زردشت(ع) و آزادی عقیده، باور و دین
در پست الهی قمشهای به رمان بینوایان اشاره شده است. در شعر ۱ مجلس اول سعدی کلمات بینوایی، خیر و شر و در شعر ۱ در عدل و تدبیر و رای بوستان سعدی کلمات بینوایی، نیک و بد و در غزل ۵۸ فرخی یزدی کلمات خوب و بد و نقد وجود دارند. در توضیحات رمان بینوایان در ویکیپدیا بیان شده: «در ابتدای بخش دوم با برخی موضوعات متفاوت مواجه میشویم بهطوری که گویی شروع یک کار متفاوت است. یک منتقد این نوع کار را «درواز روحانی» رمان مینامد، به این عنوان که رویارویی تناردیه و کلنل پون مرسی «شانس ترکیب و ضرورت» را نشان میدهد، که مواجهه خیر و شر داستان است. ارتداد یک موضوع ساختگی و تحریف دین است. زردشت(ع) آزادی و اختیار انسان در انتخاب بین خیر و شر را بیان کرده است. در غزل ۵۸ فرخی یزدی کلمات آزادی، خوب و بد و در شعر ۵۸ لیلی و مجنون جامی کلمات انتخاب، نیک و بد ذکر شدهاند. آزادی و اختیار انسان در انتخاب خیر و شر بیانگر آزادی و اختیار در عقیده، باور و دین است. در سوره بقره کلمات آزادی، اختیار، انتخاب، خیر، شر، عقیده، باور و دین و در سوره انعام کلمات آزادی، اختیار، انتخاب، خیر، شر، عقیده و دین و در قصیده ۱ حزین لاهیجی کلمات اختیار و دین و در آیه ۱۹۳ سوره بقره کلمات آزادی و دین و در برگهای ۱۳۹ و ۱۹۳ کتاب پله پله تا ملاقات خدا و در برگ ۳۱۹ کتاب تفسیر اشو بر چنین گفت زردشت نیچه کلمه آزادی و در باب ۱ انجیل مرقس و در قصیده ۱ امیرخسرو دهلوی و در آیه ۱۹:۳ انجیل برنابا و در برگ ۱۳۹ کتابهای مکتوب و عطیه برتر کلمه اختیار و در برگ ۳۱۹ کتاب زهیر کلمه انتخاب و در قصیده ۱ نسیمی کلمات مختار و دین ذکر شدهاند. اشو نویسنده کتاب «زردشت پیامبر خندان» است. رمان «مردی که میخندد» نوشته ویکتور هوگو است. شعر «ادیان و دین» سروده ویکتور هوگو است. افلاطون نوسینده کتاب «دینداری» است. اگر عبارت «زردشت(ع) و آزادی عقیده، باور و دین» را به عددهای ابجد صغیر و کبیر تبدیل کنیم حاصل ۹۲ و ۱۴۷۸ میشود. در مقاله بیان شده قانون اساسی سوئیس در ۲۹ مه ۱۸۷۴ تصویب شد. ارقام عددهای ۲۹ و ۹۲ و ارقام عددهای ۱۴۷۸ و ۱۸۷۴ مشترک هستند. در سوئیس عقیده، باور و دین آزاد است. آیه ۱۳۹ سوره بقره و ترجمه الهی قمشهای بیان میکند: «(ای پیغمبر به اهل کتاب) بگو: در مورد خدا شما را با ما چه جای بحث و جدال است؟ در صورتی که او پروردگار ما و شماست و ما مسئول کار خود و شما مسئول کردار خویش هستید، و ماییم که او را از روی خلوص پرستش میکنیم.» این آیه نیز آزادی عقیده، باور و دین را بیان میکند. آیه ۱۹۳ سوره بقره و ترجمه انصاریان بیان میکند: «و با آنان بجنگید تا فتنه ای [چون شرک، بت پرستی و حاکمیّت کفّار] بر جای نماند و دین فقط ویژه خدا باشد. پس اگر بازایستند [به جنگ با آنان پایان دهید و از آن پس] تجاوزی جز بر ضد ستمکاران جایز نیست.» اگر خداوند میخواست که دین اجباری باشد در آیه ۱۹۳ سوره بقره نمیفرمود که اگر بازایستند به جنگ با آنان پایان دهید. اگر خدا میخواست دین اجباری باشد میفرمود که در هر صورت با آنان بجنگید تا فقط دین خدا باشد. منظور آیه ۱۹۳ سوره بقره این است که اگر ستمکاری به شما حمله کرد در راه خدا با آن بجنگید. آیه ۱۹۰ سوره بقره و ترجمه انصاریان بیان میکند: «و در راه خدا با کسانی که با شما می جنگند بجنگید، و [هنگام جنگ از حدود الهی] تجاوز نکنید، که خدا تجاوزکاران را دوست ندارد.» در مقاله به سوره زنان اشاره شده است. آیه ۹۱ سوره زنان و ترجمه مکارم شیرازی بیان میکند: «به زودي جمعيت ديگري را مييابيد كه ميخواهند هم از ناحيه شما در امان باشند، و هم از ناحيه قوم خودشان (كه مشركند، لذا در پيش شما ادعاي ايمان ميكنند ولي) هر زماني به سوي فتنه (و بت پرستي) باز گردند با سر در آن فرو ميروند!، اگر آنها از درگيري با شما كنار نرفتند و پيشنهاد صلح نكردند و دست از شما بر نداشتند، آنها را هر كجا يافتيد اسير كنيد، و (يا) به قتل برسانيد و آنها كساني هستند كه براي شما تسلط آشكاري نسبت به آنان قرار داده ايم.» آیه ۹۱ سوره زنان مشابه آیه ۱۹۰ سوره بقره است. بین عددهای ۹۱ و ۱۹۰ دو رقم مشترک هستند. اگر آیه ۱۹۰ سوره بقره و ترجمه انصاریان را به عدد ابجد کبیر تبدیل کنیم حاصل ۴۸۷۱ میشود. در مقاله اعداد ۱۸۷۴ و ۴۱۷۸ ذکر شدهاند. ارقام این عددها مشترک هستند. اگر آیه ۱۹۳ سوره بقره و ترجمه انصاریان را به عدد ابجد کبیر تبدیل کنیم حاصل ۹۱۱۹ میشود. در ادامه مقاله عدد ۹۱۱۹ ذکر شده است. آیه ۵۴ سوره اسراء و ترجمه مکارم شیرازی بیان میکند: «پروردگار شما ازنيات و اعمال) شما آگاهتر است اگر بخواهد (و شايسته ببيند) شما را مشمول رحمت خود ميكند و اگر بخواهد مجازات ميكند و ما تو را وكيل بر آنها نساخته ايم (كه ملزم باشي آنها اجبارا ايمان بياورند).» این آیه درباره عدم اجبار در دین است. در مقاله عدد ۴۵ و در شعر ۱ در نیایش خداوند بوستان سعدی کلمه قاف ذکر شده است. آیه ۴۵ سوره قاف و ترجمه فولادوند بیان میکند: «ما به آنچه مى گويند داناتريم و تو به زور وادارنده آنان نيستى پس به [وسيله] قرآن هر كه را از تهديد [من] مى ترسد پند ده» اگر این آیه را به عدد ابجد صغیر تبدیل کنیم حاصل ۳۱۹ میشود. آیه ۴۵ سوره قاف نیز عدم اجبار در دین را بیان میکند. در سوره شوری و ترجمه انصاریان بیان شده: «پس اگر [از دعوتت] روی برگردانند [اندوهگین مباش] ما تو را بر آنان نگهبان و مراقب نفرستاده ایم [تا آنان را به اجبار در دایره هدایت قرار دهی]، جز رساندن [پیام وحی] بر عهده تو نیست، و هنگامی که ما از سوی خود رحمتی [چون سلامت، امنیت و ثروت] به انسان بچشانیم، به آن سرمست و مغرور می شود، و اگر به سبب گناهانی که مرتکب شده اند آسیبی به آنان رسد [رحمت حق را فراموش می کنند]، بی تردید انسان بسیار ناسپاس است.» اگر این آیه را به عدد ابجد وسیط تبدیل کنیم حاصل ۱۲۶۹ میشود. در مقاله عدد ۱۶۲۹ ذکر شده است. ارقام این عددها مشترک هستند.در باب ۱ انجیل مرقس و در قصیده ۱میلی و در غزل ۵۸ همام تبریزی کلمه مژده وجود دارد. در باب ۱ انجیل مرقس و ترجمه مژده برای عصر جدید بیان شده: «مردم از طرز تعلیم او حیران ماندند، زیرا برخلاف علمای یهود، او با اقتدار و اختیار به آنها تعلیم میداد.» در باب ۱ انجیل مرقس نیز به اختیاری بودن دین اشاره شده است. مجازات ارتداد در کویت از دست دادن همسر و نرسیدن ارث به فرزند است. در غزل ۱۳۹ جهان ملک خاتون کلمه کویت و در مقاله کلمات همسر و فرزند و در آیه ۱۳۹ سوره انعام و در برگ ۳۱۹ کتاب زهیر کلمه همسر و در ترکیبات ۱ میلی کلمه فرزند وجود دارد. «فرزندان» عنوان یکی از قسمتهای سریال بازی تاج و تخت است. در آیه ۱۹۳ سوره آل عمران کلمه توحید و در قصیده ۱ سوزنی سمرقندی کلمات دین و توحید و در ترجیع بند ۱ خاقانی کلمات دین و مغان و در برگ ۳۹۱ کتاب پله پله تا ملاقات خدا کلمه مجوس وجود دارد. در قرآن تنها در سوره حج بعد از چند دین توحیدی کلمه مجوس آمده که به زردشتیان اشاره میکند. در غزل ۱ حافظ کلمه پیر مغان وجود دارد. در دوره اشکانی و ساسانی مغ برای موبدان زرتشتی به کار میرفت. در توضیحات زردشت(ع) در ویکیپدیا بیان شده که زردشت(ع) در یک سرود مانوی به زبان پارتی رهایی بخش پارسا نامیده شده است. در مقاله کلمات سرود و زبان و در شعر ۱ حمید الدین بلخی کلمات زبان و پارسیان و در شعر ۱ در عدل و تدبیر و رای بوستان سعدی کلمه پارسایان وجود دارد. در برگهای ۱۳۹، ۱۹۳، ۲۸۴ و ۴۲۸ کتاب تفسیر اشو بر چنین گفت زردشت نیچه کلمه زردشت و در برگ ۴۸۲ تفسیر اشو بر چنین گفت زردشت نیچه کلمات زردشت و تکامل وجود دارند. در توضیحات گاتاها در ویکیپدیا بیان شده: «جهان به نیکی آفریده شده است و رو به تکامل پیشروی میکند چنانکه آفریدگار آن اهورامزدا میخواهد.» زردشت(ع) به تکامل اشاره کرده است. نقاشی اهورامزدا اثر صادق هدایت است. در مقاله به آیه ۱۱ هات ۹ (آیه ۹:۱۱) کتاب مقدس اوستا اشاره شده است. اگر کلمه زردشت را به عدد ابجد کبیر تبدیل کنیم حاصل ۹۱۱ میشود. اگر عبارت «زردشت فرگشت» را به عدد ابجد کبیر تبدیل کنیم حاصل ۱۹۱۱ میشود. در مقاله عدد ۱۱:۱۹ ذکر شده است. ارقام عددهای ۹۱۱، ۱۱:۱۹ و ۱۹۱۱ مشترک هستند. اگر عبارت «زردشت تکامل» را به عدد ابجد کبیر تبدیل کنیم حاصل ۱۴۰۲ میشود. در مقاله عدد ۱۴۰۲ ذکر شده است. در توضیحات پاپ فرانسیس در ویکیپدیا بیان شده: «وی معتقد است تئوری بیگبنگ درباره منشأ آفرینش و تئوری تکامل هیچ تضادی با تعالیم دینی ندارند و نباید خداوند را جادوگری ببینیم که با عصای جادوییاش میتواند دست به هر کاری بزند.» در مقاله کلمات بیگبنگ و عصا ذکر شدهاند. شعر «پاپ» سروده ویکتور هوگو است. پاپ فرانسیس متولد سال ۱۹۳۶ میلادی است. در مقاله به سال ۱۹۳۶ میلادی اشاره شده است. در توضیحات «فرگشت انسان» در ویکیپدیا و در بخش «جدا شدن دودمان انسان از سایر کپیهای بزرگ» به خط استوا اشاره شده است. انسانهای اولیه در نزدیکی خط استوا تکامل پیدا کردهاند. در قصیده ۱ نسیمی عبارت خط استسوا یا استوا و در مقاله کلمه آفریقا و در برگ ۱۹۳ کتاب الف کلمه عبور ذکر شده است. خط استوا از آفریقا عبور میکند. در توضیحات خط استوا در ویکیپدیا بیان شده که کره زمین، هر یک از این عرضها به فاصلههای برابر قرار گرفته و بهطور میانگین هر درجه آن معادل ۰۴۲/۱۱۱ کیلومتر محاسبه شده است. ارقام عددهای ۱۴۰۲ و ۰۴۲/۱۱۱ مشترک هستند. زمانی که تکامل جسم انسان به مرحله مشخصی رسیده کالبد ذهنی یا روح بر جسم یا مرکب سوار شده است. در برگ ۱۳۹ کتاب انسان از منظری دیگر کلمه کالبد و در قصیده ۱ حافظ کلمات کالبد، مرکب و جسم و در قصیده ۱ امیرخسرو دهلوی و در ترجیع بند ۱ اوحدی و در مثنوی ۱ نسیمی و در شعر ۱ آغاز کتاب عراقی و در غزل ۳۱۹ محتشم کاشانی کلمه جسم و در شعر ۱ در نیایش خداوند بوستان سعدی کلمه مرکب و در قصیده ۱ سلیم تهرانی کلمه سوار وجود دارد. در مطلب زیر از توضیحات هوش مصنوعی در سایت گنجور درباره ترجیع بند ۱ خاقانی بیان شده: «بر مرکبی سنگین و ناشناخته سوار شود و آن را کنترل کند». انسان و میمون از یک موجود تکامل پیدا کردند و جد مشترک دارند. در ادامه مقاله خبری از خبرآنلاین با عنوان «ببینید | احمدی نژاد نانجیب بود و بر سر روحانیت کلاه گذاشت» آمده که در آن ویدئویی قرار دارد که بر اساس آن محمود احمدینژاد بیان کرده که تقلید کار میمون است. در مقاله به مکارم شیرازی اشاره شده که مرجع تقلید است. در توضیحات مکارم شیرازی در ویکیپدیا بیان شده: «او درباره تکامل گفت: «مسئله تکامل یا ثبوت انواع مسئلهای نیست که بتوان با آزمایش و دلایل حسّی و عقلی اثبات کرد چرا که ریشههای آن در میلیونها سال قبل نهفته شده، بنابراین آنچه طرفداران یا مخالفان آن میگویند همه شکل فرضیه دارد و دلایل آنها بیش از یک سلسله دلایل ظنّی نیست، بنابراین هرگز نمیتوان گفت آیات خلقت انسان و عبارات نهج البلاغه با گفتههای آنها نفی میشود. به تعبیری دیگر: علوم در این گونه فرضیّات راه خود را طی میکنند بیآنکه بتوانند لطمهای به باورهایی مذهبی بزنند لذا فرضیّات علمی دائماً در حال تغییر و تحولّند و ای بسا فردا، قراین تازهای کشف بشود و فرضیّه ثبوت انواع، طرفداران بسیار زیادتری پیدا کند؛ مثلاً در این اواخر در مطبوعات، این خبر به چشم میخورد که جمجمههایی از انسانهای مربوط به حدود ۲ (دو) میلیون سال قبل پیدا شده که با انسان امروزی فرق چندانی ندارد و این مطلب پایههای فرضیّه تکامل را به لرزه درآورد چرا که آنها معتقدند انسانهایی که در چند صد هزار سال قبل میزیستهاند هرگز به صورت انسانهایی کنون نبودهاند. از این سخن به خوبی میتوان نتیجه گرفت که این فرضیهها تا چه حد ناپایدار است و در پرتو اکتشافات جدید ممکن است متزلزل شود ولی در علوم طبیعی چون راهی جز این نیست به عنوان یک اصل روی آنها تکیه میشود تا فرضیّه جدیدی به میدان بیاید.» اگر این متن را به عدد ابجد وسیط تبدیل کنیم حاصل ۴۳۱۹ میشود. در مقاله عددهای ۱۳۴۹ و ۱۹۴۳ ذکر شدهاند. ارقام این عددها مشترک هستند. در مقاله کلمات عقل، ریشه، فرض، جدید، علم، نهج البلاغه، انسان، لرزه و جمجمه و فرخی سیستانی کلمات علم، فردا، صد هزار و میدان و در شعر ۱ حمید الدین بلخی و در برگ ۱۹۳ کتاب انسان از منظری دیگر عدد صد هزار وجود دارد. در مقاله به عدد ۲۰۱ و سوره بقره و در غزل ۱ فیض کاشانی به هاروت و ماروت اشاره شده است. در توضیحات هاروت و ماروت در ویکیپدیا بیان شده که نامهای خرداد (هوروتات) و امرداد (اموروتات) شباهت کلامی و لفظی بسیار زیادی به هاروت و ماروت دارد و احتمالاً همان هاروت و ماروت قرآن باشند. این دو فرشته منزلت بالایی میان ایرانیان پیش از اسلام و زردشتیان تا به امروز داشتهاند. در مقاله به فرشته و زردشت(ع) اشاره شده است. در توضیحات هارورت و ماروت در ویکیپدیا بیان شده: «هاروت و ماروت نام دو فرشته میباشد که در آیه ۱۰۲ سوره بقره آمده است. این فرشتگان آمده بودند تا به مردم جادو بیاموزند و به آنها کمک کنند تا جادوی جادوگران را باطل نمایند اما پیش از آموزش جادو به هرکس به او هشدار میدادند که ما وسیله آزمایش شماییم مبادا از جادو در مسیر نادرست بهره برید. با این حال شمار بسیاری کافر شدند و از جادو به جای بهرهگیری در راه درست، در به هم زدن پیوند میان زن و شوهر استفاده کردند. افزون بر این برابر روایات اسلامی این دو فرشته به خاطر کیفر گناهانی که در زمین مرتکب شده بودند و نتوانستند بر خلاف هوای نفس خود عمل کنند تا روز رستاخیز در غاری از سقف آویزان شدهاند تا گناهانشان بخشیده شود.» در این مطلب کیفر دو فرشته اشتباه است. فرشته از خود اختیاری ندارد و از این رو کیفر گناه نیز بیمعنی است. در غزل ۱ فیض کاشانی و در توضیحات هاروت و ماروت در ویکیپدیا به داستان زهره و هاروت و ماروت اشاره شده است. این ماجرا داستان است و واقعیت ندارد. در توضیحات هارورت و ماروت در ویکیپدیا درباره این داستان بیان شده: «سپس خدای تعالی برایشان وحی فرستاد که به سرزمین بابل بروید، در آنجا خداوند ایشان را میان زمین و آسمان وارونه ساخت، که تا روز قیامت در عذاب خواهند بود.» در سوره انعام کلمات خداوند، خدا، تعالی، وحی، زمین، آسمان، وارونه، ساخت، روز قیامت، عذاب، خواهند و بود و در مقاله کلمات وحی، بابل، زمین، آسمان، قیامت و عذاب و در قصیده ۱۳۹ سوزنی سمرقندی کلمه وارون وجود دارد. در توضیحات هاروت و ماروت در ویکیپدیا بیان شده: «تنها اشاره به هاروت و ماروت در سوره بقره است. در این داستان با ذکر دلایل خشم خدا به بنیاسرائیل و اعمال بدی که از آنان سر زده بود آمده است که گروهی از بنیاسرائیل از هاروت و ماروت جادو یادگرفتند و سپس کافر شدند.
(آیه ۱۰۲ سوره بقره)
و [بنیاسرائیل] از افسونی که دیوها به روزگار پادشاهی سلیمان میخواندند پیروی کردند و سلیمان کافر نبود ولی دیوها که مردم را جادوگری میآموختند کافر بودند و نیز آن افسون که بر آن دو فرشته، هاروت و ماروت، در بابل نازل شد در حالی که آن دو به هر کس که جادوگری میآموختند میگفتند: کار ما فتنه است مباد کافر شوی. و مردم از آن دو جادوهایی میآموختند که میتوانستند میان زن و شوی جدایی افکنند و آنان جز به فرمان خدا به کسی زیانی نمیرسانیدند و آنچه مردم میآموختند به آنها زیان میرسانید، نه سود. و خود میدانستند که خریداران آن جادو را در آخرت بهرهای نیست. خود را به بد چیزی فروختند، اگر میدانستند..» در مقاله به خشم خدا اشاره شده است.
مطلبی که بیان گردید بخشی از مقاله «اگر خشمت را کنترل کنی عصای دستت میشود.» است که آدرس آن در زیر آمده است.
https://noorvaneshaneha.blogspot.com/2025/03/blog-post_19.html
https://www.tribunezamaneh.com/archives/author/d92580
نظرات
ارسال یک نظر