سرد و گلستان شدن آتش و نرم شدن زمین برای ابراهیم خلیل(ع)

در قصیده ۱۸۰ ناصر خسرو کلمه براهیم وجود دارد. کلمه براهیم حرف الف ندارد. در مقاله به حرف الف اشاره شده است. در غزل ۱ فروغی بسطامی کلمه بشکست و در تضیمن ۱ فروغی بسطامی و در شعر ۱ عدل و تدبیر و رای بوستان سعدی و در برگ ۱۰۸ کتاب آشنایی با صادق هدایت کلمه شکسته و در قصیده ۳۷ مجد همگر کلمات شکسته و بت و در غزل‌های ۱ و ۳۷ محتشم کاشانی کلمه بت و در قصیده ۱ عراقی کلمه بتان وجود دارد. ابراهیم خلیل(ع) را به دلیل شکستن بت‌ها به داخل آتش انداختند. در شعر «فی التوحید باری تعالی جل و علا» عطار و در مثنوی ۱۸۰ نراقی به انداختن ابراهیم خلیل(ع) با منجنیق در آتش اشاره شده است. زمین برای ابراهیم خلیل(ع) نرم و آتش سرد و گلستان شده است. اگر عبارت «سرد و گلستان شدن آتش و نرم شدن زمین برای ابراهیم خلیل(ع)» را به عدد ابجد کبیر تبدیل کنیم حاصل ۳۸۵۵ می‌شود. در مقاله عددهای ۵۸۳۵، ۸۵۸۳ ذکر شده‌اند. ارقام این عددها مشترک هستند. در مثنوی ۱۸۰ نراقی کلمات ابراهیم، زمین، آتش و سرد و در قصیده ۱ عراقی کلمات زمین، نرمکی و گلستان و در شعر ۱ عدل و تدبیر و رای بوستان سعدی کلمات زمین و نرم و در غزل ۱۰۸ محتشم کاشانی کلمه سرد و در قصیده ۱۸۰ ناصرخسرو کلمات سرد و زمین و در ابیات زیر که در توضیحات ناصرخسرو در ویکیپدیا قرار دارند کلمه نرم و در غزل ۳۷ بیدل دهلوی کلمات نرم و زمین وجود دارند. در شعر ۱ در نیایش خداوند بوستان سعدی بیان شده: «گلستان کند آتشی بر خلیل *** گروهی به آتش بَرَد ز آب نیل» در قصیده ۱۰۸ سنایی بیان شده: «از دستت ار آتش بود ما را ز گل مفرش بود». در غزل ۱۸۰ آشفته شیرازی بیان شده: «طمع ز جان ببرد هر که جا گزید در آتش *** ز عشق دم نزند هر که راست میل سلامت» در این بیت به آتش و سلامت اشاره شده است. ابراهیم خلیل(ع) سالم از آتش بیرون آمده است.

گه نرمم و گه درشت چون تیغ *** پند است نهان و آشکارم (ناصرخسرو)

با جاهل و بی‌خرد درشتم *** با عاقل نرم و بردبارم (ناصرخسرو)

در خبر زیر از سایت روزیاتو با عنوان «سرنوشت تمام اژدهایان دنیای «بازی تاج و تخت» و خونین ترین نبردهایی که تجربه می کنند» بیان شده: «پس از آنکه دنریس تارگرین همراه با سه تخم اژدهای خفته وارد آتش می شود. صبح روز بعد که آفتاب در می آید، دنریس بدون هیچ آسیبی همراه با سه بچه اژدها از دل خاکسترها بیرون می آید.» اگر این متن را به عدد ابجد وسط تبدیل کنیم حاصل ۴۵۱ می‌شود. در مقاله عددهای ۱۴۵ و ۵۴۱ ذکر شده‌اند. ارقام این عددها مشترک هستند. در ترجیع بند ۱ خاقانی کلمات تاج، تخت، تخم، اژدها، آتش، صبح و آفتاب و در مثنوی ۱ حافظ و در خطبه ۱۸۰ نهج البلاغه و در قصیده‌های ۱۰۸ و ۱۸۰ ناصرخسرو و در مثنوی ۱۸۰ نراقی کلمه تخم و در شعر ۱ در عدل و تدبیر و رای بوستان سعدی کلمات خفته، آتش و آسیب و در شعر «فی التوحید باری تعالی جل و علا» عطار و در مثنوی ۱ نسیمی و غزل ۱ محتشم کاشانی و در غزل‌های ۱۸۰ حزین لاهیجی، فروغی بسطامی و آشفته شیرازی و در مثنوی ۱۸۰ ملا احمد نراقی کلمه آتش و در شعر ۱ مجلس اول سعدی و قصیده ۱۰۸ سنایی و کلمات آتش و صبح و در مقاله کلمات صبح، آفتاب و بیرون وجود دارند. در توضیحات ققنوس در ویکی‌پدیا بیان شده: «گفته می‌شود که وی مرغی نادر و تنهاست و جفت و زایشی ندارد. اما هر هزار سال یک بار، بر توده‌ای بزرگ از هیزم بال می‌گشاید و آواز می‌خواند و چون از آواز خویش به وجد و اشتیاق آمد، به منقار خویش آتشی می‌افروزد و با سوختن در آتش از خاکستر آن ققنوسی دیگر متولد می‌شود. در بسیاری فرهنگ ها ققنوس را رمز جاودانگی، فداکاری و عمر دگربار تلقی می‌کنند.» در مقاله کلمات بزرگ، بال، اشتیاق، فرهنگ و جاودانگی و در شعر ۱ در نیایش خداوند بوستان سعدی و در شعر «فی التوحید باری تعالی جل و علا» عطار و در مثنوی‌های ۱ حافظ و نسیمی و در ترجیع بند ۱ خاقانی و در غزل ۱ غنی کشمیری و در غزل ۱ آشفته شیرازی و در غزل ۳۷ مولانا و در غزل ۱۰۸ محتشم کاشانی و در مثنوی ۱۸۰ نراقی کلمه مرغ و در شعر ۱۰۸ پیام مشرق اقبال لاهوری کلمه نادر و در شعر ۱ مجلس اول سعدی و در قصیده ۱۰۸ ناصرخسرو کلمه آواز وجود دارد. در مقاله به کوه قاف اشاره شده است. در توضیحات کوه قاف در ویکی‌پدیا بیان شده: «در ادبیات فارسی قاف را نشیمن سیمرغ و ققنوس ذکر کرده‌اند و بسیاری از شعرای بزرگ ایرانی در اشعار خود از آن استفاده کرده‌اند.» در برگ ۳۷ کتاب آشنایی با صادق هدایت کلمات ادبیات و فارسی ذکر شده‌اند. ناشر سفرنامه ناصرخسرو انتشارات ققنوس است. در توضیحات ناصر خسرو در ویکی‌پدیا بیان شده «خانه و کاشانه‌اش را به نام قرمطی، غالی و رافضی به آتش کشیده و قصد جانش را می‌کنند.» در شعر ۱ مجلس اول سعدی و در قصیده ۱ سلیم تهرانی و در قصیده ۱۰۸ سنایی و در مقاله کلمات خانه و آتش و در غزل ۸۱۰ مولانا کلمه رافضی وجود دارد. «خانه» و «بوسیده آتش» عنوان قسمتی از سریال بازی تاج و تخت است. در توضیحات ناصر خسرو در ویکی‌پدیا بیان شده: «بنا بر نوشته‌اش در سفرنامه ناصر خسرو در سن چهل سالگی، شبی در خواب دید که کسی او را می‌گوید:

«چند خواهی خوردن از این شراب که خرد از مردم زایل کند؟ اگر بهوش باشی بهتر.» ناصرخسرو پاسخ داد: «حکما، چیزی بهتر از این نتوانستند ساخت که اندوه دنیا ببرد.» مرد گفت: «حکیم نتوان گفت کسی را که مردم را به بیهشی و بی‌خردی رهنمون باشد. چیزی باید که خرد و هوش را بی‌افزاید.» ناصرخسرو پرسید: «من این از کجا آرم؟» گفت: «عاقبت، جوینده یابنده بود» و به سمت قبله اشاره کرد.»

ناصرخسرو در اثر این خواب دچار انقلاب فکری شد؛ از شراب و همه لذائذ دنیوی دست شست، شغل دیوانی را رها کرد و راه سفر حج در پیش گرفت. وی مدت هفت سال سرزمین‌های گوناگون از قبیل آذربایجان، ارمنستان، آسیای صغیر، حلب، طرابلس، شام، سوریه، فلسطین، جزیرة العرب، قیروان، تونس و سودان را سیاحت کرد و سه یا شش سال در پایتخت فاطمیان یعنی مصر اقامت کرد و در آنجا در دوران المستنصر بالله به مذهب اسماعیلی گروید و از مصر سه بار به زیارت کعبه رفت.» اگر این متن را با عدد ابجد صغیر تبدیل کنیم حاصل ۲۱۸۲ می‌شود. در مقاله به سوره حج اشاره شده است. سوره حج ۱۲۸۲ کلمه دارد. ارقام عددهای ۱۲۸۲ و ۲۱۸۲ مشترک هستند. در قطعه ۱ خاقانی کلمه آسیا و در قصیده ۱ حافظ کلمه قیروان و در مقاله کلمات حلب، فلسطین، عرب، مصر و کعبه ذکر شده‌اند. در توضیحات جعفر صادق(ع) در ویکی‌پدیا بیان شده: « بعد از شکست و مرگ نفس زکیه در سال ۱۴۵ ه‍.ق صادق پذیرش فراخوان منصور برای رفتن به بغداد را معقول‌تر دید و آن را پذیرفت. او مدتی کوتاه را در بغداد گذراند و توانست خلیفه را قانع کند تا برای او خطری ندارد و با جلب نظر خلیفه به مدینه بازگردد. این زندگی آرام اما برای همیشه دوام نداشت. بنابر گزارش کلینی، والی مدینه از منصور دستور گرفته بود تا خانه صادق را آتش بزند.» در مقاله به مرگ، عدد ۵۴۱، جعفر صادق(ع)، عراق و آتش زدن خانه اشاره شده است. ارقام عددهای ۱۴۵ و ۵۴۱ مشترک هستند. 

سرنوشت تمام اژدهایان دنیای «بازی تاج و تخت» و خونین ترین نبردهایی که تجربه می کنند
عکس 1: سرنوشت تمام اژدهایان دنیای «بازی تاج و تخت» و خونین ترین نبردهایی که تجربه می کنند

مطلبی که بیان گردید بخشی از مقاله «فرمانروایی و حاکمیت مطلق ویژه خداست» است که آدرس آن در زیر آمده است.

https://noorvaneshaneha.blogspot.com/2025/02/blog-post.html

https://www.tribunezamaneh.com/archives/author/d92580

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

کتاب نور و کتاب نشانه ها

گوشه ای از تحریف ها در کتاب های مقدس و دین ها

ارتباط بین کلمه ها و عددها در قرآن، کتاب های مقدس، شعرها و ...