غزل ۳۵۲ سعدی کلمات گلستان، بوستان و گل و در غزل ۱۲۷۰ صائب تبریزی کلمات گل، ریحان و بوی و در غزل‌های ۲ و ۱۱ سلمان ساوجی و در غزل ۲۰۰ عراقی و در غزل ۳۲۹۵ صائب تبریزی کلمه بوی و در غزل ۲۵۳۹ صائب تبریزی کلمه گلستان و در غزل ۱۸۷۶ مولانا کلمه بستان و در قصیده ۱۱۴ خاقانی کلمات عیسی، مسیح، الریاض، گل، آب و جمع و در مطلب زیر از توضیحات هوش مصنوعی درباره قصیده ۱۱۴ خاقانی در سایت گنجور کلمه باران و در شعر ۱ مجلس اول سعدی کلمات عیسی، باغ، گلستان، گل، رنگ، بوی، جمع و تاج و تخت و در مطلب زیر از توضیحات هوش مصنوعی درباره شعر ۱ مجلس اول سعدی در سایت گنجور کلمه باران وجود دارد. «پسران دوم»، «پسران هارپی»، «باغ استخوان‌ها» و «باران کستمیر» عنوان قسمت‌هایی از سریال بازی تاج و تخت هستند. در قصیده ۱ حافظ کلمات تاج، تخت و استخوان ذکر شده‌اند. در باب‌های ۱و ۲ انجیل مرقس کلمات عیسی، پسر، آب و جمع و در مسمط ۱ ادیب الممالک کلمات مسیح، غلام، باغ، بستان، ریاحین، ریحان، گل، رنگ، آب و جمع و در شعر ۲ دفتر اول مثنوی و معنوی مولانا کلمات مسیح، غلام، آب و جمع و در باب ۲ کتاب مقدس جامعه کلمات غلام، باغ، گل، آب و جمع و در قصیده ۱ مجد همگر کلمات غلام، گلستان، آب و رنگ و در قطعه ۱۱۱ سنایی کلمات پسر و بو و در باب ۱۱۱ انجیل برنابا کلمات یسوع، غلام و جمع و در باب ۱ انجیل برنابا کلمات یسوع، پسر و مریم و در باب ۲۰۰ انجیل برنابا کلمات یسوع و پسر و در برگ ۲۲ کتاب کیمیاگر و در باب ۲ کتاب مقدس زبور و در باب ۴ کتاب مقدس جامعه و در شعر ۱ در عدل و تدبیر و رای بوستان سعدی و در منشور کوروش کلمه پسر و در برگ ۲۰ کتاب کیمیاگر کلمات پسر و زبان وجود دارند. کلمه غلام در زبان عربی به معنی پسر است. شعر «دسته گل آخرین» سروده ویکتور هوگو است. در ادامه مقاله عکس گل آمده است. اشو نویسنده کتاب «گل‌های جاودانگی» است. در توضیحات شهر ریاض در ویکی‌پدیا بیان شده: «چون شهر ریاض در میان این دره‌ها واقع شده‌است، و در مواسم باران و بهار سرسبز از گل‌های رنگارنگ و ریاحین می‌شود، تاریخ‌نگار معروف (الهمذانی) در کتاب خود که به نام (صفة جزیرة العرب) معروف است، شهر «ریاض» (خضراء حجر) را نامگذاری کرده‌است.» در شعر ۱ لیلی و مجنون جامی کلمات گل و خضرا و در ترجیع ۱ شاه نعمت الله ولی و در غزل ۱۸۷۶ مولانا کلمه خضراء وجود دارد. در ادامه مقاله به آیه ۱۷ سوره رعد اشاره شده است. در آیه ۱۷ سوره رعد و ترجمه‌های انصاریان و مکارم شیرازی و در برگ ۲۲ کتاب تفسیر اشو بر چنین گفت زردشت نیچه کلمه دره وجود دارد. در توضیحات یمامه در دانشنامه اسلامی بیان شده: «گویا اینجا بازمانده شهری بر سر راه کاروان رو بین یمن و خلیج فارس و عراق از راه نجد بوده است. به نوشته برترام توماس در یمامه چاههای «عویفره» نزدیک به فاو قرار داشته که همان محل اوفیر است که در تورات آمده و به زر و طاووس اشتهار داشته است.» در مقاله کلمات کاروان، یمن، خلیج فارس، عراق و تورات و در مسمط ۱ ادیب الممالک کلمات یمامه و نجد و در غزل ۳۵۲ سعدی کلمه طاووس وجود دارد. در توضیحات یمامه در دانشنامه اسلامی بیان شده: «نام عربی آن عفر بوده که در ترجمه به یونانی و عبری اوفیر شده است. این محل به معادن طلا نزدیک است. یکی از وادی های یمامه به نام عرض یا عارض است که به نوشته ابن خرداذبه کسی که از کوفه به سوی طایف رود ابتدا به عرض و سپس به طایف می رسد. همو در ضمن وصف راه یمامه تا مکه، عرض را نیز نام می برد و می گوید: عرض دره ای است که یمامه را دو قسمت می کند و در این درّه روستاهای منفوحه، وبره... توضح و مقراة قرار دارد. بعضی از این روستاها مانند توضح و مقراة همانهایی است که شاعر معروف و صاحب معلّقه، امرؤالقیس، بدانها اشاره کرده است. به نوشته یاقوت، عرض درّه ای است در یمامه، خرم و بارور و دارای روستاها و کشتزارها. این درّه شاید بازمانده آبی روان بوده است. از وادی های دیگر یمامه، وادی حنیفه و عرض شمام است.» اگر این متن را به عدد ابجد وسیط تبدیل کنیم حاصل ۲۵۵۳ می‌شود. در مقاله عدد ۳۵:۲ و کلمات عربی، دره، معدن، طلا، یاقوت و مکه و در ترجیع بند ۱ خاقانی و در برگ ۲۲ کتاب کیمیاگر و در برگ ۲۰ کتاب تفسیر اشو بر چنین گفت زردشت نیچه کلمه طلا وجود دارد. ارقام عددهای ۳۵:۲ و ۲۵۵۳ مشترک هستند. در توضیحات امرؤالقیس در ویکی‌پدیا بیان شده: «اصل او از یمن و زادگاهش نجد بود. پدرانش از اشراف عرب بودند. او در جوانی پیشه ای نداشت جز شعر گفتن، شراب خواری و آمیزش با زنان. وقتی قبیله بنی اسد پدرش را کشت، او زندگی پیشین خود را رها کرد و به خونخواهی پدرش روی آورد. اما شکست خورد و به قیصر روم پناه برد و از او یاری خواست. ولی کمک قیصر نیز کارساز نشد تا اینکه در شهر آنقره (آنکارا) درگذشت.» در قصیده ۱ حافظ به قیصر اشاره شده است. در ویکی‌پدیا مختصات شرقی آنکارا ۳۲۵۲ ذکر شده است. ارقام عددهای ۲۵۵۳ و ۳۲۵۲ مشترک هستند. مختصات شمالی آنکارا ۳۹۵۲ است. در مقاله عددهای ۳۲۵۹ و ۳۲۹۵ ذکر شده‌اند. ارقام این عددها مشترک هستند. در سوره شعراء و ترجمه مکارم شیرازی بیان شده: «(پيامبر شاعر نيست) شعرا كساني هستند كه گمراهان از آنان پيروي مي‏كنند!» این آیه خطاب به شاعرانی مانند امرؤالقیس است. در توضیحات امرؤالقیس در ویکی‌پدیا بیان شده: «وی با آن که پسر بزرگ پدرش نبود و به واسطه بدنامی و زشت رفتاری از طرف پدر به حضرموت جایی که برخی عموهایش می‌زیستند تبعید شده بود تنها پسری بود که وقتی خبر قتل پدرش را شنید ابتدا گریه نکرد و در حال مستی گفت که امروز روز خمر است و فردا روز امر است ولی بعداً از شرمساری این که بلافاصله عزادار پدرش نشده خونخواهی او را بر عهده گرفت و برای جبران رفتارش شدت زیادی در انتقام به خرج داد. وی از اجداد اشعث بن قیس زمان علی در کوفه بود. امرُؤُالقَیس ابوالحارث جندح بن حجر کندی (ملک ضلیل) در حدود یک قرن قبل از اسلام می‌زیست.» در مقاله کلمات حضرموت، عمو، تبعید، مست، امروز، فردا، علی و حجر و در غزل ۱۱ فرخی یزدی کلمه انتقام وجود دارد. در باب ۱۱ انجیل مرقس و در باب ۲۰۰ انجیل برنابا به یکشنبه نخل اشاره شده است. نام‌گذاری یکشنبه نخل به این دلیل است که هنگام ورود عیسی(ع) به اورشلیم مردم با شاخه‌های نخل به استقبال وی رفتند. مردم نماد حجرالیمامه، زادگاه عیسی(ع) را در دست داشتند. عیسی(ع) از ناصره به اورشلیم بازگشته است. در باب ۱ انجیل مرقس به ناصره اشاره شده است. عیسی(ع) در بازگشت پیروزمندانه به اورشلیم در یکشنبه پیش‌ از عید پاک یا یکشنبه نخل، به ‌جای اسب که نماد پادشاهان بود، سوار بر خر، نماد صلح وارد شهر شد. در غزل ۲۰ حافظ و در قصیده ۱۱۴ خاقانی کلمات عیسی، مسیح، عید و پاک و در غزل ۲۰ حافظ و در قطعه ۱۱۱ سنایی کلمه عید و در مقاله کلمات پاک، نخل، نماد و پادشاهان و در باب ۲۰۰ انجیل برنابا کلمات یسوع، اورشلیم، نخل و خر و در شعر ۱ در نیایش خداوند بوستان سعدی و در ترجیع بند ۱ مولانا و در قصیده ۱ اوحدی و در قصیده ۱ مجد همگر و در شعر ۱ حمید الدین بلخی کلمه اسب و در باب ۲۰ کتاب مقدس زبور کلمات پیروزی و اسب و در قصیده ۱ حافظ و در قصیده ۱ نسیمی و در شعر ۲ دفتر اول مثنوی و معنوی مولانا و در قصیده و قطعه ۲ ملک الشعراء بهار کلمه خر وجود دارد. صادق هدایت نویسنده داستان «زبان حال یک الاغ در وقت مرگ» است. شعر «خر» سروده ویکتور هوگو است. در شعر ۱ حمید الدین بلخی کلمه سحاب وجود دارد. میل سحابی اسب تاریک ۰۷۲۱ است. در مقاله عددهای ۱۰۲۷ و ۱۰۷۲ ذکر شده‌اند. ارقام این عددها مشترک هستند. در شعر ۱ در عدل و تدبیر و رای بوستان سعدی کلمه شاپور وجود دارد. در توضیحات شاپور یکم در ویکیپدیا بیان شده: «زمانی که یهودیان در یک مناظره بیان کرده بودند که مسیح سوار بر الاغ می‌آید، شاپور اسب سپید خود را برای مسیح پیشنهاد کرده بود و دستور داده بود که اسب را تقدیم به مسیح کنند.» در توضیحات شاپور یکم در ویکی‌پدیا بیان شده: «نام شاپور برگرفته شده از ریشه ایرانی باستان xšāyaθiyahyā-puθra به معنی «پسر پادشاه» است و در اصل باید عنوانی برای کسانی باشد که بعدها در قرن ۲ میلادی به عنوان نام شخصی به‌کار گرفته شده‌است. اگر چه در اسامی پادشاهان پارتی در تواریخ عربی - ایرانی (همچون ابوریحان بیرونی) نیز دیده می‌شود.» در شعر ۱ در عدل و تدبیر و رای بوستان سعدی کلمات شاپور، پسر و پادشه ذکر شده‌اند. در ادامه مقاله به ابوریحان بیرونی اشاره شده است. در توضیحات لئوناردو داوینچی در ویکی‌پدیا بیان شده: «اما در عرصه پیکر تراشی، لئوناردو طراحی‌های متعددی از پیکره‌های عظیم سوار بر اسب از خود برجای گذاشت، که یکی از آن‌ها به مراحل کمال رسید و به صورت مدلی برای یادبود خاندان اسفورتسا درآمد؛ این پیکره سوار بر اسب که از سوی فرانسویان به هنگام اشغال میلان در ۱۴۹۹ هدف‌گیری شده بود تکه‌تکه شد.» در مقاله به لئوناردو داوینچی و عددهای ۱۹۴۹ و ۱۹۹۴ اشاره شده است. ارقام عددهای ۱۴۹۹، ۱۹۴۹ و ۱۹۹۴ مشترک هستند. در آیه ۱۱ باب ۲۰۰ انجیل برنابا و ترجمه علامه حیدرقلی سردار کابلی بیان شده: «پس چون یسوع به شهر رسید مردم جامه‌های خود را زیر پای ماده خر فرش نموده: مترنم شدند فرخنده باد آنکه بسوی ما به نام پروردگار و خدای می‌آید! مرحبا به پسر داوود!» در باب ۲۲ کتاب مقدس زبور کلمات داوود و جامه و در غزل ۲۰۰ صائب تبریزی و در پستی از الهی قمشه‌ای که در مقاله آمده کلمات جامه و فرش ذکر شده‌اند. در باب ۲۰۰ انجیل برنابا بعد از آیه ۱۱ بیان شده: «پس فریسیان یسوع را سرزنش نموده و گفتند: مگر نمی‌بینی به اینان که چه می‌گویند؟ بفرما به ایشان که خاموش شوند. آن وقت یسوع فرمود: ((سوگند بر هستی خدائی که جانم در حضورش می‌ایستد، اگر اینان خاموش شدندی، هر آینه سنگ‌ها به فریاد بر آمدندی به کفر شریران بد.)) همین که یسوع این بفرمود سنگ‌های اورشلیم همگی به فریاد در آمدند به آواز بلند که فرخنده باد آنکه بسوی ما به نام پروردگار و خدای می‌آید. با این همه فریسیان بر بی‌ایمانی خود اصرار نمودند. بعد از آنکه گرد آمدند مشورت کردند که به سخن او بگیرند او را» اگر این متن را به عدد ابجد صغیر تبدیل کنیم حاصل ۱۲۹۷ می‌شود. سوره انعام ۲۷۹۱ حرف دارد. در شعر ۱ حمید الدین بلخی و در غزل ۱۱۱ حافظ کلمه انعام وجود دارد. در سوره انعام کلمات عیسی و سخن و در مقاله کلمات سخن و اورشلیم و در شعر ۱ در نیایش خداوند بوستان سعدی و در قطعه ۱ خاقانی و در باب ۴ انجیل مرقس و در شعر ۴ بخش دوازده الهی نامه عطار و در غزل ۳۲۹۵ تبریزی کلمه سنگ و در باب ۱ انجیل مرقس کلمات عیسی، سخنان، اورشلیم و فریاد و در غزل ۱ حافظ و در قصیده ۲ ملک الشعراء بهار و در باب‌های ۲۲ و ۴ کتاب مقدس زبور و در غزل ۵۹۳۲ صائب تبریزی کلمه فریاد و در شعر ۱ مجلس اول سعدی کلمه آواز و در غزل ۲۰۰ صائب تبریز عبارت آواز بلند وجود دارد. آیه ۴۴ سوره آل‌عمران و ترجمه انصاریان بیان می‌کند: «این [حقایق] از خبرهای غیبی است که به تو وحی می کنیم. و تو هنگامی که آنان قلم های خود را [به عنوان قرعه زدن در آب] می انداختند که کدامیک از آنان سرپرستی مریم را عهده دار شود، و نیز زمانی که [برای کفالت او] با یکدیگر جدال و ستیز می کردند، نزد آنان نبودی.» در این آیه به کفالت مریم مقدس اشاره شده است. در سوره آل عمران بیان شده که کفالت مریم مقدس به زکریا(ع) داده شده است. آیه ۴ سوره مریم درباره زکریا(ع) است. آیه ۴۴ سوره آل‌عمران خطاب به رسول اکرم(ص) بیان شده است. در آیه ۴۴ سوره آل عمران کلمه قلم وجود دارد. در مقاله به آیه ۴ سوره قلم یا آیه خلق عظیم اشاره شده که درباره رسول اکرم(ص) است. کفالت زکریا(ع) برای پروروش اخلاقی مریم مقدس بوده است. در سوره آل‌عمران بیان شده: «[ای پیامبر!] پس به مهر و رحمتی از سوی خدا با آنان نرم خوی شدی، و اگر درشت خوی و سخت دل بودی از پیرامونت پراکنده می شدند؛ بنابراین از آنان گذشت کن، و برای آنان آمرزش بخواه، و در کارها با آنان مشورت کن، و چون تصمیم گرفتی بر خدا توکل کن؛ زیرا خدا توکل کنندگان را دوست دارد.» اگر این ایه را به عدد ابجد کبیر تبدیل کنیم حاصل ۱۷۵۳۳ می‌شود. در مقاله عدد ۱۳۷۵ ذکر شده است. ارقام عددهای ۱۳۷۵ و ۱۷۵۳۳ مشترک هستند. آیه ۴ سوره مریم و ترجمه انصاریان بیان می‌کند: «گفت: پروردگارا! به راستی استخوانم سست شده و [مویِ] سرم از پیری سپید گشته، و پروردگارا! هیچ گاه درباره دعا به پیشگاهت [از اجابت] محروم و بی بهره نبودم.» اگر این آیه را به عدد ابجد وسیط تبدیل کنیم حاصل ۵۲۳ می‌شود. در مقاله عدد ۳۵:۲ ذکر شده است. ارقام عددهای ۳۵:۲ و ۵۲۳ مشترک هستند.

مهر یا نماد شهر ریاض یا حجرالیمامه یا اوفیر

کلمه باران در توضیحات هوش مصنوعی درباره شعر 1 مجلس اول سعدی در سایت گنجور

کلمه باران در توضیحات هوش مصنوعی درباره قصیده 114 خاقانی در سایت گنجور
مختصات آنکارا
گویا اینجا بازمانده شهری بر سر راه کاروان رو بین یمن و خلیج فارس و عراق از راه نجد بوده است. به نوشته برترام توماس در یمامه چاههای «عویفره» نزدیک به فاو قرار داشته که همان محل اوفیر است که در تورات آمده و به زر و طاووس اشتهار داشته است. نام عربی آن عفر بوده که در ترجمه به یونانی و عبری اوفیر شده است. این محل به معادن طلا نزدیک است. یکی از وادی های یمامه به نام عرض یا عارض است که به نوشته ابن خرداذبه کسی که از کوفه به سوی طایف رود ابتدا به عرض و سپس به طایف می رسد. همو در ضمن وصف راه یمامه تا مکه، عرض را نیز نام می برد و می گوید: عرض دره ای است که یمامه را دو قسمت می کند و در این درّه روستاهای منفوحه، وبره... توضح و مقراة قرار دارد. بعضی از این روستاها مانند توضح و مقراة همانهایی است که شاعر معروف و صاحب معلّقه، امرؤالقیس، بدانها اشاره کرده است. به نوشته یاقوت، عرض درّه ای است در یمامه، خرم و بارور و دارای روستاها و کشتزارها. این درّه شاید بازمانده آبی روان بوده است. از وادی های دیگر یمامه، وادی حنیفه و عرض شمام است.

توضیحات حنیفة بن لجیم در سایت دانش نامه جهان اسلام

https://rch.ac.ir/article/Details/8105

مطلبی که بیان گردید بخشی از مقاله «کافران مانند دخان یا دود حقیقت را می‌پوشانند است که آدرس آن در زیر آمده است.

https://noorvaneshaneha.blogspot.com/2025/02/blog-post_23.html

https://www.tribunezamaneh.com/archives/author/d92580

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

کتاب نور و کتاب نشانه ها

گوشه ای از تحریف ها در کتاب های مقدس و دین ها

ارتباط بین کلمه ها و عددها در قرآن، کتاب های مقدس، شعرها و ...