تولد زردشت(ع) در شهر ری
در مقاله به جعفر صادق(ع) و شهر بلخ اشاره شده است. در توضیحات جعفر صادق(ع) در ویکیپدیا بیان شده: «از میان این شاگردان میتوان ابوحنیفه و مالک بن انس، بنیانگذاران دو مکتب فقهی اهل سنت، حنفیه و مالکیه را نام برد.» در باب ۳۷ انجیل برنابا کلمه شاگردان وجود دارد. در توضیحات شهر بلخ در ویکیپدیا و بخش «افراد مشهور دیگر» به ابوحنیفه اشاره شده است. در عنوان مطلب بالا از دانشنامه جهان اسلام کلمه حنیفه وجود دارد. اگر عبارت «حنیفة بن لجیم» را به عدد ابجد صغیر تبدیل کنیم حاصل ۴۵ میشود. اگر عبارت «جعفر صادق(ع)» را به عدد ابجد وسیط تبدیل کنیم حاصل ۵۴ میشود. نام سوره حجر از حجرالیمامه یا ریاض کنونی گرفته شده است. شماره نزول سوره حجر ۵۴ است. اگر عبارت «حرف مقطعه طسم» را به عدد ابجد صغیر تبدیل کنیم حاصل ۴۵ میشود. در مقاله بیان گردید که قوم طسم در حجر یا حجرالیمامه زندگی میکردند. در سوره ۵۴ قرآن (سوره ماه) کلمات صالح، قوم عاد، قوم ثمود، نخل و درخت خرما و در سوره حجر کلمات صالح، اصحاب حجر، ثمود و شهر ویران ذکر شدهاند. صالح(ع) و اقوام عاد و ثمود در حجرالیمامه زندگی میکردند. درگذشت سنایی در سال ۵۴۵ قمری بوده است. ارقام عددهای ۵۴ و ۵۴۵ مشترک هستند. سنایی متولد سال ۴۷۳ قمری است. سوره قمر یا ماه ۳۴۷ کلمه دارد. ارقام عددهای ۳۴۷ و ۴۷۳ مشترک هستند. در مقاله عدد ۳۱۴۷ ذکر شده است. تفاوت اعداد ۳۴۷، ۴۷۳ و ۳۱۴۷ رقم ۱ است. در مقاله عدد ۱ ذکر شده است. سنایی متولد سال ۱۰۸۰ میلادی است. ارقام عددهای ۱۰۸ و ۱۰۸۰ مشترک هستند. در توضیحات خیام در ویکیپدیا بیان شده: «خیام شاگرد ریاضیدان زرتشتی، بهمنیار، بود.» در مقاله کلمات شاگرد و زردشت ذکر شدهاند. خیام ستاره شناس بوده است. آیه ۲:۲ انجیل متی درباره آمدن مغان یا مجوسان به اورشلیم به کمک ستاره است. در ترجیع بند ۱ خاقانی کلمات مغان و ستاره ذکر شدهاند. با طلوع ستاره در آسمان نمیتوان مکان را مشخص کرد. مجوسان یا مغان در رویا یا خواب طلوع ستاره را دیدند. اگر عبارت «مجوسان خواب ستاره» را به عدد ابجد کبیر تبدیل کنیم حاصل ۱۴۳۵ میشود. در مقاله بیان شده که مختصات شمالی رامه یا رام الله در ویکیپدیا ۳۱۵۴ ذکر شده است. ارقام عددهای ۱۴۳۵ و ۳۱۵۴ مشترک هستند. اگر عبارت «مجوسان رویا» را به عددهای ابجد وسیط و صغیر تبدیل کنیم حاصل ۴۱ و ۳۵ میشود. این دو عدد در کنار یکدیگر عدد ۳۵۴۱ را ایجاد میکنند. در دوره اشکانی و ساسانی مغ برای موبدان زردشتی به کار میرفت. در غزل ۱۸۰ آشفته شیرازی کلمه پیر مغان وجود دارد. در مقاله به ارتباط بین آیه ۲:۲ انجیل متی و سوره ۲۲ قرآن (سوره حج) و تولد عیسی(ع) اشاره گردید. در قرآن تنها در سوره حج بعد از چند دین توحیدی کلمه مجوس آمده که به زردشتیان اشاره میکند. در ترجیع بند ۱ خاقانی کلمات دین و مغان و در قصیده ۱ حافظ و در شعر ۱ مجلس اول سعدی و در قصیده ۱ جهان ملک خاتون و در غزل ۳۵۲ سعدی و در قصیده ۱۸۰ ناصرخسرو و در خطبههای ۱۰۸ و ۱۸۰ نهج البلاغه کلمه دین و در مثنوی ۱۸۰ نراقی کلمه توحید وجود دارد. در مقاله به شعر «فی التوحید باری تعالی جل و علا» عطار اشاره شده است. در ترجیع بند ۱ خاقانی کلمه ری وجود دارد. زردشت(ع) متولد شهر ری است. مختصات شرقی شهر ری در ویکیپدیا ۵۱۴۳۱ ذکر شده است. در مقاله بیان شده که تاریخ ثبت ملی آرامگاه خیام در سال ۱۳۵۴ خورشیدی است. ارقام عددهای ۱۳۵۴ و ۵۱۴۳۱ مشترک هستند. مختصات شمالی شهر ری در ویکیپدیا ۳۵۵۸۳ ذکر شده است. ارقام عددهای ۳۸۳۵، ۵۸۳۵، ۸۵۸۳ و ۳۵۵۸۳ مشترک هستند. اگر عبارت «شهر ری زادگاه زردشت(ع)» را به عدد ابجد وسیط تبدیل کنیم حاصل ۱۷۳۴ میشود. ارقام عددهای ۱۷۳۴ و ۳۱۴۷ مشترک هستند. اگر عبارت «تولد زردشت(ع) در شهر ری» را به عدد ابجد کبیر تبدیل کنیم حاصل ۱۰۸ میشود. در توضیحات زردشت(ع) در ویکیپدیا بیان شده: «منسوب کردن زرتشت به رگ فقط در سپندنسک که از بخشهای متاخر اوستا بوده و امروز از بین رفته، دیده شده است. مورخان معمولاً این مکان را با ری در ماد تطبیق دادهاند اما نیولی و گرنت معتقدند منطقه ذکر شده در اوستا باید مانند باقی مکانها در شرق ایران واقع شده باشد. در بخشی از اوستا، آمده که ردان (رئیسان) همه سرزمینها پنج تن هستند، به جز در رگ که چهار نفرند و زرتشت از همه ردان بالاتر است. نتیجتاً آن را «رگ زرتشتی» لقب دادهاند. این موضوع باعث شده تا حتی نویسنده آلمانی هومباخ این را مطرح کند که «ری نوعی واتیکان مزدایی بوده و زرتشت نقش پاپ را داشته است.» اینگونه بوده که ری را از دیرباز زادگاه زرتشت در نظر گرفتهاند.» در این متن عبارت «رگ زرتشتی» در گیومه نوشته شده است. اگر عبارت «رگ زرتشتی» را به عدد ابجد کبیر تبدیل کنیم حاصل ۱۵۳۷ میشود. در مقاله عدد ۱۳۷۵ ذکر شده است. ارقام عددهای ۱۵۳۷ و ۱۳۷۵ مشترک هستند. در شعر ۱ در عدل و تدبیر و رای بوستان سعدی و در قصیده ۱ سلیم تهرانی و در غزل ۱۵۲۳ بیدل دهلوی کلمه رگ وجود دارد. در شعر ۱ حمید الدین بلخی کلمات بدیع همدانی و زبان وجود دارند. در بالای توضیحات بدیع الزمان همدانی در ویکیپدیا عبارت «۲۲ زبان» نوشته شده است. در توضیحات بدیع الزمان همدانی در ویکیپدیا بیان شده در سن ۲۲ سالگی به ری و به محضر صاحب بن عباد درآمد. در این مطلب نیز به عدد ۲۲ و شهر ری اشاره شده است. بدیع الزمان همدانی متولد سال ۳۵۸ قمری است. در مقاله بیان شده که مختصات شمالی شهر ری در ویکیپدیا ۳۵۵۸۳ ذکر شده است. ارقام عددهای ۳۵۸ و ۳۵۵۸۳ مشترک هستند. اگر عبارت «بدیع الزمان همدانی» را به عددهای ابجد کبیر و وسیط تبدیل کنیم حاصل ۳۲۵ و ۷۳ میشود. در مقاله عددهای ۳۵۲ و ۷۳ ذکر شدهاند. در شعر ۱ حمید الدین بلخی کلمه ابوالقاسم حریری وجود دارد. در توضیحات قاسم بن علی حریری در ویکیپدیا بیان شده: «پس از بدیعالزمان همدانی، حریری را برجستهترین نویسنده مقامه میدانند.» قاسم بن علی حریری متولد سال ۱۰۵۴ میلادی است. در ادامه مقاله بیان شده که سوره آل عمران ۱۵۴۰۱ حرف دارد. ارقام عددهای ۱۰۵۴ و ۱۵۴۰۱ مشترک هستند. در قصیده ۱۰۸ ناصرخسرو کلمه سرود و در قصیده ۱۸۰ ناصرخسرو کلمه پارسائی و در غزل ۳۷ مجد همگر کلمات رها و پارسا و در شعر ۱ در عدل و تدبیر و رای بوستان سعدی کلمه پارسایان و در شعر ۱ حمید الدین بلخی کلمات زبان و پارسیان وجود دارند. در توضیحات زردشت(ع) در ویکیپدیا بیان شده که زردشت(ع) در یک سرود مانوی به زبان پارتی رهایی بخش پارسا نامیده شده است. اشو نویسنده کتاب «زردشت پیامبر خندان» است. در ترجیع بند ۱ خاقانی و در شعر ۱ حمید الدین بلخی و در غزل ۷۳ شهریار و در برگ ۱۰۸ کتاب آشنایی با صادق هدایت و در غزل ۱۵۲۳ بیدل دهلوی کلمه خنده و در غزل ۳۷ حافظ کلمه تبسم وجود دارد. در مقاله به جعفر صادق(ع) اشاره شده است. در توضیحات جعفر صادق(ع) در ویکیپدیا به نقل از مالک بن انس فقیه مدینه بیان شده جعفر صادق(ع) اهل شوخی بود و همیشه تبسم ملایمی به لب داشت. در توضیحات شهر ری در ویکیپدیا بیان شده: «ری در دوران پیش از اسلام، مرکز بزرگ دینی زرتشتیان بوده و به وسیله مدیران موبد نوعی حکومت دینی نظیر واتیکان در آن وجود داشت و بهطور کلی ری در دوران مادها و هخامنشیان و حتی قبل از آن نیز شهری مقدس بهشمار میآمد. قرار گرفتن ری در مسیر جاده ابریشم که از آنجا به همدان میرفت علاوه بر جنبه مذهبی، اهمیت بازرگانی نیز به ری میدادهاست، لذا مردم ری عموماً بازرگان و تاجر پیشه بودهاند.» در ادامه مقاله به جاده ابریشم اشاره شده است. در توضیحات هزاردستان (مجموعه تلویزیونی) در ویکیپدیا بیان شده: «طرح اولیه این سریال در سال ۱۳۵۴ با عنوان جاده ابریشم و با حضور شخصیتهایی مثل سید حسن مدرس، میرزا کوچک خان و رضاشاه به ذهن حاتمی آمد و بعدتر دچار تغییرات اساسی شد که ماهیت کار را عوض کرد.» در شعر ۱ مجلس اول سعدی و در قصیده ۱ عراقی کلمه هزاردستان و در مقاله عدد ۱۳۵۴ و کلمه رضاشاه و در شعر ۱ در عدل و تدبیر و رای بوستان سعدی کلمه جاده و در غزل ۱ آشفته شیرازی کلمه بریشم وجود دارد. تفاوت کلمات ابریشم و بریشم حرف الف است. در مقاله بیان شده که حرف الف حرف شماره ۱ حروف الفبای فارسی است. آرامگاه رضاشاه پهلوی در شهر ری است. در ترجیع بند ۱ خاقانی کلمات رضا، شاه و ری و در شعر ۱ در عدل و تدبیر و رای بوستان سعدی و در حکمت ۱۰۸ نهج البلاغه کلمه رضا و در غزل ۳۷ حافظ کلمات رضا و شاه ذکر شدهاند. در ترجیع بند ۱ خاقانی کلمات کعبه، مکیان، رضا و شاه و در مقاله کلمات آرامگاه، قطار و مکه وجود دارند. در توضیحات آرامگاه رضاشاه در ویکیپدیا بیان شده در دوره نخستوزیری رجبعلی منصور قرار شد پیکر رضاشاه به ایران آورده شود و هواپیمای حامل پیکر رضاشاه پیش از آمدن به ایران، به منظور طواف در مکه از قاهره به طرف جده پرواز کرد. سرانجام پیکر رضاشاه به وسیله هواپیما و سپس با قطار مخصوص به تهران حمل شد. آرامگاه رضاشاه در شهر ری است. در شعر «فی التوحید باری تعالی جل و علا» عطار کلمه سرهنگ وجود دارد. درجه نظامی رضاشاه سرهنگ بوده است. در توضیحات رضاشاه در ویکیپدیا بیان شده سلطان درجه نظامی برابر سرهنگ بود. در شعر ۱ در عدل و تدبیر و رای بوستان سعدی و در شعر ۱ مجلس اول سعدی و در غزل ۱ آشفته شیرازی و در غزل ۳۷ شهریار و در مثنوی ۱۸۰ ملا احمد نراقی و در غزل ۳۵۲ سعدی کلمه سلطان وجود دارد. در مقاله به دو بیتی ۱۰۸ باباطاهر اشاره شده است. در توضیحات باباطاهر در ویکیپدیا بیان شده: «در دوران حکومت رضاشاه پهلوی نیز بنای آجری دیگری به جای آن ساخته شده بود. درجریان این بازسازی لوح کاشی فیروزهای رنگی مربوط به سده هفتم هجری به دست آمد که دارای کتیبهای به خط کوفی برجسته و آیاتی از قرآن است و هماکنون در موزه ایران باستان نگهداری میشود.» در مقاله کلمات لوح، رنگ، خط، قرآن و ایران و در منشور کوروش کلمات لوح و آجر ذکر شدهاند. در مقاله خبری از ایران اینترنشنال با عنوان «سال ۱۴۰۴ با شعارهای اعتراضی مردم در اماکن تاریخی آغاز شد» آمده که در آن به رضاشاه اشاره شده است.
مطلبی که بیان گردید بخشی از مقاله «فرمانروایی و حاکمیت مطلق ویژه خداست» است که آدرس آن در زیر آمده است.
https://noorvaneshaneha.blogspot.com/2025/02/blog-post.html
https://www.tribunezamaneh.com/archives/author/d92580
نظرات
ارسال یک نظر