سماک
مهران سماک شهروند ایرانی ساکن بندر انزلی بود که در حال شادمانی برای باخت تیم ایران در جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ در میانه خیزش سراسری، در بندر انزلی با شلیک مستقیم تیر به سر توسط فرمانده انتظامی به قتل رسید. در مقاله به جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ اشاره شده است. در ترجیع بند ۱ خاقانی کلمات سماک و سر و در قصیده ۱ نظام قاری کلمات سماک، تیر و سر و در شعر ۱ عدل و تدبیر و رای بوستان سعدی و در برگ ۲۲۴ کتاب انسان از منظری دیگر و در برگ ۲۴۲ کتاب تفسیر اشو بر چنین گفت زردشت نیچه کلمه مستقیم و در مقاله کلمه تیر ذکر شده است. در توضیحات گاهشماری سنتی برمهای ویکیپدیا بیان شده: «گاهشماری باستانی برمهای، گاهشماری ساخته شده بر پایه گاهشماری ماه وخورشیدی است.» در ترجیع بند ۱ خاقانی کلمات سماک، ماه و آفتاب و در مقاله کلمات ماه و خورشید ذکر شدهاند. مهران سماک متولد سال ۱۳۵۷ در گاهشمار برمهای است. در آیه ۱۷:۳۵ قرآن (سوره اسراء) کلمه مستقیم وجود دارد. ارقام عددهای ۱۳۵۷ و ۱۷:۳۵ مشترک هستند. در توضیحات بندر انزلی در ویکیپدیا بیان شده: «بندر اَنزَلی (تلفظⓘ) (به گیلکی: انزلی) که تا پیش از انقلاب ۱۳۵۷ ایران، بندر پهلوی نامیده میشد، یکی از مهمترین شهرهای گردشگری، از مراکز مهم اقتصادی و یکی از قطبهای ورزشی در ایران است، و مرکز شهرستان انزلی محسوب میشود.» در مقاله به تیر خلاص زدن به جمجمه یا مغز هویدا در فتنه ۱۳۵۷ خمینی اشاره شده است. در قطعه ۱ سلیم تهرانی کلمات تیر خلاص و پیکان ذکر شدهاند. در توضیحات امیرعباس هویدا در ویکیپدیا عکس ایشان درون خودرو پیکان آمده است. مهران سماک در اتومبیل یا خودروی شخصی در محله چراغ برق هدف گلوله قرار گرفته است. در ترجیع ۱ خاقانی کلمات سماک و چراغ و در مقاله کلمات خودرو، چراغ، برق، هدف و گلوله ذکر شدهاند. در توضیحات مهران سماک در ویکیپدیا بیان شده: «سعید عزتاللهی بازیکن تیم ملی فوتبال ایران که با سماک در دوران کودکی هم تیمی بوده، در اینستاگرام ابراز همدردی کرد.» سعید عزتاللهی متولد ۱۰ مهر سال ۱۳۷۵ خورشیدی است. در توضیحات مهران سماک در ویکیپدیا بیان شده: «رسانههای نزدیک به نیروهای امنیتی از جمله خبرگزاری تسنیم، تلاش کردند که قتل مهران سماک را به گردن مخالفان حکومت بیندازند و فرمانده نیروی انتظامی این شهر هم از «بازداشت مظنونان» خبر داد. پس از اینکه دادستان رشت کشته شدن سماک بر اثر اصابت گلوله ساچمهای را تأیید کرد، جعفر جوانمردی، فرمانده انتظامی بندر انزلی، بازداشت شد. اتهام او «عدم رعایت قانون نحوه بهکارگیری سلاح منجر به قتل عمد» عنوان شده است.» اگر این متن را به عدد ابجد وسیط تبدیل کنیم حاصل ۱۴۱۵ میشود. در مقاله بیان شده که سوره قاف ۱۵۵۴ حرف و سوره تحریم ۱۱۵۴ حرف و سوره آل عمران ۱۵۴۰۱ حرف دارد. بین عددهای ۱۱۵۴، ۱۴۱۵، ۱۵۵۴ و ۱۵۴۰۱ چهار رقم مشترک هستند. در سوره قاف کلمه گردن و در سوره تحریم کلمه مخالفت و در سوره آل عمران کلمات گردن، مخالفت، قتل و عمد و در مقاله کلمات گردن، مخالفان، قتل، عمد، جعفر، جوانمرد، فرمانده انتظامی و در ترجیع بند ۱ میلی کلمات گردن و ناجوانمرد و در نامههای فارسی ۱۰۰ قائم مقام فراهانی کلمه جعفر و در ترجیع بند ۱ فرخی سیستانی کلمه جوانمردی و در شعر ۱ در عدل و تدبیر و رای بوستان سعدی و در قصیده ۱ حزین لاهیجی کلمه جوانمرد وجود دارد. جواد نوربخش نویسنده کتاب «جوانمردی» است. اگر کلمه سماک را به عدد ابجد کبیر تبدیل کنیم حاصل ۱۲۱ میشود. در مقاله عدد ۱۲۱ ذکر شده است. بندر انزلی در کنار دریای خزر است. در ترجیع بند ۱ خاقانی کلمات سماک و خزر ذکر شدهاند. در مقاله به ناصرالدین شاه شده است. در توضیحات بندر انزلی در ویکیپدیا به نقل از ناصرالدین شاه بیان شده: «در هیچکجای اروپا چنین منظره زیبایی را ندیدهام». در توضیحات بندر انزلی در ویکیپدیا به حمامهای قدیمی پنجشنبه، شاه و سنگی اشاره شده است. در مقاله ذکر شده که آیه ۱۱:۲ کتاب مقدس دوم سموئیل بیان میکند: «یک روز، بعد از ظهر داوود از بستر برخاست و به پشتبام کاخ رفت و به قدم زدن پرداخت. از روی بام نظرش بر زنی افتاد که حمام میکرد. آن زن زیبایی فوقالعادهای داشت.» در این آیه و در مطلبی که درباره بندر انزلی از ویکی پدیا بیان گردید کلمات حمام و زیبا ذکر شدهاند. در ادامه مقاله بیان شده که امیرکبیر در حمام فین کاشان به دستور ناصرالدین شاه به قتل و شهادت رسیده است. در توضیحات بندر انزلی در ویکیپدیا بیان شده: «از شگفتیهای حمام سنگی، نحوه گرم شدن و ماندگاری آب در خزینه آن بود.» اگر این متن را به عدد ابجد وسیط تبدیل کنیم حاصل ۲۴۸ میشود. در مقاله عدد ۲۴۸ و کلمات حمام، سنگ، گرم، آب و خزینه ذکر شدهاند. اگر عبارت «بندر انزلی» را به عددهای ابجد کبیر و وسیط تبدیل کنیم حاصل ۳۵۴ و ۴۲ میشود. در مقاله عددهای ۳۵۴ و ۴۲ ذکر شدهاند. در توضیحات بندر انزلی در ویکیپدیا بیان شده دیرینهترین سازهای که تاکنون پابرجاست فانوس دریایی (مناره) است. نقاشی «فانوس دریایی» اثر ویکتور هوگو است. در غزل ۱ حزین لاهیجی کلمه فانوس وجود دارد. در توضیحات بندر انزلی در ویکیپدیا عکس پلی آمده که در زیر آن بیان شده: «نخستین پل متحرک ایران ۱۳۲۳» در مقاله کلمات نخستین، پل، ایران و عدد ۱۳۲۳ ذکر شده است. در توضیحات بندر انزلی در ویکیپدیا بیان شده: «تالاب انزلی سواحلی پوشیده از نیزار و گلهای دریایی رنگارنگ و نیلوفر دارد و قایقرانی و اسکی، شکار، ماهیگیری و گردش با قایق از تفریحات رایج در آن است. در زمستانها هزاران پرنده دریایی به این محل مهاجرت میکنند. به علت فراوانی گلهای نیلوفر، تالاب به جزیره گلها نیز معروف است. انواع ماهیان و گیاهان در تالاب وجود دارند» در مقاله کلمات گل نیلوفر، قایق، شکار، ماهی، زمستان و عدد ۱۰۰۰ ذکر شدهاند. در صفحه ۱۰۰۰ کتاب نشانهها آیهای از سوره بقره آمده که بیان میکند: «بی تردید شما [سرگذشتِ کسانی از هم مسلکان خود را] که در روز شنبه [از فرمان خدا که صید ماهی را حرام کرده بود] عصیان ورزیدند دانستید که [به کیفر عصیانشان] به آنان نهیب زدیم که به صورت بوزینگانی خوار و رانده شده درآیید.» در این آیه به صید ماهی اشاره شده است. روز شنبه روز عبادت، توجه به اطرافیان و طبیعت بوده است. از این جهت این روز حرمت ویژهای داشته است. هدف این آیه این بوده که مردم یک روز دست از صید ماهی و شکار بردارند تا به طبیعت کمک شود. در ترجیع بند ۱ خاقانی و در ترجیع بند ۱ فرخی سیستانی و در لمعات ۱ عراقی و در رباعی ۱ حزین لاهیجی و در قصیده ۱ میلی و در شعر ۶۱ دفتر چهارم مثنوی و معنوی مولانا و در قصیده ۲۴ امیر معزی و در غزل ۴۲ آشفته شیرازی و در غزل ۲۲۴ حافظ کلمه صید و در شعر ۲۴ خسرو و شیرین نظامی گنجوی کلمات صید و ماهی و در مقاله کلمه ماهی ذکر شده است. در مقاله بیان شده که قربانی کردن و کشتن حیوانات تنها در صورت مجبور بودن و غذا دادن به فقرا صحیح است و اگر غیر از این باشد کارمای منفی دارد. دلیل اینکه در این آیه بیان شده که این افراد به بوزینه یا میمون تبدیل شدند این بوده که این افراد در مورد فلسفه و علت این حکم خداوند اندیشه و تفکر نکردند. در مقاله ویدئویی از خبر آنلاین آمده که بر اساس آن محمود احمدینژاد بیان کرده که تقلید کار میمون است. تقلید نیز کنار گذاشتن اندیشه و تفکر است. رمان مسخ نوشته فرانتس کافکا ترجمه صادق هدایت است. در صفحه ۱۰۰۰ کتاب نشانهها آیهای از سوره مائده آمده که بیان میکند: «بگو (ای پیغمبر): آیا شما را آگاه سازم که کدام قوم را نزد خدا بدترین پاداش است؟ کسانی که خدا بر آنها لعن و غضب کرده و برخی از آنان را به بوزینه و خوک مسخ نموده و آن کس که بندگی طاغوت (شیطان) کرده. این گروه را (نزد خدا) بدترین منزلت است و آنها گمراهترین مردم از راه راستند.» در روز قیامت این افراد به بوزینه یا میمون مسخ میشوند. در صفحه ۱۲۴۶ کتاب نور برگی از کتاب انسان و معرفت نوشته استاد طاهری آمده که بیان میکند در قیامت همه خصوصیات فرد (چه خیر و چه شر) در قالب تودهای از آگاهی تجسم مییابد و حتی اگر خلق و خوی حیوانی در فردی بارز باشد این ویژگیها چنان در آن توده آگاهی به وضوح دیده میشود که گویی حیوانات در قیامت محشور شدهاند. در مقاله کلمات خیر، شر، توده، آگاهی، حیوان و قیامت و در ترجیع بند ۱ فرخی سیستانی کلمات توده، آگه و حیوان و در قصیده ۱ نظامی قاری و در قصیده ۱ حزین لاهیجی و در قصیده ۲۴ محتشم کاشانی کلمه قیامت و در شعر ۱ مجلس اول سعدی کلمات قیامت و محشر و در شعر ۱ در نیایش خداوند بوستان سعدی و در ترجیع بند ۱ نسیمی و در قصیده ۲۴ امیر معزی کلمه محشر وجود دارد. در شعر ۱ مجلس اول سعدی و در ترجیع بند ۱ خاقانی و قصیده ۴۲ محتشم کاشانی به نواختن صور و مرحله قیامت اشاره شده است. افلاطون نوسینده کتاب «صور مثل» است. در شعر ۱ مجلس اول سعدی و در شعر ۱ حمید الدین بلخی و در قصیده ۱ فضولی کلمه انبیاء وجود دارد. در آیه ۱ سوره انبیاء نیز به روز حساب یا قیامت اشاره شده است.
مطلبی که بیان گردید بخشی از مقاله «لذت حقیقت» است که آدرس آن در زیر آمده است.
نظرات
ارسال یک نظر