حروف مقطعه الم و حم

 حرف مقطعه الم به مرد، عاشق و درد عشق اشاره می‌کند. معنای ظاهری حرف مقطعه الم، درد و بیماری و معنای باطنی آن درد عشق است. در ابیات زیر از غزل ۱ فیض کاشانی و شعر ۲ دفتر اول مثنوی و معنوی مولانا کلمه الم به معنی درد و بیماری است. در بیت زیر از غزل ۳۵۲ سعدی الم به معنی درد عشق است. مصطفی فرزانه نویسنده کتاب «چار درد» است. در پستی از الهی قمشه‌ای که در ادامه آمده به شکسپیر اشاره شده است. «درد بیهوده عشق» نمایشنامه‌ای کمدی اثر ویلیام شکسپیر است.

از الم های این چه بابل نیست *** واقف درون غافل ما (غزل ۱ فیض کاشانی)

هر یکی از ما مسیح عالمیست *** هر الم را در کف ما مرهمیست (شعر ۲ دفتر اول مثنوی و معنوی مولانا)

می‌زد به شمشیر جفا می‌رفت و می‌گفت از قفا *** سعدی بنالیدی ز ما مردان ننالند از الم (غزل ۳۵۲ سعدی)

حرف مقطعه حم به زن و معشوق اشاره می‌کند. منظور مصرع «دل چو درافتاد بحامیم تب» از ترجیع بند ۱ اوحدی این است که دل عاشق در تب و تاب حامیم یا معشوق است. در ابیات زیر از مولانا کلمات الم و حم با یکدیگر آمده‌اند. این نشان می‌دهد که این حروف باید با یکدیگر در نظر گرفته شوند.

این الم و حم این حروف *** چون عصای موسی آمد در وقوف (شعر ۵۸ دفتر پنجم مثنوی و معنوی مولانا)

این الم است و حم ای پدر *** آمدست از حضرت مولی البشر(شعر ۵۸ دفتر پنجم مثنوی و معنوی مولانا)

در شعر ۱ در نیایش خداوند بوستان سعدی کلمات مرد، دانا و ادراک ذکر شده‌اند. مرد و عاشق مظهر دانایی و ادراک است. زن و معشوق مظهر نیکویی و زیبایی است. عاشق نیکویی، زیبایی و جمال معشوق را درک می کند. بیت زیر از مولانا به ترکیب حم کتاب اشاره می‌کند. کتاب نماد دانایی است. بیت زیر نشان می‌دهد که منظور از الم دانایی است.

هم‌چنان ترکیب حم کتاب *** هست بس بالا و دیگرها نشیب (شعر ۵۸ دفتر پنجم مثنوی و معنوی مولانا)

در شعر ۲ دفتر اول مثنوی و معنوی مولانا کلمات مسیح و درمان و در شعر ۵۸ دفتر پنجم مثنوی و معنوی مولانا کلمات عیسی و درمان و در قصیده ۱ فضولی کلمه شفا و در برگ ۱۲۵ کتاب انسان از منظری دیگر کلمات فرادرمانی و بیمار و در برگ ۱۵۲ کتاب انسان از منظری دیگر کلمه بیمار و در شعر ۱ شاهنامه فردوسی «جمشید» و در متفرقات ۱ شاه نعمت الله ولی و در قصیده ۱ عراقی و در غزل ۵۸ همام تبریزی کلمه درمان و در قطعه ۱ سلیم تهرانی کلمات درمان، بیماران و درد و در مقاله کلمه بیمار وجود دارد. با حلقه فرادرمانی و میراث عیسی(ع) می‌توان الم، درد و بیماری‌ها را درمان کرد. در سوره آل عمران به شفا دادن بیماران به اذن خداوند و به واسطه عیسی(ع) اشاره شده است. در ابتدای سوره آل‌عمران حرف مقطعه الم قرار دارد. در سوره آل عمران و ترجمه خرمشاهی بیان شده: «و پيامبرى است به سوى بنى‏اسرائيل كه [با آنان مى‏گويد] من از سوى پروردگارتان براى شما معجزه‏اى آورده‏ام، كه از گل براى شما چيزى به هيئت پرنده مى‏سازم و در آن مى‏دمم و آن به اذن الهى پرنده‏[ى جاندار] مى‏شود، و به اذن الهى نابيناى مادرزاد و پيس را بهبود مى‏بخشم و مردگان را زنده مى‏كنم، و از آنچه مى‏خوريد و در خانه‏هايتان ذخيره مى‏كنيد به شما خبر مى‏دهم، اگر اهل ايمان باشيد در اين براى شما مايه آگاهى و عبرت است‏» اگر این آیه را به عدد ابجد وسیط تبدیل کنیم حاصل ۱۲۴۰ می‌شود. در مقاله عددهای ۱۴۰۲ و ۲۴:۱۰ ذکر شده‌اند. ارقام این عددها مشترک هستند. در سوره آل عمران و ترجمه مکارم شیرازی بیان شده: «و (او را به عنوان) رسول و فرستاده به سوي بني اسرائيل (قرار داده، كه به آنها مي‏گويد:) من نشانهاي از طرف پروردگار شما، برايتان آورده‏ ام، من از گل، چيزي به شكل پرنده مي‏سازم، سپس در آن مي‏دمم و به فرمان خدا، پرندهاي مي‏گردد. و به اذن خدا، كور مادرزاد و مبتلايان به برص (پيسي) را بهبودي مي‏بخشم، و مردگان را به اذن خدا زنده مي‏كنم، و از آنچه مي‏خوريد، و در خانه‏ هاي خود ذخيره مي‏كنيد، به شما خبر مي‏دهم، مسلما در اينها، نشانهاي براي شماست، اگر ايمان داشته باشيد!‏» اگر این آیه را به عدد ابجد کبیر تبدیل کنیم حاصل ۲۲۹۶۶ می‌شود. در مقاله عدد ۲۲۲۹۶۲۱ ذکر شده است. تفاوت عددهای ۲۲۹۶۶ و ۲۲۲۹۶۲۱ رقم ۱ است. در مقاله عدد ۱ ذکر شده است. در باب ۱ انجیل مرقس به درمان بیماری جذام توسط مسیح(ع) اشاره شده است. در مقاله کلمه تلویزیون ذکر شده است. در اینستاگرام تلویزیون عرفان حلقه که آدرس آن در ادامه آمده گزارش‌های متعددی درباره درمان بیماری‌ها با حلقه فرادرمانی وجود دارند. در زیر آدرس مقالات ارائه شده توسط محققان عرفان حلقه در کنگره علمی کانشسنس آریزونا، ۲۰۲۲ از سایت کازمواینتل آمده است. در آدرس زیر بیان شده که در این کنگره مقاله‌هایی با موضوع «بررسی رفتار مغز انسان و پارامترهای تغییر پذیری ضربان قلب تحت تاثیر میدان شعوری فرادرمانی» ارائه شده است. اگر این عبارت را به عدد ابجد وسیط تبدیل کنیم حاصل ۳۸۵ می‌شود. در مقاله عدد ۳۸۵ و کلمات مغز، انسان، تغییر، قلب، میدان و شعور و در مثنوی ۱ حزین لاهیجی کلمه شعور ذکر شده است. در آدرس زیر بیان شده که در این کنگره مقاله‌هایی با موضوع « اثرات میدان های شعوری بر زنده مانی و رفتار رده های سلول سرطانی: مطالعات in vitro، Ex vivo و In vivo» ارائه شده است. اگر این عبارت را به عدد ابجد صغیر تبدیل کنیم حاصل ۱۹۰ می‌شود. در مقاله عدد ۱۹۰ و کلمات میدان، شعور، زنده، سلول و سرطان ذکر شده‌اند. در آدرس زیر بیان شده که در این کنگره مقاله‌هایی با موضوع «اثرات میدان های شعوری بر SARS-CoV-2» ارائه شده است. اگر این عبارت را به عددهای ابجد وسیط و صغیر تبدیل کنیم حاصل ۱۰۹ و ۵۸ می‌شود. در مقاله عددهای ۱۰۹ و ۵۸ ذکر شده‌اند. در آدرس زیر بیان شده که در این کنگره مقاله‌هایی با موضوع «بررسی اثر میدان های شعوری بر آنزیم زیستی و زیست تقلیدی» ارائه شده است. در مقاله کلمات میدان، شعور و تقلید ذکر شده‌اند. در آدرس زیر بیان شده که در این کنگره مقاله‌ای با موضوع «مقایسه تعاریف هوش در روانشناسی و سایمنتولوژی» ارائه شده است. در مقاله کلمات هوش و روانشناس ذکر شده‌اند. در آدرس زیر بیان شده که در این کنگره مقاله‌هایی با موضوع «کیهان شناسی شعوری» ارائه شده است. اگر این عبارت را به عدد ابجد وسیط تبدیل کنیم حاصل ۸۵ می‌شود. در مقاله عدد ۸۵ و کلمات کیهان و شعور ذکر شده‌اند. در آدرس زیر بیان شده که در این کنگره مقاله‌هایی با موضوع «بررسی مقایسه ای اثربخشی میدان های شعوری و تئوری ذهن بر اختلال شخصیت مرزی» ارائه شده است. اگر این عبارت را به عدد ابجد صغیر تبدیل کنیم حاصل ۱۸۱ می‌شود. در مقاله عدد ۱۸۱ و کلمات میدان، شعور، ذهن و مرز و در برگ ۱۲۵ کتاب مکتوب کلمه شخصیت ذکر شده است. در آدرس زیر بیان شده که در این کنگره مقاله‌هایی با موضوع «مطالعات in vitro و in vivo اثرات میدان شعوری فرادرمانی بر ویروس های مختلف» ارائه شده است. اگر این عبارت را به عدد ابجد وسیط تبدیل کنیم حاصل ۲۴۸ می‌شود. در مقاله عدد ۲۴۸ ذکر شده است. در آدرس زیر بیان شده که در این کنگره مقاله‌ای با موضوع «وحدت وجود کلمه» ارائه شده است. اگر این عبارت را به عدد ابجد کبیر تبدیل کنیم حاصل ۵۳۲ می‌شود. در مقاله عدد ۵۳۲ و کلمات وحدت، وجود و کلمه ذکر شده‌‌اند. در آیه ۱ سوره لقمان کلمه الم وجود دارد. در زیر مطلبی از سایت ستاره با عنوان «متن مهربانی ؛ ۴۵ متن در مورد مهربانی، آدم های مهربان و خوش قلب» آمده است. در مقاله کلمات متن، مهربان، آدم و قلب و عدد ۴۵ ذکر شده است. در این مطلب به نقل از لقمان حکیم بیان شده: «من سیصد سال با دارو‌های مختلف، مردم را مداوا کردم.

و در این مدت طولانی به این نتیجه رسیدم.

که هیچ دارویی بهتر از “محبت” نیست!

کسی از او پرسید: و اگر این دارو هم اثر نکرد چه؟

لقمان حکیم لبخندی زد و گفت؛

“مقدار دارو را افزایش بده؟! ”»

اگر این متن را به عدد ابجد صغیر تبدیل کنیم حاصل ۵۵۴ می شود. ارقام عددهای ۴۵ و ۵۵۴ مشترک هستند. تاریخ مطلب سایت ستاره ۱۹ تیر ۱۴۰۲ است. در مقاله عددهای ۱۹ و ۱۴۰۲ ذکر شده‌اند.

آدرس تلویزیون عرفان حلقه

https://www.instagram.com/halghehtv/

کنگره علمی کانشسنس آریزونا، ۲۰۲۲

https://cosmointel.com/fa/the-science-of-consciousness-conference-2022/

متن مهربانی ؛ ۴۵ متن در مورد مهربانی، آدم های مهربان و خوش قلب

من سیصد سال با دارو‌های مختلف، مردم را مداوا کردم. و در این مدت طولانی به این نتیجه رسیدم. که هیچ دارویی بهتر از “محبت” نیست! کسی از او پرسید: و اگر این دارو هم اثر نکرد چه؟ لقمان حکیم لبخندی زد و گفت؛ “مقدار دارو را افزایش بده؟! ”

https://setare.com/fa/news/39272

مطلبی که بیان گردید بخشی از مقاله «کتاب نور و کتاب نشانه‌ها» است که آدرس آن در زیر آمده است.

https://noorvaneshaneha.blogspot.com/2025/01/blog-post.html

https://www.tribunezamaneh.com/archives/author/d92580

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

کتاب نور و کتاب نشانه ها

گوشه ای از تحریف ها در کتاب های مقدس و دین ها

ارتباط بین کلمه ها و عددها در قرآن، کتاب های مقدس، شعرها و ...