رند
در مقاله پستی آمده که در آن الهی قمشهای به انسلم قدیس اشاره کرده است. درگذشت انسلم قدیس در سال ۱۱۰۹ میلادی است. در مقاله عددهای ۱۱۹۰ و ۹۱۰۱ ذکر شدهاند. ارقام این عددها مشترک هستند. در توضیحات انسلم در ویکیپدیا بیان شده: «آنسلم معتقد بود که ذات خدا بسیط است و به سبب این بساطت ذات، وجودش در همه مکانها و زمانها حاضر است؛ این در حالی است که در نظر او وجود خداوند خارج از زمان و مکان است و در هیچ چیز به صورت جوهری وجود ندارد. هر چه موجود است از برکت حضور اوست و با حضور او حمایت میشود و اگر او نباشد موجودات وجود خود را از دست خواهند داد و معدوم خواهند شد.» در مقاله به بسیط و محیط بودن خداوند بر همه چیز اشاره شده است. در ویکیپدیا بیان شده: «آنسلم دو نوع برهان ارائه کرد: برهان پیش از تجربه و برهان پس از تجربه.» در مقاله کلمه تجربه ذکر شده است. در توضیحات انسلم در ویکیپدیا بیان شده: «بمکتب ترتیب آنسلم به پیروی از سنت پولسی - یوحنایی خلقت را از عدم دانست.» راه کمال از عدم شروع شده و به عدم باز میگردد. منظور از عدم نیستی یا نبودن نیست. عدم به معنی غیر قابل وصف است. در مقاله بیان شده که جهانهای عدم غیر قابل وصف یا سبحانی هستند؛ چون جهانهای عدم از دید ناظر بینهایت هستند. در مقاله به اخلاق اشاره شده است. در توضیحات انسلم در ویکیپدیا بیان شده: «بر همین مبنا میتوان اخلاق را از منظر آنسلم کانتربری تعریف کرد: اخلاق، شناخت خیر و خواستن آن برای خود خیر است.» الهی قمشهای بیان میکند که علم کشف زیبایی، هنر ارائه زیبایی و اخلاق عمل به زیبایی است. در توضیحات انسلم در ویکیپدیا بیان شده: «قرن یازدهم میلادی دورهای است که اکثر متفکرین غرب مشغول بررسی عقلانی اعتقادات بودند. عدهای عقل را ارجح بر ایمان میپنداشتند و عدهای ایمان را ارجح بر عقل. در این دوران آنسلم از رابطه عقل و ایمان سخن بهمیانمیآورد. آنسلم از سویی در پی ادراک خداوند و هستی به وسیله ایمان بود و از سوی دیگر به فکر سنجش منطقی و دیالکتیکی اندیشههایش افتاده بود. با وجود این که آنسلم گاهی هدف خود را یافتن حقایق بدون رجوع به کتاب مقدس میدانست، اما در بسیاری از رسالاتش ایمان و حجیت متون مقدس را برتر از استدلال عقلی عنوان کردهاست. این بدان معناست که اگر عقل استنتاجی بدیهی کند که با کتاب مقدس سازگار باشد، عقل به خودی خود درباره آن موضوع حجت است. اما اگر عقل حکمی را بدیهی بداند که کتاب مقدس آن را نمیپذیرد، در این صورت استدلال عقلی حقیقت نبوده و حجت کتاب مقدس خواهد بود. از نظر آنسلم دو نوع شناخت وجود دارد: شناخت عقلانی و شناخت ایمانی بر این اساس ابتدا باید ایمان آورد پس از آن میتوان از عقل به صورت گسترده و نامحدود سود جست.» این روش اشتباه است. باید همواره عقل را در اولویت قرار داد و جایی که دست عقل کوتاه است از کتابها، شعرها و دریافتهای آسمانی استفاده کرد. باید از شناخت عقلانی به ایمان رسید. شناخت منجر به ایمان میشود. ایمان به معنی این است که همواره مدافع حق و آماده تغییر، تحول و پذیرش حق باشیم. اگر کلمه رند را به عدد ابجد صغیر تبدیل کنیم حاصل ۱۱ میشود. در غزلهای ۲ و ۲۰ حافظ و در غزل ۲ سلمان ساوجی کلمه رندی و در غزل ۱ محتشم کاشانی کلمه رندان وجود دارد. در توضیحات حافظ در ویکیپدیا بیان شده: «مکتب حافظ رندی است و رند و رندی اساسیترین اصطلاح در شعر و جهانبینی حافظ است؛ از اینرو، شناخت رندیْ شناخت جهانبینی و اندیشه و هنر حافظ را نتیجه میدهد.» عنوان غزل ۱ شهریار مکتب حافظ است. در برگ ۲۰ کتاب پله پله تا ملاقات خدا و در غزل ۱۹۴ عراقی کلمه مکتب وجود دارد. استاد طاهری بیان میکنند که رندی به معنی این است که تنها بر پله عقل تکیه نکنیم و از دریافتهای آسمانی نیز بهره ببریم. دریافتهای آسمانی بر پایه پله عشق و بر اساس شور، شوق، اشتیاق و ذوق فرد حاصل میشود. در مصاحبه استاد طاهری با برنامه پرگار بیبیسی ایشان بیان میکنند که دریافتهای ایشان به دلیل شوق و اشتیاق فراوان بوده است. در مقاله به سوره یوسف اشاره شده است. در سوره یوسف و در غزل ۱ فیض کاشانی و در شعر ۴ بخش دوازده الهی نامه عطار و در برگ ۲۰ کتاب پله پله تا ملاقات خدا و در غزل ۳۲۵۹ صائب تبریزی کلمه شوق و در غزل ۱۳۹۵ مولانا کلمات یوسف و شور و در غزل ۵۹۳۲ صائب تبریزی و در شعر گوهر عشق رضی الدین آرتیمانی و در برگ ۱۱ کتابهای الف و زهیر و در غزل ۱ محتشم کاشانی و در برگ ۲۲ کتاب پله پله تا ملاقات خدا کلمه شور و در برگ ۲۰۰ کتاب پله پله تا ملاقات کلمات شور و شوق و در باب ۲ کتاب مقدس جامعه کلمه اشتیاق و در برگ ۱۱۱ کتاب پله پله تا ملاقات خدا کلمات شور و ذوق و در شعر ۱ دیگر سرودههای فرخی یزدی کلمات مشتاق و ذوق و در پستی از الهی قمشهای که در مقاله آمده و در قصیده ۱ طبیب اصفهانی و در غزل ۱۱ فروغی بسطامی و در برگ ۲۰ کتاب آشنایی با صادق هدایت کلمه ذوق و در باب ۲۰۰ انجیل برنابا کلمه مشتاق وجود دارد. اگر در زمینه مثبتی شور و شوق داشته باشیم یا به عبارتی به زمینه مثبتی عشق بورزیم فیض، لطف و رحمت خداوند در آن زمینه شامل حالمان میشود. در سوره شعراء کلمات شوق، ذوق، لطف و رحمت و خداوند و در سوره یوسف عبارت رحمت و لطف خدا و در غزل ۱۳۹۵ مولانا کلمات یوسف و لطف و در مقاله کلمه رحمت و در باب ۱ انجیل برنابا و در شعر ۱ در نیایش خداوند بوستان سعدی کلمات رحمت و لطف و در ترجیع بند ۱ مولانا و در شعر ۱ مجلس اول سعدی و در غزل ۱ جهان ملک خاتون و در غزل ۱ سلیم تهرانی و در قصیده ۱ مجد همگر و در غزلهای ۱۱ نسیمی و عبید زاکانی و در برگ ۱۱۱ کتاب مکتوب و در غزلهای ۱۱۱ و ۴ حافظ کلمه لطف و در مقاله کلمه فیض ذکر شده است. بنابراین رندی به معنی تیکه کردن به هر دو پله عقل و عشق است. در سوره شعراء و در شعر ۱ مجلس اول سعدی و در قصیده ۱ حافظ و در شعر ۱ لیلی و مجنون جامی و در ترجیع ۱ شاه نعمت الله ولی و در ترجیع بند ۱ خاقانی و در خطبه ۱ نهج البلاغه و در غزل ۱ شهریار در برگ ۱۱ کتاب تفسیر اشو بر چنین گفت زردشت نیچه و در قطعه ۲ ملک الشعراء بهار و در باب ۲ کتاب مقدس زبور و در باب ۲ کتاب مقدس جامعه و در باب ۲۲ انجیل برنابا و در رباعی ۱۱۹ ابوسعید ابوالخیر کلمه عقل و در قطعه ۱ خاقانی کلمه عقول و در غزل ۲ فرخی یزدی کلمه عاقل و و در سوره یوسف و در شعر گوهر عشق رضی الدین آرتیمانی و در شعر ۱ در نیایش خداوند بوستان سعدی و در شعر ۱ حمید الدین بلخی و در ترجیع بند ۱ مولانا و در غزل ۱۸۷۶ مولانا کلمات عقل و عشق و در قصیده ۱ مجد همگر کلمات عقول و عشق و در مقاله کلمه عشق ذکر شده است. شعرهای شاعران بزرگ مزد اشتیاق آنها در راه کمال است. در سوره شعراء کلمات شعر، شاعر، بزرگ، مزد، شوق و ذوق، راه و کمال و در سوره یوسف کلمات مزد و شوق و در قصیده ۱۱۴ خاقانی کلمه مزد و در غزل ۳۲۵۹ تبریزی کلمه شوق و در غزل ۳۵۲۹ صائب تبریزی و در برگ ۲۰۰ کتابهای الف و والکیریها و در برگ ۲۲ کتاب مکتوب و در بابهای ۲ و ۱۱ کتاب مقدس جامعه و در غزلهای ۱ و ۲ حافظ و در شعر ۲ دفتر اول مثنوی و معنوی مولانا و در حکایت ۲ باب هشتم در شکر بر عافیت و در قصیده ۲ ملک الشعراء بهار و در برگ ۱۱۱ کتاب الف و در غزل ۱۱ مولانا و در برگ ۱۱ کتابهای والکیریها و زهیر و در باب ۱ کتاب مقدس زبور و در باب ۱ انجیل مرقس و در شعر ۱ آغاز کتاب شاهنامه فردوسی و در شعر ۱ خسرو و شیرین نظامی و در شعر ۱ در نیایش خداوند بوستان سعدی و در مثنوی ۱ نسیمی و در غزلهای ۱ شهریار و فروغی بسطامی و در شعر ۱ زبور عجم اقبال لاهوری و در قصیده ۱ اوحدی و در شعر گوهر عشق رضی الدین آرتیمانی و در منشور کوروش و در شعر ۴ بخش دوازده الهی نامه عطار و در شعر ۴ بخش سیزده مصیبت نامه عطار کلمه راه و در شعر ۱ مجلس اول سعدی و در لمعات ۱ عراقی و در شعر ۱ حمید الدین بلخی کلمات راه و کمال و در قصیده ۱ مجد همگر کلمه کمال وجود دارد. خداوند از طریق روشهای ظریفی که حتی در برخی موارد خود ما متوجه آن نمیشود شرایط را برای رسیدن به زمینه مثبتی که در آن شور و اشتیاق داریم مهیا میکند. فرضیه یا یک رابطه ریاضی که به صورت جرقه ذهنی برای یک دانشمند مشخص میگردد نیز نوعی از وحی است. در شعر ۱ حمید الدین بلخی و در غزل ۲۰ حافظ کلمه فرض و در سوره یوسف کلمات دانشمندان و وحی و در قصیده ۱۱۴ خاقانی کلمه وحی وجود دارد. به عنوان مثال اسحاق نیوتن با افتادن سیب بر روی سرش، در ذهنش جرقهای زده میشود و شتاب جاذبه را کشف میکند. در سوره یوسف کلمات شتاب و کشف و در باب ۲ انجیل برنابا کلمات یوسف و کشف و در مثنوی و قصیده ۱ نسیمی و در لمعات ۱ عراقی کلمه کشف و در غزل ۲ سلیمان(ع) کلمه سیب و در غزل ۲ حافظ کلمات سیب و شتاب و در آیه ۲ سوره عادیات و ترجمههای انصاریان و مکارم شیرازی کلمه جرقه وجود دارد. آیه ۲ سوره عادیات و ترجمه خرمشاهی بیان میکند: «و سوگند به اخگرانگيزان [از برخورد سمها]» اگر این آیه را به عدد ابجد وسیط تبدیل کنیم حاصل ۱۲۷ میشود. آیه ۲ سوره عادیات و ترجمه الهی قمشهای بیان میکند: «و در تاختن از سم خود بر سنگ آتش افروختند.» اگر این آیه را به عدد ابجد صغیر تبدیل کنیم حاصل ۱۲۷ میشود. در مقاله عدد ۱۲۷ ذکر شده است. سوره عادیات سوره صد قرآن است. در ترجیع بند ۱ مولانا و در غزل ۱۱ مولانا و در باب ۴ انجیل مرقس و در برگ ۲۰ کتاب آشنایی با صادق هدایت و در غزل ۲۲ حافظ و در غزل ۳۵۲۹ صائب تبریزی عدد صد و در شعر ۱ در عدل و تدبیر و رای بوستان سعدی و در شعر ۱ زبور عجم اقبال لاهوری و در شعر ۱ حمید الدین بلخی و در غزل ۱ فروغی بسطامی و در قصیده ۲ ملک الشعراء بهار و در قصیده ۱۱۴ خاقانی و در دوبیتی ۱۱۴ باباطاهر عددهای صد و ۲ و در شعر ۱ دیگر سرودههای فرخی یزدی عدد ۲ و کلمه چهره و در منشور کوروش و در برگهای ۴ و ۲۲ کتاب کیمیاگر و در غزلهای ۱۱ مولانا و عبید زاکانی و در غزل ۲۵۳۹ صائب تبریزی کلمه چهره وجود دارد. در کتاب صد، موثرترین چهرههای جهان بیان شده که نفر شماره ۲ اسحاق نیوتن کاشف شتاب جاذبه است. در قصیده ۲۷۶ ملک الشعراء بهار عدد ۲ و کلمه جاذبه وجود دارد. درگذشت نیوتن در تقویم نگاری قدیمی ۲۰ مارس سال ۱۷۲۶ میلادی است. تفاوت عددهای ۲۷۶ و ۱۷۲۶ رقم ۱ است. در مقاله کلمه تفاوت و عدد ۱ ذکر شده است. عنوان شعر ۲۶۷ اقبال لاهوری حکیم اینشتین است. آلبرت اینشتین نظریه نسبیت را ارائه کرده است. نسبیت عام و نسبیت خاص قانون جهانی گرانش نیوتن را تعمیم میدهد و توصیفی یکتا از گرانش، به عنوان یک ویژگی هندسی فضا و زمان (فضازمان) به دست میدهد. در برگ ۲۲ کتاب پله پله تا ملاقات خدا کلمات جاذبه و خاص و در مقاله کلمات عام و خاص و در مسمط ۱ ادیب الممالک کلمات فضا و زمان و و در غزل ۲۲ حافظ کلمه فضا ذکر شده است. در مقاله پستی آمده که در آن الهی قمشهای به تاگور اشاره کرده است. در توضیحات تاگور در ویکیپدیا عکس ایشان در کنار آلبرت اینشتین آمده است. در توضیحات رابیندرانات تاگور در ویکیپدیا بیان شده: «ملکالشعرای بهار در ستایش تاگور مثنویِ بلندی سروده است.» در قصیده ۲۷۶ ملک الشعراء بهار کلمه جاذبه وجود دارد. عنوان شعر ۲۶۷ اقبال لاهوری حکیم اینشتین است. ارقام عددهای ۲۶۷ و ۲۷۶ مشترک هستند. تاگور متولد کلکته، راج انگلیس است. در مقاله به هند و انگلیس اشاره شده است. در مقاله به خیام و اینشتین اشاره شده است. در توضیحات خیام در ویکیپدیا بیان شده یکی دیگر از آثار ریاضی خیام رسالة فی شرح ما اشکل من مصادرات اقلیدس است. او در این کتاب اصول موضوعه هندسه اقلیدسی اصل موضوعه پنجم اقلیدس را درباره قضیه خطوط متوازی که شالوده هندسه اقلیدسی است، مورد مطالعه قرار داد و اصل پنجم را اثبات کرد. خیام در این کتاب نسبت به اصول هندسه اقلیدسی که صدها سال کتاب درسی سراسر دنیا بود، شک کرد. باید قبول کرد که ایجاد هندسه غیراقلیدسی برای آن دوره بسیار زود بوده است؛ زیرا تمامی مسائل آن زمان با استفاده از هندسه اقلیدسی قابل حل بودند. همان روش خیام مبنای کار لباچفسکی ساختن هندسه غیر اقلیدسی قرار گرفت که با فاصله کمی مورد استفاده اینشتین قرار گرفت. در توضیحات آیزاک نیوتن در ویکیپدیا بیان شده: «نیوتن نخستین تلسکوپ بازتابی کاربردی را ساخت و نظریه پیشرفتهای از نور مبنی بر مشاهده تجزیه نور سفید در منشور به طیفهای مرئی، ایجاد کرد.» در مقاله به ارتباط بین سوره نور و منشور کوروش اشاره شده است. در مقاله و در شعر گوهر عشق رضی الدین آرتیمانی و در باب ۲۲ کتاب مقدس زبور و در باب ۱۱۱ انجیل برنابا و در غزل ۳۵۲۹ صائب تبریزی و در مقاله کلمه استخوان و در مسمط ۱ ادیب المماک کلمات نشانه و ستخوانش ذکر شده است. در نشان خاندان نیوتن عکس استخوان است. در توضیحات آیزاک نیوتن در ویکیپدیا بیان شده: «حال او میتوانست چهار سال دیگر در کالج ترینیتی تحصیل کند. او مایل بود از این پس به مسئله جاذبه بپردازد. اما در این سال طاعون در انگلستان شایع شد. بههمین دلیل دانشگاه تعطیل شد و نیوتن به آدرسلنشر بازگشت.» در آیه ۲۲ باب سی و هشت کتاب مقدس حزقیال که در مقاله به آن اشاره شده کلمه طاعون و در مقاله کلمات انگلستان و تعطیل ذکر شدهاند. در قصیده ۲۲ خاقانی کلمه کرکس و در قصیده ۱۱۴ خاقانی کلمه هاری وجود دارد. در توضیحات کرکس در ویکیپدیا بیان شده نابودی کرکسهای هند باعث افزایش شیوع بیماریهایی چون هاری، سیاهزخم و طاعون در این کشور شد. در توضیحات کرکس در ویکیپدیا بیان شده: «یکم سپتامبر از سوی انجمن حفاظت از پرندگان شکاری آفریقای جنوبی و انجمن حفاظت از شاهین بریتانیا به عنوان «روز جهانی آگاهسازی در مورد کرکسها» نامگذاری شدهاست.» در غزل ۱۳۹۵ مولانا کلمه انجمن و در مقاله کلمات سپتامبر، آفریقا، شاهین، بریتانیا و آگاه و در باب ۱ کتاب مقدس جامعه کلمه جنوب ذکر شده است. در توضیحات کرکس در ویکیپدیا بیان شده: «مهمترین خطر برای کرکسها سموم آفتکش و داروهایی است که کرکسها به آنها به شدت حساس هستند و خوردن کمترین مقدار آن باعث مرگ آنها میشود.» در قصیده ۱۱۴ خاقانی کلمه آفت وجود دارد. در توضیحات کرکس در ویکیپدیا بیان شده: «نابودی کرکسها حتی باعث افزایش حملات پلنگ به دامهای اهلی و ورود آنها به روستاها و کشته شدن انسانها بر اثر حمله پلنگ نیز شدهاست. چرا که با افزایش شدید جمعیت سگهای ولگرد، سگها یک طعمه اصلی برای پلنگ شدهاند و پلنگها برای شکار آنها وارد روستاها میشوند و در آنجا احتمال دارد به دامهای اهلی هم حمله کنند. این موضوع حتی جمعیت پلنگها را نیز در خطر قرار داده، چون آنها نیز در مقابل هاری آسیبپذیر هستند.» در مقاله کلمه پلنگ ذکر شده است. صادق هدایت نویسنده کتاب «سگ ولگرد» است. در باب ۲۲ انجیل برنابا و در باب ۲۲ کتاب مقدس زبور و در قصیده ۱۱۴ خاقانی کلمه سگ وجود دارد. اکنون هند پرجمعیتترین کشور جهان است. جمعیت حیوانات نسبت مستقیم با جمعیت انسانها دارد. باید جمعیت انسانها را با تشویق خانوادهها به داشتن فرزند کمتر کاهش دارد. در مقاله کلمه تشویق و در باب ۲۲ انجیل برنابا و در برگ ۲۲ کتاب پله پله تا ملاقات خدا کلمه خانواده وجود دارد. نقاشی دونی توندو یا خانواده مقدس اثر میکلآنژ است. این موضوع باعث بهبود کیفیت زندگی و کمک به زمین، طبیعت و حیوانات و در نهایت خود انسان میشود. در مقاله کلمات زمین و حیوان ذکر شدهاند. عنوان قصیده ۲۷۶ ملک الشعراء بهار راز طبیعت است. در شعر ۱ در عدل و تدبیر و رای بوستان سعدی و در شعر ۱ حمید الدین بلخی و در برگ ۱۱ کتاب تفسیر اشو بر چنین گفت زردشت نیچه کلمه طبیعت و در پستی از الهی قمشهای که در مقاله آمده کلمات طبیعت و امرسون ذکر شدهاند. رالف والدو امرسون نویسنده کتاب «طبیعت» است. در مسمط ۱ ادیب الممالک کلمه گیا و در قصیده ۲۲ خاقانی کلمه گیائی وجود دارد. در توضیحات گیاهخواری در ویکیپدیا به نقل از صادق هدایت بیان شده: «انسان نقش برادر بزرگتر را برای حیوانات دارد؛ نه حق دژخیمی و ستمگری بر آنان را» در مقاله کلمه انسان و در شعر ۱ در نیایش خداوند بوستان سعدی کلمات انس و نقش و در شعر ۱خسرو و شیرین نظامی و در شعر ۱ لیلی و مجنون جامی و در غزل ۱۱۱ حافظ و در غزل ۱۳۹۵ مولانا و در غزل ۳۲۹۵ صائب تبریزی کلمه نقش و در شعر ۱ در عدل و تدبیر و رای بوستان سعدی و در شعر ۴ بخش دوازده الهی نامه عطار کلمات نقش و بزرگ و در باب ۱۱ انجیل برنابا کلمات انسان و بردار و در باب ۴ کتاب مقدس جامعه و در باب ۲۰۰ انجیل برنابا کلمه برادر و در برگ ۲۰۰ کتاب والکیریها و در باب ۱ انجیل مرقس کلمات برادر و بزرگ و در مقاله کلمه بزرگ ذکر شده است. در غزل ۲۵۳۹ صائب تبریزی و در مسمط ۱ ادیب الممالک کلمات نقش و آهوان و در تضمین ۱ فروغی بسطامی و در قصیده ۱۱۴ خاقانی کلمه آهو وجود دارد. نقاشیهای «آهوی کوهی» و «آهوی تنها» اثر صادق هدایت هستند. در غزل ۴ حافظ کلمه غزال وجود دارد. آهو و غزال هممعنی هستند. بیشترین درصد گیاهخواری در هند است. گاندی نیز گیاهخوار بوده است. گاندی بیان کرده که بزرگی یک ملت را می توان از نحوه رفتار آنها با حیوانات سنجید. در مقاله به عکسی از تاگور که در ویکیپدیا آمده اشاره شده است. در توضیحات رابیندرانات تاگور در ویکیپدیا عکس ایشان در کنار گاندی آمده است. در باب ۱ انجیل مرقس کلمات قربانی و حیوانات و در مقاله کلمات قربانی و گوشت و در بابهای ۲، ۱و ۱۱۱ انجیل برنابا کلمه گوشت و در برگ ۲۲ کتاب پله پله تا ملاقات خدا کلمه فقیران و در قصیده ۱ نسیمی و در برگ ۲۰ کتاب تفسیر اشو بر چنین گفت زردشت نیچه کلمه فقرا و در شعر ۱ لیلی و مجنون جامی و در برگ ۱۱ کتاب زهیر و در باب ۴ کتاب مقدس جامعه کلمه فقیر وجود دارد. داستایفسکی نویسنده کتاب «درخت کریسمس برای بچههای فقیر» است. قربانی کردن و کشتن حیوانات تنها در صورت مجبور بودن و غذا دادن به فقرا صحیح است و اگر غیر از این باشد کارمای منفی دارد. در باب ۲۲ کتاب مقدس زبور بیان شده: «نذرهای خود را در مقابل ترسندگانت ادا خواهم کرد. فقیران هر قدر که بخواهند خواهند خورد و سیر خواهند شد.» در مقاله خبری از بیبیسی آمده که در آن بیان شده: «
«برادر خورشید، خواهر ماه (فرانکو زفیرلی، ۱۹۷۲)
اگر دوست دارید بدانید چرا پاپ تازه درگذشته لقب فرانسیس را برای خود برگزید، حتما این فیلم را ببینید. این فیلم زندگینامهای، داستان زندگی فرانسیس آسیزی، قدیس حامی حیوانات و سرسلسله فرقه فرانسیسکن را نشان میدهد. فرانسیس، در پی یک کشف و شهود، از زندگی پر نازونعمت خانوادگی خود فاصله میگیرد و خود را وقف آموزههای مسیحیت و سادهزیستی میکند. در این راه بسیاری او را نکوهش میکنند، اما کمکم طرفدارانی هم پیدا میکند. هرچند «برادر خورشید، خواهر ماه» از سوی برخی از افراد مذهبی بهخاطر بازنمایی اشرافیت در کلیسا نکوهش شد، اما این فیلم اثری دلپذیر است که سادگی زندگی را به بیننده یادآور میشود.» در مقاله بیان شده که سوره انعام ۲۹۷۱ حرف دارد. ارقام عددهای ۱۹۷۲ و ۲۹۷۱ مشترک هستند. در سوره انعام کلمات مسیح، برادر، خورشید، ماه، شهود، حیوانات، زندگی و ناز و نعمت ذکر شدهاند. در سوره انعام به خوردن گوشت حیوانات اشاره شده است. در سوره انعام کلمه فقیر وجود دارد. در سوره انعام کلمه میوه ذکر شده است. باید به سمت گیاهخواری رفت. در عربستان آن زمان گیاهخواری مورد پذیرش جامعه قرار نمیگرفته است؛ به این دلیل در قرآن مستقیما بیان نشده که قربانی کردن حیوانها برای غذا دادن به فقیرها است. در ترجیع بند ۱ خاقانی کلمه مائده وجود دارد. آیه ۱ سوره مائده و ترجمه خرمشاهی بیان میکند: «اى مؤمنان به پيمانها[ى خود] وفا كنيد، [گوشت] چارپايان بر شما حلال است مگر آنچه حكمش بر شما خوانده شود، و [به شرط آنكه] در حال احرام، حلال دارنده صيد نباشيد، خداوند هر حكمى كه بخواهد مقرر مىدارد.» اگر این آیه را به عدد ابجد کبیر تبدیل کنیم حاصل ۹۶۱۷ میشود. در مقاله بیان شده که سوره اسراء ۶۷۹۱ حرف دارد. ارقام عددهای ۶۷۹۱ و ۹۶۱۷ مشترک هستند. در سوره اسراء کلمات مومنان و عهد و پیمان وفا کنید ذکر شدهاند. در این آیه بیان شده که در زمان احرام صید حرام است. آیه ۱ سوره مائده نشان میدهد که شکار و خوردن حیوانها کار درستی نیست. خدا به بهانه احرام مدتی مانع شکار و خوردن گوشت حیوانها شده است؛ چون مردم در گذشته قبول نمیکردند که تنها در صورت اجبار و غذا دادن به فقیرها گوشت حیوانها را بخورند. در مقاله بیان شده که ممنوعیت قمار و مصرف مشروبات الکلی مورد پذیرش جامعه قرار نمیگیرد. سوره زلزال بیان میکند اگر ذرهای کار نیک یا بد انجام دهیم نتیجه آن را میبینم و حساب و کتاب در جهان وجود دارد. این مطلب بیانگر کارما است. در خطبه ۱ نهج البلاغه و در شعر ۱ مجلس اول سعدی و در قصیده ۱ نسیمی و در شعر ۱ حمید الدین بلخی و در غزل ۱۱ شاه نعمت الله ولی کلمه انبیاء وجود دارد. در سورههای انبیاء و صاد به ذوالکفل(ع) اشاره شده است. جمع حروف سورههای انبیاء و صاد برابر با ۷۸۶۱ میشود. ارقام عددهای ۱۸۷۶ و ۷۸۶۱ مشترک هستند. جمع آیات سورههای انبیاء و صاد ۲۰۰ میشود. در مقاله عدد ۲۰۰ ذکر شده است. جمع شماره نزول سورههای انبیاء و صاد ۱۱۱ میشود. در مقاله عدد ۱۱۱ ذکر شده است. در قرآن ۲ بار کلمه ذا الکفل تکرار شده است. در برگهای ۲۲ و ۲۰۰ کتاب تفسیر اشو بر چنین گفت زردشت نیچه به گوتام بودا(ع) اشاره شده است. ارقام عددهای ۲ و ۲۲ مشترک هستند. ذوالکفل(ع) همان بودا(ع) است. اشو نویسنده کتابهای «زندگی به روایت بودا» و «زوربای بودایی» است. بودا(ع) هندی است. در مسمط ۱ ادیب الممالک کلمات بودا و هند و در مقاله کلمه هند ذکر شده است. در سوره انبیاء به ذو الکفل(ع) و بر طرف شدن رنج اشاره شده است. در مسمط ۱ ادیب الممالک کلمات بودا و رنج و در شعر ۲ دفتر اول مثنوی و معنوی مولانا در و حکایت ۲ باب هشتم در شکر بر عافیت بوستان سعدی و در قصیده ۲۷۶ ملک الشعراء بهار کلمه رنج وجود دارد. عقاید بودایی بیان میکنند که راه رهایی از رنج کنار گذاشتن تعلقات و وابستگیها است. در توضیحات گوتاما بودا در ویکیپدیا بیان شده «واژه بودا یعنی بیدار شده یا به عبارت دیگر، کسی که به روشنی رسیدهاست» در مقاله کلمات بیدار و روشن ذکر شدهاند. در توضیحات گوتاما بودا در ویکیپدیا بیان شده «بودا در زیر یک درخت انجیر به روشنضمیری نائل شد.» در مقاله به درخت انجیر اشاره شده است. اسحاق نیوتن نیز در زیر درخت سیب جرقهای در ذهنش زده میشود و نیروی جاذبه را کشف میکند. در توضیحات انجیر در ویکیپدیا بیان شده که در صد گرم انجیر ۲ میلیگرم ویتامین ث وجود دارد. در مقاله به عددهای صد و ۲ درباره اسحاق نیوتن اشاره شده است. در ادامه مقاله به ویتامین ث اشاره شده است. در توضیحات سیب در ویکیپدیا بیان شده که سیب در رده گیاهان توصیفشده در سال ۱۷۶۸ میلادی قرار دارد. در سال ۱۶۸۷ میلادی ریاضیدان انگلیسی آیزاک نیوتن اصول قانون جاذبه را مطرح و منتشر کرد. ارقام عددهای ۱۶۸۷، ۱۷۶۸ و ۱۸۷۶ مشترک هستند. در توضیحات «رده:گیاهان توصیفشده در ۱۷۶۸ (میلادی)» در ویکیپدیا بیان شده که ابرویی عنکبوتی، بلوط سمی اطلس، چوب استخوانی آمریکایی، زعفران دوگله، سرو لوسیتانی و ونوس مگسخوار در این رده هستند. در مقاله کلمات عنکبوت، استخوان، آمریکا، زعفران و مگس و در مسمط ۱ ادیب الممالک کلمات گیا، چوب و ستخوان و در ترجیع بند ۱ مولانا و در غزل ۱ فروغی بسطامی و در قصیده ۱ مجد همگر و در غزل ۱۱ حافظ و در غزل ۳۵۲ سعدی و در غزل ۱۳۹۵ مولانا و در غزلهای ۲۰۰ و ۳۵۲۹ صائب تبریزی کلمه سرو و در برگ ۱۱ کتاب الف کلمه بلوط و در شعر ۱ مجلس اول سعدی کلمه اطلس ذکر شده است.
مطلبی که بیان گردید بخشی از مقاله «کافران مانند دخان یا دود حقیقت را میپوشانند.» است که آدرس آن در زیر آمده است.
https://noorvaneshaneha.blogspot.com/2025/02/blog-post_23.html
https://www.tribunezamaneh.com/archives/author/d92580
نظرات
ارسال یک نظر