یلدا
در قصیده ۱ نسیمی به شب یلدا و در ادامه مقاله به ابوریحان بیرونی اشاره شده است. در توضیحات شب یلدا در ویکیپدیا بیان شده: «ابوریحان بیرونی از این جشن با نام «میلاد اکبر» نام برده و منظور از آن را «میلاد خورشید» دانسته است.» در توضیحات شب یلدا در ویکیپدیا بیان شده: «مردم دوران باستان و از جمله اقوام آریایی، از هند و ایرانی - هند و اروپایی، دریافتند که کوتاهترین روزها، آخرین روز پاییز و شب اول زمستان است و بلافاصله پس از آن روزها به تدریج بلندتر و شبها کوتاهتر میشوند، از همین رو آن را شب زایش خورشید (مهر) نامیده و آن را آغاز سال قرار دادند کریسمس مسیحیان نیز ریشه در همین اعتقاد دارد.» در بابهای ۱۳۹ و ۱۹۳ انجیل برنابا و در آیههای ۱۳:۹، ۱۹:۳، ۳۱:۹، ۹۳:۱ و ۱۹:۱۳ انجیل برنابا کلمه یسوع و در برگ ۱۳۹ کتاب عطیه برتر و در باب ۱ انجیل مرقس و در برگ ۱۹۳ کتاب انسان از منظری دیگر و کلمه عیسی مسیح و در ترجیع بند ۱ مولانا و در شعر ۱ حمید الدین بلخی و در شعر ۵۸ دفتر پنجم مثنوی و معنوی مولانا کلمه عیسی و در قصیده ۱ شاه نعمت الله ولی کلمه مسیحا و در غزل ۱ بیدل دهلوی کلمه مسیح و در شعر ۱ مجلس اول سعدی و در ترجیع بند ۱ خاقانی و در مثنوی و قصیده ۱ نسیمی و در قصیده ۱ میلی کلمات عیسی و مهر و در ترکیبات ۱ میلی کلمات مسیح و مهر و در قصیده ۱ حافظ و در ترجیع بند ۱ اوحدی و در غزل ۱ فیض کاشانی و در قصیده ۱ مجد همگر و در قصیده و ترکیبات ۱ میلی و در غزل ۱ یغمای جندقی و در شعر ۵۸ لیلی و مجنون جامی و در غزل ۵۸ فرخی یزدی و در غزل ۱۳۹ محتشم کاشانی و در قصیده ۱۳۹ سوزنی سمرقندی و در پستی از الهی قمشهای که در مقاله آمده کلمه مهر وجود دارد. در توضیحات شب یلدا در ویکیپدیا بیان شده: «در قدیم از آنجا که هر میهمانی برای رفتن به شب نشینی، چراغی را همراه خود میبرده است و به دلیل فراوانی چراغها عبارت چهل چراغ که نشانه کثرت است نیز بکار میبردند.» در آیه نور و در شعر ۱ در عدل و تدبیر و رای بوستان سعدی و در غزل ۱ شهریار و در شعر ۱ اسرار خودی اقبال لاهوری و در ترکیبات ۱ میلی و در غزل ۳۵۲ سعدی کلمه چراغ و در غزل ۱ بیدل دهلوی کلمه کثرت وجود دارد. اشو نویسنده کتابهای «انتقال چراغ» و «چراغ راه خود باش» است. در توضیحات شب یلدا در ویکیپدیا بیان شده: «یلدا، شب اول زمستان و شب آخر پاییز است که اول جَدی و آخر قوس باشد و آن درازترین شبهاست.» در ادامه مقاله به برج قوس اشاره شده است. توماج صالحی متولد برج قوس یا ماه آذر است. در توضیحات شب یلدا در ویکیپدیا بیان شده: «برای نیاکان ایرانیها که به آئین مهر دلبستگی داشتند، رنگ سرخ (نماد نور خورشید) گرامی بود. رنگ سرخ انار و هندوانه و گزینش سیب سرخ و سنجد در سفره شب یلدا چه بسا اشاره به همین موضوع داشته است.» در ترجیع بند ۱ اوحدی کلمات مهر، خورشید و رنگ و در ترجیع بند ۱ فرخی سیستانی کلمات مهر، خورشید، رنگ و سیب و در شعر ۱ در نیایش خداوند بوستان سعدی کلمات سفره و رنگ و در شعر ۱ مجلس اول سعدی و در غزل ۱ حافظ و در ترجیع بند ۱ مولانا و در غزل ۱ بیدل دهلوی و در قصیده ۱ نسیمی و در ترکیبات ۱ میلی کلمه رنگ و در قصیده ۱ سلیم تهرانی کلمات رنگ، سرخ و خورشید و در مقاله کلمات سرخ و خورشید و در قصیده ۱ مجد همگر کلمات رنگ و ناردان و در ترجیع بند ۱ خاقانی و در ترجیع بند ۱ میلی کلمات رنگ و سیب ذکر شدهاند. آهنگهای حبه انگور و انار از آثار توماج صالحی هستند. در توضیحات شب یلدا در ویکیپدیا بیان شده: «یکی دیگر از رسمهای جالب چهارمحال و بختیاری در شب یلدا، آبپز کردن کدوتنبل است. بختیاریها در این شب کدو تنبلهای بزرگی که نماد خورشید را برای آنها دارد، آبپز میکنند و میخورند.» در ترجیع بند ۱ خاقانی کلمات مدو و رسم و در غزل ۱ حافظ و در شعر ۱ در عدل و تدبیر و رای بوستان و در شعر ۱ مجلس اول سعدی و در برگ ۱۳۹ کتاب پله پله تا ملاقات خدا کلمه رسم و در شعر ۱ مجلس اول سعدی کلمه بختیاری وجود دارد. صادق هدایت قصه کدو نوشته روژه لسکو را ترجمه کرده است. توماج صالحی متولد گردبیشه در شهرستان بروجن و استان چهارمحال بختیاری است. در توضیحات شب یلدا در ویکیپدیا و بخش «فال حافظ» بیان شده: «مرسوم است که در این شب بزرگ خانواده تفألی به دیوان حافظ میزنند و اهل ذوق و شاعری، سرودههای خود را برای دیگران میخوانند. در مجموع اینها آدابی هستند که از فرهنگ باستانی مهر در میان مردم باقی مانده و هر سال با شب یلدا نو میشوند» در مثنوی ۱ حافظ و در غزل ۱۳۹ فروغی بسطامی کلمه فال وجود دارد. آهنگ فال اثر توماج صالحی است. در توضیحات توماج صالحی در ویکیپدیا بیان شده «او گفته از بچگی شعر میخواند و شاعر محبوبش خیام است.» در مقاله به خیام اشاره شده است. اگر کلمه یلدا را به عدد ابجد کبیر تبدیل کنیم حاصل ۴۵ میشود. اگر کلمه توماج را به عدد ابجد کبیر تبدیل کنیم حاصل ۴۵۰ میشود. بین عددهای ۴۵ و ۴۵۰ دو رقم مشترک هستند. در ادامه مقاله عددهای ۴۵ و ۴۵۰ ذکر شدهاند. توماج صالحی متولد سال ۱۳۶۹ خورشیدی است. در ادامه مقاله عدد ۱۹۳۶ ذکر شده است. ارقام عددهای ۱۳۶۹ و ۱۹۳۶ مشترک هستند. در توضیحات توماج صالحی در ویکیپدیا بیان شده: «در اعتراف اجباری که پس از بازداشت توماج صالحی از سیمای جمهوری اسلامی ایران پخش شد صحنهای همانند موزیکویدیوی فال نشان داده شده که در آن جای توماج و فرد تسبیح به دست عوض شده و توماج صالحی از ترویج خشونت از طریق ترانه ابراز پشیمانی میکند. درحالی که او هیچگاه مرتکب ترویج خشونت نشده است، بلکه همواره با استفاده از موزیکها و شبکههای اجتماعی خود، مردم را به صلح و اهمیت دادن به همدیگر تشویق میکرد.» در آیه ۱۹:۳ کتاب مقدس اعمال و در باب ۱ انجیل مرقس کلمه اعتراف و در شعر ۱ حمید الدین بلخی کلمه اعترف و در غزل ۱ آشفته شیرازی کلمه معترف و در برگ ۱۳۹ کتاب پله پله تا ملاقات خدا و در برگ ۱۹۳ کتاب زهیر کلمه خشونت و در برگ ۱۳۹ کتاب الف کلمه خشن و در برگ ۱۳۹ کتاب والکیریها و در قصیده ۱ سلیم تهرانی کلمه پشیمان و در مقاله کلمه صلح ذکر شده است. در برگ ۱۳۹ کتاب نور که آدرس آن در ادامه مقاله آمده خبر زیر از رادیو زمانه با عنوان «خشونت در کتاب مقدس» نوشته اکبر گنجی قرار دارد. در برگ ۱۹۳ کتاب انسان از منظری دیگر و در غزل ۱۳۹ میلی و در غزل ۸۵ میلی و در شعر ۵۸ دفتر پنجم مثنوی و معنوی مولانا و در شعر ۱ مجلس اول سعدی و در غزل ۱ حافظ و در غزل ۱ جهان ملک خاتون کلمه خبر و در شعر ۱ حمید الدین بلخی و در ترکیبات ۱ میلی و در قصیده ۱ سلیم تهرانی کلمات خبر و زمانه و در قصیده ۱ مجد همگر و در شعر ۱ چه باید کرد؟ اقبال لاهوری و در قصیده ۱۳۹ سوزنی سمرقندی کلمه زمانه و در ادامه مقاله کلمه تحریف ذکر شده است. در برگ ۱۳۹ کتاب نور بیان شده که تحریف گستردهای در کتاب مقدس صورت گرفته است. تمام مواردی که در خبر رادیو زمانه آمده تحریف شدهاند. در کتاب نور و کتاب نشانهها که آدرس آنها در ادامه مقاله آمده مطالبی درباره مواردی که در خبر رادیو زمانه آمده بیان شده است.
https://www.radiozamaneh.com/239854/
مطلبی که بیان گردید بخشی از مقاله «اگر خشمت را کنترل کنی عصای دستت میشود.» است که آدرس آن در زیر آمده است.
https://noorvaneshaneha.blogspot.com/2025/03/blog-post_19.html
https://www.tribunezamaneh.com/archives/author/d92580
نظرات
ارسال یک نظر