تحریف حکایت بیست و یک باب دوم در احسان بوستان سعدی
در شعر ۱ حمید الدین بلخی کلمه حاشیه وجود دارد. در مقاله بیتی از شعر ۵ اسرار خودی اقبال لاهوری «در بیان اینکه خودی از عشق و محبت استحکام می پذیرد» آمده است. در حاشیه این شعر در سایت گنجور مورد شماره ۵ آمده که بیان میکند: «سعدی نیز جریان مزبور ( اسارت دختر حاتم ) را به شکل دیگری نقل کرده که نکاتی غیر قابل قبول در آن است ، و آن بد رفتاری مسلمان با اسرا و قتلِ عام آنان می باشد ، که این امر هرگز با واقعیت تطبیق نمی کند ، پیامبر (ص) هرگز اجازه ظلم به اسرا را نمی داد ، مسلمانان ناگزیر بودند بدستور پیامبر با اسرا خوش رفتاری کرده و از آب و غذا و پوشاک خود به آنان بدهند و حتی مسلمانان مجاز به مُثلِه کردن اجساد دشمن و یا مسموم کردن آب شرب و چشمه ها و بریدن درختان نیز نبودند.» اگر این متن را به عدد ابجد کبیر تبدیل کنیم حاصل ۲۵۲۹۷ میشود. در مقاله بیان شده که سوره فتح ۲۵۹۷ حرف دارد. ارقام عددهای ۲۵۹۷ و ۲۵۲۹۷ مشترک هستند. در سوره فتح به فتح مکه اشاره شده است. در خبر زیر از خبرآنلاین با عنوان «برخورد پیامبر با دختر و پسر حاتم طائی که مسلمان نبودند» بیان شده: «در تاریخ صدر اسلام آمده است که قبیلهای نصرانی در اطراف حجاز زندگی میکردند و رئیس آن قبیله، عدی بن حاتم طائی بود. عدی، پس از درگذشت پدرش حاتم طائی که به سخاوت مشهور بود، سرپرست قوم شده بود و او و قومش تا بعد از فتح مکه هنوز اسلام را نپذیرفته بودند. از این رو گروهی از جانب پیامبر اکرم که درود خدا بر او باد، برای نشر اسلام به سوی قبیلۀ آنها عزیمت کردند. عدی با شنیدن این خبر فرار کرد و مسلمانان، خواهر او که دختر حاتم طایی بود را به همراه سایر افراد آن قبیله به مدینه بردند. وقتی دختر حاتم طائی پیامبر را دید، گفت: «من دختر حاتم طائی هستم، عزیز بودم و اکنون ذلیل شدهام، شما مرا به خانوادهام برگردانید.» پیامبر سکوت اختیار کرد. فردای آن روز، دختر در ملاقات با آن حضرت، سخنان و درخواست خود را تکرار کرد. پیامبر در پاسخ فرمود: «از دیروز که گفتی، من منتظرم شخص امین، مورد اعتماد و خیرخواهی بیابم تا تو را به خانوادهات برگرداند.» بالاخره او را به خانوادهاش برگرداندند. دختر حاتم طائی تحت تأثیر رافت و مردم داری پیامبر قرار گرفت و هنگام بازگشت، برادرش عدی را یافت و به او گفت: آگاه باش که دین اسلام پیشرفت میکند، زیرا واقعیت و حقیقت خاصی دارد. تو هرچه زودتر نزد پیامبر برو و اسلام اختیار کن.» ساعت حاشیه زیر ۱۲:۲۳ است. در مقاله عدد ۱۲۳۲ ذکر شده است. ارقام عددهای ۱۲:۲۳ و ۱۲۳۲ مشترک هستند. در ویکیپدیا بیان شده «حاتم از شعراء بزرگ عرب بود.» سوره شعراء ۱۳۲۲ کلمه دارد. ارقام عددهای ۱۲۲۳ و ۱۳۲۲ مشترک هستند. شماره نزول سوره شعراء ۴۷ است. اگر عبارت «حاتم طائی» را به عدد ابجد وسیط تبدیل کنیم حاصل ۴۷ میشود. اگر عبارت «حاتم از شعراء بزرگ عرب بود.» را به عدد ابجد صغیر تبدیل کنیم حاصل ۷۴ میشود حاشیه زیر را سید رضا نوعی (حکیم) نوشته است. در مقاله کلمات رضا و حکیم ذکر شدهاند. در غزل ۵۸ فرخی یزدی و در قصیده ۱۳۹ سوزنی سمرقندی به حاتم طائی اشاره شده است. مورد شماره ۵ به حکایت ۲۱ باب دوم در احسان بوستان سعدی اشاره میکند. در شعر ۱ در نیایش خداوند بوستان سعدی و در شعر ۱ مجلس اول سعدی و در قصیده ۱ سلیم تهرانی و در برگ ۱۳۹ کتاب عطیه برتر کلمه احسان وجود دارد. حکایت ۲۱ باب دوم در احسان بوستان سعدی تحریف شده است. اگر عبارت «تحریف حکایت بیست و یک باب دوم در احسان بوستان سعدی» را به عدد ابجد وسیط تبدیل کنیم حاصل ۱۹۱ میشود. در مقاله عدد ۱۹۱ ذکر شده است. ابیات ۸، ۷ و ۳ به حکایت سعدی اضافه شدهاند. اگر ابیات ۸، ۷ و ۳ حکایت بوستان سعدی را به عدد ابجد کبیر تبدیل کنیم حاصل ۹۱۱۹ میشود. در مقاله عدد ۱۱۹۹ ذکر شده است. ارقام عددهای ۱۹۱، ۱۱۹۹ و ۹۱۱۹ مشترک هستند. در حاشیه زیر عددهای ۱۹۳ و ۲۵۳ و در مقاله عددهای ۱۹۳ و ۳۵۲ ذکر شدهاند. در توضیحات حاتم طائی در ویکیپدیا بیان شده: «حادثه مشهوری است که گویند خبر کرم و سخاوت حاتم طائی بگوش یکی از قیصرهای روم رسید، از آن خبر بسیار تعجب نمود، همچنین وی که حاتم دارای اسب مادهای است، و این اسب از سلاله اسبهای اصیل عربی است. یکی از منشیان (حاجب) قیصر نزد حاتم فرستادند که اسب برای قیصر آورند. وقتی حاجب به دیار حاتم رسید و وارد خانه حاتم شد، حاتم از وی با کمال احترام استقبال نمود، حاتم نمیدانست که وی حاجب قیصر است، هنگام ورود مهمان تمام گوسفندها و شترها در چراگاه بودند و فقط اسب در طویله بود؛ لذا حاتم مجبور شد برای اکرام مهمان خود اسب را قربانی نموده و دستور تهیه غذا از آن گوشت را صادر کرد و خود نزد مهمان آمد، در آنجا مهمان خود را معرفی نمود که وی قاصد قیصر است و برای أخذ اسب جهت قیصر به اینجا آمدهاست. در اینجا حاتم ناراحت شد و گفت: «چرا از اول این خبر به من نرساندی؟ من اسب را قربانی برای اطعام و اکرام شما نمودم.» حاجب با تعجب گفت: «آنچه در اینجا دیدم خیلی بیشتر از آن بود که شنیده بودم.»» اگر این متن را به عدد ابجد وسیط تبدیل کنیم حاصل ۲۹۲۱ میشود. در مقاله بیان شده که سوره صاد ۲۹۹۱ حرف دارد. ارقام عددهای ۲۹۲۱ و ۲۹۹۱ مشترک هستند. در سوره صاد کلمه اسب و در ترجیع بند ۱ فرخی سیستانی کلمات اسب، عرب، مهمان و خانه در مقاله کلمات اسب، قربانی و مهمان و در شعر ۱ در نیایش خداوند بوستان سعدی کلمه گوسفند و در قصیده ۱ حافظ کلمه قیصر و در غزل ۸۵ فرخی یزدی کلمه استقبال و در غزل ۵۸ فرخی یزدی کلمات حاتم و صالح وجود دارند. در سوره شعراء به معجزه ناقه یا شتر صالح(ع) اشاره شده است.
https://www.khabaronline.ir/news/312615
مطلبی که بیان گردید بخشی از مقاله «اگر خشمت را کنترل کنی عصای دستت میشود.» است که آدرس آن در زیر آمده است.
https://noorvaneshaneha.blogspot.com/2025/03/blog-post_19.html
https://www.tribunezamaneh.com/archives/author/d92580
نظرات
ارسال یک نظر