تغییر قبله
در باب ۲۲ کتاب مقدس زبور و در مسمط ۱ ادیب الممالک کلمه گاوان وجود دارد. در سوره ۲ قرآن (بقره یا گاو) به تغییر قبله اشاره شده است. اگر عبارت «تغییر قبله» را به عدد ابجد صغیر تبدیل کنیم حاصل ۲۰ میشود. در قصیده ۱۱۴ خاقانی کلمات کعبه و دو قبله و در خطبه ۱ نهج البلاغه کلمات کعبه و قبله و در غزل ۱۱ نسیمی کلمه قبله و در برگ ۱۱ کتاب کیمیاگر و در برگ ۲۰۰ کتاب والکیریها و در غزل ۳۵۲۹ صائب تبریزی کلمه تغییر وجود دارد. منطقی این بوده که قبله مسلمانان در عربستان باشد تا مسلمانان به آن دسترسی آسان و راحت داشته باشند. در سوره بقره کلمات منطقی، قبله، دسترسی، آسان و راحت و در ترجیع بند ۱ خاقانی کلمات منطق، قبله و مکیان و در قطعه ۱۱۱ سنایی کلمه مکه و در برگ ۲۰ کتاب آشنایی با صادق هدایت کلمه منطقی و در ترجیع بند ۱ مولانا کلمات قبله و آسان و در غزل ۱ حافظ و در باب ۲ انجیل مرقس و در باب ۴ کتاب مقدس جامعه و در برگ ۱۱ کتاب والکیریها و در غزل ۱۳۲۸ صائب تبریزی کلمه آسان و در غزل ۳۵۲ سعدی کلمه سهل وجود دارد. در عربستان بودن قبله محوریت قویتری برای وحدت مسلمانان بوده است. در سوره بقره کلمه قویتر و در شعر ۱ لیلی و مجنون جامی کلمات قوی و قوت و در باب ۱ کتاب مقدس یوشع و در باب ۲ انجیل مرقس و در شعر سبحةالابرار ۲ و در برگ ۲۰ کتاب پله پله تا ملاقات خدا و در شعر ۴ بخش دوازده الهی نامه عطار و در قصیده ۱۱۴ خاقانی کلمه قوی و در باب ۲ انجیل برنابا و در بابهای ۲۰ و ۲۲ کتاب مقدس زبور و در برگ ۲۰ کتاب کیمیاگر و در شعر ۱ مجلس اول سعدی و در قصیده ۱ نسیمی و در قصیده ۱ حافظ کلمه قوت و در لمعات ۱ عراقی کلمات قوت و قبله و در ترجیع بند ۱ خاقانی کلمات قوت، قبله و کعبه و در مثنوی ۱ نسیمی و در غزل ۱۳۹۵ مولانا کلمات قوت و کعبه وجود دارند. منطقی این بوده که قبله مسلمانان کعبه باشد اما اول قبله بیت المقدس اعلام شده که باعث ایجاد وحدت و پیوند بین مسلمانان، مسیحیان و یهودیان شود. در سوره بقره کلمات منطقی، قبله، مسلمانان، کعبه، اما، اول، قبله، بیت المقدس، اعلام، پیوند، مسلمانان، یهود و نصاری و در ترجیع بند ۱ خاقانی کلمات کعبه و دو قبله و در غزل ۲ سلمان ساوجی کلمات مسلمان و ترسا و در غزل ۱۸۷۶ مولانا کلمه ترسا یا مسیحی و در بابهای ۱ و ۲۰۰ انجیل برنابا کلمه یهود و در غزل ۲۰۰ صائب تبریزی و در پستی از الهی قمشهای که در ادامه مقاله آمده کلمه پیوند وجود دارد. در تضمین ۱ فروغی بسطامی و در رباعی ۲۰ ابوسعید ابوالخیر و در غزل ۵۹۳۲ صائب تبریزی کلمه کعبه و در آیه ۱ سوره اسراء کلمات مسجدالحرام و مسجدالاقصی و در غزل ۱ بیدل دهلوی و در شعر ۱ حمید الدین بلخی و در قصیده ۲۲ خاقانی و در غزل ۱۸۷۶ مولانا کلمه وحدت ذکر شده است. معبد هیکل سلیمان بر روی تپه موریا قرار داشته است. هم اکنون مسجدالاقصی و قبه الصخره بر روی این تپه قرار دارند. در ترجیع ۱ شاه نعمت الله ولی کلمه هیکل و در مثنوی ۱ نسیمی کلمات هیکل و سلیمان و در قصیده ۱ حافظ کلمه سلیمان و در برگ ۲۰۰ کتاب الف کلمه صخره وجود دارد. نقاشی «صخره امرتاج در یک منظره خیالی» اثر ویکتور هوگو است. در باب ۲ کتاب مقدس زبور عبارت صهیون کوه مقدس و در باب ۲۰ کتاب مقدس زبور کلمه صهیون وجود دارد. در ویکیپدیا بیان شده «کوه صهیون تپهای در جنوبِ غرب اورشلیم است که در خارج دیوارهای شهر قدیمی قرار دارد. پرستشگاه اورشلیم و بعدها مسجدالاقصی بر روی این تپه ساخته شدهاند.» در شعر ۱ لیلی و مجنون جامی و در شعر ۱ دیگر سرودههای فرخی یزدی کلمه نوروز و در ترجیع بند ۱ خاقانی کلمات سال نو و بهار و در مطلب زیر از توضیحات هوش مصنوعی درباره در ترجیع بند ۱ خاقانی در سایت گنجو عبارت سفره نوروزی وجود دارد. در شعر ۱ مجلس اول سعدی کلمات گل و سنبل و در ترجیع بند ۱ خاقانی کلمات گل و سنبله در شعر ۱ در نیایش خداوند بوستان سعدی کلمات گل و سفره ذکر شدهاند. گل سنبل را در سفره هفت سین نوروز قرار میدهند. کعبه، مسجدالحرام، مسجدالاقصی و عید نوروز نماد وحدت هستند.
مطلبی که بیان گردید بخشی از مقاله «کافران مانند دخان یا دود حقیقت را میپوشانند.» است که آدرس آن در زیر آمده است.
https://noorvaneshaneha.blogspot.com/2025/02/blog-post_23.html
https://www.tribunezamaneh.com/archives/author/d92580
نظرات
ارسال یک نظر