وحدت

آیه ۷:۱۵۷ قرآن (سوره اعراف) بیان می‌کند: «هم آنان که پیروی کنند از آن رسول (ختمی) و پیغمبر امّی که در تورات و انجیلی که در دست آنهاست (نام و نشان و اوصاف) او را نگاشته می‌یابند که آنها را امر به هر نیکویی و نهی از هر زشتی خواهد کرد و بر آنان هر طعام پاکیزه و مطبوع را حلال، و هر پلید منفور را حرام می‌گرداند، و احکام پر رنج و مشتقی را که چون زنجیر به گردن خود نهاده‌اند از آنان برمی‌دارد (و دین آسان و موافق فطرت بر خلق می‌آورد). پس آنان که به او گرویدند و از او حرمت و عزت نگاه داشتند و یاری او کردند و نوری را که به او نازل شد پیروی نمودند آن گروه به حقیقت رستگاران عالمند.» بیان نوید ظهور محمد(ص) در انجیل و تورات برای ایجاد وحدت و پیوند بین مسلمانان، مسیحیان و یهودیان بوده است. در سوره بقره به تغییر قبله اشاره شده است. اگر عبارت «تغییر قبله» را به عدد ابجد کبیر تبدیل کنیم حاصل ۱۷۵۷ می‌شود. در سوره شعراء کلمه تغییر وجود دارد. سوره شعراء ۵۵۱۷ حرف دارد. ارقام عددهای ۱۷۵۷، ۵۵۱۷ و ۷:۱۵۷ مشترک هستند. در باب ۱ کتاب مقدس استر و در برگ ۱۲۵ کتاب زهیر و در برگ ۲۱۵ کتاب آشنایی با صادق هدایت و در برگ ۲۵۱ کتاب تفسیر اشو بر چنین گفت زردشت نیچه کلمه تغییر وجود دارد. منطقی این بوده که قبله مسلمانان در عربستان باشد تا مسلمانان به آن دسترسی آسان و راحت داشته باشند. در سوره بقره کلمات منطقی، قبله، دسترسی، آسان و راحت و در قصیده ۱ فضولی کلمات کعبه و آسان و در ترجیع بند ۱ مولانا کلمات قبله و آسان و در غزل ۱‍ حافظ و در قصیده ۱ میلی و در برگ ۱۲۵ کتاب مکتوب کلمه آسان و در شعر ۱ در عدل و تدبیر و رای بوستان سعدی کلمه سهل و در برگ ۲۱۵ کتاب تفسیر اشو بر چنین گفت زردشت نیچه کلمه منطقا وجود دارد. در عربستان بودن قبله محوریت قوی‌تری برای وحدت مسلمانان بوده است. در سوره بقره و در برگ ۱۲۵ کتاب انسان از منظری دیگر و در برگ ۲۱۵ کتاب الف کلمه قوی‌تر و در قطعه ۱ سلیم تهرانی و در قصیده ۱ حزین لاهیجی کلمه قوی و در شعر ۱ لیلی و مجنون جامی کلمات قوی و قوت و در قصیده ۱ حافظ و در شعر ۱ مجلس اول سعدی و در برگ ۱۵۲ کتاب الف و در غزل ۲۵۱ جویای تبریزی کلمه قوت و در لمعات ۱ عراقی کلمات قبله و قوت و در قصیده ۱ فضولی و در تضمین ۱ فروغی بسطامی و در قصیده ۱۵۲ سوزنی سمرقندی و در غزل ۲۵۱ سنائی و در غزل ۲۵۱ خاقانی کلمه کعبه وجود دارد. منطقی این بوده که قبله مسلمانان کعبه باشد اما اول قبله بیت المقدس اعلام شده که باعث ایجاد وحدت و پیوند بین مسلمانان، مسیحیان و یهودیان شود. در سوره بقره کلمات منطقی، قبله، مسلمانان، کعبه، اما، اول، قبله، بیت المقدس، اعلام، پیوند، مسلمانان، یهود و نصاری و در خطبه ۱ نهج البلاغه کلمات کعبه و قبله و در غزل ۱ بیدل دهلوی و در شعر ۱ حمید الدین بلخی و در برگ ۱۲۵ کتاب انسان از منظری دیگر کلمه وحدت و در برگ ۲۱۵ کتاب پله پله تا ملاقات خدا کلمه اتحاد و در قصیده ۱ عراقی کلمه مسلمان و در باب ۱ انجیل مرقس کلمه یهود و در مقاله کلمه مسیحیت وجود دارد. سوره بقره سوره ۲ قرآن است. تعیین ۲ قبله برای ایجاد وحدت بوده است. اگر کلمه وحدت را به عددهای ابجد وسیط و صغیر تبدیل کنیم حاصل ۲۲ و ۲۲ می‌شود. ارقام عددهای ۲ و ۲۲ مشترک هستند. در مقاله بیان شده که منظور از نقطه دور در آیه ۲۲ سوره مریم اوفیر یا حجرالیمامه یا ریاض کنونی است. کوچ کردن مریم مقدس از رامه به حجر الیمامه باعث ایجاد وحدت و پیوند بین مسلمانان، مسیحیان و یهودیان میشده که متاسفانه توسط کلیسا تحریف شده است. کعبه در مکه و در مسجدالحرام قرار دارد. در مقاله به آیه ۱ سوره اسراء اشاره گردید. در آیه ۱ سوره اسراء به مسجدالحرام و مسجدالاقصی و در شعر ۱ دیگر سروده‌های فرخی یزدی به نوروز اشاره شده است. کعبه، مسجدالحرام، مسجدالاقصی و عید نوروز نماد وحدت هستند. معبد هیکل سلیمان بر روی تپه موریا قرار داشته ‌است. هم‌ اکنون مسجدالاقصی و قبه الصخره بر روی این تپه قرار دارند. در ترجیع بند ۱ شاه نعمت الله ولی کلمه هیکل و در شعر ۱۵۲ دفتر اول سلسلةالذهب جامی کلمه هیاکل و در غزل ۱ آشفته شیرازی کلمه صخره وجود دارد. نقاشی «صخره امرتاج در یک منظره خیالی» اثر ویکتور هوگو است. در توضیحات کوه صهیون در ویکی‌پدیا بیان شده: «کوه صهیون (عبری: הַר צִיוֹן هار صیون، عربی: جبل صهیون) تپه‌ای در جنوبِ غرب اورشلیم است که در خارج دیوارهای شهر قدیمی قرار دارد. پرستش‌گاه اورشلیم و بعدها مسجدالاقصی بر روی این تپه ساخته شده‌اند. داود پادشاه اسرائیل بر کوه صهیون دفن شده‌است و برای یهودیان مکانی مقدس است. جنبش ملی‌گرای صهیونیسم نام خود را از این مکان به وام گرفته‌است. از کوه صهیون در استعاره به معادل انجیلی اورشلیم و سرزمین مقدس نیز یاد می‌شود.» اگر این متن را به عدد ابجد صغیر تبدیل کنیم حاصل ۹۹۱ می‌شود. در مقاله عدد ۹۹۱ ذکر شده است. صهیونیسم عقیده‌ای نژادپرستانه است. در مقاله به منشور کوروش اشاره شده است. منشور کوروش مبین حقوق بشر، نفی ‌برده‌داری و نژادپرستی است. در توضیحات استوانه کوروش در ویکی‌پدیا بیان شده: «در ادامه روایتی از جستجوی مردوک برای یافتن پادشاه شایسته، انتساب کوروش به حکمرانی تمام جهان و عاملیت او در فتح بابل بدون جنگ آورده شده (سطرهای ۹۱۹).» ارقام عددهای ۹-۱۹ و ۹۹۱ مشترک هستند. کوروش کبیر یهودیان بابل را از اسارت و بردگی آزاد کرد. در توضیحات صهیونیسم در ویکی‌پدیا بیان شده  مجمع عمومی سازمان ملل متحد قطعنامه‌ای تصویب کرده که طبق آن «صهیونیسم شکلی از نژادپرستی و تبعیض نژادی معرفی شده» بود. در ویکی‌پدیا بیان شده در سال ۱۹۹۱ همین مجمع در قطعنامه‌ای دیگر، قطعنامه قبل را لغو کرده است. ارقام عددهای ۹۹۱ و ۱۹۹۱ مشترک هستند. بین سال‌های تصویب و لغو قطعنامه رفتار رژیم اسرائیل نسبت به مردم فلسطین تغییر نکرده است. این نشان می‌دهد که رژیم اسرائیل با لابی‌گری و فشار بر کشورها قطعنامه را لغو کرده است. در توضیحات صهیونیسم در ویکی‌پدیا بیان شده: «صهیونیسم در ابتدا از مایه‌های مذهبی یهودیان برای اجتماع آنان در فلسطین وام می‌گرفت با این حال صهیونیسم مدرن، بیشتر جنبشی سکولار است که بنا به ادعای خودشان در پاسخ به یهودستیزیهای قرن ۱۹ در اروپا فعالیت می‌کند. از زمان پایه‌ریزی کشور اسرائیل، واژه «صهیونیسم» عموماً به معنای پشتیبانی کردن اسرائیل به عنوان کشوری برای ملت یهود یهودیان به کار می‌رود.» ارقام عددهای ۱۹، ۹-۱۹، ۹۹۱ و ۱۹۹۱ مشترک هستند. در توضیحات استوانه کوروش در ویکی‌پدیا بیان شده: «در سال ۱۹۱۱، فرانتس هاینریش وایسباخ حرف‌نویسی و ترجمه استوانه را به‌همراه دیگر نوشته‌های شاهان هخامنشی به چاپ رسانید.» فرانتس هاینریش وایسباخ خاور شناس آلمانی است. یهودیان به دلیل نژادپرستی و ظلم و ستم هیتلر به فلسطین پناهنده شده‌اند. عجیب است یهودیان که نژادپرستی هیتلر را تجربه کردند؛ رفتاری مشابه را نسبت به مردم فلسطین تکرار می‌کنند! اگر عبارت «فرانتس هاینریش وایسباخ» را به عدد ابجد وسیط تبدیل کنیم حاصل ۸۵ می‌شود. در مقاله عدد ۸۵ ذکر شده است. در توضیحات کوه صهیون در ویکی‌پدیا بیان شده: «بر اساس کتاب ساموئل کوه صهیون محل قلعه جبوسیتها بود که قلعه صهیون نام داشت و توسط داوود تسخیر شد و کاخ او و شهر او گردید. این محل در کتاب اشعیا، مزامیر و مکابی مورد اشاره قرار گرفته‌است. بعد از تسخیر این محل آن به قسمتهای کوچکتری تقسیم شد.» اگر این متن را به عدد ابجد کبیر تبدیل کنیم حاصل ۱۴۲۱۰ می‌شود. در مقاله عدد ۱۴۰۲ و کلمات قلعه، داوود، کاخ، شهر، اشعیا و مزامیر ذکر شده‌اند. ارقام عددهای ۱۴۰۲ و ۱۴۲۱۰ مشترک هستند. در ویکی‌پدیا ارتفاع کوه صهیون ۲۵۱۰ فوت ذکر شده است. در مقاله عدد ۱۵۲۰ ذکر شده است. راقام عددهای ۱۵۲۰ و ۲۵۱۰ مشترک هستند. در قصیده ۱ حافظ کلمات ملک سلیمان و جمشید ذکر شده‌اند. ملک سلیمان آرمان شهر یا دروان طلایی فلسطین یا اورشلیم بوده است. الهی قمشه‌ای بیان می‌کنند که دوران جمشید دوران طلایی ایران بوده است. در ابتدای سوره نمل یا مورچه حرف مقطعه طا سین قرار دارد. حرف مقطعه طا سین در آیه ۱ سوره نمل به صورت رمزگونه به هفت سین سفره نوروز اشاره می‌کند. اگر عبارت «طاسین هفت سین سفره نوروز» را به عدد ابجد کبیر تبدیل کنیم حاصل ۱۳۴۹ می‌شود. در مقاله عدد ۱۳۴۹ ذکر شده است. در شعر ۱ مجلس اول سعدی کلمات مور، گل و سنبل و در غزل ۱ یغمای جندقی کلمات گل و سنبل و در شعر ۱ در نیایش خداوند بوستان سعدی کلمات گل و سفره ذکر شده‌اند. گل سنبل را در سفره هفت سین نوروز قرار می‌دهند. در عکس زیر گل زرد رنگ و گلیم مشخص است. در قصیده ۱ فضولی کلمات گل و زرد و در شعر ۱ مجلس اول سعدی کلمه زرد و در شعر ۱ در نیایش خداوند بوستان سعدی و در شعر ۱ حمید الدین بلخی و در مثنوی ۱ حزین لاهیجی کلمه گلیم و در لمعات ۱ عراقی کلمه فرش وجود دارد. در سوره نمل به سلیمان(ع) اشاره شده است. در شعر ۱ در نیایش خداوند بوستان سعدی و در ترجیع بند ۱ اوحدی کلمه مور و در شعر ۱ مجلس اول سعدی کلمات مور، سلیمان و بهار و در شعر ۱ شاهنامه فردوسی «جمشید» کلمات سال و نو وجود دارند. در زیر ویدئویی با عنوان «دکتر الهی قمشه ای- نوروز شناسی و اعتدال سلیمانی بهار» آمده که مدت زمان آن ۶:۵۲ است. در مقاله عدد ۲۵۶ ذکر شده است. ارقام عددهای ۲۵۶ و ۶:۵۲ مشترک هستند. کتاب «طاسین الازل و الجوهر الاکبر» نوشته منصور حلاج است. در شعر ۱ مجلس اول سعدی و در ترجیع بند ۱ نسیمی کلمه جوهر و در قطعه ۱ سلیم تهرانی کلمه دوات وجود دارد. در توضیحات حسین منصور حلاج در ویکی‌پدیا بیان شده جد او در ابتدا زرتشتی بود که مسلمان شد. در مقاله به زردشت(ع) اشاره شده است. نوروز یک جشن زردشتی است. اشو نویسنده کتاب «زردشت پیامبر خندان» است. در مقاله و در ۱۱ بیت از شعر ۵۸ دفتر پنجم مثنوی و معنوی مولانا کلمه خنده وجود دارد. شماره بخش زردشت(ع) در کتاب نور عدد ۱۱ را ایجاد می‌کند. رمان «مردی که می‌خندد» نوشته ویکتور هوگو است. الهی قمشه‌ای طاس است. کلمات طاس و طاسین شبیه یکدیگرند. در زیر خبری از خبرگزاری میزان با عنوان «رسوم و سنت‌های مردم جمهوری آذربایجان عید نوروز » آمده که در آن بیان شده: «کاسا (کوزه) نماد بهار است که لباس سبز می‌پوشد و کلاه سبز بر سر می‌گذارد و کچل نماد زمستان است که لباس آبی پوشیده و سر طاس اش نمادی از بی باری زمستان است. این دو برای هم رجز می‌خوانند و همراه با رجز خوانی این دو برای هم موسیقی نواخته می‌شود و تماشاگران دست می‌زنند و می‌رقصند. کاسا، در رجز خوانی پیروز می‌شود و بعد هر کدام از تماشاچیان هدیه‌ای به او می‌دهند. در آخر هم برای مردم در نوروز دعا خوانده می‌شود و مراسم به اتمام می‌رسد.» اگر این متن را به عدد ابجد کبیر و صغیر تبدیل کنیم حاصل ۲۰۳۵۱ و ۱۱۰۹ می‌شود. در مقاله عددهای ۱۰۳۲۵، ۲۱۳۵۰، ۱۰۱۹ و ۱۱۹۰ ذکر شده‌اند. ارقام عددهای ۱۰۳۲۵، ۲۰۳۵۱ و ۲۱۳۵۰ و ارقام عددهای ۱۰۱۹، ۱۱۰۹ و ۱۱۹۰ مشترک هستند. در مقاله کلمات نوروز، بهار، لباس، رقص و هدیه ذکر شده‌اند. در خبر خبرگزاری میزان بیان شده: «به گزارش خبرنگار گروه فضای مجازی ، در جمهوری آذربایجان، مردم چهار چهارشنبه نزدیک به نوروز را جشن می‌گیرند.

چهار شنبه اول «سو چرشنبه سی» یا چهارشنه آب،

دومی «اود چرشنبه سی» یا چهارشنه آتش،

سومی «توپراق چرشنبه سی» یا چهار شنبه خاک،

چهار شنبه آخر «یئل چرشنبه سی» یا چهارشنبه باد

این نامگذاری‌ها بنا به باور قدیم مردم شکل گرفته که معتقد بودند جهان از چهار عنصر آب، خاک، باد، و آتش تشکیل شده است.در «چرشنه بایرامی»، که سه شنبه شب‌ها برگزار می‌شود جوانان آتش روشن می‌کنند و دختر و پسر از روی آتش می‌پرند.» اگر این متن را به عددهای ابجد کبیر و وسیط تبدیل کنیم حاصل ۲۹۶۱۱ و ۱۷۲۹ می‌شود. در مقاله عددهای ۱۶۲۹ و ۲۹۷۱ ذکر شده است. ارقام عددهای ۱۶۲۹ و ۲۹۶۱۱ و ارقام عددهای ۲۹۷۱ و ۱۷۲۹ مشترک هستند. در مقاله به عناصر چهارگانه زمین اشاره شده است. چرشنه بایرامی همان چهارشنبه سوری در ایران است. در غزل ۱ محتشم کاشانی کلمه سوری وجود دارد. در توضیحات نوروز در ویکی‌پدیا بیان شده: «پدیدآوری نوروز در شاهنامه، بدین گونه روایت شده است که: جم(یما) در حال گذشتن از آذربایجان، بر روی ارگ جمشید (تخت جمشید) فرود آمد و با تاجی زرین بر روی تخت نشست با رسیدن نور خورشید به تاج زرین او، جهان نورانی شد و مردم شادمانی کردند و آن روز را روز نو و جم را جمشید نامیدند.» در شعر ۱ شاهنامه فردوسی «جمشید» این موضوع بیان شده است. اگر عبارت «تخت جمشید» را به عدد ابجد کبیر تبدیل کنیم حاصل ۱۷۵۷ می‌شود. در مقاله عدد ۱۷۵۷ ذکر شده است. در توضیحات نوروز در ویکی‌پدیا بیان شده: «مهم‌ترین چهره‌های اسطوره‌ای مانند جمشید، سیاوش و کیخسرو پیوندی نزدیک با نوروز دارند. نوروز روز پیروزی بزرگ جمشید بر دیوان است که نماد پلیدی‌هایی چون سرما، تاریکی، جهالت و خشونت بودند. عروج جمشید و عروج کیخسرو در این روز اتفاق افتاد که تفاسیر گوناگونی را به همراه دارد.» در مقاله به عروج کیخسرو اشاره شده است. در غزل ۵۸ همام تبریزی کلمات نوروز و کیخسرو ذکر شده‌اند. در غزل ۲۵۱ خاقانی کلمه عید و در قصیده ۱۵۲ سوزنی سمرقندی و در مقاله کلمه بهار ذکر شده است. عید نوروز در آغاز فصل بهار است. در مقاله خبری از ایران اینترنشنال با عنوان «سال ۱۴۰۴ با شعارهای اعتراضی مردم در اماکن تاریخی آغاز شد.» آمده که بیان می‌کند: «بر اساس ویدیوهای دریافتی، شمار زیادی از شهروندان نوروز را در تخت جمشید جشن گرفتند.» در توضیحات نوروز در ویکی‌پدیا بیان شده: «در این گردهمایی‌های نوروزی، زنان کرد لباس‌های رنگین پوشیده و شال‌های پرزرق و برق بر سر می‌نهند؛ مردان جوان کرد نیز پرچم‌های سبز و زرد و سرخ را برافراشته و با رقص و پایکوبی گرد آتش، نوروز را پاس داشته و زنده نگاه می‌دارند.» در شعر ۱ لیلی و مجنون جامی کلمات نوروز، پیرهن یا لباس، سبزه و زردی و در مقاله کلمات لباس، رنگ، پرچم، زرد و سرخ و در ترجیع بند ۱ اوحدی و در غزل ۸۵ یغمای جندقی و در غزل ۲۵۱ سنائی کلمه پیراهن و در قصیده ۲۵۱ ناصرخسرو کلمه زرد و در قصیده ۱ حافظ و در شعر ۱ مجلس اول سعدی کلمات زرد و سبزه و در مثنوی ۱ مسعود سعد سلمان کلمه سبزه و در قصیده ۱۵۲ سوزنی سمرقندی کلمات سبزه و سبز و در برگ ۲۱۵ کتاب زهیر کلمه سبز وجود دارد. در مقاله به رقص سماع اشاره شده است. در توضیحات سماع در ویکی‌پدیا و بخش «سماع در اشعار صوفیان» بیت زیر از دکتر جواد نوربخش آمده که در آن کلمه وحدت وجود دارد.

مگر ما و منت گردد فراموش *** روی در بحر وحدت مست و مدهوش (دکتر جواد نوربخش)

دکتر الهی قمشه ای- نوروز شناسی و اعتدال سلیمانی بهار

https://www.aparat.com/v/cTJsY

رسوم و سنت‌های مردم جمهوری آذربایجان عید نوروز
کاسا (کوزه) نماد بهار است که لباس سبز می‌پوشد و کلاه سبز بر سر می‌گذارد و کچل نماد زمستان است که لباس آبی پوشیده و سر طاس اش نمادی از بی باری زمستان است. این دو برای هم رجز می‌خوانند و همراه با رجز خوانی این دو برای هم موسیقی نواخته می‌شود و تماشاگران دست می‌زنند و می‌رقصند. کاسا، در رجز خوانی پیروز می‌شود و بعد هر کدام از تماشاچیان هدیه‌ای به او می‌دهند. در آخر هم برای مردم در نوروز دعا خوانده می‌شود و مراسم به اتمام می‌رسد

https://www.mizanonline.ir/fa/news/603566

مطلبی که بیان گردید بخشی از مقاله «کتاب نور و کتاب نشانه‌ها» است که آدرس آن در زیر آمده است.

https://noorvaneshaneha.blogspot.com/2025/01/blog-post.html

https://www.tribunezamaneh.com/archives/author/d92580

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

کتاب نور و کتاب نشانه ها

گوشه ای از تحریف ها در کتاب های مقدس و دین ها

ارتباط بین کلمه ها و عددها در قرآن، کتاب های مقدس، شعرها و ...