مریم مقدس همشهری خلیل(ع)

مسیح(ع) در شب قدر و ماه رمضان و در شهر حجرالیمامه متولد شده است. اگر عبارت «مسیح شب قدر متولد» را به عدد ابجد صغیر تبدیل کنیم حاصل ۵۲ می‌شود. شماره نزول سوره قدر ۵۲ است. کلمه عیسی در قرآن ۲۵ بار تکرار شده است. در باب ۲۵ انجیل برنابا کلمات یسوع و قدر ذکر شده‌اند. کلمه مسیح ۱۱ بار در قرآن تکرار شده است. در باب ۱۱ انجیل برنابا کلمات فرود و یسوع و در باب ۱ انجیل مرقس کلمات فرود، عیسی، آسمان، زمین و قدر و در ترجیع بند ۱ خاقانی کلمات فرود، عیسوی، پسر، آسمان، زمین و قدر و در شعر ۱ مجلس اول سعدی کلمات فرود، عیسی، آسمان و زمین و در قصیده ۱۰۸ سنایی کلمات مریم، حامله، مسیح، قدر، آسمان‌ها، زمین و عرب و در قصیده ۱۸۰ ناصرخسرو کلمات پسر و قدر و در قصیده ۱۰۸ ناصرخسرو و در قصیده ۱۸۰ کمال الدین اسماعیل کلمات شب و قدر و در غزل ۱۸۰ محتشم کاشانی و در غزل ۷۳ شهریار کلمه قدر وجود دارد. در توضیحات سوره قدر در ویکی‌پدیا بیان شده: «منظور از پایین آمدن در واقع فرود عیسی از آسمان به زمین است، نه قرآن.» منظور از پایین آمده در سوره قدر هم فرود عیسی(ع) و هم نزول قرآن است. در توضیحات سوره قدر در ویکی‌پدیا شعر «این شب‌زنده‌داری را همچون جشنی معمولی تصور نکنید. این جشنی است که ارزشش از صد جشن بیشتر است. فرشتگان مقرب و دیگر فرشتگان در آن روز پایین آمدند تا حمد (گلوریا) تازه‌ای بخوانند» از افرایم سوری آمده که به بشارت شبان‌ها درباره حامله شدن مریم مقدس اشاره می‌کند. در غزل ۱ محتشم کاشانی کلمه سوری و در شعر ۱ در عدل و تدبیر و رای بوستان سعدی و در آیه ۳:۷ انجیل برنابا کلمه شبان وجود دارد. در باب‌های ۲۲ و ۱۸۰ انجیل برنابا کلمات یسوع و ابراهیم و در باب ۱ انجیل برنابا کلمات مریم و ابراهیم ذکر شده‌اند. مریم مقدس و خلیل(ع) همشهری بودند. اگر عبارت «مریم مقدس همشهری خلیل(ع)» را به اعداد ابجد وسیط تبدیل کنیم حاصل ۸۰۱ می‌شود. در بیت زیر از قصیده ۱۰۸ سنائی کلمات مریم و همشهری زمزم و در مثنوی ۱۸۰ نراقی کلمات ابراهیم، خلیل، چاه زمزم و سفر در ترجیع بند ۱ خاقانی کلمه زمزم وجود دارد.

مایه ده آدم تویی میوه دل مریم تویی *** همشهری زمزم تویی یا قبلة الله فی العجم (قصیده ۱۰۸ سنائی)

زمزم به سفر ابراهیم خلیل(ع)، هاجر و اسماعیل(ع) اشاره می‌کند. در مقاله بیان شده که در آیه ۲۲ سوره مریم منظور از مکان یا نقطه دور حجرالیمامه یا ریاض کنونی است. در برگ ۱۸۰ کتاب انسان، از منظری دیگر کلمه حرکات و در برگ ۷۳ کتاب انسان از منظری دیگر کلمه حرکت وجود دارد. آیه ۲۲ سوره مریم با حروف حرکت و بدون فاصله ۴۵ حرف دارد. در مقاله بیان شده که سوره حجر سوره ۵۴ قرآن است. در آیه ۴۵ سوره آل عمران به بشارت تولد عیسی(ع) اشاره شده است. در آیه ۴:۵ انجیل برنابا نیز بشارت و مژده تولد مسیح(ع) بیان شده است. در آیه ۱۰۸ سوره آل عمران کلمه مژده و در غزل ۳۷ حافظ کلمات مژده و غلام ذکر شده‌اند. کلمه غلام در عربی به معنی پسر است. کلمه پسر به مسیح(ع) اشاره می‌کند. در آیه ۵۴ سوره حجر بشارت و مژده تولد اسماعیل(ع) به ابراهیم خلیل(ع) داده شده است. در آیه ۵۴ سوره مریم به اسماعیل(ع) اشاره شده است. مسیح(ع) و اسماعیل(ع) در حجرالیمامه متولد شده‌اند. اگر عبارت «مسیح اسماعیل حجر» را به اعداد ابجد کبیر تبدیل کنیم حاصل ۵۴۱ می‌شود. در آیه ۴۱:۱۵ کتاب مقدس ارمیا کلمه اسماعیل وجود دارد. در این آیه به اسماعیل پسر نتنیا اشاره شده که با اسماعیل(ع) همنام است. در مقاله به سوره اسراء اشاره شده است. در سوره اسراء به ارمیا(ع) اشاره شده است. در آیه ۱۴:۱۵ کتاب مقدس ارمیا و در شعر ۱ مجلس اول سعدی و در قصیده ۱ نسیمی و در شعر ۱ حمید الدین بلخی و در قصیده ۱۰۸ سنایی کلمه انبیاء وجود دارد. در سوره انبیاء به اسماعیل(ع) و مسیح(ع) اشاره شده است. در آیه ۵:۱۱۴ قرآن (سوره مائده) کلمه عیسی وجود دارد. در ترجیع بند ۱ خاقانی کلمات مائده و عیسوی ذکر شده‌اند. اگر متن قصیده ۱ عراقی را به عدد ابجد صغیر تبدیل کنیم حاصل ۴۵۱۴ می‌شود. در قصیده ۱ عراقی کلمه ریاض وجود دارد. سوره آل عمران ۱۵۴۰۱ حرف دارد. بین اعداد ۵۴۱، ۱۴:۱۵، ۴۱:۱۵، ۴۵۱۴، ۵:۱۱۴ و ۱۵۴۰۱ سه رقم مشترک هستند. در شعر «فی التوحید باری تعالی جل و علا» عطار کلمات عیسی و اسمعیل ذکر شده‌اند. در قرآن ۳۷ بار کلمات عیسی و اسماعیل ذکر شده‌اند. تفاوت کلمات عیسی و اسماعیل حروف الف لام و میم است. در مثنوی ۱ نسیمی عبارت الف لام میم وجود دارد. این سه حرف در کنار یکدیگر کلمه الم را ایجاد می‌کنند. در ابتدای سوره‌های بقره، آل عمران، عنکبوت، روم، لقمان و سجده حرف مقطعه الم قرار دارد. در مقاله به سوره‌های بقره، آل عمران و لقمان اشاره شده است. در ترجیع بند ۱ خاقانی و در غزل ۳۷ محتشم کاشانی و در مثنوی ۱۸۰ ملا احمد نراقی کلمه سجده و در شعر «فی التوحید باری تعالی جل و علا» عطار کلمه عنکبوت در قصیده ۱ حافظ و مقاله کلمه روم ذکر شده است. در قصیده ۱۰۸ سنایی و در غزل ۳۵۲ سعدی و در غزل ۱۵۲۳ بیدل دهلوی کلمه الم وجود دارد. با حلقه فرادرمانی و میراث عیسی(ع) می‌توان الم، درد و بیماری‌ها را درمان کرد. در سوره آل عمران به شفا دادن بیماران به اذن خداوند و به واسطه عیسی(ع) اشاره شده است. در باب ۱ انجیل مرقس به درمان بیماری جذام توسط مسیح(ع) اشاره شده است. در باب ۱ انجیل برنابا تیتر «شفای جذامی» ذکر شده است. اگر این عبارت را به عدد ابجد کبیر تبدیل کنیم حاصل ۱۱۴۵ می‌شود. سوره آل عمران ۱۵۴۰۱ حرف دارد. بین عددهای ۱۱۴۵ و ۱۵۴۰۱ چهار رقم مشترکند. در برگ‌های ۷۳ و ۱۰۸ کتاب انسان، از منظری دیگر نوشته استاد محمدعلی طاهری که  آدرس آن در ادامه آمده توضیحاتی درباره حلقه فرادرمانی بیان شده است. در برگ ۱۸۰ کتاب انسان، از منظری دیگر و در خطبه ۱۰۸ نهج البلاغه کلمه بیماری و در قصیده ۱ عراقی و در غزل ۱۰۸ فیض کاشانی کلمات درمان و درد ذکر شده‌اند. اگر عبارت «حلقه فرادرمانی» را به عدد ابجد صغیر تبدیل کنیم حاصل ۴۵ می‌شود. در مقاله عدد ۴۵ ذکر دشه است. حلقه‌ها میراث عرفانی بشر و مزد شور، شوق، ذوق و اشتیاق زنان و مردان عاشق خداوند یا انبیاء هستند که به ما ارث رسیده‌اند. در قصیده ۱ سلیم تهرانی کلمات حلقه، شوق و ذوق و در شعر «فی التوحید باری تعالی جل و علا» عطارکلمه اشتیاق و در غزل ۱ محتشم کاشانی کلمه شور و در غزل ۷۳ شهریار و در غزل ۱۸۰ فروغی بسطامی و در قصیده ۱۸۰ کمال الدین اسماعیل کلمه شوق و در قصیده ۱۰۸ سنایی کلمات شوق، ذوق و عاشقان و در ادامه مقاله کلمات زن و مرد و در تضمین ۱ فروغی بسطامی و در غزل ۱۰۸ محتشم کاشانی و در غزل‌های ۱ و ۱۸۰ آشفته شیرازی و در غزل ۸۱۰ مولانا کلمه عاشق و در شعر ۱ مجلس اول سعدی کلمات عاشق و انبیاء و در قصیده ۱ نسیمی کلمات عاشق، انبیا و وارث و در باب ۱ کتاب مقدس یوشع کلمه میراث و در آیه ۱۸۰ سوره آل عمران کلمات میراث و وراث و در آیه ۱۰۸ سوره مائده کلمه وارثان وجود دارد. در ادامه مقاله به مصاحبه استاد طاهری با برنامه پرگار بی‌بی‌سی اشاره شده که در آن استاد طاهری بیان می‌کنند که دریافت‌های ایشان به دلیل شوق و اشتیاق فراوان بوده است. ارتباط‌های مختلفی در عرفان کیهانی حلقه وجود دارند که در تمام جنبه‌های مثبت زندگی به فرد کمک می‌کنند و مسیر رشد و تعالی فرد را هموار می‌کنند. ماجرای هاجر اینگونه بوده که خلیل(ع)، اسماعیل(ع)، اسحاق(ع)، هاجر و ساره در حجرالیمامه یا ریاض کنونی زندگی می‌کردند. در توضیحات هاجر در ویکی‌پدیا بیان شده: «در جشن تولد اسحاق ساره مشاهده کرد که اسماعیل فرزند او را مسخره می‌کند. او بسیار عصبانی شد و از شوهر خود ابرام، که از این به بعد به عنوان ابراهیم شناخته می‌شود، درخواست کرد که هاجر و فرزندش را اخراج کند.» اگر این متن را به اعداد ابجد کبیر تبدیل کنیم حاصل ۱۱۸۰۵ می‌شود. در ویکی‌پدیا مساحت کلان شهر ریاض یا حجرالیمامه ۱۸۱۵ کیلومتر مربع ذکر شده است. بین اعداد ۱۸۱۵و ۱۱۸۰۵ چهار رقم مشترک هستند. اسماعیل(ع) از روی بچگی اسحاق(ع) را مسخره کرده و درخواست ساره برای بیرون کردن هاجر و اسماعیل(ع) اشتباه بوده است. خداوند برای اینکه درگیری‌ها بالاتر نگیرد به ابراهیم خلیل(ع) فرموده که اشکال ندارد، به حرف ساره گوش کن. در سفر پیدایش تورات بیان شده که ابراهیم خلیل(ع) با هاجر و اسماعیل(ع) به فاران نرفته است. سفر پیدایش تورات تحریف شده است. ابراهیم خلیل(ع) هاجر و اسماعیل(ع) را از حجر یا حجرالیمامه به فاران یا مکه می‌برد و در همان سفر اول به یاری اسماعیل(ع) کعبه را می‌سازند. در سوره انعام کلمات ابراهیم، یاری، اسماعیل، سفر، اول، مکه، ساخت، اسحاق، مسخره، خانه، بیرون، گوش می‌دهند، خضرا، نخل و درخت خرما و در سوره آل عمران قرآن کلمات ابراهیم، یاری، اسماعیل، سفر، اول، مکه، کعبه، ساخت، اسحاق، خانه و بیرون و در مثنوی ۱۸۰ نراقی کلمات ابراهیم، یاری، سفر، کعبه و ساخت و در تضمین ۱ فروغی بسطامی و در قصیده ۱۰۸ سنایی کلمه کعبه و در غزل ۱۸۰ شاه نعمت الله ولی کلمه خلیل الله و در مثنوی ۱ نسیمی کلمه خلیل و در قصیده ۱ نسیمی کلمات ابراهیم، سفر و بیرون و در خطبه ۱۰۸ نهج البلاغه کلمات بیرون و «گوش فرا دهید» و در قصیده ۱۸۰ ناصرخسرو کلمات بیرون و «گوش دار» و در برگ‌های ۷۳ و ۱۸۰ کتاب انسان از منظری دیگر کلمه بیرون و در برگ ۱۰۸ کتاب انسان از منظری دیگر عبارت «گوش داده» و در شعر ۱ حمید الدین بلخی و در باب ۱۸۰ انجیل برنابا و در برگ ۱۰۸ کتاب آشنایی با صادق هدایت کلمات خانه و گوش و در آیه ۱۰۸ سوره مائده و در باب ۱۰۸ انجیل برنابا و در قصیده ۱۰۸ حزین لاهیجی کلمه گوش و در غزل ۱ غنی کشمیری کلمات خانه و بیرون و در منشور کوروش و در شعر «فی التوحید باری تعالی جل و علا» عطار و در شعر ۱ در نیایش خداوند بوستان سعدی و در شعر ۱ در عدل و تدبیر و رای بوستان سعدی و در باب ۱ انجیل مرقس و در آیه ۳:۷ انجیل برنابا و در آیه ۱۰۸ سوره اعراف کلمه بیرون وجود دارد. در مقاله به ارتباط بین خضرا، درخت نخل و حجرالیمامه یا ریاض کنونی اشاره گردید. در ویکی‌پدیا بیان شده که طول کعبه ۵۸/۱۱ متر است. در قصیده ۱ سلیم تهرانی کلمه زنبور و در باب ۱ انجیل مرقس و در قصیده ۱۰۸ سنایی کلمه عسل وجود دارد. سوره نحل یا زنبور عسل ۱۸۵۱ کلمه دارد. در سوره نحل کلمات ابراهیم، یار، سفر، اول، ساخت، مسخره، خانه، بیرون و گوش ذکر شده‌اند. در غزل ۳۷ مولانا کلمه خانه وجود دارد. «خانه» عنوان یکی از قسمت‌های سریال بازی تاج و تخت است. در توضیحات شهر فاران یا پاران در ویکی‌پدیا بیان شده: «ترجمه‌ای عربی به سال ۱۸۵۱ از یک تورات سامری فاران را با حجاز یکی می‌داند. یاقوت حموی جغرافی‌دان و تاریخ‌نویس قرن هفتم هجری قمری در کتاب معجم‌البلدان می‌نویسد که «فاران عربی‌شده یک کلمه عبری است. یکی از نام‌های مکه که در تورات آمده ‌است. کوهی به نام «تل فاران» در حومه مکه وجود دارد.» در مقاله کلمات ترجمه، عربی، کتاب و کوه و در شعر «فی التوحید باری تعالی جل و علا» عطار کلمات کوه و یاقوت و در غزل ۱۸۰ حیکم نزاری کلمه یاقوت وجود دارد. بیان گردید که مساحت کلان شهر ریاض یا حجرالیمامه ۱۸۱۵ کیلومتر مربع است. سوره ابراهیم ۸۱۵ کلمه دارد. اگر عبارت «یاقوت حموی» را به اعداد ابجد کبیر تبدیل کنیم حاصل ۵۸۱ می‌شود. ارقام عددهای ۵۸۱، ۸۱۵، ۱۸۱۵ و ۱۸۵۱ مشترکند. در ویکی‌پدیا مختصات شرقی پاران یا فاران ۳۴۴۶۳۶ ذکر شده است. مختصات شرقی ریاض ۴۶۴۳ است. ارقام عددهای ۴۶۴۳ و ۳۴۴۶۳۶ مشترک هستند. آیه ۳۷ سوره ابراهیم بیان میکند: «پروردگارا، من برخی از ذرّیّه و فرزندان خود را به وادی بی‌کشت و زرعی نزد بیت‌الحرام تو مسکن دادم، پروردگارا، تا نماز را به پا دارند، پس تو دلهایی از مردمان را به سوی آنها مایل گردان و به انواع ثمرات آنها را روزی ده، باشد که شکر تو به جای آرند.» این آیه نشان می‌دهد زمانی که ابراهیم خلیل(ع)، هاجر و اسماعیل(ع) را در مکه مسکن داده، بیت الحرام یا کعبه را ساخته بوده است. عبارت «مسکن دادم» نیز نشان می‌دهد که قبلا هاجر و اسماعیل(ع) در مکه نبودند. این نشان می‌دهد که در همان سفر اول کعبه را ساخته‌اند. در ترجیع بند ۱ خاقانی کلمات کعبه، مکیان و بوقبیس ذکر شده‌اند. در توضیحات کوه ابوقبیس در سایت ویکی‌شیعه بیان شده: «گویند حضرت ابراهیم(ع) و اسماعیل(ع) پایه‌های خانه کعبه را تا جایگاه حجرالاسود برافراشتند. آنگاه حضرت ابراهیم (ع) حجرالاسود را که در کوه ابوقبیس به امانت نهاده شده بود، برگرفت و در جایگاه خود قرار داد.» اگر این متن را به عدد ابجد صغیر تبدیل کنیم حاصل ۸۱۵ می‌شود. سوره ابراهیم ۸۱۵ کلمه دارد.  بعد از سوره ابراهیم، سوره حجر است. در توضیحات سوره ابراهیم در ویکی‌پدیا به مشابهت و همبستگی بین سوره ابراهیم و سوره حجر اشاره شده است. در توضیحات هاجر در ویکی‌پدیا بیان شده که در قصص الانبیا که مجموعه‌ای از داستان‌های پیامبران است هاجر دختر پادشاه مغرب و از نسل صالح نبی است. در سوره قصص به صالح(ع) اشاره شده است. در مقاله بیان گردید که صالح(ع) و اقوام عاد و ثمود در حجر یا حجرالیمامه زندگی می‌کردند. در مقاله به سوره تین اشاره شده است. در سوره تین منظور از «بلد الامین» مکه یا فاران است. در مقاله به کتاب مقدس سموئیل اشاره شده است. در توضیحات سموئیل در ویکی‌پدیا بیان شده: «مادر سموئیل حنا نام داشت و پدرش القانه بود.» اگر این جمله را به عدد ابجد کبیر تبدیل کنیم حاصل ۱۹۶۷ می‌شود. در مقاله بیان شده که سوره اسراء ۶۷۹۱ حرف دارد. در سوره اسراء کلمات پدر و مادر و در قصیده ۱ سلیم تهرانی کلمه حنا وجود دارد. در توضیحات سموئیل در ویکی‌پدیا بیان شده«فِنِنٌه که حسادت می‌کرد حنا را به خاطر نداشتن فرزند مورد تمسخر قرار می‌داد که اینکار حنا را بسیار ناراحت می‌کرد. رابطه فِنِنٌه و حنا مانند رابطه ساره و هاجر بود.» اگر کلمه حنا را به عدد ابجد وسیط تبدیل کنیم حاصل ۱۱ می‌شود. اگر کلمه هاجر را به عدد ابجد وسیط تبدیل کنیم حاصل ۱۱ می‌شود. در مقاله عدد ۱۱ ذکر شده است. در توضیحات سموئیل(ع) در ویکی‌پدیا بیان شده: «با اینکه محل دفن سموئیل در کتاب مقدس در اسرائیل ذکر شده‌ است و مقبره‌ای به نام سموئیل در اورشلیم وجود دارد، در شهرستان زرندیه و در حد فاصل شهر مأمونیه و رازقان، بقعه‌ای وجود دارد که به بقعه اشموئیل پیامبر معروف است. بنای بقعه در دامنه کوه و بر روی تپه‌ای در اوایل قرن هشتم هجری قمری ساخته شده‌است.» در مقاله به اورشلیم اشاره شده است. در ویکی‌پدیا مساحت شهرستان زرندیه ۴۱۳۱۳۵ هکتار مربع ذکر شده است. در ویکی‌پدیا بیان شده که این بقعه در سال ۱۳۵۴ در فهرست آثار ملی ثبت شده است. در مقاله بیان شده که سوره اسراء ۱۵۳۴ کلمه دارد. ارقام عددهای ۱۳۵۴ و ۱۵۳۴ مشترک هستند. در سوره اسراء کلمه ثبت وجود دارد. در مقاله به آیه ۱۵:۳۴ کتاب مقدس سموئیل اشاره شده است. ارقام عددهای ۱۳۵۴، ۱۵:۳۴ و ۴۱۳۱۳۵ مشترک هستند. در توضیحات سموئیل(ع) در ویکی‌پدیا بیان شده: «در یک شب سموئیل صدایی شنید که او را صدا می‌زد. سموئیل در این زمان دوازده ساله بود. او تصور کرد که عیلی او را صدا می‌کند و به نزد الی رفت. الی به او گفت که وی را صدا نکرده و او را به خواب تشویق کرد. این اتفاق سه بار تکرار شد تا الی متوجه شد که خداوند سموئیل را صدا می‌کند. وقتی سموئیل پاسخ داد، خداوند به او گفت که گناهان فرزندان الی باعث خواهد شد که نسل او به عنوان پیامبر ادامه نیابد. صبح روز بعد الی از سموئیل پرسید که خداوند به او چه گفته‌است و سموئیل اتفاق شب گذشته را تعریف کرد. الی بدون ناراحتی ابراز کرد که خداوند هر چه را که درست است انجام خواهد داد.» اگر این متن را به عدد ابجد صغیر تبدیل کنیم حاصل ۱۴۱۵ می‌شود. در مقاله عدد ۱۴:۱۵ ذکر شده است. و در آیه ۱۰۸ سوره طه کلمه صدا و در باب ۱ انجیل مرقس کلمات صدا، خواب و صبح و در قصیده ۱ سلیم تهرانی کلمات صدا و خواب و در مقاله کلمات خواب و صبح ذکر شده‌اند.

کتاب انسان از منظری دیگر نوشته استاد محمد علی طاهری بنیان گذار عرفان حلقه

https://mataheri.com/books

مساحت کلان شهری ریاض پایتخت عربستان
 
مختصات شمالی و شرقی فاران یا پاران یا مکه

مختصات شمالی و شرقی شهر ریاض یا حجرالیمامه یا اوفیر زادگاه مسیح(ع)

مطلبی که بیان گردید بخشی از مقاله «فرمانروایی و حاکمیت مطلق ویژه خداست» است که آدرس آن در زیر آمده است.

https://noorvaneshaneha.blogspot.com/2025/02/blog-post.html

https://www.tribunezamaneh.com/archives/author/d92580

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

کتاب نور و کتاب نشانه ها

گوشه ای از تحریف ها در کتاب های مقدس و دین ها

ارتباط بین کلمه ها و عددها در قرآن، کتاب های مقدس، شعرها و ...