زادگاه زردشت(ع) در شهر ری

در توضیحات خیام در ویکی‌پدیا بیان شده: «خیام شاگرد ریاضی‌دان زرتشتی، بهمنیار، بود.» در ترجیع بند ۱ مولانا کلمه شاگرد و در برگ ۲۰ کتاب تفسیر اشو بر چنین گفت زردشت نیچه کلمه زردشت وجود دارد. خیام ستاره شناس بوده است. آیه ۲:۲ انجیل متی درباره آمدن مغان یا مجوسان به اورشلیم به کمک ستاره است. در ترجیع بند ۱ خاقانی کلمات مغان و ستاره ذکر شده‌اند. با طلوع ستاره در آسمان نمی‌توان مکان را مشخص کرد. مجوسان یا مغان در رویا یا خواب طلوع ستاره را دیدند. اگر عبارت «مجوسان خواب ستاره» را به عدد ابجد کبیر تبدیل کنیم حاصل ۱۴۳۵ می‌شود. در مقاله بیان شده که مختصات شمالی رامه یا رام الله در ویکی‌پدیا ۳۱۵۴ ذکر شده است. ارقام عددهای ۱۴۳۵ و ۳۱۵۴ مشترک هستند. اگر عبارت «مجوسان رویا» را به عددهای ابجد وسیط و صغیر تبدیل کنیم حاصل ۴۱ و ۳۵ می‌شود. این دو عدد در کنار یکدیگر عدد ۳۵۴۱ را ایجاد می‌کنند. در دوره اشکانی و ساسانی مغ برای موبدان زردشتی به ‌کار می‌رفت. در غزل‌های ۲ و ۲۲ حافظ کلمه مغان و در غزل ۱ حافظ کلمه پیر مغان و در برگ ۱۱ کتاب‌های مکتوب و والکیری‌ها کلمه مغ وجود دارد. نقاشی «ستایش مغان» اثر لئوناردو داوینچی است. در مقاله به ارتباط بین آیه ۲:۲ انجیل متی و سوره ۲۲ قرآن (سوره حج) و تولد عیسی(ع) اشاره گردید. در قرآن تنها در آیه ۱۷ سوره حج بعد از چند دین توحیدی کلمه مجوس آمده که به زردشتیان اشاره می‌کند. در خطبه ۱ نهج البلاغه کلمات، حج، دین و توحید و در مسمط ۱ ادیب الممالک کلمات دین و توحید و در ترجیع بند ۱ خاقانی کلمات دین و مغان و در ترجیع ۱ شاه نعمت الله ولی و در قصیده ۱ عراقی و در شعر ۱ حمید الدین بلخی و در شعر ۱ دیگر سروده‌های فرخی یزدی و در باب‌های ۱، ۱۱ و ۲ انجیل مرقس و در قطعه ۱۱۱ سنایی و در قصیده ۱۱۴ خاقانی و در قصیده ۲۷۶ ملک الشعراء بهار و در غزل ۳۵۲ سعدی و در غزل ۱۸۷۶ مولانا کلمه دین و در شعر ۲۷۶ پیام مشرق اقبال لاهوری کلمه زردشتی وجود دارد. افلاطون نویسنده کتاب دینداری است. شعر «ادیان و دین» سروده ویکتور هوگو است. ذکر شده‌اند. آیه ۱۷ سوره حج و ترجمه خرمشاهی بیان می‌کند: «همانا خداوند در ميان مؤمنان و يهوديان و صابئين و مسيحيان و مجوس و مشركان در روز قيامت داورى خواهد كرد، بى‏گمان خداوند بر همه چيز گواه است‏.» آیه ۱۷ سوره حج و ترجمه الهی قمشه‌ای بیان می‌کند: «البته خدا بین اهل ایمان و یهود و صابئان و نصاری و گبران و آنان که به خدا شرک آوردند محققا روز قیامت جدایی افکند (و هر کس را به جایگاه استحقاقش برد) که خدا بر (احوال و پاداش) همه موجودات عالم (بصیر و) گواه است.» در مقاله کلمه جمع ذکر شده است. اگر آیه ۱۷ سوره حج و ترجمه‌های خرمشاهی و الهی قمشه‌ای را به عدد ابجد کبیر تبدیل کنیم و با یکدیگر جمع کنیم حاصل ۱۵۱۴۳ می‌شود. مختصات شرقی شهر ری در ویکی‌پدیا ۵۱۴۳۱ ذکر شده است. در مقاله بیان شده که تاریخ ثبت ملی آرامگاه خیام در سال ۱۳۵۴ خورشیدی است. ارقام عددهای ۱۳۵۴، ۱۵۱۴۳ و ۵۱۴۳۱ مشترک هستند. مختصات شمالی شهر ری در ویکی‌پدیا ۳۵۵۸۳ ذکر شده است. ارقام عددهای ۳۸۳۵، ۸۵۸۳ و ۳۵۵۸۳ مشترک هستند. در ترجیع بند ۱ خاقانی کلمه ری وجود دارد. زردشت(ع) متولد شهر ری است. در توضیحات زردشت(ع) در ویکی‌پدیا بیان شده: «منسوب کردن زرتشت به رگ فقط در سپندنسک که از بخش‌های متاخر اوستا بوده و امروز از بین رفته، دیده شده است. مورخان معمولاً این مکان را با ری در ماد تطبیق داده‌اند اما نیولی و گرنت معتقدند منطقه ذکر شده در اوستا باید مانند باقی مکان‌ها در شرق ایران واقع شده باشد. در بخشی از اوستا، آمده که ردان (رئیسان) همه سرزمین‌ها پنج تن هستند، به جز در رگ که چهار نفرند و زرتشت از همه ردان بالاتر است. نتیجتاً آن را «رگ زرتشتی» لقب داده‌اند. این موضوع باعث شده تا حتی نویسنده آلمانی هومباخ این را مطرح کند که «ری نوعی واتیکان مزدایی بوده و زرتشت نقش پاپ را داشته است.» اینگونه بوده که ری را از دیرباز زادگاه زرتشت در نظر گرفته‌اند.» در مقاله به پاپ فرانسیس اشاره شده است. در این متن عبارت «رگ زرتشتی» در گیومه نوشته شده است. اگر عبارت «رگ زرتشتی» را به عدد ابجد کبیر تبدیل کنیم حاصل ۱۵۳۷ می‌شود. در مقاله عدد ۱۳۷۵ ذکر شده است. در شعر ۱ در عدل و تدبیر و رای بوستان سعدی و در شعر ۲۵۳ پیام مشرق اقبال لاهوری و در غزل ۱۳۹۵ مولانا و در غزل ۳۲۹۵ صائب تبریزی کلمه رگ وجود دارد. اگر عبارت «زادگاه زردشت(ع) در شهر ری» را به عدد ابجد صغیر تبدیل کنیم حاصل ۶۶ می‌شود. در ادامه مقاله به آیه ۶۶ سوره انفال اشاره شده است. در سوره انفال کلمه فرقان وجود دارد. در کتاب نور و کتاب نشانه‌ها که آدرس آن‌ها در ادامه مقاله آمده درباره اعداد سوره فرقان به مدت عمر، سال تولد و تولد زردشت(ع) در شهر ری اشاره شده است. در مقاله کلمات عمر، سال و تولد ذکر شده‌اند. در شعر ۱ حمید الدین بلخی کلمات حروف، جمع و تفریق ذکر شده‌اند. جمع تعداد حروف سوره‌های فرقان و حج برابر با ۹۱۰۱ است. تفریق تعداد حروف سوره فرقان و حج برابر با ۱۱۹۰ است. اگر عبارت «زادگاه زردشت(ع)» را به عدد ابجد کبیر تبدیل کنیم حاصل ۱۰۱۹ می‌شود. اگر کلمه زردشت را به عدد ابجد کبیر تبدیل کنیم حاصل ۹۱۱ می‌شود. بین عددهای ۹۱۱، ۱۰۱۹، ۱۱۹۰ و ۹۱۰۱ سه رقم مشترک هستند. در شعر ۱ حمید الدین بلخی کلمات بدیع همدانی و زبان وجود دارند. در بالای توضیحات بدیع الدین همدانی در ویکی‌پدیا عبارت «۲۲ زبان» نوشته شده است. در توضیحات بدیع الدین همدانی در ویکی‌پدیا بیان شده در سن ۲۲ سالگی به ری و به محضر صاحب بن عباد درآمد. در این مطلب نیز به عدد ۲۲ و شهر ری اشاره شده است. بدیع الزمان همدانی متولد سال ۳۵۸ قمری است. در مقاله بیان شده که مختصات شمالی شهر ری در ویکی‌پدیا ۳۵۵۸۳ ذکر شده است. ارقام عددهای ۳۵۸ و ۳۵۵۸۳ مشترک هستند. در توضیحات گاتاها در ویکی‌پدیا بیان شده: «جهان به نیکی آفریده شده است و رو به تکامل پیشروی می‌کند چنان‌که آفریدگار آن اهورامزدا می‌خواهد.» زردشت(ع) به تکامل اشاره کرده است. نقاشی اهورامزدا اثر صادق هدایت است. اگر عبارت «زردشت فرگشت» را به عدد ابجد کبیر تبدیل کنیم حاصل ۱۹۱۱ می‌شود. ارقام عددهای ۹۱۱ و ۱۹۱۱ مشترک هستند. شعر «پاپ» سروده ویکتور هوگو است. در مقاله به پاپ فرانسیس اشاره شده است. در توضیحات پاپ فرانسیس در ویکی‌پدیا بیان شده: «رهبر کلیسای کاتولیک همچنین تصریح کرد: «تکامل در طبیعت است و موید وجود آفریدگار است، نه نافی آن. بیگ‌بنگ هم نمی‌تواند نافی وجود آفریدگاری الهی باشد، بلکه نیازمند وجود آن است.» به رغم پررنگ بودن نیروهای الهی در جهان‌بینی پاپ، بسیاری از مخاطبان بیان این دیدگاه‌ها را «گام بزرگ کلیسای کاتولیک به جلو» خوانده‌اند.» در توضیحات «فرگشت انسان» در ویکیپدیا و در بخش «جدا شدن دودمان انسان از سایر کپی‌های بزرگ» به خط استوا اشاره شده است. انسانهای اولیه در نزدیکی خط استوا تکامل پیدا کردهاند. در قصیده ۱ نسیمی کلمات خط و استسوا و در غزل ۱۱ نسیمی کلمات خط و استوا و در برگ ۲۲ کتاب کیمیاگر کلمات آفریقا و عبور وجود دارند. خط استوا از آفریقا عبور می‌کند. در توضیحات زردشت(ع) در ویکی‌پدیا بیان شده که زردشت(ع) در یک سرود مانوی به زبان پارتی رهایی بخش پارسا نامیده شده است. در غزل ۴ حافظ کلمه سرود و در مقاله کلمه زبان و در برگ ۲۲ کتاب پله پله تا ملاقات خدا کلمات زبان و پارسایی در شعر ۱ در عدل و تدبیر و رای بوستان سعدی کلمه پارسایان و در شعر ۱ حمید الدین بلخی کلمات زبان و پارسیان وجود دارند. اشو نویسنده کتاب «زردشت پیامبر خندان» است. در مقاله کلمه خندان ذکر شده است. رمان «مردی که می‌خندد» نوشته ویکتور هوگو است. در توضیحات خاقانی در ویکی‌پدیا بیان شده خاقانی به امید دیدار استادان خراسان و دربارهای مشرق روی به عراق نهاد و تا ری رفت. در آنجا بیمار شد، و والی ری او را از ادامه سفر بازداشت و خاقانی مجبور به بازگشت به «حبسگاه شروان» گشت. پس از مدتی توقف در شروان به قصد حج و دیدن امرای عراقین از شروانشاه اجازه سفر گرفت و در زیارت مکه و مدینه چندین قصیده سرود. در این مطلب به شهر ری و حج اشاره شده است. در مقاله بیان شده تفریق تعداد حروف سوره فرقان و حج برابر با ۱۱۹۰ است. درگذشت خاقانی در سال ۱۱۹۰ میلادی است. در قصیده ۱۱۴ خاقانی به شهر ری اشاره شده است. خاقانی متولد سال ۱۱۲۰ میلادی است. در ادامه مقاله عددهای ۱۱:۰۲، ۲۰۱۱ و ۲۱۰۱ ذکر شده‌اند. ارقام این عددها مشترک هستند. در ویکی‌پدیا بیان شده که قصاید و غزلیات خاقانی شروانی با تصحیح عزیزالله علیزاده ۳۸۵۳ بیت دارد. در مقاله عدد ۳۸۳۵ ذکر شده است. ارقام عددهای ۳۸۳۵ و ۳۸۵۳ مشترک هستند. در باب ۱ انجیل مرقس و در شعر ۱ در نیایش خداوند بوستان سعدی و در شعر ۱ در عدل و تدبیر و رای بوستان سعدی و در شعر ۱ مجلس اول سعدی و در غزل ۱ جهان ملک خاتون و در غزل ۱ سلیم تهرانی و در برگ ۱۱۱ کتاب الف کلمه عزیز و در غزل ۲۲ حافظ و در قصیده ۱۱۴ خاقانی کلمات عزیز و الله ذکر شده‌اند. در توضیحات خاقانی در ویکی‌پدیا بیان شده که از معاصران خاقانی میان او و نظامی گنجوی به سبب نزدیکی محل زندگی، دوستی برقرار بود و وقتی خاقانی درگذشت، نظامی در رثایش چنین سرود:

به خود گفتم که خاقانی دریغاگوی من باشد *** دریغا من شدم آخر دریغاگوی خاقانی

در مقاله به نظامی گنجوی و دوست اشاره شده است. در توضیحات خاقانی در ویکی‌پدیا بیان شده: «خاقانی از بلندپایه‌ترین شاعران پارسی‌گوی و از جمله ادیبانی است که مورد استقبال و اقتباس دیگر شاعران قرار گرفته است. شاعران بلندپایه‌ای مانند سعدی و حافظ بسیاری از ابداعات و مضامین او را استقبال و تضمین نموده‌اند. هم‌اکنون بسیاری از خیابان‌های ایران به نام این شاعر بزرگ نام‌گذاری شده‌اند که از جمله آن‌ها می‌توان خیابان خاقانی در شهرستان ساری را نام برد.» در مقاله به سعدی و حافظ اشاره شده است. در برگ ۱۱۱ کتاب والکیری‌ها کلمه تلفن وجود دارد. در ویکی‌پدیا پیش شماره تلفن شهر ساری ۱۱ ذکر شده است. ارقام عددهای ۱۱ و ۱۱۱ مشترکند. مردم ساری به ۲ زبان صحبت می‌کنند. در مقاله عدد ۲ و کلمه زبان ذکر شده است. در توضیحات خاقانی در ویکی‌پدیا بیان شده از القاب مهم وی حَسّان العجم است. در شعر ۱ مجلس اول سعدی و در شعر ۱ حمید الدین بلخی کلمه عجم وجود دارد. در توضیحات رالف والدو امرسون در ویکی‌پدیا بیان شده: «امرسون از یونیتاریست‌های معروف و بانفوذ آمریکا است. امرسون به سعدی علاقه زیادی داشت، تا جایی که نوشته‌های وی را با انجیل متی مقایسه نمود. امرسون در مدح حافظ شیرازی نیز مقالاتی نوشت.» در این مطلب نیز به سعدی و حافظ اشاره شده است. در مقاله به انجیل متی اشاره گردیده است.

مختصات شمالی و شرقی شهر ری زادگاه زردشت(ع)

عبارت 22 زبان در بالای توضیحات بدیع الزمان همدانی در ویکیپدیا

مطلبی که بیان گردید بخشی از مقاله «کافران مانند دخان یا دود حقیقت را می‌پوشانند است که آدرس آن در زیر آمده است.

https://noorvaneshaneha.blogspot.com/2025/02/blog-post_23.html

https://www.tribunezamaneh.com/archives/author/d92580

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

کتاب نور و کتاب نشانه ها

گوشه ای از تحریف ها در کتاب های مقدس و دین ها

ارتباط بین کلمه ها و عددها در قرآن، کتاب های مقدس، شعرها و ...