ارتباط بین سلسله داود(ع) و تبدیل سنگ به لعل شاه نعمت الله ولی
دکتر جواد نور بخش متولد ماه آذر یا ماه ۹ سال خورشیدی است. در مقاله به ماه آذر اشاره گردید. در بالای توضیحات جواد نور بخش در ویکیپدیا عبارت «۹ زبان» نوشته شده است. در مقاله عدد ۹ و کلمه زبان ذکر شده است در توضیحات جواد نوربخش در ویکیپدیا بیان شده: «آثار وی به زبانهایی نظیر انگلیسی، فرانسوی، روسی، اسپانیایی، ترجمه شده؛ و در شمارگانی وسیع، چاپ و در اختیار اهل تحقیق و ذوق و ادب و عرفان قرار گرفتهاست» در مقاله کلمات زبان، انگلیس، فرانسه، روسی، اسپانیا، ترجمه، اختیار، تحقیق و ذوق ذکر شدهاند. در توضیحات جواد نوربخش در ویکیپدیا بیان شده: «حدود ۳۵ خانقاه نعمتاللهی در خارج از ایران، در اروپای غربی، روسیه، کانادا، مکزیک، ایالات متحده آمریکا، استرالیا و پنج کشور غرب آفریقا تأسیس شد.» در غزل ۱ شهریار و در برگهای ۵۳ و ۱۵۳ کتاب پله پله تا ملاقات خدا کلمه خانقاه و در مقاله عدد ۳۵ و کلمات ایران، روسیه، آمریکا، پنج و آفریقا ذکر شدهاند. دکتر جواد نور بخش متولد سال ۱۳۰۵ خورشیدی در کرمان است. در مقاله به غزل ۱۳۵ افسر کرمانی اشاره گردید. اگر از عدد ۱۳۰۵ رقم صفر را کنار بگذاریم به عدد ۱۳۵ میرسیم. جواد نوربخش نویسنده کتاب «پیران و صوفیان نامی کرمان» است. در توضیحات جواد نور بخش در ویکیپدیا بیان شده: «طی این دوران علاوه بر ریاست انجمن روانپزشکی به مدت دو سال، ریاست بیمارستان روزبه و ریاست گروه روانپزشکی دانشگاه تهران را نیز عهدهدار بود، و در ساخت بیمارستان اوین در تهران، مشارکت داشت.» در مقاله کلمه انجمن و در شعر ۱ شاهنامه فردوسی «جمشید» کلمات انجمن، روان و پزشک و در برگ ۱۳۵ کتاب والکیریها کلمه روانشناس و در برگ ۱۳۵ کتاب زهیر کلمه پزشک ذکر شده است. نازنین بنیادی در سریال تلویزیونی «بیمارستان عمومی» بازی کرده است. در توضیحات جواد نوربخش در ویکیپدیا بیان شده که بعد از فتنه ۱۳۵۷ جواد نوربخش ایران را برای همیشه ترک گفت و به آمریکا و بعد به لندن شد. در مقاله بیان شده که نازنین بنیادی از لندن به لس آنجلس در آمریکا مهاجرت یا کوچ کرد. در مقاله کلمات قطب، پیر، سلسله، ایران، استاد، شاعر و نویسنده ذکر شدهاند. در توضیحات جواد نوربخش در ویکیپدیا بیان شده: «قطب یا پیر سلسله نعمتاللهی در ایران، استاد روانپزشکی دانشگاه تهران، شاعر و نویسنده و یکی از روانپزشکان برجسته کشور بود.» اگر این متن را به عدد ابجد صغیر تبدیل کنیم حاصل ۳۱۵ میشود. دکتر جواد نور بخش متولد سال ۱۳۰۵ خورشیدی است. بین عددهای ۳۱۵ و ۱۳۰۵ سه رقم مشترک هستند. در توضیحات درویش در ویکیپدیا بیان شده: «درویش، فقیر صوفی که غالباً از متعلقات دنیوی به اندک مایه قناعت میکند یا لامحاله از قید تعلقات کناره میجوید و حتی گاه از باب تحقیر و تهذیب نفس و نه به داعیه حرص مال یا عدم توکل، و آن هم برای رفع ضرورت، به دریوزگی و سؤال نیز تن در میدهد را می نامند. اصل لفظ درویش نیز به موجب بعضی قرائن ظاهراً با لفظ دریوزه مربوط است. اخوان طریقت و سالکان طریق و تمام اعضای سلاسل صوفیه نیز عموماً بنام درویش خوانده میشوند.» اگر این متن را به عدد ابجد صغیر تبدیل کنیم حاصل ۱۰۵۳ میشود. ارقام عددهای ۱۰۵۳ و ۱۳۰۵ مشترک هستند. جواد نوربخش نویسنده کتاب «زندگی و آثار شاه نعمتالله ولی کرمانی» است. در توضیحات شاه نعمت الله ولی در ویکیپدیا بیان شده: «گویند روزی شاه نعمتالله ولی سنگ پاره یی از زمین برداشته و به درویشی داد و فرمود که این سنگ را نزد جوهری برده و بپرس که قیمت این سنگ چنداست؟ چون قیمت معلوم کنی از جوهری گرفته و آن را بازآور چون درویش آن سنگ را به نظر جوهری بُرد، جوهری پارهای لعل دید که در عمرِ خود مثل آن لعل ندیده بود. قیمت آن لعل را هزار درم گفت. درویش سنگ را بازگرفته به خدمت شاه بازآورد. شاه نعمتالله ولی گفت تا آن سنگِ لعل شده را صلایه نمود شربت ساخت و هر درویشی را قطرهای چشانید و گفت:
ما خاک راه را به نظر کیمیا کنیم *** صد درد را به گوشه چشمی دوا کنیم
درحبسِ صورتیم و چنین شاد و خرّمیم *** بنگر که در سراچه معنی چهها کنیم
رندانِ لاابالی و مستانِ سرخوشیم *** هشیار را به مجلسِ خود کی رها کنیم
موجِ محیط و گوهرِ دریای عزتیم *** ما میل دل به آب و گِل، آخر چرا کنیم
در دیده رویِ ساقی و در دست جامِ می *** باری بگو که گوش به عاقل چرا کنیم
ما را نَفَس چو از دمِ عشق است لاجرم *** بیگانه را به یکنفسی آشنا کنیم
از خود برآ و در صفِ اصحابِ ما خرام *** تا سیدانه روی دلت با خدا کنیم
این شرح کرامات و این اشعار منتشر میشد و حافظ نیز آن را شنید (در برخی منابع این ترتیب زمانی مورد تردید جدی قرار گرفته و شعر شاه را در پاسخ به غزل حافظ دانستهاند). حافظ که مردی دانشمند و عارف بود این غزل را ساخت:
آنان که خاک را به نظر کیمیا کنند *** آیا بود که گوشه چشمی به ما کنند؟
دردم نهفته بِه ز طبیبانِ مدّعی *** باشد که از خزانه غیبم دوا کنند
اغلب صاحبنظران ادبیات فارسی و حافظشناسان شناختهشده در درستی این روایت تردید دارند و غزل شاه نعمتالله را استقبال از غزل حافظ میدانند. جواد نوربخش گردآورنده و مصحح دیوان شاهنعمتالله که خود از اقطاب سلسله نعمتاللهی بود نیز در مقدمه این کتاب بر آن است که شاهنعمتالله به غزل حافظ پاسخ گفته است.» در شعر شاه نعمت الله ولی و در غزلهای ۱۳۵، ۱۵۳ و ۳۵۱ شاه نعمت الله ولی و در مقاله کلمه مجلس و در شعر ۱ مجلس اول سعدی کلمات مجلس، درویش، کرامت، جوهر و قیمت و در باب ۵۳ انجیل برنابا کلمه قیمت و در غزلهای ۱۳۰۵ و ۱۵۳۷ صائب تبریزی کلمه جوهر و در شعر ۱ شاهنامه فردوسی «فریدون» و در غزل ۱ شهریار و در غزل ۳۵۱ سعدی و در شعر ۱۳۵ ارمغان حجاز اقبال لاهوری و در برگ ۳۵۱ کتاب پله پله تا ملاقات خدا کلمه درویش و در شعر ۱ عدل و تدبیر و رای بوستان سعدی کلمات درویش و لعل و در غزل ۱۴ یغمای جندقی کلمات درویشان، سنگ و لعل و در شعر ۳۵ شرفنامه نظامی گنجوی کلمات درویش و سنگ و در قطعه ۱ خاقانی و کلمات سنگ و لعل و در غزل ۳۱۵ فروغی بسطامی کلمات سنگلاخ و لعل و در شعر ۱ شاهنامه فردوسی «جمشید» و در بابهای ۵۳ و ۱۳۵ انجیل برنابا و در آیههای ۴:۱ و ۵:۱۳ کتاب مقدس نوحه و در غزل ۵۳ عطار و در شعر ۵۳ جام جم اوحدی و در شعر ۵۳ خردنامه اسکندری جامی و در غزل ۱۰۳۵ بیدل دهلوی کلمه سنگ و در «سوگسرود مولوی برای شمس» و در شعر ۱ دیگر سرودههای فرخی یزدی و در غزل ۱ ابن یمین کلمه لعل و در غزل ۱۳۰۵ صائب تبریزی کلمات لعل و جوهر و در شعر ۱ در نیایش خداوند بوستان سعدی و در ترجیع بند ۱ خاقانی کلمات سنگ، لعل و قطره و در شعر ۱ مناقب جویای تبریزی کلمات سنگ و قطره و در قصیده ۱ حافظ و در قطعه ۱ سلیم تهرانی و در غزل ۱ نظیری نیشابوری و در قصیده ۵۳ افسر کرمانی و در غزل ۱۳۵ محتشم کاشانی و در غزل ۱۵۳۱ تبریزی کلمه قطره وجود دارد. در شعر ۱ شاهنامه فردوسی «جمشید» کلمات پایگاه، آهن، آواز، رنج و درمان و در مناقب ۱ جویای تبریزی و در شعر ۵۳ منطق العشاق اوحدی کلمه زینت وجود دارد. در زیر مطلبی از پایگاه اطلاع رسانی حوزه با عنوان «ذکر معجزات داود علیه السلام» آمده که بر اساس کتاب زینت المجالس نوشته محمد بن ابی طالب مجدی بیان میکند: «آوردهاند که قادر مختار سلسلۀ بداود علیه السّلام عنایت فرموده بود که یک طرف آن به مجره که عوام آن را کاهکشان گویند اتصال داشت و جانب دیگر قریب به صومعۀ جناب نبوی بود که دست مردم بدان میرسید. و آن سلسله بشدت آهن و لون آتش در نظر میآمد و هرگاه که حادثه نازل شدی آن زنجیر در حرکت آمده آوازی از وی صادر گشتی و بسمع داود رسیدی و آن حضرت کیفیت واقعه را اعلام نمودی و هر صاحب مرضی که دست بر آن زدی از رنج و الم شفا یافتی و بعد از نقل آن حضرت بسرای آخرت بنو اسرائیل سلسله را حکم ساخته قطع دعاوی بتوسط آن میساختند و چون صاحب صدق و حق دست بر آن دراز کردی بقبضۀ او درآمدی و ظالم و کاذب را دست بر او نرسیدی زیرا که سلسله میل بالا میکرد لاجرم بمساس آن فایز نمیشدند. و مدتها یهود بدین شیوه عمل مینمودند تا شخصی مکری اندیشیده سلسله از میان مرتفع شد و صورت حال چنان بود که یکی از عظمای بنی اسرائیل جوهری قیمتی به امینی سپرده بود و عند المطالبه انکار نمود صاحب ودیعت گفت محاکمه بسلسله بریم امین مهلت خواسته جوهر را در عصای مجرف تعبیه کرده روز موعود مدعی و مدعی علیه با اشراف و اسباط نزد سلسله حاضر آمدند و صاحب ودیعت دست دراز کرده سلسله را گرفت همه را معلوم شد که او در دعوی خود محقست آنگاه مدعی علیه عصای مذکور را بمدعی داد که این را نگاه دار تا من نیز دست درآن زنم صاحب امانت نیز عصا را گرفته مکار نزد سلسله رفت و گفت یا رب اگر تو میدانی که آنچه این مرد بمن سپرده بود باو تسلیم کرده ام و حالا ذمه من از آن بریست دست مرا بسلسله برسان این سخن گفته دست دراز کرده سلسله را بگرفت مردم از این قضیه متعجب گردیدند» در این متن به جوهر قیمتی اشاره شده است. در این مطلب بیان شده که مردم با دست زدن به سلسله داوود(ع) از رنج و الم شفا مییافتند. در آیه ۱۵۳ سوره آل عمران کلمات دست، رنج و الم و در خطبه ۱ نهج البلاغه و در شعرهای ۱ شاهنامه فردوسی «فریدون» و «جمشید» و در شعر ۳۵ شرفنامه نظامی گنجوی و در شعر ۵۳ خردنامه اسکندری جامی و در برگ ۵۳ کتاب الف و در باب ۱۳۵ انجیل برنابا و در غزل ۳۱۵ فروغی بسطامی کلمات دست و رنج و در برگ ۳۱۵ کتابهای پله پله تا ملاقات خدا و زهیر کلمه رنج و در غزل ۱۵۳ نسیمی کلمات رنج و شفا و در غزل ۱۳۵ افسر کرمانی کلمات دست و سلسله و در شعر ۱ دیگر سرودههای فرخی یزدی و در غزل ۱۵۳ میلی و در برگ ۱۵۳ کتاب پله پله تا ملاقات خدا و در غزل ۱۰۳۵ بیدل دهلوی کلمه سلسله و در شعر ۳۵ رضاقلی خان هدایت (داوود اصفهانی) کلمات داوود و سلسله و در برگ ۵۳ کتاب کیمیاگر کلمات درد ، شفا و درمانگر وجود دارند. در ابتدای سوره بقره حرف مقطعه الم قرار دارد. در سوره بقره به داوود(ع) اشاره شده است. با حلقه شارژ شعوری و میراث داوود(ع) میتوان مواد غذایی را شارژ شعوری کرد. کسانی که این مواد غذایی را میخورند بر روی آنها اسکن درمانی صورت میگیرد و بیماری آنها شفا پیدا میکند. در برگ ۱۳۵ کتاب انسان از منظردیگر به اسکن بیماری اشاره شده است. در برگ ۵۳ کتاب مکتوب کلمه غذا وجود دارد. در ویدئو زیر با عنوان «هدف از شارژ شعوری و بکارگیری این حلقه در حد تجربه» استاد طاهری این موضوع را بیان میکنند. مدت زمان ویدئو زیر ۳:۵۱ است. استاد طاهری متولد سال ۱۳۳۵ خورشیدی است. ارقام عددهای ۳:۵۱ و ۱۳۳۵ مشترک هستند. معجزهای که شاه نعمت الله ولی انجام داده نیز شبیه معجزه داوود(ع) است. این نشان میدهد که شاه نعمت الله ولی از این حلقه استفاده کرده است. در معجزهای که شاه نعمت الله ولی انجام داده پاره سنگی به لعل تبدیل شده است. حلقه شارژ شعوری باعث تبدیل شدن سنگ به لعل نمیشود. تبدیل سنگ به لعل و ماجرایی که اتفاق افتاده باعث شده این معجزه شبیه معجزه داوود(ع) شود؛ همچنین باعث شده که این معجزه توسط مردم نقل و ماندگار شود. در غزل ۱۴ یغمای جندقی بیان شده: «گر نه دزدی دست اندر سلسله داود زن» سلسله به معنی زنجیر است. در شعر سایه گیسو رهی معیری و در غزل ۱ ابن یمین و در غزل ۱۴ حافظ کلمه زنجیر وجود دارد. «زنجیرشکن» عنوان یکی از قسمتهای سریال بازی تاج و تخت است. در مقاله و در بالای مطلب زیر کلمه گوهر وجود دارد. در قصیده ۱ حافظ کلمه داور و در شعرهای ۱ شاهنامه فردوسی «فریدون» و «جمشید» کلمه داوری و در شعر ۱ در عدل و تدبیر و رای بوستان سعدی کلمات داور و گوسفند و در برگ ۳۵ کتاب کیمیاگر کلمه گوسفند و در آیههای ۱۵:۳ و ۵:۱۳ کتاب مقدس مکاشفه یوحنا کلمه بره و در «سوگسرود مولوی برای شمس» کلمه بز و در برگ ۱۳۵ کتاب تفسیر اشو بر چنین گفت زردشت نیچه کلمات گله و بز وجود دارند. در قرآن و انجیل به داوری داوود(ع) درباره گوسفندان اشاره شده است. با حلقه فرادرمانی و میراث عیسی(ع) میتوان الم، درد و بیماریها را درمان کرد. در سوره آل عمران به شفا دادن بیماران به اذن خداوند و به واسطه عیسی(ع) اشاره شده است. در ابتدای سوره آلعمران حرف مقطعه الم قرار دارد. در سوره آل عمران و ترجمه مکارم شیرازی بیان شده: «و (او را به عنوان) رسول و فرستاده به سوي بني اسرائيل (قرار داده، كه به آنها ميگويد:) من نشانهاي از طرف پروردگار شما، برايتان آورده ام، من از گل، چيزي به شكل پرنده ميسازم، سپس در آن ميدمم و به فرمان خدا، پرندهاي ميگردد. و به اذن خدا، كور مادرزاد و مبتلايان به برص (پيسي) را بهبودي ميبخشم، و مردگان را به اذن خدا زنده ميكنم، و از آنچه ميخوريد، و در خانه هاي خود ذخيره ميكنيد، به شما خبر ميدهم، مسلما در اينها، نشانهاي براي شماست، اگر ايمان داشته باشيد!» اگر این آیه را به عدد ابجد کبیر تبدیل کنیم حاصل ۲۲۹۶۶ میشود. در مقاله عدد ۲۲۲۹۶۲۱ ذکر شده است. تفاوت عددهای ۲۲۹۶۶ و ۲۲۲۹۶۲۱ رقم ۱ است. در مقاله عدد ۱ ذکر شده است. در آیه ۱۵۳ سوره آل عمران و در غزل ۵۳ مجد همگر کلمه الم و در غزل ۱ فیض کاشانی کلمات الم و درد و در قطعه ۱ سلیم تهرانی کلمات درمان، بیماران و درد و در شعر ۱ شاهنامه فردوسی «جمشید» و در ترجیع بند ۱ حسین خوارزمی کلمات درمان و درد و در غزل ۱۴ حسین خوارزمی عبارت دوای درد و در برگ ۱۳۵ کتاب انسان از منظری دیگر کلمات فرادرمانی و بیمار و در برگ ۱۵۳ کتاب انسان از منظری دیگر و در برگ ۵۳ کتاب موجودات غیرارگانیک کلمه بیمار و در غزل ۱۳۵ نسیمی کلمات درمان، داروی و درد و در شعر ۱ دفتر اول مثنوی و معنوی مولانا و در غزل ۱ جهان ملک خاتون کلمات دوا و درد و در ترجیع بند ۱ خاقانی کلمات شفا، دوا و درد و در برگ ۵۳ کتاب کیمیاگر کلمات شفا، درمانگر و دردها و در غزل ۱۳۵۰ صائب تبریزی کلمه درمان و در غزل ۱۳۵۱ صائب تبریزی کلمات علاج و دزد ذکر شده است. عنوان یکی از آهنگهای توماج صالحی «درد» است. مصطفی فرزانه نویسنده کتاب «چار درد» است. در شعر ۳۵ شرفنامه نظامی گنجوی و در باب ۱۳۵ انجیل برنابا کلمه نمودار وجود دارد. در برگ ۱۳۵ کتاب انسان از منظری دیگر بیان شده: «اطلاع از نمودارهای درمان و نحوه اسکن و بیرونریزی بیماریها» در باب ۱ انجیل مرقس به درمان بیماری جذام توسط مسیح(ع) اشاره شده است. در مقاله کلمه تلویزیون ذکر شده است. در اینستاگرام تلویزیون عرفان حلقه که آدرس آن در ادامه آمده گزارشهای متعددی درباره درمان بیماریها با حلقه فرادرمانی وجود دارند. در زیر آدرس مقالات ارائه شده توسط محققان عرفان حلقه در کنگره علمی کانشسنس آریزونا، ۲۰۲۲ از سایت کازمواینتل آمده است. در آدرس زیر بیان شده که در این کنگره مقالههایی با موضوع «بررسی رفتار مغز انسان و پارامترهای تغییر پذیری ضربان قلب تحت تاثیر میدان شعوری فرادرمانی» ارائه شده است. اگر این عبارت را به عدد ابجد کبیر تبدیل کنیم حاصل ۱۰۳۵۱ میشود. در مقاله کلمات مغز، انسان، قلب و میدان ذکر شدهاند. در آدرس زیر بیان شده که در این کنگره مقالههایی با موضوع «بررسی اثر میدان های شعوری بر آنزیم زیستی و زیست تقلیدی» ارائه شده است. اگر این عبارت را به عدد ابجد صغیر تبدیل کنیم حاصل ۱۴۱ میشود. در مقاله عدد ۱۴۱ و کلمات میدان و تقلید ذکر شدهاند. در آدرس زیر بیان شده که در این کنگره مقالههایی با موضوع «مقایسه تعاریف هوش در روانشناسی و سایمنتولوژی» ارائه شده است. اگر این عبارت را به عدد ابجد صغیر تبدیل کنیم حاصل ۱۴۱ میشود. در مقاله عدد ۱۴۱ و کلمات هوش و روانشناس ذکر شدهاند. اگر کلمه آریزونا را به عدد ابجد وسیط تبدیل کنیم حاصل ۳۵ میشود. در مقاله به افغانستان و در شعر ۱ عدل و تدبیر و رای بوستان سعدی و در غزل ۱۳۰۵ صائب تبریزی به ولایت بدخشان افغانستان اشاره شده است. در شعر ۱ عدل و تدبیر و رای بوستان سعدی و در غزل ۱۳۰۵ صائب تبریزی بیان شده:
که سهل است لعل بدخشان شکست *** شکسته نشاید دگرباره بست
در دل سختت ندارد رحم آتشدست راه *** خون گرم لعل در کان بدخشان تو نیست
در توضیحات ولایت بدخشان افغانستان در ویکیپدیا بیان شده بدخشان در اشعار بیشتر شاعران به کیفیت لعل خویش مشهور است. در غزل ۱ بیدل دهلوی و در غزل ۱۰۳۵ بیدل دهلوی کلمه کیفیت ذکر شده است. در غزل ۱۳۰۵ صائب تبریزی کلمه بدخشان و در برگ ۱۵۳ کتاب مکتوب کلمه جنوب و در غزل ۱۵۳ حافظ کلمه خاور وجود دارد. در توضیحات بدخشان در ویکیپدیا بیان شده: «بَدَخشان سرزمینی شامل پارهای از شمال خاوری افغانستان و جنوب خاوری تاجیکستان میباشد.» در مقاله به سلیمان(ع) اشاره گردید. در سایت پایگاه اطلاع رسانی حوزه در ادامه ماجرای سلسله داوود(ع) به سلیمان(ع) اشاره کرده است.
https://www.youtube.com/watch?v=_1Xj8T6TuLQ
https://www.instagram.com/halghehtv/
کنگره علمی کانشسنس آریزونا، ۲۰۲۲
https://cosmointel.com/fa/the-science-of-consciousness-conference-2022/
مطلبی که بیان گردید بخشی از مقاله «ارتباط بین کلمهها و عددها در قرآن، کتابهای مقدس، شعرها و ...» است که آدرس آن در زیر آمده است.
https://noorvaneshaneha.blogspot.com/2025/01/blog-post_28.html
نظرات
ارسال یک نظر