موسی(ع) و گوساله سامری

در آیه‌های ۱۹:۱۱ و ۱۹:۱ کتاب مقدس اول پادشاهان و در آیه ۹:۱۱ انجیل مرقس کلمه ایلیا وجود دارد. در ادامه مقاله عددهای ۱۱:۱۹ و ۱۹۱ ذکر شده‌اند. ارقام عددهای ۱۹:۱، ۹:۱۱، ۱۱:۱۹ و ۱۹:۱۱ مشترک هستند. در آیه‌های ۱۸:۱۱ و ۱۸:۱ کتاب مقدس اول پادشاهان کلمه ایلیا وجود دارد. در ادامه مقاله عدد‌های ۱۱:۱۸ و ۱۸۱ ذکر شده‌اند. ارقام عددهای ۱۸:۱، ۱۱:۱۸ و ۱۸:۱۱ مشترک هستند. آیه ۸۵ سوره انعام به الیاس(ع) اشاره می‌کند. در ویکی‌پدیا بیان شده که الیاس(ع) از خداوند برای ۴۵۰ کاهنان بعل درخواست عذاب کرد و خداوند عذاب نازل کرد. در مطلب زیر از توضیحات هوش مصنوعی درباره شعر ۱ مجلس اول سعدی در سایت گنجور و در ترکیبات ۱ میلی کلمه عذاب وجود دارد. در ماجرای الیاس(ع) و کاهنان بعل و در سوره انعام به گاو اشاره شده است. بین عددهای ۴۵۰ و ۵۴ دو رقم مشترک هستند. آیه ۵۴ سوره بقره یا گاو بیان می‌کند: «و چون موسى به قوم خود گفت اى قوم من شما با [به پرستش] گرفتن گوساله برخود ستم كرديد پس به درگاه آفريننده خود توبه كنيد و [خطاكاران] خودتان را به قتل برسانيد كه اين [كار] نزد آفريدگارتان براى شما بهتر است پس [خدا] توبه شما را پذيرفت كه او توبه‏ پذير مهربان است» آیه ۵۴ سوره بقره به ماجرای گاو سامری اشاره می‌کند. اگر عبارت «موسی(ع) و گوساله سامری» را به عدد ابجد وسیط تبدیل کنیم حاصل ۸۵ می‌شود. در قصیده ۱ میلی کلمه گاو وجود دارد. در ماجرای گاو سامری خطای موسی(ع) این بوده که خودش گاو پرستان را مجازات کرده است. ایمان و کفر، عقیده، باور و دین جزء حق الله هستند. در سوره بقره کلمات ایمان، کفر، عقیده، باور، دین، حق و الله و در سوره انعام کلمات ایمان، کفر، عقیده، دین، حق و الله و در آیه ۱۳۹ سوره‌های شعراء، آل عمران و بقره و در آیه ۱۹۳ سوره آل عمران و در باب ۱۹۳ انجیل برنابا و در برگ ۱۹۳ کتاب والکیر‌ی‌ها و در شعر ۱ حمید الدین بلخی کلمه ایمان و در قصیده ۱عراقی کلمات ایمان و کافر و در غزل ۱ فروغی بسطامی و در آیه ۱۳۹ سوره زنان کلمه کافر و در غزل ۳۹۱ حزین لاهیجی کلمه کفر وجود دارد. سوره کافرون سوره ۱۰۹ قرآن است. در مقاله عدد ۱۹۰ ذکر شده است. ارقام عددهای ۱۰۹ و ۱۹۰ مشترک هستند. آیه ۱ سوره کافرون و ترجمه‌های انصاریان و مکارم شیرازی بیان می کند: «بگو: اي كافران!» اگر این آیه را به عدد ابجد کبیر تبدیل کنیم حاصل ۳۹۱ می‌شود. در آیات بعدی سوره کافرون ترجمه الهی قمشه‌ای بیان شده: «من آن بتان را که شما به خدایی می‌پرستید هرگز نمی‌پرستم.»«و شما هم آن خدای یکتایی را که من پرستش می‌کنم پرستش نمی‌کنید.»«نه من هرگز خدایان باطل شما را عبادت می‌کنم.»«و نه شما یکتا خدای معبود مرا عبادت خواهید کرد.»«پس اینک دین (شرک و جهل) شما برای شما باشد و دین (توحید و خدا پرستی) من هم برای من (تا روزی که به امر حق شما را از شرک برگردانم و به راه توحید خدا و خدا پرستی هدایت کنم).» اگر این آیات را به عددهای ابجد وسیط و صغیر تبدیل کرده و با یکدیگر جمع کنیم حاصل ۱۲۹۷ و ۹۰۱ می‌شود. ارقام عددهای ۱۰۹ و ۹۰۱ مشترک هستند. در مقاله بیان شده که سوره انعام ۲۹۷۱ کلمه دارد. ارقام عددهای ۱۲۹۷ و ۲۹۷۱ مشترک هستند. در سوره انعام کلمات عقیده، دین، ایمان، کفر، حق و الله ذکر شده‌اند. در سوره کافرون و ترجمه مکارم شیرازی بیان شده: «آنچه را شما مي‏پرستيد من نمي‏پرستم.»«و نه شما آنچه را من پرستش مي‏كنم مي‏پرستيد.»«و نه من هرگز آنچه را شما پرستش كرده‏ ايد مي‏پرستم»«و نه شما آنچه را كه من مي‏پرستم عبادت مي‏كنيد.»«(حال كه چنين است) آئين شما براي خودتان و آئين من براي خودم!» اگر این آیات را به عدد ابجد کبیر تبدیل کرده و با یکدیگر جمع کنیم حاصل ۱۳۲۵۵ می‌شود. در مقاله بیان شده که سوره شوری ۳۵۲۱ حرف دارد. ارقام عددهای ۳۵۲۱ و ۱۳۲۵۵ مشترک هستند. در سوره شوری کلمات باور، دین، ایمان، کفر، حق و الله ذکر شده‌اند. خداوند خودش با کسانی که در حقش ظلم می‌کنند برخورد می‌کند. ما در جایگاهی نیستیم که در مورد حق الله در آزادی دیگران دخالت کنیم. تنها در صورتی که به خود ما و به دیگران و جهان هستی ظلم شود می‌توانیم در محدوده آزادی دیگران دخالت کنیم. محدوده دخالت ما در آزادی دیگران در مورد حق الناس است. در سوره‌های بقره و انعام کلمات آزادی، حق و الناس ذکر شده‌اند. در ماجرای گاو سامری موسی(ع) فرمان قتل را به دلیل عقیده، باور و دین داده است. در سوره بقره کلمات موسی، فرمان، قتل، عقیده، باور و دین و سوره انعام کلمات موسی، فرمان، قتل، عقیده و دین و در شعر ۱ شاهنامه فردوسی «جمشید» کلمات فرمان و دین ذکر شده‌اند. موسی(ع) نمی‌دانسته که فرمانش خطا و اشتباه است و قتل عمد مرتکب نشده است. در سوره بقره کلمات موسی، نمی‌دانستید، فرمان، خطا، اشتباه، قتل، عمد، مرتکب و نشده است و در سوره انعام کلمات موسی، نمی‌دانستید، فرمان، خطا، اشتباه، قتل، مرتکب و نشده است و در باب ۱ انجیل مرقس و در باب ۱ کتاب مقدس یوشع کلمات موسی و فرمان و در شعر ۱ در نیایش خداوند بوستان سعدی کلمات فرمان و خطا و در شعر ۱ در عدل و تدبیر و رای بوستان سعدی و در غزل ۱ شهریار و در برگ ۳۱۹ کتاب تفسیر اشو بر چنین گفت زردشت نیچه کلمه اشتباه وجود دارد. در سوره کهف به کشتن یک جوان توسط خضر(ع) به دلیل عقیده، باور و دین اشاره شده است. خضر(ع) نیز خطا و اشتباه کرده است. در ترجیع بند ۱ مولانا و در مثنوی ۱ حافظ و در غزل ۱ بیدل دهلوی و در قصیده ۱ عراقی و در غزل ۵۸ همام تبریزی کلمه خضر و در مثنوی ۱ نسیمی کلمات خضر و موسی و در قصیده ۱ نسیمی کلمات خضر، موسی و خطا و در قصیده ۱ شاه نعمت الله ولی و در ترجیع بند ۱ خاقانی کلمات خضر و خطا و در قصیده ۱ حافظ و در غزل ۱ شاه نعمت الله ولی کلمه جوان و در ترجیع بند ۱ اوحدی کلمه شباب یا جوان وجود دارد. در سوره کهف به همراهی موسی(ع) با خضر(ع) اشاره شده است. در قرآن داستان خضر(ع) بیان شده که مردم به خطای موسی(ع) پی ببرند. در قرآن داستان خضر(ع) بیان شده که مردم به خطای موسی(ع) پی ببرند. در سوره کهف و ترجمه انصاریان بیان شده: «پس [هر دو] به راه افتادند تا [زمانی که] به نوجوانی برخوردند؛ پس [بنده ما] او را کشت. موسی گفت: آیا شخص بی گناهی را بدون آنکه کسی را کشته باشد، کُشتی؟ به راستی که کاری بسیار ناپسند مرتکب شدی!» این آیه در قالب داستان خضر(ع) بیان شده تا مردم به خطای موسی(ع) پی ببرند. اگر این آیه را به عدد ابجد کبیر تبدیل کنیم حاصل ۱۰۳۱۳ می‌شود. در مقاله بیان شده که درگذشت صادق هدایت ۱۹/۱ در سال ۱۳۳۰ خورشیدی است. ارقام عددهای ۱۳۳۰ و ۱۰۳۱۳ مشترک هستند. در توضیحات «خضر در ادبیات» در سایت دانشنامه حوزوی ویکی‌فقه بیان شده: «برخی عوام در ایران بر این باورند که هرکس چهل بامداد پیاپی جلوی خانه خود را آب و جاروب کند، بامداد روز چهلم خضر از آن‌جا خواهد گذشت و می‌تواند حاجات خود را از او بخواهد،» در سایت دانشنامه حوزوی ویکی‌فقه این مطلب را به منبع ۱۱۹ ارجاع داده است. ارقام عددهای ۱۱۹ و ۱۹/۱ مشترک هستند. منبع ۱۱۹ «صادق هدایت، فرهنگ عامیانه مردم ایران» است. اگر عبارت «خضر در ادبیات» را به عدد ابجد وسیط تبدیل کنیم حاصل ۵۰ می‌شود. در مقاله عدد ۵۰ ذکر شده است. در سوره کهف و ترجمه فولادوند بیان شده: «پس رفتند تا به نوجوانى برخوردند [بنده ما] او را كشت [موسى به او ] گفت آيا شخص بى‏ گناهى را بدون اينكه كسى را به قتل رسانده باشد كشتى واقعا كار ناپسندى مرتكب شدى» اگر این آیه را به عدد ابجد کبیر تبدیل کنیم حاصل ۹۱۶۲ می‌شود. در مقاله عدد ۱۶۲۹ ذکر شده است. ارقام عددهای ۱۶۲۹ و ۹۱۶۲ مشترک هستند. در خبر بالا از رادیو زمانه بعد از موردی با عنوان «کشتن همدیگر» که درباره ماجرای موسی(ع) و گاو سامری است به موردی با عنوان «کشتن نوجوان به احتمال کفر آینده» اشاره شده که درباره کشتن یک جوان توسط خضر(ع) به دلیل عقیده، باور و دین است. در شعر ۱ در نیایش خداوند بوستان سعدی و در باب ۱ انجیل برنابا و در غزل ۱۳۹ فروغی بسطامی و در غزل ۳۹۱ حزین لاهیجی کلمه پست و در سوره‌های بقره و انعام و در شعر ۱ در نیایش خداوند بوستان سعدی و در غزل، مثنوی و قصیده ۱ نسیمی و در غزل ۵۸ همام تبریزی و در آیه ۱۹۳ سوره بقره و در برگ ۱۳۹ کتاب پله پله تا ملاقات خدا کلمه الهی وجود دارد. در پست زیر از الهی قمشه‌ای به شکسیپر اشاره شده است. کمدی اشتباهات نمایشنامه‌ای کمدی اثر ویلیام شکسپیر است. فرمان ششم لوح‌های ده فرمان این است که قتل نکن. در سوره بقره کلمات ده، فرمان، قتل و نکن و در سوره انعام کلمات لوح، ده، فرمان، قتل و نکن و در شعر ۱ حمید الدین بلخی کلمات ده و الواح و در قصیده ۱ شاه نعمت الله ولی و در قطعه ۱ خاقانی و در شعر ۵۸ لیلی و مجنون جامی و در غزل ۵۸ فرخی یزدی کلمه لوح و در غزل ۱ ابن یمین کلمه فرمان و در شعر ۱ آغاز کتاب شاهنامه فردوسی و در قصیده ۱ حزین لاهیجی و در مثنوی ۱ نسیمی کلمات لوح و موسی وجود دارند. در این ماجرا لوح‌های ده فرمان به تازگی به موسی(ع) در کوه طور نازل شده‌اند. در شعر ۱ آغاز کتاب عراقی به کوه طور اشاره شده است. خشم و غضب موسی(ع) باعث شده که به فرمان‌های خداوند توجه نکند. در سوره بقره کلمات خشم، غضب، موسی، فرمان، خداوند، توجه و نکند و در سوره انعام کلمات موسی، فرمان، خداوند، توجه و نکند و در قصیده ۱ نسیمی کلمات موسی و توجه و در قصیده ۱۳۹ سوزنی سمرقندی کلمات موسی و خشم و در باب ۱۳۹ انجیل برنابا کلمات فرمان، غضب و خطا و در برگ ۳۱۹ کتاب‌های پله پله تا ملاقات خدا و زهیر و در برگ ۳۹۱ کتاب آشنایی با صادق هدایت کلمه توجه وجود دارد. تابوت عهد به عهد و پیمان موسی(ع) با خداوند در مورد حفظ آرامش و خشمگین نشدن اشاره می‌کند. در سوره انعام کلمات عهد و آرامش و در منشور کوروش کلمات آرامش و خشمگین وجود دارند. آیه ۲۴۸ سوره بقره یا گاو و ترجمه فولادوند بیان می‌کند: «و پيامبرشان بديشان گفت در حقيقت نشانه پادشاهى او اين است كه آن صندوق [عهد] كه در آن آرامش خاطرى از جانب پروردگارتان و بازمانده‏ اى از آنچه خاندان موسى و خاندان هارون [در آن] بر جاى نهاده‏ اند در حالى كه فرشتگان آن را حمل مى كنند به سوى شما خواهد آمد مسلما اگر مؤمن باشيد براى شما در اين [رويداد] نشانه‏ اى است.» آیه ۲۴۸ سوره بقره و ترجمه الهی قمشه‌ای بیان می‌کند: «پیغمبرشان به آنها گفت که نشانه پادشاهی او این است که تابوتی که در آن سکینه خدا و الواح بازمانده از خانواده موسی و هارون است و فرشتگانش به دوش برند برای شما می‌آید، که در آن برای شما حجتی است روشن اگر اهل ایمان باشید.» سوره نبأ ۸۲۴ حرف دارد. در سوره نبأ کلمه آرامش وجود دارد. در آیه ۱:۳۹ کتاب مقدس دوم تواریخ کلمات گاو و صندوق پیمان و در آیه ۳۱:۹ کتاب مقدس تثنیه عبارت صندوق عهد و در قصیده‌های ۱ سلیم تهرانی، حزین لاهیجی و میلی و در برگ ۱۹۳ کتاب پله پله تا ملاقات خدا کلمه عهد و در شعر ۱ در نیایش خداوند بوستان سعدی و در شعر ۱ در عدل و تدبیر و رای بوستان سعدی کلمات عهد و خشم و در مطالب زیر از توضیحات هوش مصنوعی درباره شعر ۱ در نیایش خداوند بوستان سعدی و شعر ۱ در عدل و تدبیر و رای بوستان سعدی در سایت گنجور کلمه آرامش و در شعر ۱ شاهنامه فردوسی «جمشید» و در ترجیع بندهای ۱ اوحدی و فرخی سیستانی و در برگ‌های ۱۳۹ و ۳۱۹ کتاب پله پله تا ملاقات خدا و در آیه ۹۱:۱۳ انجیل برنابا کلمه آرام و در شعر ۵۸ لیلی و مجنون جامی کلمات آرام و سکینه و در شعر ۱ مجلس اول سعدی کلمات موسی، آرام، تاج و تخت ذکر شده‌اند. «درست پیمان» و «پیمان‌شکن» عنوان‌های قسمت‌های از سریال بازی تاج و تخت هستند. موسی(ع) توبه کرده و عهد و پیمان بسته آرامشش را حفظ کند و خشمگین نشود. در سوره‌های بقره و انعام کلمات موسی، عهد و توبه و در ترجیع بند ۱ اوحدی کلمات توبه و آرام و در قصیده ۱ میلی کلمات عهد و توبه و در غزل ۱ ابن یمین و در غزل ۲۸۴ صنایع الکمال و حضریات خواجوی کرمانی کلمه پیمان وجود دارد. در شعر ۱ آغاز کتاب شاهنامه فردوسی و در برگ ۱۳۹ کتاب زهیر کلمه ژرف ذکر شده است. میانگین ژرفای اقیانوس آرام ۴۲۸۰ متر است. تفاوت ۲۴۸ و ۴۲۸۰ رقم صفر است. بیشترین ژرفای اقیانوس آرام ۱۰۹۱۱ متر است. تفاوت عددهای ۱۱:۱۹ و ۱۰۹۱۱ رقم صفر است. مختصات شمالی اقیانوس آرام صفر است. در باب ۱۱۹ انجیل برنابا کلمات توبه، خطا، خشم، غضب و شرمندگی و در باب ۱۹۱ انجیل برنابا کلمات موسی و خطا و در باب ۱۹۰ انجیل برنابا کلمه غضب وجود دارد. ارقام اعداد ۱۹۰ و ۱۰۹۱۱ و ارقام اعداد ۱۱۹، ۱۹۱ و ۱۱:۱۹ مشترک هستند. صادق هدایت بیان کرده «به طور مبهمی آرزوی زمین لرزه یا یک صاعقه آسمانی می‌کردم برای این که بتوانم مجددا در دنیای آرام و روشنی به دنیا بیایم!» در ترجیع بند ۱ فرخی سیستانی کلماتت آرزو، زلزله، آرام و روشن و در قصیده ۱ سلیم تهرانی و در شعر ۱ اسرار خودی اقبال لاهوری و در قصیده ۱ عراقی و در ترکیبات ۱ میلی و در غزل‌های ۱۳۹ و ۱۹۳ میلی کلمه آرزو و در سوره انعام و در ترجیع بند ۱ خاقانی و در قصیده ۱ میلی کلمه صاعقه وجود دارد. در برگ ۳۱۹ کتاب پله پله تا ملاقات خدا کلمه مکاشفات وجود دارد. آیه ۱۱:۱۹ کتاب مقدس مکاشفه یوحنا بیان می‌کند: «نگاه معبد در آسمان گشوده شد و صندوقی که عهدنامه خدا در آن بود، ظاهر گشت. سپس رعد و برق شد و آسمان غرید و تگرگ و زلزله پدید آمد.» آیه ۱۱:۱۸ کتاب مقدس مکاشفه بیان می‌کند: «قومها بر تو خشمناک بودند، اما اکنون تویی که باید بر آنان خشمناک شوی. اینک وقت آن است که مردگان را داوری نمایی و به خدمتگزارانت یعنی پیامبران، ایمانداران و کسانی که به نام تو احترام می‌گذارند، از کوچک و بزرگ پاداش دهی. اینک وقت آن است که همه کسانی را که دنیا را به نابودی کشانده‌اند، نابود سازی.»» در آیه ۱۱:۱۹ کتاب مقدس مکاشفه به عهد با خداوند و رعد و در آیه ۱۱:۱۸ کتاب مقدس مکاشفه و در باب ۱۸۱ انجیل برنابا به خشم اشاره شده است. اگر آیه ۲۴۸ سوره بقره و ترجمه فولادوند را به عدد ابجد صغیر تبدیل کنیم حاصل ۸۱۱ می‌شود. ارقام عددهای ۱۱:۱۸، ۸۱۱ و ۱۸۱ مشترک هستند. رعد نمادی از خشم است. در شعر ۱ حمید الدین بلخی کلمه رعد و در سوره انعام کلمه صاعقه یا رعد و در سوره بقره و در پست زیر از الهی قمشه‌ای کلمات رعد و خشم وجود دارند. پست الهی قمشه‌ای برای تاریخ ۲۴/۸ است. ارقام عددهای ۲۴۸ و ۲۴/۸ مشترک هستند. در توضیحات سوره رعد در ویکی‌پدیا و در سوره‌های بقره و انعام به وفای به عهد اشاره شده است. نقاشی «گندم زیر رعد و برق» اثر ونسان ون گوگ است. در مقاله خبری از روزنامه اعتماد با عنوان خوشه‌های خشم آمده که بیان می کند: «آنچه جان اشتاين‌بك با الهام از سرود نبرد جمهوري و مكاشفه يوحنا با لحني شاعرانه و تاثيرگذار به رخ جامعه امريكايي كشيد، امروز در كاليفرنيا و لس‌آنجلس به طرزي جهنمي و آخرالزماني پنجه بر چهره امريكاييان كشيده است.» در ماجرای آتش‌سوزی کالیفرنیا نیز خداوند خودش با ظالمان برخورد کرده است. سوره توبه ۱۱۴۲۸ حرف دارد. در عدد ۱۱۴۲۸ ارقام ۴۲۸ و ۱۱ وجود دارند. در آیه ۱۱ سوره توبه کلمات پیمان و توبه ذکر شده‌اند. در باب ۱ انجیل مرقس و در آیه ۵۴ سوره بقره کلمات موسی و توبه وجود دارند. منظور آیه ۵۴ سوره توبه این است که موسی(ع) به نقل از خودش بیان کرده که توبه پذیرفت شده است. این نظر و وحی خداوند نبوده است. آیه ۱۱۹ سوره آل‌عمران بیان می‌کند: «شما كساني هستيد كه آنها را دوست مي‏داريد، اما آنها شما را دوست ندارند، در حالي كه شما به همه كتابهاي آسماني ايمان داريد (اما آنها به كتاب آسماني شما ايمان ندارند) و هنگامي كه شما را ملاقات مي‏كنند (به دروغ) مي‏گويند ايمان آورده‏ ايم، اما هنگامي كه تنها مي‏شوند از شدت خشم بر شما سر انگشتان خود را به دندان مي‏گزند، بگو: بميريد با همين خشمي كه داريد، خدا از (اسرار) درون سينه‏ ها آگاه است.» این آیه خشم بی‌ایمانان نسبت به مردم با ایمان را بیان می‌کند. در ماجرای گاو سامری موسی(ع) به دلیل ایمان نیاوردن مردم خشمگین شده است. اگر متن عربی آیه ۱۱۹ سوره آل عمران را به عدد ابجد کبیر تبدیل کنیم حاصل ۱۲۲۴۸ می‌شود. ارقام عددهای ۱۱۴۲۸ و ۱۲۲۴۸ مشترک هستند.  عصای موسی(ع) به اژدها تبدیل میشد. اژدها نیز نماد خشم است. خداوند با این معجزه میخواسته که به موسی(ع) بگوید اگر خشمت را کنترل کنی عصای دستت می شود. اگر عبارت «اگر خشمت را کنترل کنی عصای دستت می شود.» را به عدد ابجد کبیر تبدیل کنیم حاصل ۳۹۳۷ می‌شود. در مقاله عدد ۳۳۹۷ ذکر شده است. ارقام عددهای ۳۳۹۷ و ۳۹۳۷ مشترک هستند. این معجزه قدرت و توانایی نیز بوده که به موسی(ع) در انجام ماموریتش کمک میکرده است. در پست زیر از الهی قمشه‌ای عکس اژدهای شرمسار آمده است. در رباعی ۱ حزین لاهیجی و در قصیده ۱ میلی کلمه اژدها و در ترجیع بند ۱ خاقانی کلمات اژدها و شرم و در قصیده و ترجیع بند ۱ میلی و در تضیمن ۱ فروغی بسطامی و در غزل ۱۳۹ میلی و در غزل ۳۹۱ فروغی بسطامی کلمه شرم و در قصیده ۱ سلیم تهرانی کلمه شرمسار وجود دارد. در بیت ۵۸ شعر ۵۸ دفتر پنجم مثنوی و معنوی مولانا کلمات عصای موسی و اژدها ذکر شده‌اند. در قسمت ۵ فصل ۸ سریال بازی تاج و تخت دنریس تارگرین مغلوب خشم خود شده و با اژدهایش به شهر حمله می‌کند و سربازان و شهروندان را به آتش می‌کشد. عددهای ۵ و ۸ در کنار یکدیگر عدد ۸۵ را ایجاد می‌کنند. ارقام عددهای ۵۸ و ۸۵ مشترک هستند. عنوان قسمت ۵ فصل ۸ سریال بازی تاج و تخت ناقوس‌ها است. در غزل ۲۸۴ صنایع الکمال و حضریات خواجوی کرمانی کلمه ناقوس وجود دارد. ارقام عددهای ۲۴۸، ۲۸۴ و ۲۴/۸ مشترک هستند. صدای ناقوس آرامش بخش است. در برگ ۱۹۳ کتاب زهیر کلمه تصادف و در غزل ۱۳۹ محتشم کاشانی کلمه سایت و در قصیده ۱ مجد همگر کلمه سیمین و در ترجیع بند ۱ فرخی سیستانی کلمات سیمین و پروین و در قصیده ۱ نسیمی کلمه اعتصام وجود دارد. در بیت تصادفی زیر از سایت سیمین ساق و از پروین اعتصامی کلمات صاعقه یا رعد و اژدها ذکر شده‌اند. بیت زیر ۱۱۹۹ بازدید دارد. ارقام اعداد ۱۱۱۹ و ۱۱۹۹ مشترک هستند. پروین اعتصامی متولد سال ۱۳۲۵ قمری است. در مقاله عددهای ۲۳:۵۱ و ۳۵۱۲ ذکر شده‌اند. ارقام این عددها مشترک هستند. در شاهنامه فردوسی بیان شده که سام نریمان با گرز گاوسر اژدها را شکست می‌دهد. پیام این داستان کنترل خشم است. آیه ۱۱ هات ۹ (آیه ۹:۱۱) کتاب مقدس اوستا بیان می‌کند: «... که اژدهای شاخدار را بکشت؛ آن اسب اوبار مرد اوبار را، آن زهرآلود زرد رنگ را که زهر زردگونش به بلندای نیزه‌ای روان بود. هنگام نیمروز، گرشاسب در آوندی آهنین بر پشت آن [اژدها] خوراک می‌پخت. آن تباهکار از گرما خوی ریزان ناگهان از زیر [آن آوند] آهنین فراز آمد و آب جوشان را بپراکند. گرشاسپ نریمان هراسان به کناری شتافت». در مقاله کلمات اسب و زرد ذکر شده‌اند. در ابتدای مقاله ذکر شده که در توضیحات درفش شهباز به نقل از گزنفون، مورخ یونانی بیان شده: «درفش کوروش شاهینی بود زرین با بال‌های گشاده که بر نیزه بلندی برافراشته بود. درفش پادشاهان ایران هنوز هم بدین‌گونه است.» در این مطلب نیز به نیزه بلند اشاره شده است. در توضیحات کوروش بزرگ در ویکی‌پدیا بیان شده: «کوروش در نزد بابلیان، برگزیده مردوک، در نزد یهودیان، مسح شده خداوند بود و به ‌نظر نمی‌رسد که مادها او را سروری بیگانه فرض کرده ‌باشند. هرودوت می‌گوید که پارسیان از او چونان یک پدر سخن می‌گفتند، زیرا وی مهربان بود و از آنچه برای ایرانیان نیکو بود، کوتاهی نمی‌کرد؛ در عین حال هرودوت وی را مردی زود خشم می‌داند.» در مقاله کلمات سخن، مهربان، ایران، نیک و یهودی و در باب ۱ کتاب مقدس استر کلمات ماد و خشم و در شعر ۱ در عدل و تدبیر و رای بوستان سعدی و در قصیده ۱ حزین لاهیجی کلمه بیگانه و در شعر ۱ حمید الدین بلخی کلمات پارسیان و فرض و در قصیده ۱ شاه نعمت الله ولی کلمه فرض و در غزل ۱ فیض کاشانی و در شعر ۵۸ لیلی و مجنون جامی کلمه بابل و در منشور کوروش کلمات بابل و خشم و در شعر ۱ در نیایش خداوند بوستان سعدی و در شعر ۱ در عدل و تدبیر و رای بوستان سعدی کلمه خشم وجود دارد. «سفر بیگانه» عنوان یکی از قسمت‌های سریال بازی تاج و تخت است. اشو نویسنده کتاب «بیگانه در زمین» است. در توضیحات کوروش بزرگ در ویکی‌پدیا بیان شده: «کوروش، فقط تنها فاتح و مدیر بزرگ نبود؛ بلکه در ذهن مردم پارسی، او همان جایگاهی داشت که رمولوس و رموس برای رومی‌ها و موسی برای بنی اسرائیل داشت. چگونگی تحویل کوروش نوزاد به چوپان و پرورش او، یادآور رها کردن موسی در نیزار در مصر و به زیر کشیدن پدربزرگ دیکتاتورش، توسط او (موسی) است که در متون افسانه‌ای و اساطیری دیگر هم بازتاب یافته است.» در سوره توبه و در شعر ۱ حمید الدین بلخی کلمه فتح و در ترجیع بند ۱ خاقانی کلمات فتح و روم و در ترجیع بند ۱ اوحدی کلمه روم و در شعر ۱ مجلس اول سعدی کلمات فتوح و بزرگ و در مقاله کلمه بزرگ و در باب ۱ کتاب مقدس استر کلمات بزرگ و پارس و در برگ ۱۳۹ کتاب انسان از منظری دیگر کلمه ذهن و در برگ ۱۳۹ کتاب تفسیر اشو بر چنین گفت زردشت نیچه کلمات ذهن و مردم و در منشور کوروش کلمات بزرگ و شبان و در شعر ۱ در عدل و تدبیر و رای بوستان سعدی کلمات بزرگ، پارسی، روم، شبان و پروری و در قصیده ۱ حافظ کلمات مصر، روم و پرور و در باب ۱۳۹ انجیل برنابا و در برگ ۱۳۹ کتاب والکیری‌ها کلمه مصر و و در ترجیع بند ۱ فرخی سیستانی کلمات بزرگ و نی و در ترجیع بند ۱ مولانا کلمه نی ذکر شده است. شعرهای «هنر پدر بزرگ بودن» و «افسانه قرون» سروده ویکتور هوگو هستند. ویکتور هوگو نویسنده رمان «فن پدربزرگی» است. در توضیحات کوروش بزرگ در ویکی‌پدیا بیان شده: «پارسی‌ها او را پدر، روحانیان بابل او را برگزیده مردوک، یهودی‌ها او را مسیح فرستاده شده از جانب یهوه و یونانیان او را فاتحی بزرگ و سیاستمداری باهوش می‌دانستند.» در مثنوی ۱ نسیمی کلمه روحانیان و در منشور کوروش و در غزل ۱ فیض کاشانی کلمه بابل ذکر شده است. در سفر خروج تورات درباره نحوه ساخت تابوت عهد خداوند به موسی فرموده: «کروبیان با بالهایی گشاده، از بالا بر جایگاه کفّاره سایه‌گستر باشند، رویهایشان به سوی یکدیگر و نگاهشان به جانب جایگاه کفّاره باشد.» در شعر ۱ در نیایش خداوند بوستان سعدی و در مثنوی ۱ نسیمی کلمه کروبیان و در مقاله کلمات تابوت عهد، بال و سایه ذکر شده‌اند. در آیه ۵:۸ کتاب مقدس دوم تواریخ و در آیه ۵:۸ کتاب مقدس اول سموئیل و در آیه ۸:۵ کتاب مقدس اول پادشاهان به صندوق عهد اشاره شده است. در مقاله عددهای ۵۸ و ۸۵ ذکر شده‌اند. در آیه‌های ۵:۴ و ۴:۵ کتاب مقدس اول سموئیل و در آیه ۴:۵ کتاب مقدس اعداد و در آیه ۴:۵ کتاب مقدس یوشع به صندوق عهد اشاره شده است. در مقاله عدد‌های ۵۴ و ۴۵ ذکر شده‌اند. در آیه ۸:۱۱ کتاب مقدس دوم تواریخ به صندوق عهد اشاره شده است. در مقاله عدد ۸۱۱ ذکر شده است. در آیه ۱۳:۱۲ کتاب مقدس اول تواریخ به صندوق عهد اشاره شده است. در مقاله عددهای ۱۲۳۲، ۲۱۲۳ و ۲۱۳:۲ ذکر شده‌اند. ارقام این عددها مشترک هستند. در آیه ۱۵:۲۳ کتاب مقدس دوم تواریخ و در آیه ۳۱:۲۵ کتاب مقدس تثنیه به تابوت عهد اشاره شده است. در مقاله عددهای ۲۳:۵۱ و ۳۵۱۲ ذکر شده‌اند. ارقام عددهای ۱۵:۲۳، ۲۳:۵۱، ۳۱:۲۵ و ۳۵۱۲ مشترک هستند. سریال بازی تاج و تخت با اقتباس از کتاب «ضیافتی برای کلاغ‌ها» ساخته شده است. در باب ۱ کتاب مقدس استر کلمات تاج، تخت و ضیافت ذکر شده‌اند. در شعر ۱ مجلس اول سعدی کلمات صادق، تاج، تخت و زاغ یا کلاغ و در ترجیع بند ۱ خاقانی کلمات هدایت، تاج، تخت و زاغ و در شعر ۵۸ لیلی و مجنون جامی کلمات تاج، تخت و زاغان و در مقاله کلمه پیر وجود دارد. صادق هدایت مترجم کتاب کلاغ پیر نوشته الکساندر لانژکیلاند است. در سایت کتابراه که  آدرس آن در زیر آمده درباره کتاب کلاغ پیر بیان شده: «داستان از زبان یک کلاغ روایت می‌شود. او گرسنه است و به دنبال تکه غذایی می‌گردد که سال‌ها پیش آن را در جایی پنهان کرده بود. در طی پروازش به سمت آن تکه گوشت، چیزهایی در شهر می‌بیند که باعث خشم او می‌شود. کلاغ پیر به‌شدت از دست انسان‌ها عصبانی می‌شود. چراکه سرزمینی که او در آن بود زمانی برای کلاغ‌ها و دیگر حیوانات ساخته شده بود و حالا انسان‌ها آن را تصرف کرده بودند.» در شعر ۵۸ دفتر پنجم مثنوی مولانا و در باب ۱۱۹ انجیل برنابا کلمه گوشت و در باب ۱ انجیل برنابا کلمات گوشت و گرسنه و در شعر ۱ مجلس اول سعدی و در ترجیع بند ۱ اوحدی کلمه گرسنه و در مقاله کلمه حیوانات وجود دارد. نقاشی «مزرعه گندم با کلاغها» اثر ونسان ون گوگ است. در قصیده ۱ حافظ کلمه اردوان وجود دارد. در توضیحات کلمه اردوان در لغت‌نامه دهخدا بیان شده: «اردوان. [ اَ دَ ] ( اِخ ) ارتبان . ارته پان. نام عده ای از ایرانیان باستان و از آن جمله پنج تن از شاهان اشکانی و نام پادشاهی بوده از نسل گشتاسب. ( برهان قاطع ). رجوع به اردوان اول ودوم و سوم و چهارم و پنجم و غیره شود. این نام مرکبست از ارته تقدس و درستکار و بان یا پان به معنی حافظ و حامی و نگهبان و اردوان به معنی نگهبان درستکاران است. در فرهنگ رشیدی آمده : ( ( معنی ترکیبی آن نگاهدارنده خشم ) ) است و آن صحیح نیست.» در این مطلب بیان شده که معنی کردن کلمه اردوان به نگاهدارنده خشم اشتباه است. در مقاله بیان شده که خشم موسی(ع) باعث شده که اشتباه کند. عنوان پست الهی قمشه‌ای شکنج شرمساری است. در شعر سایه گیسو رهی معیری و در غزل ۱ یغمای جندقی کلمه شکنج و در برگ ۳۱۹ کتاب تفسیر اشو بر چنین گفت زردشت نیچه کلمه شکنجه و در مقاله کلمه شرمسار وجود دارد.

«شکنج شرمساری»

در ميان رنج‌ها و شکنج‌های روزگار هیچ‌یک چون خشم و خروش و نهیب و پرخاشِ آن داور درون نیست که به تعبیر شکسپیر هزار زبان دارد و با هر زبان هزار ملامت می‌کند. و چه بسیار حکایت شده است که گنهکاری از هیبت شرم سر به زیر افکند‌ه و دیگر هرگز سر بر نداشته است آه از هراس حمله این دادجو که هیچ گریز و گزیری از خشم روح‌فرسا و فریاد رعدآسای او نیست.

زیرا به تعبیر مولانا:

آن‌که از غیری بود او را فرار چون از او ببرید گیرد او قرار

من که خصمم هم منم اندر گریز تا ابد کار من آمد خيز خيز

و شگفتا از آدمیان که روشن نیست به کدام گستاخی در پیش آن دادخواه شیر صولت خواهند ایستاد و کدام جوشن پولاد انسان را بر بیداد آن آتش جوشنده شکیبا خواهد کرد آن‌کس که سرب گداخته فراق در کام آن مادر شیرین‌کار می‌ریزد یا بجای شهد مراحل فرهنگ زهر هلاهل در کام آن جوان نوخاسته روان می‌کند بی‌گمان در پیشگاه پر هراس و هیبت آن دادخواه در امان نخواهد بود بلکه آن دادجوی نگهبان بناگاه چون اژدهای دمان بر او خواهد تافت و مهر و نشان مهر و کین را بر پیشانی پریشان او نقش خواهد کرد تا هر کجا رود روادید ورود نيابد و مطرود عالمیان گردد و به تعبیر هوگو در بینوایان ترجمه مستعان "و اين است محو مشئوم يك موجود بشرى".

نوشته حسين الهى قمشه‌ای       24/8/1402     تصویر اثر موریس اشر     www.drelahighomshei.com

https://www.instagram.com/p/Czq1RytILjZ/

خداوند با این معجزه میخواسته که به موسی(ع) بگوید اگر بر خشمت غلبه کنی عصای دستت می‌شود.

میانگین ژرفا و بیشترین ژرفای اقیانوس آرام
کلمه عذاب در توضیحات هوش مصنوعی درباره شعر 1 مجلس اول سعدی در سایت گنجور

کلمه آرامش در توضیحات هوش مصنوعی درباره شعر 1 بوستان سعدی در سایت گنجور

کلمه آرامش در توضیحات هوش مصنوعی درباره شعر شعر 1 در عدل و تدبیر و رای بوستان سعدی در سایت گنجور

توضیحات سایت کتابراه درباره کتاب کلاغ پیر

https://www.ketabrah.ir//book/59091

مطلبی که بیان گردید بخشی از مقاله «اگر خشمت را کنترل کنی عصای دستت می‌شود.» است که آدرس آن در زیر آمده است.

https://noorvaneshaneha.blogspot.com/2025/03/blog-post_19.html

https://www.tribunezamaneh.com/archives/author/d92580

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

کتاب نور و کتاب نشانه ها

گوشه ای از تحریف ها در کتاب های مقدس و دین ها

ارتباط بین کلمه ها و عددها در قرآن، کتاب های مقدس، شعرها و ...