تغییر قبله
آیه ۷:۱۵۷ قرآن (سوره اعراف) بیان میکند: «هم آنان که پیروی کنند از آن رسول (ختمی) و پیغمبر امّی که در تورات و انجیلی که در دست آنهاست (نام و نشان و اوصاف) او را نگاشته مییابند که آنها را امر به هر نیکویی و نهی از هر زشتی خواهد کرد و بر آنان هر طعام پاکیزه و مطبوع را حلال، و هر پلید منفور را حرام میگرداند، و احکام پر رنج و مشتقی را که چون زنجیر به گردن خود نهادهاند از آنان برمیدارد (و دین آسان و موافق فطرت بر خلق میآورد). پس آنان که به او گرویدند و از او حرمت و عزت نگاه داشتند و یاری او کردند و نوری را که به او نازل شد پیروی نمودند آن گروه به حقیقت رستگاران عالمند.» در قطعه ۱ شاه نعمت الله ولی کلمات رسول و حلال و در مقاله کلمات دین و آسان و در شعر ۱ آغاز کتاب عراقی و در قصیده ۱ حزین لاهیجی کلمه فطرت وجود دارد. بیان نوید ظهور محمد(ص) در انجیل و تورات برای ایجاد وحدت و پیوند بین مسلمانان، مسیحیان و یهودیان بوده است. در سوره بقره به تغییر قبله اشاره شده است. اگر عبارت «تغییر قبله» را به عدد ابجد کبیر تبدیل کنیم حاصل ۱۷۵۷ میشود. در ادامه مقاله به سوره بقره و عدد ۱۷۵۷ اشاره شده است. در سوره شعراء کلمه تغییر وجود دارد. سوره شعراء ۵۵۱۷ حرف دارد. ارقام عددهای ۱۷۵۷، ۵۵۱۷ و ۷:۱۵۷ مشترک هستند. در باب ۱ کتاب مقدس استر و در برگ ۱۹۳ کتابهای زهیر و تفسیر اشو بر چنین گفت زردشت نیچه کلمه تغییر وجود دارد. منطقی این بوده که قبله مسلمانان در عربستان باشد تا مسلمانان به آن دسترسی آسان و راحت داشته باشند. در سوره بقره کلمات منطقی، قبله، دسترسی، آسان و راحت و در ترجیع بند ۱ خاقانی کلمات منطق، قبله و مکیان و در ترجیع بند ۱ مولانا کلمات قبله و آسان و در آیه ۷:۱۵۷ قرآن و در غزل ۱ حافظ و در ترجیع بند ۱ فرخی سیستانی و در قصیده ۱میلی کلمه آسان و در شعر ۱ منطق العشاق اوحدی و در برگ ۱۳۹ کتاب زهیر کلمه منطق وجود دارد. در عربستان بودن قبله محوریت قویتری برای وحدت مسلمانان بوده است. در سوره بقره کلمه قویتر و در باب ۱ کتاب مقدس یوشع و در قصیده ۱ حزین لاهیجی و در برگ ۱۹۳ کتاب تفسیر اشو بر چنین گفت زردشت نیچه کلمه قوی و در شعر ۱ مجلس اول سعدی و در قصیده ۱ نسیمی و در ترکیبات ۱ میلی و در برگ ۱۳۹ کتاب عطیه برتر کلمه قوت و در ترجیع بند ۱ خاقانی و در مثنوی ۱ نسیمی و در قصیده ۱ حافظ کلمات قوت و کعبه و در تضیمن ۱ فروغی بسطامی کلمه کعبه وجود دارد. منطقی این بوده که قبله مسلمانان کعبه باشد اما اول قبله بیت المقدس اعلام شده که باعث ایجاد وحدت و پیوند بین مسلمانان، مسیحیان و یهودیان شود. در سوره بقره کلمات منطقی، قبله، مسلمانان، کعبه، اما، اول، قبله، بیت المقدس، اعلام، پیوند، مسلمانان، یهود و نصاری و در قصیده ۱ عراقی کلمه مسلمان و در باب ۱ انجیل مرقس کلمه یهود و در برگ ۱۳۹ کتاب مکتوب کلمه مسیحیت و در ترجیع بند ۱ خاقانی کلمات کعبه و دو قبله و در غزل ۱ بیدل دهلوی و در شعر ۱ حمید الدین بلخی و در غزل ۳۹۱ محتشم کاشانی کلمه وحدت و در غزل ۳۱۹ محتشم کاشانی کلمه پیوند وجود دارد. در غزل ۱۹۳ فروغی بسطامی کلمات کعبه و قبله و در غزل ۳۹۱ حزین لاهیجی کلمات کعبه و وحدت و در آیه ۱ سوره اسراء کلمات مسجدالحرام و مسجدالاقصی و در برگ ۱۹۳ کتاب پله پله تا ملاقات خدا کلمه مسجد و در شعر ۱ شاهنامه فردوسی «جمشید» کلمات سال و نو و در ترجیع بند ۱ خاقانی کلمات سال نو و بهار و در مطلب زیر از توضیحات هوش مصنوعی درباره در ترجیع بند ۱ خاقانی در سایت گنجو کلمه نوروز وجود دارد. در ویدئویی که درباره خسرو انوشیروان در مقاله آمده و در خبری از ایران اینترنشنال که در مقاله آمده به نوروز اشاره شده است. کعبه، مسجدالحرام، مسجد الاقصی و نوروز نماد وحدت هستند. در مثنوی ۱ نسیمی کلمات هیکل و سلیمان و در غزل ۵۸ همام تبریزی کلمه سلیمان و در غزل ۱ آشفته شیرازی کلمه صخره وجود دارد. معبد هیکل سلیمان بر روی تپه موریا قرار داشته است. هم اکنون مسجدالاقصی و قبه الصخره بر روی این تپه قرار دارند. در سوره انعام کلمه گاو یا بقره وجود دارد. در ادامه مقاله به آیه ۸۵ سوره انعام اشاره شده است. آیه ۸۵ سوره انعام بیان میکند: «و هم زکریّا و یحیی و عیسی و الیاس را (هدایت کردیم) که همه از نیکوکارانند.» الیاس(ع) مسجد الاقصی را بازسازی کرده است. اگر عبارت «الیاس مسجد الاقصی بازسازی» را به عدد ابجد وسیط تبدیل کنیم حاصل ۸۵ میشود. اگر عبارت «ایلیا مسجدالاقصی» را به عدد ابجد کبیر تبدیل کنیم حاصل ۳۹۱ میشود. در آیه ۱۹:۳ کتاب مقدس اول پادشاهان و در آیه ۹:۱۳ انجیل مرقس کلمه ایلیا وجود دارد. در توضیحات مسجد الاقصی در سایت ویکیشیعه که آدرس آن در زیر آمده بیان شده: «گفتهاند نخستین بار حضرت داوود در محل مجموعه مسجد الاقصی، معبدی احداث کرد و حضرت سلیمان آن را تکمیل نمود که معبد سلیمان، معبد اورشلیم، معبد ایلیا و بقعه ایلیا خوانده میشده است. بهگفته گوستاولوبون تاریخدان قرنهای نوزدهم و بیستم میلادی، قبل از فتح بیتالمقدس توسط مسلمانان، در مجموعه مسجد الاقصی، کلیسایی به نام حضرت مریم وجود داشته است.» در باب ۱ انجیل برنابا به داوود(ع) و مریم مقدس و در ترجیع بند ۱ مولانا به داوود(ع) و در مقاله به مریم مقدس اشاره شده است. در غزل ۵۸ همام تبریزی کلمات ملک و سلیمان و در قصیده ۱ حافظ کلمات ملک سلیمان و جمشید ذکر شدهاند. ملک سلیمان آرمان شهر یا دروان طلایی فلسطین یا اورشلیم بوده است. الهی قمشهای بیان میکنند که دوران جمشید دوران طلایی ایران بوده است. در توضیحات نوروز در ویکیپدیا بیان شده: «پدیدآوری نوروز در شاهنامه، بدین گونه روایت شده است که: جم(یما) در حال گذشتن از آذربایجان، بر روی ارگ جمشید (تخت جمشید) فرود آمد و با تاجی زرین بر روی تخت نشست با رسیدن نور خورشید به تاج زرین او، جهان نورانی شد و مردم شادمانی کردند و آن روز را روز نو و جم را جمشید نامیدند.» اگر این متن را به عدد ابجد کبیر تبدیل کنیم حاصل ۱۷۴۰۸ میشود. در ادامه مقاله عددهای ۱۸۷۴ و ۴۱۷۸ ذکر شدهاند. بین عددهای ۱۸۷۴، ۴۱۷۸ و ۱۷۴۰۸ چهار رقم مشترک هستند. در شعر ۱ شاهنامه فردوسی «جمشید» این موضوع بیان شده است. در مقاله خبری از ایران اینترنشنال با عنوان «سال ۱۴۰۴ با شعارهای اعتراضی مردم در اماکن تاریخی آغاز شد.» آمده که بیان میکند: «بر اساس ویدیوهای دریافتی، شمار زیادی از شهروندان نوروز را در تخت جمشید جشن گرفتند.» در توضیحات نوروز در ویکیپدیا بیان شده: «مهمترین چهرههای اسطورهای مانند جمشید، سیاوش و کیخسرو پیوندی نزدیک با نوروز دارند. نوروز روز پیروزی بزرگ جمشید بر دیوان است که نماد پلیدیهایی چون سرما، تاریکی، جهالت و خشونت بودند. عروج جمشید و عروج کیخسرو در این روز اتفاق افتاد که تفاسیر گوناگونی را به همراه دارد.» در غزل ۵۸ همام تبریزی کلمات نوروز و کیخسرو ذکر شدهاند. در شعر ۱ مجلس اول سعدی کلمات و در غزل ۱ یغمای جندقی کلمات گل و سنبل و در شعر ۱ در نیایش خداوند بوستان سعدی کلمات گل و سفره ذکر شدهاند. گل سنبل را در سفره هفت سین نوروز قرار میدهند. در ترجیع بند ۱ فرخی سیستانی کلمات نوروز و بهار و در مثنوی ۱ حافظ و در شعر ۱ مجلس اول سعدی و در ترجیع بندهای ۱ مولانا و خاقانی و در قصیده ۱ حزین لاهیجی و در غزل ۱ یغمای جندقی و در شعر ۵۸ لیلی و مجنون جامی و در غزل ۳۹۱ فروغی بسطامی کلمه بهار وجود دارد. عید نوروز در آغاز فصل بهار است.
توضیحات مسجدالاقصی در سایت ویکیشیعه
مطلبی که بیان گردید بخشی از مقاله «اگر خشمت را کنترل کنی عصای دستت میشود.» است که آدرس آن در زیر آمده است.
https://noorvaneshaneha.blogspot.com/2025/03/blog-post_19.html
https://www.tribunezamaneh.com/archives/author/d92580
نظرات
ارسال یک نظر