خُلق عظیم
در توضیحات رالف والدو امرسون در ویکیپدیا بیان شده: «او میگوید شما شخصیتهای بزرگی را مثل محمد پیامبر اسلام به من بشناسانید تا تأثیر آنهارا درتحول در تاریخ برای شما بازگو کنم.» در قرآن کلمه محمد ۴ بار تکرار شده است. در مقاله به عدد ۴ و سوره قلم اشاره شده است. آیه ۴ سوره قلم بیان میکند: «و در حقیقت تو به نیکو خلقی عظیم آراستهای.» در بیت ۴ قصیده ۲ ملک الشعراء بهار بیان شده:
خُلق محمدی شده مستنکر *** دستور ایزدی شده مستثنی
عدد ۴ در باب ۲ انجیل مرقس وجود دارد. در باب ۴ کتاب مقدس جامعه عدد ۲ ذکر شده است. در شعر ۴ بخش هفده الهی نامه عطار عدد ۲ ذکر شده است. در برگ ۴ کتاب کیمیاگر عدد ۲ وجود دارد. در مسمط ۱ ادیب المماک کلمات محمد، احمد و اخلاق و در غزل ۴ حافظ کلمه خُلق و در برگ ۲۰۰ کتاب تفسیر اشو بر چنین گفت زردشت نیچه کلمه اخلاقیات و در ادامه مقاله کلمه عظیم ذکر شده است. اگر عبارت «خُلق عظیم» را به عدد ابجد صغیر تبدیل کنیم حاصل ۲۲ میشود. در مقاله عدد ۲۲ ذکر شده است. شماره نزول سوره قلم ۲ است. ارقام عددهای ۲ و ۲۲ مشترک هستند. در ترجیع بند ۱ خاقانی کلمات مصطفی، خنده، لب و گردن و در مسمط ۱ ادیب الممالک کلمات محمد، احمد، عرب و گردن و در شعر ۱ مجلس اول سعدی کلمات المصطفی و گردن و در شعر ۱ حمید الدین بلخی کلمات محمد و خنده و در غزل ۱۱ فروغی بسطامی کلمه خندان و در ترجیع بند ۱ خاقانی و در قصیده ۱ مجد همگر و در شعر ۱ حمید الدین بلخی و در قصیده ۱ طبیب اصفهانی و در باب ۱۱۱ انجیل برنابا و در غزل ۱۱۱ حافظ و در باب ۲ کتاب مقدس جامعه کلمه خنده و در باب ۲ کتاب مقدس زبور کلمه میخندد و در غزل ۱ بیدل دهلوی و در برگ ۱۱۱ کتاب زهیر و در برگ ۲۲ کتاب والکیریها کلمه خندید و در قصیده ۲۷۶ ملک الشعراء بهار کلمه شکرخنده و در شعر ۱ دیگر سرودههای فرخی یزدی کلمات خنده و گردن و در شعر ۱ در نیایش خداوند بوستان سعدی و در شعر ۱ در عدل و تدبیر و رای بوستان سعدی و در غزل ۱ بیدل دهلوی کلمه گردن و در ترجیع بند ۱ اوحدی کلمه درنگ ذکر شده است. رمان «مردی که میخندد» نوشته ویکتور هوگو است. در توضیحات آیه خلق عظیم در سایت ویکیشیعه بیان شده: «در شأن نزول این آیه گفته شده پیامبر(ص)، هنگام راه رفتن، عبایی از پارچۀ نجرانی بر تن داشت و در راه فردی از پشت، گوشه آن را گرفت و به شدت کشید، به طوری که لباس به گردن پیامبر(ص) پیچیده شد. آن فرد به پیامبر(ص) گفت ای محمد مستمری مرا از بیت المال بده. پیامبر(ص) برگشت نگاهی به آن عرب کرد و در حالتی که لبخندی بر لبانش نقش بسته بود بیدرنگ فرمان داد مقرری او را از بیتالمال پرداختند. آنگاه این آیه نازل شد.» اگر این متن را به عدد ابجد کبیر تبدیل کنیم حاصل ۲۱۳۵۰ میشود. در مقاله عدد ۱۰۵۲۳ ذکر شده است. ارقام عددهای ۱۰۵۲۳ و ۲۱۳۵۰ مشترک هستند. الهی قمشهای بیان میکنند که علم کشف زیبایی، هنر ارائه زیبایی و اخلاق عمل به زیبایی است. در مسمط ۱ ادیب الممالک کلمات علم، هنر و اخلاق و در شعر ۱ در نیایش خداوند بوستان سعدی و در قصیده ۱ حافظ و در شعر ۱ حمید الدین بلخی کلمات علم و هنر و و در قطعه ۱ خاقانی کلمه هنرمند وجود دارد. در مسمط ۱ ادیب الممالک به میلاد پیامبر(ص) اشاره شده است. در توضیحات میلاد پیامبر در ویکیپدیا بیان شده: «این جشنها برای اولین بار به صورت عمومی در مصر در سال ۱۱۰۰ میلادی (اواخر قرن پنجم هجری) برگزار شد. خلفای فاطمی مذهب اسماعیلیه شیعه، ولادت پیامبر، علی بن ابیطالب، فاطمه زهرا، و خلیفه وقت فاطمی را جشن میگرفتند. این جشنها به صورت اهدای هدیه و ایراد خطبهها انجام میشد. بعدها این جشنها تقریباً به فراموشی سپرده شدند. منشأ بسیاری از جشنهای مسلمانان سنی به سال ۱۲۰۷ میلادی برمیگردد که در آن مظفرالدین گوکبری (شوهرخواهر صلاحالدین ایوبی) در اربیل به مدت یک ماه جشنهایی را برای میلاد پیامبر برگزار کرد. اگرچه رهبران مذهبی این جشن را به رسمیت نشناختند، به تدریج این عید به مناطق دیگر مسلماننشین منتشر شد.» در مقاله کلمات پیامبر، علی، ایوب و جشن و هدیه و عددهای ۱۱۰۰ و ۱۲۰۷ ذکر شدهاند. در مقاله به آیه نور اشاره شده است. در توضیحات آیه نور در ویکیپدیا بیان شده که منظور از کلمه مشکاة در آیه نور فاطمه(ع) است.
توضیحات آیه خلق عظیم در سایت ویکی شیعه
https://fa.wikishia.net/view/%D8%A2%DB%8C%D9%87_%D8%AE%D9%84%D9%82_%D8%B9%D8%B8%DB%8C%D9%85
مطلبی که بیان گردید بخشی از مقاله «کافران مانند دخان یا دود حقیقت را میپوشانند.» است که آدرس آن در زیر آمده است.
https://noorvaneshaneha.blogspot.com/2025/02/blog-post_23.html
https://www.tribunezamaneh.com/archives/author/d92580
نظرات
ارسال یک نظر