دجله و فرات

در مقاله کلمات زلزله، آناتولی و اردن و در شعر ۱ مجلس اول سعدی کلمات زمین و لرزان و در شعر ۱ در نیایش خداوند بوستان سعدی کلمات لرزه و زمین وجود دارند. در توضیحات «زمین‌لرزه ۲۰۲۳ ترکیهسوریه» در ویکی‌پدیا بیان شده: «از مدتی پیش احتمال تأثیر سدسازی دولت ترکیه به‌خصوص سد آتاتورک بر فعال شدن گسل‌ها و بروز زمین لرزه در برخی مقالات علمی مطرح شده بود. پس از بروز زلزله برخی متخصصان در کشورهای عربی نظیر اردن سدسازی را عامل زلزله دانستند.» در توضیحات «زمین‌لرزه ۲۰۲۳ ترکیهسوریه» در ویکی‌پدیا بیان شده: «زلزله ۲۰۲۳ ترکیه-سوریه؛ قوی‌ترین زمین‌لرزه در عصر معاصر در این منطقه، بعد از زمین‌لرزه ۱۹۳۹ ارزنجان رتبه‌بندی شده‌است.» در مقاله عدد ۱۹۳۹ ذکر شده است. در توضیحات «زمین‌لرزه ۲۰۲۳ ترکیهسوریه» در ویکی‌پدیا بیان شده این زلزله در ساعت ۱۳:۵۴ به وقت ایران رخ داده است. در مقاله عددهای ۱۵۳۴ و ۳۱۵۴ ذکر شده‌اند. ارقام این عددها مشترک هستند. در توضیحات «زمین‌لرزه ۲۰۲۳ ترکیه سوریه» در ویکی‌پدیا بیان شده سازمان زمین‌شناسی ایالات متحده ابعاد گسیختگی را ۱۹۰ کیلومتر طول تخمین زد. در مقاله بیان شده که در باب ۱۹۰ انجیل برنابا کلمه افسوس وجود دارد. درگذشت یوحنا(ع) در شهر افسوس ترکیه است. در توضیحات «زمین‌لرزه ۲۰۲۳ ترکیهسوریه» در ویکی‌پدیا بیان شده: «آسیب‌های ساختاری این زلزله تا شعاع فاصله کشورهای فلسطین، اسرائیل، مصر و قبرس و همچنین تا سواحل دریای سیاه در شمال خاک ترکیه نیز گسترده بوده‌است.» در شعر ۱ مجلس اول سعدی کلمه شعاع و در مقاله کلمات فلسطین، اسرائیل و مصر و در شعر ۱ در نیایش خداوند بوستان سعدی و در شعر ۱ مجلس اول سعدی و در غزل ۱ بیدل دهلوی و در قصیده و مثنوی ۱ نسیمی و در غزل ۱ آشفته شیرازی و در غزل ۱ فروغی بسطامی و در ترکیبات و ترجیع بند ۱ میلی و در شعر ۵۸ دفتر پنجم مثنوی و معنوی مولانا کلمه دریا و در منشور کوروش کلمات دریا و سیاه و در ترجیع بند ۱ خاقانی کلمات بحر و سیاه و در باب ۱ کتاب مقدس استر و در شعر سایه گیسو رهی معیری و در غزل ۱ ابن یمین و در ترکیبات و ترجیع بند ۱ میلی و در غزل‌های ۱۳۹ محتشم کاشانی و جهان ملک خاتون کلمه سیاه وجود دارد. در توضیحات «زمین‌لرزه ۲۰۲۳ ترکیه - سوریه» در ویکی‌پدیا بیان شده: «کلاه‌سفیدها (سازمان دفاع مدنی سوری) وضعیت را «فاجعه بار» توصیف کردند و از ساکنان خواستند ساختمان‌ها را ترک کنند و در فضای باز باقی بمانند. رسانه‌های سوریه از فروریختن تعداد زیادی ساختمان در شمال استان حلب و همچنین چندین ساختمان در شهر حماة خبر دادند. در دمشق، بسیاری از مردم از خانه‌های خود به خیابان‌ها آمده‌اند. مرکز ملی زلزله سوریه گفت این زلزله «بزرگ‌ترین زمین‌لرزه ثبت شده» در تاریخ عملیاتی آن است.» در شعر ۱ در نیایش خداوند بوستان سعدی کلمه کلاه و در شعر ۱ مجلس اول سعدی و در ترجیع بند ۱ مولانا کلمه کله و در ترجیع بند ۱ خاقانی و در غزل ۱۳۹ محتشم کاشانی و در مقاله کلمه سفید وجود دارد. در مقاله بیان شده که نقاشی «سر یک زن دهقانی با کلاه سفید» اثر ونسان ون گوگ است. درگذشت نسیمی در شهر حلب بوده است. در مقاله به نقل از صادق هدایت بیان شده «به طور مبهمی آرزوی زمین لرزه یا یک صاعقه آسمانی می‌کردم برای این که بتوانم مجددا در دنیای آرام و روشنی به دنیا بیایم!» صادق هدایت متولد سال ۱۹۰۳ میلادی است. در زیر خبری از فارس پلاس با عنوان «ترکیه چگونه باعث ایجاد گرد و غبار داخل ایران شد؟» آمده که بیان می‌کند: «پروژه گاپ ترکیه که ایده آن از سال ۱۹۳۰ مطرح شد را می‌توان دلیل اصلی خشکی مناطق غرب آسیا دانست. سرزمین‌های خشکی که بنا به اظهارات کارشناسان منشا اصلی گرد و غبار داخل ایران هستند.» در قطعه ۱ خاقانی کلمات آسیا و اصل وجود دارند. ارقام عددهای ۱۹۰۳ و ۱۹۳۰ مشترک هستند. پروژه آناتولی جنوب شرقی یا پروژه سدهای گاپ ترکیه باعث خشک شدن رودخانه‌های دجله و فرات، ایجاد گرد، خاک و غبار و آسیب به زمین، طبیعت و حیوانات می‌شود. در مقاله به سوره کهف و منشور کوروش اشاره شده است. در سوره کهف کلمات سد، خشک، نهرها، خاک، زمین و حیوان و در منشور کوروش کلمه دجله و در باب ۱ کتاب مقدس یوشع کلمه رود فرات و در برگ ۱۳۹ کتاب والکیری‌ها و در برگ ۱۹۳ کتاب الف کلمه رودخانه و در آیه ۱۹۳ سوره بقره و در برگ ۱۳۹ کتاب الف و در برگ ۱۹۳ کتاب والکیر‌ی‌ها و در برگ ۳۹۱ کتاب تفسیر اشو بر چنین گفت زردشت نیچه و در قصیده ۱ امیرخسرو دهلوی کلمه زمین و در شعر ۱ در عدل و تدبیر و رای بوستان سعدی کلمات زمین و طبیعت و در شعر ۱ حمید الدین بلخی کلمات زمین، طبیعت و خاک و در شعر ۱ در نیایش خداوند بوستان سعدی و در شعر ۱ مجلس اول سعدی و در قصیده ۱ نسیمی و در ترکیبات ۱ میلی کلمات زمین و خاک و در ترجیع بند ۱ میلی کلمات طبیعت و خاک و در غزل ۱ بیدل دهلوی و در تضیمن ۱ فروغی بسطامی و در غزل ۱ آشفته شیرازی و در غزل ۱۹۳ جهان ملک خاتون کلمه خاک و در قصیده ۱۳۹ سوزنی سمرقندی کلمات خاک و غبار و در غزل ۳۱۹ محتشم کاشانی کلمه غبار و در غزل ۵۸ همام تبریزی کلمات زمین، غبار و حیوان و در قصیده ۱ مجد همگر کلمات خاک و حیوان و در ترجیع بند ۱ مولانا و در قصیده ۱ عراقی کلمات زمین و حیوان و در باب ۱ انجیل مرقس و در باب ۱ کتاب مقدس یوشع و در آیه ۱۳۹ سوره انعام کلمه حیوانات و در غزل ۱ محتشم کاشانی و در برگ ۱۹۳ کتاب تفسیر اشو بر چنین گفت زردشت نیچه کلمه حیوان وجود دارد. افلاطون نوسینده کتاب «طبیعت» است. در ویکی‌پدیا حداقل تخلیه رود دجله ۱۱۹۰۱ متر مکعب برثانیه ذکر شده است. در ادامه مقاله عدد ۱۰۹۱۱ ذکر شده است. ارقام این عددهای مشترک هستند. در مقاله آیه ۱۱:۱۹ مکاشفه یوحنا آمده که در آن کلمه زلزله وجود دارد. بین عددهای ۱۱:۱۹ و ۱۰۹۱۱ چهار رقم مشترک هستند. در ویکی‌پدیا ارتفاع رود فرات ۳۵۲۰ متر ذکر شده است. در مقاله عددهای ۲۰۳۵ و ۵۰۳۲ ذکر شده‌اند. ارقام عددهای ۲۰۳۵، ۳۵۲۰ و ۵۰۳۲ مشترک هستند. در ویکی‌پدیا حوزه رود دجله ۱۴۴۷۸۸ مایل مربع ذکر شده است. در مقاله اعداد ۱۸۷۴ و ۴۱۷۸ ذکر شده‌اند. ارقام عددهای ۱۸۷۴، ۴۱۷۸ و ۱۴۴۷۸۸ مشترک هستند. در ویکی‌پدیا کمینه رود فرات ۵۸ متر مکعب بر ثانیه ذکر شده است. اگر عبارت «پروژه سدهای گاپ ترکیه» را به عدد ابجد صغیر تبدیل کنیم حاصل ۵۸ می‌شود. در مقاله عدد ۵۸ ذکر شده است. اگر عبارت «دجله و فرات» را به عدد ابجد صغیر تبدیل کنیم حاصل ۴۵ می‌شود. در مقاله عدد ۴۵ ذکر شده است. در ویکی‌پدیا بیان شده وسعت حوزه آبریز فرات حدود ۵۰۰۰۰۰ کیلومتر مربع است. در خبر فارس پلاس بیان شده بالاترین حد شاخص آلودگی هوا (AQI) ۵۰۰ است. در ترجیع بند ۱ خاقانی کلمات پلاس و هوا و عدد ۵۰۰ و در مقاله عدد ۵۰ ذکر شده است. ارقام عددهای ۵۰، ۵۰۰ و ۵۰۰۰۰۰ مشترک هستند. در خبر فارس پلاس بیان شده: ««سارا اردو» مدرس دانشگاه گفت: «سد آتاترک از جمله سدهای گاپ در ترکیه اصلی ترین عامل خشک شدن زمینهای عراق است.» در غزل ۱ محتشم کاشانی و در قصیده ۱ نسیمی کلمه سارا و در مقاله کلمات دانشگاه و عراق ذکر شده‌اند. در خبر فارس پلاس بیان شده: «اردوغان در مراسم افتتاحیه سد گفت که «ایلی سو» بهترین پاسخ به دشمنان ترکیه است.» در مقاله به رجب طیب اردوغان اشاره شده است. در زیر خبری از ایسنا با عنوان «نماینده خوی و چایپاره در مجلس: کلنگ احداث سد "الند " در خوی به زمین زده می‌شود» برای سال ۱۴۰۲ خورشیدی آمده است. در مقاله به سال ۱۴۰۲ خورشیدی اشاره شده است. در شعر ۱ در عدل و تدبیر و رای بوستان سعدی و در قصیده ۱ عراقی و در قصیده ۱ میلی و  در غزل ۵۸ میلی و کلمه خوی و  در مقاله کمات مجلس و زمین و در ترجیع بند ۱ فرخی سیستانی کلمات کلنگ و زمین ذکر شده‌اند. در این خبر بیان شده: «نجف زاده با بیان  اینکه مطالعات ایجاد منطقه آزاد خوی از حدود سه سال گذشته آغاز شده است، گفت: ایجاد منطقه آزاد تجاری مشترک بین ایران و ترکیه مابین شهرهای خوی و وان پیشنهاد شده و در حال کارهای مطالعاتی پروژ توسط دو کشور انجام شده و در حال نهایی شدن برای تصویب است.» در مقاله کلمات نجف و دریاچه وان ذکر شده‌اند. در ویکی‌پدیا بیان شده که میانگین بارش خوی ۲۵۳ میلی‌متر است. در مقاله کلمات باران و عدد ۲۵۳ ذکر شده‌اند. در توضیحات خوی در ویکی‌پدیا بیان شده: «خوی به‌دلیل واقع شدن در مسیر جاده ابریشم و جاده تجارتی شرق و غرب، مورد بازدید بسیاری از جهانگردان و ایرانشناسان واقع شده‌است. بعد از گسترش امپراتوری سلجوقیان به آناتولی و غرب، این شهر به دلیل موقعیت ویژه آن و قرار گرفتن در سر راه اصلی شرق به غرب، اهمیت و رونق علمی، فرهنگی، اقتصادی بسیار یافت.» در مقاله کلمات جاده ابریشم، شرق، غرب و آناتولی ذکر شده‌اند. در توضیحات خوی در ویکی‌پدیا بیان شده: «شهر خوی به گفته یاقوت و قزوینی بارویی سخت محکم داشت و در میان مزارع حاصلخیز و آباد واقع و به داشتن دیبای خوب معروف بود.» در ترجیع بند ۱ فرخی سیستانی کلمات یاقوت، سخت، دیبا و معروف و در شعر ۱ شاهنامه فردوسی «جمشید» کلمات یاقوت، آباد و دیبا و در ترجیع بند ۱ اوحدی کلمه یاقوت و در شعر ۱ مجلس اول سعدی و در مقاله کلمه مزرعه وجود دارد. در ویکی‌پدیا بیان شده: «کلمه "خوی" در زبان‌های مختلف معانی متفاوتی دارد:

زبان کردی: در کردی، "خوی" به معنای "نمک" است و به دلیل وجود معادن نمک در منطقه خوی، این نام به شهر داده شده است.» در قصیده ۱ حزین لاهیجی کلمه معدن و در مقاله کلمه نمک ذکر شده است. در توضیحات خوی در ویکی‌پدیا بیان شده: «در شهر خوی هم شبیه به سایر شهرهای ایران برخی آداب و رسوم با مناسک خاصی برگزار می‌شود. یکی از این روزهای خاص در خوی، شب چله است. شب یلدا یا شب چیلله گئجه‌سی به‌عنوان طولانی‌ترین شب سال، آخرین شب پاییز و نخستین شب زمستان در شهر خوی گرامی داشته می‌شود.» اگر این متن را به عدد ابجد وسیط تبدیل کنیم حاصل ۹۱۳ می‌شود. در مقاله به عدد ۹۱۳ و شب یلدا اشاره شده است. در توضیحات خوی در ویکی‌پدیا بیان شده:  «در این شب مردم خوی دورهم جمع می‌شوند و این شب را تا صبح بیدار می‌ماند. رسم بر این است که در این شب به بازدید از بزرگان فامیل می‌روند و اگر نوعروسی به‌تازگی ازدواج کرده باشد، به دیدن او می‌روند. در این شب داماد هدایای خود را در سینی مسی می‌گذارد که به این سینی «خونچا» می‌گویند و روی آن دستمالی گلدوزی شده قرار می‌دهند و به نوعروس هدیه می‌دهند.» در مقاله کلمات عروس و هدیه ذکر شده‌اند. در قطعه ۱ خاقانی کلمه کرسی وجود دارد. «در این شب افراد دور کرسی جمع می‌شوند و شهریارخوانی و کوراغلوخوانی می‌کنند. یکی از شعرهای مهمی شهریار که در این شب خوانده می‌شود، به شرح زیر است:

چیله چیخار بایراما بیر آی قالار

پینتی آرواد قوورمانی قورتارار

گئدر باخار گودول ده یارماسینا

باخ فلکین گردش و غوغاسینا»

در مقاله به شهریار اشاره شده است. در توضیحات آشفته شیرازی در سایت گنجور بیان شده: «چهار سال در این مقام بود و سپس به شیراز بازگشت و به کشاورزی روی آورد و در این راه کارهای سودمند انجام داد که از آن جمله آوردن آب از رودخانۀ کردستان به شهر بهبهان بود.» در ادامه این مطلب در سایت گنجور بیان شده: «از لحاظ اشاره به وقایع تاریخی، برخی اشعار وی، چون قصیدهای در وصف زلزلۀ شیراز، درخور اعتناست.» در شعر ۱ مجلس اول سعدی و در غزل ۱ شهریار و در قصیده ۱ سلیم تهرانی کلمه کامکار و در شعر ۱ در عدل و تدبیر و رای بوستان سعدی کلمه ناظری وجود دارد. در توضیحات گروه کامکارها در ویکی‌پدیا به «کنسرت مشترک کامکارها با شهرام ناظری برای زلزله‌زدگان کرمانشاه» اشاره شده است. در توضیحات گروه کامکارها در ویکی‌پدیا بیان شده: «بعضی از افراد این گروه سابقه عضویت در گروه موسیقی چاووش را دارند.» در شعر ۱ منطق العشاق اوحدی کلمه چاوشان وجود دارد. در ترجیع بند‌های ۱ مولانا و خاقانی کلمات نمک و زمین و در غزل ۱۹۳ میلی کلمه نمک و در مقاله کلمات نمک، زمین، نقاشی و عکس ذکر شده‌اند. در مستند «نمک زمین» سباستیائو سالگادو عکاس و نقاش برزیلی به همراه همسرش حدود سه میلیون درخت در زمین پدری خود میکارند و باعث احیای رودخانه و آبشارهای آن منطقه میشوند. تاریخ انتشار مستند نمک زمین در سال ۲۰۱۴ میلادی است. در مقاله خبری از ایسنا با عنوان «نماینده خوی و چایپاره در مجلس: کلنگ احداث سد "الند " در خوی به زمین زده می‌شود» برای سال ۱۴۰۲ خورشیدی آمده است. ارقام عددهای ۱۴۰۲ و ۲۰۱۴ مشترک هستند. در مقاله بیان شده که در کردی، "خوی" به معنای "نمک" است. سباستیائو سالگادو متولد سال ۱۳۲۲ خورشیدی است. در مقاله عدد ۱۳۲۲ ذکر شده است. دجله و فرات به خلیج فارس می‌ریزند. در توضیحات خلیج فارس در ویکی‌پدیا بیان شده: «برخورد دلفین‌ها و نهنگ‌ها با شناورها و پروانه موتور قایق‌ها و همین‌طور آلودگی برخی از نقاط آب‌های خلیج فارس به آلاینده‌های نفتی و شیمیایی زندگی این پستانداران را تهدید می‌کند. طبق برخی گزارش‌ها نهنگ خلیج فارس در معرض خطر انقراض قرار دارد.» در ترجیع بند ۱ خاقانی و در شعر ۵۸ دفتر پنجم مثنوی و معنوی مولانا کلمه نهنگ و در مقاله کلمات دلفین، نفت و تهدید ذکر شده‌اند. میانگین ژرفای خلیج فارس ۵۰ متر است. در باب ۱ کتاب مقدس یوشع کلمه پیروز و در ترجیع بند ۱ فرخی سیستانی و در رباعی ۳۹۱ ابوسعید ابوالخیر کلمات پیروز و پلنگ و در ترجیع بند ۱ خاقانی و در شعر ۵۸ دفتر پنجم مثنوی و معنوی مولانا کلمه پلنگ وجود دارد. در توضیحات پیروز (یوزپلنگ) در ویکی‌پدیا بیان شده: «دو توله اول در روزهای اول تلف شدند و پیروز با تلاش متخصصین زنده ماندچهار روز پس از تولد توله اول تلف شد، نگهداری توله دوم و سوم نیز از روز چهارم به مدت شش روز به علیرضا شهرداری سپرده شد.» جیمز وودز در فیلم متخصص بازی کرده است. در شعر ۱ مجلس اول سعدی کلمه تلف و در برگ ۱۹۳ کتاب الف کلمه شهرداری وجود دارد. درگذشت پیروز در سال ۲۰۲۳ میلادی بوده است. در مقاله به سال ۲۰۲۳ میلادی اشاره شده است. در زیر خبری از تابناک آمده که بیان می‌کند «از سال ۱۳۹۰ پروژه حفاظت از یوزپلنگ آسیایی شروع شده‌است. در مقاله عدد ۱۳۹۰ ذکر شده است. در قصیده ۱ سوزنی سمرقندی کلمات ستوران یا حیوانات و گیاه و در غزل ۱۹۳ حزین لاهیجی کلمه گیاه وجود دارد. در توضیحات گیاه‌خواری در ویکی‌پدیا به نقل از صادق هدایت بیان شده: «انسان نقش برادر بزرگ‌تر را برای حیوانات دارد؛ نه حق دژخیمی و ستمگری بر آنان را» در باب ۱ انجیل برنابا و در شعر ۱ اسرار خودی اقبال لاهوری و در قصیده ۱ عراقی و در غزل ۱۳۹ نسیمی و در برگ‌های ۱۳۹، ۱۹۳ و ۳۱۹ کتاب تفسیر اشو بر چنین گفت زردشت نیچه کلمه انسان و در شعر ۱ در نیایش خداوند بوستان سعدی کلمات انس و نقش و در ترجیع بند ۱ خاقانی هدایت، نقش، انس و دهر و در برگ ۱۳۹ کتاب پله پله تا ملاقات خدا کلمه انس و در باب ۱۳۹ انجیل برنابا کلمات انسان، برادر و بزرگ و در باب ۱۹۳ انجیل برنابا و در آیه ۹۱:۳ انجیل برنابا کلمات برادر و بزرگ و در ترجیع بند ۱ فرخی سیستانی و در غزل ۳۹۱ حزین لاهیجی کلمات دهر و نقش و در قصیده ۱ شاه نعمت الله ولی و در ترجیع بند ۱ خاقانی و در برگ ۱۹۳ کتاب انسان از منظری دیگر و در برگ ۱۹۳ کتاب پله پله تا ملاقات خدا کلمه نقش و در شعر ۵۸ دفتر پنجم مثنوی و معنوی مولانا کلمات نقش و بردار و در باب ۱ انجیل مرقس و در برگ ۱۳۹ کتاب عطیه برتر و در برگ ۱۹۳ کتاب آشنایی با صادق هدایت و در برگ ۳۱۹ کتاب پله پله تا ملاقات خدا و در برگ ۳۹۱ کتاب تفسیر اشو بر چنین گفت زردشت نیچه و در آیه‌های ۱۹:۱۳ و در آیه ۹۱:۱۳ انجیل برنابا کلمه برادر و در شعر ۱ در عدل و تدبیر و رای بوستان سعدی کلمات نقش و بزرگ و در مقاله کلمات بزرگ و حیوانات وجود دارند. در مثنوی ۱ حافظ و در شعر ۱ حمید الدین بلخی کلمه دهر و در قصیده ۱ حافظ و در ترجیع بند ۱ خاقانی کلمات دهر و انس وجود دارد. نام دیگر سوره دهر سوره انسان است. افلاطون نوسینده کتاب «حقیقت انسان» است. نقاشی‌های «آهوی کوهی» و «آهوی تنها» اثر صادق هدایت هستند. در شعر ۱ آغاز کتاب عراقی و در ترکیبات ۱ میلی کلمه آهوان و در ترجیع بند ۱ اوحدی و در تضیمن ۱ فروغی بسطامی کلمه آهو و در قصیده ۱ حزین لاهیجی کلمه غزال و در مثنوی ۱ حافظ کلمات آهو و شکار و در قصیده ۱ سلیم تهرانی کلمات غزال و شکار و در ترجیع بند ۱ فرخی سیستانی کلمات حیوان، گوزن و شکار و در غزل ۱ آشفته شیرازی و در رباعی ۳۹۱ ابوسعید ابوالخیر و در برگ ۱۹۳ کتاب الف کلمه شکار وجود دارند. آهو و غزال هم معنی هستند. در توضیحات خوی در ویکی‌پدیا باین شده: «خوی به خاطر دارا بودن شکارگاه‌های زیاد مورد توجه شاه اسماعیل صفوی بود. شاه اسماعیل به خاطر آب و هوای خوش خوی زیاد به این شهر سفر می‌کرد و نقل است که شاخ قوچ‌هایی که در عمارت برج شمس تبریزی مشاهده می‌شود توسط شاه اسماعیل شکار شده‌اند. شاه اسماعیل با الهام از طبیعت زیبای خوی شعر می‌سرود» در مقاله کلمات خرس، آهو و گوزن ذکر شده‌اند. در توضیحات خوی در ویکی پدیا بیان شده: «منطقه بکر جهنم دره خوی یا به قولی دره قیریس که یک دره کاملاً بکر با کوه‌ها و صخره‌هایی است که از وسط شان راه عبوری دارند و ارتفاع آن‌ها گاهی به ارتفاع یک برج ده طبقه می‌رسد که در بالا به همدیگر چسبیده‌اند. در این دره سرسبز جانورانی مانند خرس قهوه‌ای، آهو، و گوزن وجود دارند.» اگر این متن را به عدد ابجد کبیر تبدیل کنیم حاصل ۱۰۹۲۷ می‌شود. در مقاله بیان شده که سوره انعام ۲۹۷۱ حرف دارد. بین عددهای ۲۹۷۱ و ۱۰۹۲۷ چهار رقم مشترک هستند. در سوره انعام به خوردن گوشت حیوانات اشاره شده است. در سوره انعام کلمه فقیر و در غزل‌های ۱۳۹ محتشم کاشانی و فروغی بسطامی کلمه قربانت و در باب ۱ انجیل مرقس و در غزل ۱۳۹ نسیمی کلمات قربان و حیوان و در برگ ۱۳۹ کتاب مکتوب کلمات قربانی و گوشت و در باب ۱ انجیل برنابا کلمه گوشت و در ترجیع بند ۱ فرخی سیستانی کلمات حیوان و همبر و در رباعی ۱ حزین لاهیجی و در غزل ۱۹۳ میلی کلمه کباب و در شعر ۵۸ دفتر پنجم مثنوی و معنوی مولانا و در باب ۱ کتاب مقدس استر کلمه فقیر و در قصیده ۱ نسیمی کلمه فقرا و در غزل ۱ آشفته شیرازی کلمه فقر وجود دارد. قربانی کردن و کشتن حیوانات تنها در صورت مجبور بودن و غذا دادن به فقرا صحیح است و اگر غیر از این باشد کارمای منفی دارد. در سوره انعام و در ترجیع بند ۱ مولانا و در ترکیبات ۱ میلی کلمه میوه وجود دارد. باید به سمت گیاه‌خواری رفت. «در عربستان آن زمان گیاه‌خواری مورد پذیرش جامعه قرار نمی‌گرفته است؛ به این دلیل در قرآن مستقیما بیان نشده که قربانی کردن حیوانها برای غذا دادن به فقیرها است.» اگر این جمله را به عدد ابجد صغیر تبدیل کنیم حاصل ۳۹۱ می‌شود. بیت زیر از غزل ۳۵۲ سعدی به آیه ۱ سوره مائده اشاره می‌کند. در ترجیع بند ۱ خاقانی کلمه مائده وجود دارد.

چون دل ببردی دین مبر هوش از من مسکین مبر *** با مهربانان کین مبر لاتقتلوا صید الحرم

آیه ۱ سوره مائده و ترجمه خرمشاهی بیان می‌کند: «اى مؤمنان به پيمانها[ى خود] وفا كنيد، [گوشت‏] چارپايان بر شما حلال است مگر آنچه حكمش بر شما خوانده شود، و [به شرط آنكه‏] در حال احرام، حلال دارنده صيد نباشيد، خداوند هر حكمى كه بخواهد مقرر مى‏دارد.» اگر این آیه را به عدد ابجد کبیر تبدیل کنیم حاصل ۹۶۱۷ می‌شود. در مقاله بیان شده که سوره اسراء ۶۷۹۱ حرف دارد. ارقام عددهای ۶۷۹۱ و ۹۶۱۷ مشترک هستند. در سوره اسراء کلمات مومنان و عهد و پیمان وفا کنید ذکر شده‌اند. در این آیه بیان شده که در زمان احرام صید حرام است. آیه ۱ سوره مائده نشان می‌دهد که شکار و خوردن حیوان‌ها کار درستی نیست. خدا به بهانه احرام مدتی مانع شکار و خوردن گوشت حیوان‌ها شده است؛ چون مردم در گذشته قبول نمی‌کردند که تنها در صورت اجبار و غذا دادن به فقیرها گوشت حیوانها را بخورند. در مقاله بیان شده که ممنوعیت قمار و مصرف مشروبات الکلی مورد پذیرش جامعه قرار نمی‌گیرد. سوره زلزال بیان می‌کند اگر ذره‌ای کار نیک یا بد انجام دهیم نتیجه آن را می‌بینم و حساب و کتاب در جهان وجود دارد. این مطلب بیانگر کارما است. در غزل ۱ آشفته شیرازی کلمه خفاش وجود دارد. در ویکی‌پدیا بیان شده که خفاش‌ها ۱۲۴۰ گونه دارند. در مقاله عدد ۱۲۴۰ ذکر شده است. در ویکی‌پدیا بیان شده: «خفاش جانوری پستاندار است که نام علمی آن کایراپترا از واژه یونانی χείρ به معنی «دست» و πτερόν به معنی بال گرفته شده است.» در غزل ۱ آشفته شیرازی کلمات خفاش و بال و در شعر ۱ در نیایش خداوند بوستان سعدی و در شعر ۱ در عدل و تدبیر و رای بوستان سعدی و در قصیده و ترجیع بند ۱ میلی کلمات بال و دست و در منشور کوروش و در شعر ۱ مجلس اول سعدی در قصیده ۱ امیرخسرو دهلوی و در غزل و قصیده ۱ نسیمی و در قصیده ۱ سلیم تهرانی و در غزل ۱ فیض کاشانی و در ترکیبات ۱ میلی و در غزل‌های ۱۳۹ جهان ملک خاتون و فروغی بسطامی و در غزل ۳۹۱ حزین لاهیجی و در غزل ۳۵۲ سعدی کلمه دست وجود دارد. در ویکی‌پدیا بیان شده خفاش خون‌آشام تنها انگل پستاندار است. در مقاله به خون‌آشام اشاره شده است. در شعر ۱ در عدل و تدبیر و رای بوستان سعدی و در غزل ۱ نسیمی و در قصیده ۱ میلی و در غزل ۵۸ میلی کلمه خونخوار وجود دارد. در زیر خبری از بی‌بی‌سی با عنوان «ویروس کرونا احتمالا چندین دهه در خفاش‌ها وجود داشته» آمده است. اگر عنوان خبر بی‌بی‌سی را به عدد ابجد کبیر تبدیل کنیم حاصل ۳۰۹۱ می‌شود. در مقاله عددهای ۱۹۰۳ و ۱۹۳۰ ذکر شده‌اند. ارقام این عددهای مشترک هستند. خبر بی‌بی‌سی برای سال ۱۳۹۹ خورشیدی است. در مقاله عدد ۱۳۹۹ ذکر شده است. بین عددهای ۳۰۹۱ و ۱۳۹۹ سه رقم مشترک هستند. در توضیحات کروناویروس در ویکی‌پدیا بیان شده: «واژه «کروناویروس» از کلمه زبان لاتین "corōna" یا کلمه یونانی "κορώνη" به معنی تاج یا هاله گرفته شده‌است.» در مقاله کلمه تاج ذکر شده است. منشا بیماری کرونا خوردن خفاش‌ها در چین بوده است. در مقاله به چین اشاره شده است. در زیر خبری از ایران اینترنشنال با عنوان «محققان چینی گونه تازه‌ای از ویروس کرونا را در خفاش‌ها کشف کردند» آمده است. اگر عنوان این خبر را به عدد ابجد کبیر تبدیل کنیم حاصل ۳۵۱۴ می‌شود. در مقاله عددهای ۱۵۳۴ و ۴۵:۱۳ ذکر شده‌اند. در زیر خبری از تسنیم با عنوان «کشف گونه جدید ویروس کرونا در خفاش‌های چین» آمده است. اگر عنوان این خبر را به عدد ابجد کبیر تبدیل کنیم حاصل ۲۳۲۵ می‌شود. در مقاله عدد ۲۵۳۲ ذکر شده است. ارقام عددهای ۲۳۲۵ و ۲۵۳۲ مشترک هستند. در باب ۱ انجیل مرقس کلمات فریاد و حیوانات ذکر شده‌اند. در توضیحات گیاه‌خواری در ویکی‌پدیا به نقل از کنفسیوس فیلسوف چینی بیان شده: «هرکس یک بار فریاد جانوری در حال کشته شدن را شنیده باشد، هرگز گوشت نمی‌خورد» اگر این عبارت را به اعداد ابجد کبیر تبدیل کنیم حاصل ۵۱۵۰ می‌شود. کنفسیوس متولد سال ۵۵۱ قبل از میلاد است. بین اعداد ۵۵۱ و ۵۱۵۰ سه رقم مشترک هستند. در خطبه ۱۵۵ نهج البلاغه کلمه خفاش وجود دارد. در ترجیع بند ۱ مولانا و در مقاله کلمه خطبه ذکر شده استت. کرونا یا کووید ۱۹ سیستم دفاعی زمین است و به دلیل ظلم و ستم انسان به زمین فعال شده است. کرونا باعث کاهش جمعیت زمین شده است. در مستندهای دیوید اتنبرو در شبکه بی‌بی‌سی بیان می‌شود که جمعیت حیوانات رابطه مستقیم با جمعیت انسان‌ها دارد. باید جمعیت انسانها را با تشویق خانوادهها به داشتن فرزند کمتر کاهش دارد. این موضوع باعث بهبود کیفیت زندگی و کمک به زمین، طبیعت و حیوانات و در نهایت خود انسان میشود. در مقاله کلمه جمعیت و در باب ۱ کتاب مقدس استر و در برگ ۳۱۹ کتاب پله پله تا ملاقات خدا کلمه خانواده و در غزل ۱ بیدل دهلوی و در غزل ۱۳۹ فروغی بسطامی کلمه کیفیت و در مقاله کلمه زندگی ذکر شده است. دیوید اتنبرو متولد سال ۱۹۲۶ میلادی در انگلیس است. در مقاله عدد ۱۶۲۹ و کلمه انگلیس ذکر شده است. ارقام عددهای ۱۶۲۹ و ۱۹۲۶ مشترک هستند. در مقاله کلمات نقد و قرآن ذکر شده‌اند. در توضیحات نقد قرآن در ویکی‌پدیا بیان شده: «اکبر گنجی با اشاره به آیاتی از سوره‌های قرآنی قمر و شمس درباره نابودی تمام قوم ثمود به دلیل آن‌که یکی از آنان شتر صالح را می‌کشد، و همچنین خطبه ۲۰ ۱ نهج البلاغه درباره نابودی همه آنان به دلیل سکوت همراه با رضایت، معتقد است این مجازات به هیچ‌وجه با جرم ارتکابی تناسب ندارد و در ادامه می‌گوید حتی مدافعان حقوق حیوان‌ها، کسی را به دلیل کشتن یک شتر نمی‌کشند، چه رسد به نابودی کل مردمی که این فرد از آن‌ها بوده است.» در مقاله به اکبر گنجی اشاره شده است. در سوره قمر بعد از ماجرای ناقه صالح(ع) به پند گرفتن اشاره شده است. این موضوع برای پند گرفتن بوده است. در مقاله به پند اشاره شده است. اگر از زمین، طبیعت و حیوانات مراقبت نکنیم، زندگی کل بشر در معرض خطر قرار می‌گیرد. پیام ماجرای ناقه صالح(ع) این است که نجات زمین، نسبت به نجات فردی افراد اولویت دارد. نقدی از قرآن در ویکی‌پدیا که به آن اشاره گردید به خبر رادیو زمانه نوشته اکبر گنجی که در مقاله آمده ارجاع داده است. در خبر رادیو زمانه بعد از موضوع «کشتن تمام مردم به علت کشتن یک شتر» به «تبدیل یهودیان به میمون و خوک» اشاره شده است. در خبر رادیو زمانه بیان شده خداوند یهودیان را به دلیل ماهی‌گیری در روز شنبه به میمون تبدیل کرده ‌است. در سوره بقره بیان شده: «بی تردید شما [سرگذشتِ کسانی از هم مسلکان خود را] که در روز شنبه [از فرمان خدا که صید ماهی را حرام کرده بود] عصیان ورزیدند دانستید که [به کیفر عصیانشان] به آنان نهیب زدیم که به صورت بوزینگانی خوار و رانده شده درآیید.» اگر این آیه را به عدد ابجد کبیر تبدیل کنیم حاصل ۱۱۱۹۳ می‌شود. روز شنبه روز عبادت، توجه به اطرافیان و طبیعت بوده است. از این جهت این روز حرمت ویژه‌ای داشته است. هدف این آیه این بوده که مردم یک روز دست از صید ماهی و شکار بردارند تا به طبیعت کمک شود. در ترجیع بند ۱ فرخی سیستانی و در رباعی ۱ حزین لاهیجی کلمه صید و در مثنوی ۱ حافظ و در قصیده ۱ سلیم تهرانی و در قصیده ۱۳۹ سوزنی سمرقندی کلمه ماهی و در باب ۱ انجیل مرقس و در برگ ۱۹۳ کتاب الف کلمه ماهیگیر وجود دارد. دلیل اینکه در این آیه بیان شده که این افراد به بوزینه یا میمون تبدیل شدند این بوده که این افراد در مورد فلسفه و علت این حکم خداوند اندیشه و تفکر نکردند. در مقاله ویدئویی از خبر آنلاین آمده که بر اساس آن محمود احمدی‌نژاد بیان کرده که تقلید کار میمون است. تقلید نیز کنار گذاشتن اندیشه و تفکر است. رمان مسخ نوشته فرانتس کافکا ترجمه صادق هدایت است. در روز قیامت این افراد به بوزینه یا میمون مسخ می‌شوند. در کتاب انسان و معرفت نوشته استاد طاهری که  آدرس آن در ادامه آمده بیان شده که در قیامت همه خصوصیات فرد (چه خیر و چه شر) در قالب توده‌ای از آگاهی تجسم می‌یابد و حتی اگر خلق و خوی حیوانی در فردی بارز باشد این ویژگی‌ها چنان در آن توده آگاهی به وضوح دیده می‌شود که گویی حیوانات در قیامت محشور شده‌اند. در شعر سایه گیسو رهی معیری و در برگ ۱۹۳ کتاب آشنایی با صادق هدایت کلمه توده و در ترجیع بند ۱ فرخی سیستانی کلمات توده، آگه و حیوان و در مقاله کلمه آگاهی و در قصیده ۱ نسیمی و در شعر پس چه باید کرد؟ اقبال لاهوری و در غزل ۱۳۹ فروغی بسطامی و در غزل ۳۱۹ محتشم کاشانی و در غزل ۳۹۱ حزین لاهیجی کلمه قیامت و در شعر ۱ مجلس اول سعدی کلمات قیامت و محشر و در شعر ۱ در نیایش خداوند بوستان سعدی و در غزل ۱۳۹ محتشم کاشانی کلمه محشر وجود دارد. در شعر ۱ مجلس اول سعدی و در ترجیع بند ۱ خاقانی و در برگ ۱۳۹ کتاب عطیه برتر به نواختن صور و مرحله قیامت اشاره شده است. افلاطون نوسینده کتاب «صور مثل» است. در باب ۱۹۳ انجیل برنابا به نواختن بوق یا صور در روز جزا یا قیامت اشاره شده است. در شعر ۱ مجلس اول سعدی و در قصیده ۱ نسیمی و در شعر ۱ حمید الدین بلخی کلمه انبیاء وجود دارد. در آیه ۱ سوره انبیاء نیز به روز حساب یا قیامت اشاره شده است. آیه ۱ سوره انبیاء و ترجمه الهی قمشه‌ای بیان می‌کند: «روز حساب مردم بسیار نزدیک شده و مردم سخت غافلند و اعراض می‌کنند.» اگر این آیه را به عدد ابجد صغیر تبدیل کنیم حاصل ۱۹۳ می‌شود. آیه ۱ سوره انبیاء و ترجمه فولادوند بیان می‌کند: «براى مردم [وقت] حسابشان نزديك شده است و آنان در بى‏ خبرى رويگردانند» اگر این آیه را به عدد ابجد کبیر تبدیل کنیم حاصل ۳۹۳۷ می‌شود. در مقاله عدد ۳۹۳۷ ذکر شده است.

ترکیه چگونه باعث ایجاد گرد و غبار داخل ایران شد؟

https://farsnews.ir/Fars_Plus/1649497877000893796

نماینده خوی و چایپاره در مجلس: کلنگ احداث سد "الند " در خوی به زمین زده می‌شود

https://www.tabnak.ir/fa/tags/70652/1

ویروس کرونا احتمالا چندین دهه در خفاش‌ها وجود داشته

https://www.bbc.com/persian/science-53595326

محققان چینی گونه تازه‌ای از ویروس کرونا را در خفاش‌ها کشف کردند

https://www.iranintl.com/2025022202180

کشف گونه جدید ویروس کرونا در خفاش‌های چین

https://www.tasnimnews.com/fa/news/1403/12/04/3262636

https://mataheri.com/books

مطلبی که بیان گردید بخشی از مقاله «اگر خشمت را کنترل کنی عصای دستت می‌شود.» است که آدرس آن در زیر آمده است.

https://noorvaneshaneha.blogspot.com/2025/03/blog-post_19.html

https://www.tribunezamaneh.com/archives/author/d92580

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

کتاب نور و کتاب نشانه ها

گوشه ای از تحریف ها در کتاب های مقدس و دین ها

ارتباط بین کلمه ها و عددها در قرآن، کتاب های مقدس، شعرها و ...