ذوالكفل(ع) یا سیدارتا گَوتاما بودا(ع)

ذوالکفل(ع) همان سیدارتا گَوتاما بودا(ع) است. اگر عبارت « ذوالكفل(ع) یا سیدارتا گَوتاما بودا(ع)» را به عدد ابجد صغیر تبدیل کنیم حاصل ۱۱۴ می‌شود. در مقاله عدد ۱۱۴ ذکر شده است. در مقاله ذکر شده که در سوره انبیاء و ترجمه الهی قمشه‌ای بیان شده: «و (نیز یاد آر حال) اسماعیل و ادریس و ذو الکفل را که همه بندگان صابر ما بودند.» اگر این آیه را به عدد ابجد وسیط تبدیل کنیم حاصل ۲۶۵ می‌شود. در ویکی‌پدیا بیان شده که بودا به معنی «فرد بیدار» یا «بیدار شده» است. در مقاله کلمه بیدار ذکر شده است. اگر عبارت «بیدار شده» را به عدد ابجد کبیر تبدیل کنیم حاصل ۵۲۶ می‌شود. ارقام عددهای ۲۶۵ و ۵۲۶ مشترک هستند. در سوره انبیاء به ذو الکفل(ع) و بر طرف شدن رنج اشاره شده است. عقاید بودایی بیان می‌کنند که راه رهایی از رنج کنار گذاشتن وابستگی‌ها، تعلقات و عادت‌ها است. در شعر ۱ شاهنامه فردوسی «فریدون» و در ترکیبات ۱ مجد همگر و در غزل ۱۳۶ فیض کاشانی کلمه رنج و در شعر «همچون کرگدن تنها سفرکن» از بودا(ع) کلمات رنج و ترک و در غزل ۱ بیدل دهلوی کلمه تعلق و در قصیده ۱ عراقی و در مقاله کلمه عادت ذکر شده است. اشو نویسنده کتاب‌های «زندگی به روایت بودا» و «زوربای بودایی» است. در مقاله به هند اشاره شده است. بودا(ع) هندی است. در سوره صاد و ترجمه فولادوند بیان شده: «و اسماعيل و يسع و ذوالكفل را به ياد آور [كه] همه از نيكانند» اگر این آیه را به عدد ابجد کبیر تبدیل کنیم حاصل ۱۹۳۵ می‌شود. در غزل ۱۳۹۵ مولانا کلمه کرگدن وجود دارد. ارقام عددهای ۱۳۹۵ و ۱۹۳۵ مشترک هستند. در زیر شعر «همچون کرگدن تنها سفر کن» بودا(ع) از سایت راستمرد آمده که مهر سال ۱۳۹۵ خورشیدی در این سایت قرار داده شده است. در شعر «همچون کرگدن تنها سفرکن» کلمات راست، مرد و مهر ذکر شده‌اند. در شعر «همچون کرگدن تنها سفرکن» از بودا(ع) کلمات کردار و نیک و در آیه‌ای از سوره صاد که به آن اشاره گردید کلمه نیک وجود دارد. در مقاله بیان شده که پندار نیک، گفتار نیک و کردار نیک بیانگر مقام صالح است. در توضیحات گوتاما بودا در ویکی‌پدیا بیان شده: ««این «راه میانی» که او را در خروج از رنج و عذاب یاری نمود در اولین سخنان بودا در هشت نکته ارائه شده‌است:

درک درست

فکر درست

صحبت درست

کردار درست

گذران زندگی درست

کوشش درست

اندیشه درست

تمرکز درست

پیروی از این هشت نکته باعث فهمیدن چهار حقیقتی می‌شود که باعث خروج انسان از چرخه مرگ و زندگی و رسیدن به نیروانا می‌گردد.» این هشت نکته را می‌توان به پندار نیک، گفتار نیک و کردار نیک خلاصه کرد. در این جمله منظور از چهار حقیقت عناصر چهارگانه زمین هستند که بعد از عناصر چهارگانه زمین و در انتهای دایره جهان‌های دوقطبی مرحله نیروانا یا روح الله یا روح القدس یا فر کیانی قرار دارد. در شکل راه کمال که در مقاله آمده این مطلب مشخص شده است. در مقاله توضیحاتی در این خصصوص بیان شده است. در توضیحات نیروانا در ویکی‌پدیا بیان شده: «بودا، «نیروانا» را به صورت‌های متعددی تعریف کرده‌است به صورت شادی عظیم، صلح و آرامش، فناناپذیری، بدون شکل و قالب، آنسوی زمین، آنسوی آب، آنسوی آتش، آنسوی هوا، آنسوی خورشید و ماه، پایان‌ناپذیر و بیکران و همچنین رهایی از درگیری و منی و ریشه کن کردن حرص و طمع، کینه و دشمنی و فریب و تمامی خصوصیات نازیبا، به عبارت دیگر نیروانا پاکی محض و آرامش مطلق است.» در مقاله بیان شده که بسم الله الرحمن الرحیم جمع معشوق و عاشق و بیانگر عشق ماه و خورشید یا بالاترین مرتبه عشق در جهان دوقطبی نیک و بد یا مرحله روح الله یا روح القدس است. احتمالا منظور بودا(ع) از «آنسوی خورشید و ماه» «جمع خورشید و ماه» بوده است. اگر متن «بودا، «نیروانا» را به صورت‌های متعددی تعریف کرده‌است به صورت شادی عظیم، صلح و آرامش، فناناپذیری، بدون شکل و قالب، آنسوی زمین، آنسوی آب، آنسوی آتش، آنسوی هوا، جمع خورشید و ماه، پایان‌ناپذیر و بیکران و همچنین رهایی از درگیری و منی و ریشه کن کردن حرص و طمع، کینه و دشمنی و فریب و تمامی خصوصیات نازیبا، به عبارت دیگر نیروانا پاکی محض و آرامش مطلق است.» را به عدد ابجد وسیط تبدیل کنیم حاصل ۱۳۲۵ می‌شود. در مقاله بیان شده که سوره شوری ۳۵۲۱ حرف دارد. ارقام عددهای ۱۳۲۵ و ۳۵۲۱ مشترک هستند. در سوره شوری و در مقاله کلمه جمع وجود دارد. شعر «همچون کرگدن تنها سفرکن» از بودا(ع) کلمه فر وجود دارد. کلمات فر کیانی و نیروانا معادل یکدیگرند. اگر عبارت «فر کیانی نیروانا» را به عدد ابجد صغیر تبدیل کنیم حاصل ۴۱ می‌شود. در مقاله بیان شده که شماره نماد نجومی خورشید ۱ و شماره نماد نجومی ماه ۴ است. این دو عدد در کنار یکدیگر عدد ۴۱ را ایجاد می‌کند. بودا(ع) بیان کرده: «نیروانا پاکی محض و آرامش مطلق است.» در مقاله به نقل از توضیحات فروهر در ویکی‌پدیا بیان شده که در این آموزه جهان "فروهر‌ها" یا همان جهان "مینو" خوب مطلق است و بدی و کژی در آن راه ندارد. در مقاله بیان شده که در مرحله فر کیانی یا رب یا پروردگار یا روح الله یا روح القدس تنها صفات خداوند حضور دارند و صفات شیطان حضور ندارند. از این جهت این مرحله یک جهان ۱ قطبی است. شماره نماد نجومی خورشید ۱ است. در شکل راه کمال که در مقاله آمده یکی از مراحل رب یا مراحل وجود به شکل خورشید نشان داده شده است. نسبت دادن عقیده تناسخ به بودا(ع) دروغ است. در مقاله کلمه دروغ ذکر شده است. در توضیحات باززایی (آیین بودایی) در ویکی‌پدیا بیان شده که اعتقاد به تناسخ (یا تولد مجدد پس از مرگ) با آیین بودایی شروع نشده است. تناسخ یا باززایی عقیده‌ای خطا و اشتباه است. تناسخ دایره یا چرخه جهان دوقطبی را محدود به این جهان می‌کند؛ در حالی چرخه جهان دو قطبی مشابه شکل راه کمال که در ادامه مقاله آمده است. در مقاله به عدالت اشاره شده است. در این جهان عدالت خداوند کامل برقرار نمی‌شود؛ باید جهان‌های دیگری نیز برای اجرای کامل عدالت خداوند وجود داشته باشند. در باب ۱ کتاب مقدس اشعیاء و در شعر ۱ مجلس اول سعدی و در قصیده ۱ سلیم تهرانی و در ترکیبات ۱ مجد همگر و در شعر ۱ حمید الدین بلخی و در غزل ۱۳۶ شهریار و در غزل ۱۶۳ جهان ملک خاتون و در غزل ۱۵۴۳ تبریزی کلمه باغ و در قصیده ۱ حافظ کلمه ارم و در ترجیع بند ۱ مولانا عبارت باغ ارم و در مقاله کلمات بسم الله الرحمن الرحیم، خط و فتح و در قصیده ۳۶ ظهیر فاریابی کلمات فتح و نصرت و در باب ۱ کتاب مقدس استر کلمات باغ، سنگ و مرمر ذکر شده است. در توضیحات باغ ارم در ویکی‌پدیا بیان شده: «در بالا و در پیشانی سر در کتیبه‌ای به خط نستعلیق بر روی کاشی معرق نصب شد. نصر من الله و فتح قریب در زیر کتیبه کاشی کتیبه‌ای از سنگ مرمر لیمویی رنگ قرار دارد که در سطر اول آن کلمه شریفه بسم الله الرحمن الرحیم و سپس یک بیت شعر با خط نستعلیق در زیر آن بر روی سنگ حجاری شده که چنین خوانده می‌شود: از وزیر شه نصیرالملک راد / دائماً باغ ارم آباد باد» در توضیحات باغ ارم در ویکی‌پدیا بیان شده: «کتیبه دوم سنگی در پای ستون سمت چپ ایوان شمالی نصب شد و خط کتیبه مذکور نیز خط نستعلیق است. اشعار نیز اثر طبع فصیح‌الملک شوریده شیرازی است. کتیبه بعدی سرباز دوره هخامنشی را نشان می‌دهد که در یک دست نیزه و در یک دست دیگر او گرزی قرار دارد. کلاه را با آن که سعی کرده‌اند به فرم نیزه داران تخت جمشید حجاری کنند ولی ساده است و هیچ گونه تزییناتی ندارد.» در خطبه ۱ نهج البلاغه و در باب ۱ کتاب مقدس ارمیا و در باب ۱ کتاب مقدس استر و در شعر ۱ در عدل و تدبیر و رای بوستان سعدی و در قطعه ۱ سلیم تهرانی کلمه ستون و در مقاله کلمات خط، نستعلیق، شوریده شیرازی، نیزه، کلاه و جمشید ذکر شده‌اند. ژاله علو در تئاتر «سرباز فداکار» بازی کرده است. در ویکی‌پدیا بیان شده که تاریخ ثبت ملی باغ ارم در سال ۱۳۴۹ قمری است. در باب ۱ کتاب مقدس استر کلمات باغ و ثبت و در مقاله عدد ۱۳۴۹ ذکر شده است. در باب ۱ کتاب مقدس استر کلمات شاهنشاهی، ملکه و باغ و در شعر ۱ حمید الدین بلخی کلمات دولت، فرح و باغ و در ترجیع بند ۱ مولانا کلمات باغ ارم، دولت و شاه و در قصیده ۱ حافظ کلمات ارم، دولت، شاه و شهنشاه و در باب ۱ انجیل مرقس کلمه تعمیر وجود دارد. در توضیحات باغ ارم در ویکی‌پدیا بیان شده: «باغ ارم به وسیله دولت و کمک‌های مادی شاهنشاه و شهبانو خریداری و تعمیر و به دانشگاه شیراز اهدا شده است.» در مقاله به خدمات محمدرضا شاه پهلوی و ملکه فرح پهلوی اشاره شده است. در توضیحات باغ ارم در ویکی‌پدیا بیان شده: «در زمان سلطنت ناصرالدین شاه قاجار عمارتی دیگر توسط حسین علی خان نصیرالملک پی ریزی شد که با مرگ وی خواهر زاده او ابوالقاسم خان نصیرالملک امور باغ ارم را به دست گرفت و عمارت نیمه کاره را تکمیل کرد.» در تضیمن ۱ فروغی کلمه ناصرالدین و در شعر ۱ منطق العشاق اوحدی و در شعر ۱ حمید الدین بلخی کلمه ابوالقاسم وجود دارد. اگر عبارت «باغ ارم» را به عدد ابجد صغیر تبدیل کنیم حاصل ۱۱ می‌شود. در مقاله عدد ۱۱ ذکر شده است. در ترجیع بند ۱ مولانا کلمات باغ و دلگشا ذکر شده‌اند. در توضیحات باغ دلگشا در ویکی‌پدیا بیان شده: «باغ دلگشا در بخش شمال شرقی شهر شیراز در ضلع جنوبی تنگ آب خان و در دامنه کوهستان قرار دارد. این باغ در کنار قنات سعدی و در منطقه دژی به نام کهن دژ جای گرفته است و فاصله آن تا آرامگاه سعدی چند گامی بیشتر نیست.» در مقاله به سعدی اشاره شده است. در توضیحات باغ دلگشا در ویکی‌پدیا بیان شده: «پیشینه آبادانی و دیرینگی این باغ به دوران پیش از اسلام و زمان فرمانروایی ساسانیان می‌رسد.» در مقاله به دوره ساسانی اشاره شده است. در این مقاله و در کتاب نور و کتاب نشانه‌ها که آدرس آن‌ها در ادامه آمده به ارتباط‌هایی بین کلمهها و عددها در قرآن، کتاب‌های مقدس، شعرها و ... اشاره شده است. در خطبه ۱ نهج البلاغه و در باب ۱ انجیل برنابا و در شعر ۱ مجلس اول سعدی واژه کلمه و در شعر ۱ حمید الدین بلخی واژه‌های لغت و عدد و در مثنوی ۱ نسیمی واژه عدد و در قطعه ۱ خاقانی واژه اعداد وجود دارد. مقاله‌ها در سایت تریبون رادیو زمانه قرار دارند. در شعر ۱ شاهنامه فردوسی «فریدون» و در قصیده ۱ سلیم تهرانی و در شعر ۱ حمید الدین بلخی و در قصیده‌های ۳۶ ظهیر فاریابی و فرخی یزدی کلمه زمانه وجود دارد. لطفا مقاله‌ها و کتاب‌ها را مطالعه فرمائید و در صورت تمایل به اشتراک بگذارید. 

چوب را از برای هرآنچه زندگی می کند کنار بگذار با آن هیچ کس را میازار به کردار کرگدن تنها سفر کن.  از همراهی، محبت زاید از محبت، رنج. چون این زهر را که از محبت برمی تراود ببینی، به کردار کرگدن تنها سفر کن.
با دلسوزی یاران یکرنگ مرد، با دلی در بند، غافل می ماند از مقصد. چون در دوستی این بیم را بینی به کردار کرگدن تنها سفر کن.  همچون شاخه های انبوه خیزران، او مشتاق فرزند و همسرست. هم بدانسان که فراز شاخهای بلند از پیچیدگی آزادست، به کردار کرگدن تنها سفر کن.  گوزن آزاد، می خروشد آزادانه از برای غذای خود همی رود به هرجای که خواهد. ای فرزانه، نظر کن در این آزادی، و به کردار کرگدن تنها سفر کن.  تک و تنها، آزاد در همه جا و به این و آن نیک خرسند. بی باک، خطرها را به جان خریدار به کردار کرگدن تنها سفر کن.
اگر دوستی بیابی، که با او سفر کنی مجذوب و ثابت قدم، لایق، بر خطرها همه غالب آگاه و خوشدل هم مسیر او باش.  اما چون کسی را نیافتی که به همسفری ارزد کسی که ثابت قدم و مجذوب نیست، هم بدانسان که <راجه>، وامی گذارد سرزمین فتح شده را به کردار کرگدن تنها سفر کن.  کام های شادی آور، کام های شیرین، کام های مجذوب کننده، آشفته می کنند دل را به اشکال گوناگون. با دیدن این زهرزاده ی کام به کردار کرگدن تنها سفر کن .  گرما و سرما، گرسنگی و عطش باد، آفتاب،صف خرمگسان، ماران با غلبه بر یکی و بر همه، به کردار کرگدن تنها سفر کن.
چونان که پیل سترگ و تناور بسان نیلوفر، که چون میلش به گوشه های جنگل باشد، گله را ترک می گوید، به کردار کرگدن تنها سفر کن.  سخن خویشاوند خورشید را براستی بشنو، و به کردار کرگدن تنها سفر کن.  با ترک بیهودگی های نظر راه راست را و طریقت را یافته <می دانم مرا دیگری دلیل نیست> به کردار کرگدن تنها سفر کن.  آز رفته، تزویر و تشنگی و شک همه رفته فریب ها را همه بر باد داده بی نیاز از جهان گشته به کردار کرگدن تنها سفر کن.  بازی ها و خوشی ها، شادی ها و نشاط این جهانی، به این ها همه دست یازیده اما، بی توجه بدانها بدور از فر و شکوه، به راستگوئی، به کردار کرگدن تنها سفر کن.
چیزهای ثروت افزای، گره های خویشی به یکباره باز نه این لذات را و به کردار کرگدن تنها سفر کن.  جز بند نیستند آنها، و شادی شان کوتاه، شیرینی شان اندک، و رنج هاشان بسیار. قلاب هائی در گلو را مانند، این را بدان و با یقین به کردار کرگدن تنها سفر کن.  با چشمانی فروافتاده، بی درنگ با حواسی و با اندیشه ای نگاهبانی شده با دلی که نه چرکین شود نه بسوزد به کردار کرگدن تنها سفر کن.  ای پدر خانواده، بدور افکن زیورها را چونان چون درخت مرجان بهنگام برگریزان از جامه ی زرد برون آی، و به کردار کرگدن تنها سفر کن.
مزه ها را تشنه مباش، از آز آزاد، با گامهائی سنجیده، خانه به خانه، نه خواجه، نه بنده، به کردار کرگدن تنها سفر کن.  ز پنچ مانع دل آزاد، ز زهر آلودگی پاک، یقین و کین به هیچ کس مهر و عشق به همه، به کردار کرگدن تنها سفر کن.  یکسانی و آرامش را یافته، نه در راه تن آسان، نه در اندیشه سست، در راه دورترین مقصد در آغاز و انجام نیرومند و استوار پایدار، به کردار کرگدن تنها سفر کن.
غافل مشو از تنها اندیشه کردن، تفکر در تنهائی. هماره با <درمه>سفر کن زنده از زهر وجود به کردار کرگدن تنها سفر کن.  چون شیر بی باک از آوازها، چون باد نه در بند دام، چون نیلوفر بی آلایش آب به کردار کرگدن تنها سفر کن.  رخت و تخت خویش چونان چون شیر با فک نیرومند شاه جانوران، که فاتحانه می رود، به دورافکن و به کردار کرگدن تنها سفر کن.  یکسانی، دوستی، شفقت، آسایش و دلسوزی بهنگام را دنبال کن آزاد از شهوت، فریب و کینه بندها گسسته، چونان چون زندگانی بی هراس از مرگ در لحظه ی از میان رفتن،  به کردار کرگدن تنها سفر کن…

آدرس دانلود فایل فشرده پی‌دی‌اف مقاله‌ها

https://drive.google.com/file/d/1X5ck-iy3dqp-PjzysPILRZOW5b-X5VN9/view?usp=sharing

 آدرس دانلود فایل فشرده پی‌دی‌اف کتاب نور، کتاب نشانه‌ها و مقاله‌ها

https://drive.google.com/file/d/19eYpxNENpNbQ6MyDMlNgkgJod5kEVDOz/view?usp=share_link

آدرس چند مقاله درباره کتاب نور و کتاب نشانه‌ها در سایت‌های رادیو زمانه و بلاگ اسپات

https://www.tribunezamaneh.com/archives/author/d92580

https://noorvaneshaneha.blogspot.com/p/blog-page_8.html

مطلبی که بیان گردید بخشی از مقاله «گوشهای از تحریف‌ها در کتاب‌های مقدس و دین‌ها» است که آدرس آن در زیر آمده است.

https://noorvaneshaneha.blogspot.com/2025/01/blog-post_75.html

https://www.tribunezamaneh.com/archives/author/d92580

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

کتاب نور و کتاب نشانه ها

گوشه ای از تحریف ها در کتاب های مقدس و دین ها

ارتباط بین کلمه ها و عددها در قرآن، کتاب های مقدس، شعرها و ...