عروج و معراج
در آیه نور عبارت «آسمانها و زمین» ذکر شده است. جهان مادی ۱ آسمان دارد. اشو نویسنده کتابهای «فقط یک آسمان» و «راه کمال» است. در شعر ۱ مجلس اول سعدی و در غزل ۱۴ حسین خوارزمی کلمات راه و کمال و در شعر ۱ در نیایش خداوند بوستان سعدی و در غزل ۱ حافظ و در شعر ۱ دفتر اول مثنوی و معنوی مولانا و در شعر ۱ شاهنامه فردوسی «جمشید» و در باب ۱ انجیل مرقس و در قصیده ۱ حسین خوارزمی و در قطعه ۹ حافظ و در آیه ۱:۴ کتاب مقدس نوحه و در غزلهای ۱۴ یغمای جندقی و حسین خوارزمی و در غزل ۴۱ نظیری نیشابوری و در شعر ۳۵ شرفنامه نظامی گنجوی و در شعر ۵۳ خردنامه اسکندری جامی و در آیه ۱۵۳ سورههای آل عمران و انعام و در آیه ۱۳۵ سورههای زنان، طه و بقره و در غزل ۱۳۵ نسیمی و در غزل ۱۵۳ عراقی و در غزلهای ۱۳۵ و ۱۵۳ محتشم کاشانی و در برگهای ۵۳ و ۳۵۱ کتاب آشنایی با صادق هدایت و در غزل ۳۱۵ نظیری نیشابوری و در غزلهای ۱۳۵۰، ۱۵۳۱ و ۱۳۵۱ تبریزی کلمه راه و در برگ ۳۵ کتاب موجودات غیرارگانیک و در ترجیع بند ۱ حسین خوارزمی و در شعر ۱ گنجینه اسرار عمان سامانی کلمه کمال وجود دارد. منظور از «آسمانها و زمین» کل راه کمال یا آخرین مرحله کمال یا جهانهای عدم است. در شکل راه کمال که در ادامه مقاله آمده این موضوع مشخص شده است. قرآن هفت بار به صورت صریح و دو بار به کنایه از آسمانهای هفتگانه یاد کرده است. در غزل ۱ جهان ملک خاتون و در قصیده ۱ حسین خوارزمی و در شعر ۱ گنجینه اسرار عمان سامانی و در باب ۳۵ انجیل برنابا و در برگ ۳۵ کتاب الف و در آیه ۱۵۳ سوره آل عمران و در آیه ۳۵:۱ کتاب مقدس خروج و در برگ ۱۳۵ کتابهای عطیه برتر و والکیریها کلمه جمع و در آیه ۳:۵۱ کتاب مقدس نوحه کلمه جمیع و در برگ ۳۵ کتاب کیمیاگر کلمه جمع و عدد ۹ وجود دارد. جمع عددهای هفت و دو برابر با ۹ است. در قطعه ۱ خاقانی عددهای هفت، دو و ۹ ذکر شدهاند. در آیه ۹ سوره نجم کلمات قاب قوسین و کمان و در قطعه ۹ حافظ و در شعر ۳۵ شرفنامه نظامی گنجوی کلمه برج وجود دارد. برج قوس مطابق با ماه آذر است. در اسطورههای ایرانی و زردشتی ماه آذر به پسر اهورامزدا اشاره میکند. ماه آذر ماه ۹ سال خورشیدی است. ماه آذر به ۹ جهان عدم اشاره میکند. در قطعه ۹ حافظ به ۹ طبق سپهر یا ۹ جهان عدم اشاره شده است. آیه ۹ سوره نجم بیان میکند: «پس [فاصله اش با پیامبر] به اندازه فاصله دو کمان گشت یا نزدیک تر شد.» در شعر ۵۳ جام جم اوحدی کلمه آذر و در غزل ۱۴ نظیر نیشابوری کلمات قاب قوسین، محمد و احمد ذکر شدهاند. آیه ۹ سوره نجم به معراج رسول اکرم(ص) اشاره میکند. عدد ۹ بزرگترین عدد ۱ رقمی است. منظور آیه ۱ سوره اسراء یا آیه معراج این است که رسول اکرم(ص) جهانهای عدم را مشاهده یا تماشا کرده است. در ترجیع بند ۱ حسین خوارزمی کلمات وصل، هفت طباق، عرش، کرسی و معراج و در باب ۳۵ انجیل برنابا کلمه رسول الله و در شعر ۱ در نیایش خداوند بوستان سعدی و در ترجیع بند ۱ خاقانی کلمات عدم و مصطفی و در شعر ۱ مجلس اول سعدی کلمات عدم، المصطفی و مشاهده و در قصیده ۱ شاه نعمت الله ولی کلمات عدم و محمد و در ترجیع ۱ شاه نعمت الله ولی کلمات محمد و مصطفی و در باب ۱۳۵ انجیل برنابا کلمه مشاهده و در شعر ۳۵ شرفنامه نظامی گنجوی و در برگ ۳۵ کتابکیمیاگر و در برگهای ۳۵ و ۵۳ کتاب والکیریها و در برگ ۱۵۳ کتاب الف و در غزل ۳۵۴۱ صائب تبریزی کلمه تماشا وجود دارد. سوره نجم ۳۵۱ کلمه دارد. در شعر ۳۵ شرفنامه نظامی گنجوی و در شعر ۵۳ جام جم اوحدی و در غزل ۱۵۳ حافظ کلمه انجم وجود دارد. تفاوت کلمات انجم و نجم حرف الف است. در مقاله بیان شده که حرف الف حرف شماره ۱ حروف الفبای فارسی است. در برگ ۳۵۱ کتاب آشنایی با صادق هدایت کلمه خروس وجود دارد. در روایات بیان شده که رسول اکرم(ص) در معراج خروسی را مشاهده کرده است. در خبر زیر از روزنامه جهان صنعت با عنوان «رمزگشایی از نمادهای حیوانی تاریخ ایران» بیان شده: «خروس در باورهای ایرانی پاسبان شب است و در سپیده دم صبح با دیو خواب و تنبلی «بوشاسب» مبارزه میکند تا مردم را بیدار نگاه دارد.» در برگ ۳۵ کتاب آشنایی با صادق هدایت کلمه روزنامه و در آیه ۳۱:۵ کتاب مقدس خروج کلمه صنعتی و در باب ۱ انجیل مرقس کلمات صبح، خواب، حیوان و دیو و در ترجیع بند ۱ خاقانی کلمات صبح و دیو و در ادامه مقاله کلمه سپیده دم و در شعر ۵۳ خردنامه اسکندری جامی کلمات حیوان و صبح و در غزل ۹ نظیری نیشابوری کلمات صبح و خواب و در شعر سایه گیسو رهی معیری و در شعر ۱ مجلس اول سعدی و در غزل ۱ شهریار و در قصیده ۱ حسین خوارزمی و در مناقب ۱ جویای تبریزی و در شعر ۱ دیگر سرودههای فرخی یزدی و در شعر ۱ گنجینه اسرار عمان سامانی و در غزل ۴۱ نظیری نیشابوری و در شعر ۳۵ شرفنامه نظامی گنجوی و در غزل ۱۳۵ افسر کرمانی و در غزلهای ۱۵۳ حافظ و نسیمی و در غزل ۳۱۵ فروغی بسطامی و در غزل ۱۵۳۷ صائب تبریزی کلمه صبح و در غزل ۱۳۵۷ صائب تبریزی و در غزل ۳۵۱ محتشم کاشانی و در باب ۱۳۵ انجیل برنابا و در برگ ۱۳۵ کتاب پله پله تا ملاقات خدا و در برگ ۱۵۳ کتاب الف و در برگ ۳۵ کتاب زهیر و در غزل ۱ جویای تبریزی کلمه خواب و در شعر ۱ شاهنامه فردوسی «جمشید» کلمات خواب و دیو و در غزلهای ۱۳۰۵ و ۱۳۵۰ صائب تبریزی کلمات خواب و بیدار و در برگ ۳۵ کتاب کیمیاگر کلمات خفته و بیدار وجود دارد. اگر عبارت «رمزگشایی از نمادهای حیوانی تاریخ ایران» را به عدد ابجد کبیر تبدیل کنیم حاصل ۲۲۶۵ میشود. در ادامه مقاله به عددهای ۲۵۶، ۵۲۶ و ۶۲۵ اشاره شده است. ارقام عددهای ۲۵۶، ۵۲۶، ۶۲۵ و ۲۲۶۵ مشترک هستند. در آیه ۱ سوره مدثر خداوند به رسول اکرم(ص) فرموده: «اي در بستر خواب آرميده!» در غزل ۱۴ نظیری نیشابوری کلمات محمد، احمد و بستر و در غزل ۱۴ نظیری نیشابوری و در شعر ۵۳ خردنامه اسکندری جامی کلمه بستر وجود دارد. در آیه ۱ سوره مزمل خداوند به رسول اکرم(ص) فرموده: «الا ای رسولی که در جامه (فکرت و خاموشی) خفتهای.» اگر کلمه خروس را به عدد ابجد وسیط تبدیل کنیم حاصل ۱۴ میشود. خروس بانگ سر میدهد. در ادامه مقاله به سوره صف اشاره شده است. در آیه ۱۴ سوره صف و در غزل ۱۵۳ حافظ کلمه منصور و در غزل ۵۳۱ نظیری نیشابوری و در غزل ۱۴ یغمای جندقی و در غزل ۱ محتشم کاشانی و در شعر ۱ دفتر اول مثنوی و معنوی مولانا و در باب ۱ انجیل مرقس کلمه بانگ ذکر شده است. منصور حلاج جهانهای عدم را مشاهده یا تماشا کرده است و خود را با تمام مخلوقات در وحدت دیده و از این جهت بانگ اناالحق سر داده است. عیسی(ع) از بالای کوه زیتون در بیت المقدس عروج کرده است. عروج به معنی رفتن به جهانهای عدم است. در شعر ۱ مجلس اول سعدی کلمات عدم و عیسی و در ترجیع بند ۱ خاقانی کلمات عدم، عیسوی، پسر و کوه و در برگ ۳۵ کتاب والکیریها و در برگ ۳۵۱ کتاب آشنایی با صادق هدایت و در برگهای ۳۱۵ و ۳۵۱ و ۵۱۳ کتاب تفسیر اشو بر چنین گفت زردشت نیچه کلمه مسیح و در شعر ۵۳ پندنامه عطار و در برگ ۳۱۵ کتاب پله پله تا ملاقات خدا کلمه پسر و در شعر ۱ در نیایش خداوند بوستان سعدی و در خطبه ۱ نهج البلاغه و در قصیده ۱ حافظ و در شعر ۱ شاهنامه فردوسی «جمشید» و در مناقب ۱ جویای تبریزی و در شعر ۳۵ شرفنامه نظامی گنجوی و در باب ۵۳ انجیل برنابا و در شعر ۵۳ خردنامه اسکندری جامی و در آیه ۱۵۳ سوره آل عمران و در غزل ۱۳۵ فیض کاشانی کلمه کوه وجود دارد. «پسران دوم» و «پسران هارپی» عنوان قسمتهایی از سریال بازی تاج و تخت هستند. کلمه پسر به جهانهای عدم و وصال خداوند و مقام عیسی(ع) و بسیاری از بزرگان دیگر اشاره میکند. در مقاله کلمه وصال و در غزل ۵۱۳ سیف فرغانی کلمات وصال و مقام و در شعر ۱ مجلس اول سعدی و در قصیده ۱ امیرخسرو دهلوی و در غزل ۱ فرخی یزدی و در قطعه ۱ سلیم تهرانی و در غزل ۱۴ حافظ و در شعر ۵۳ خردنامه اسکندری جامی و در غزل ۱۵۳ شاه نعمت الله ولی و در غزل ۳۱۵ نظیری نیشابوری در غزل ۵۱۳ سیف فرغانی کلمه مقام وجود دارد. در شعر ۵۳ خردنامه اسکندری جامی کلمات ظاهر و میوه و در آیه نور کلمه زیتون و در برگ ۱۵۳ کتاب مکتوب کلمات میوه و سوریه و در برگ ۳۵۱ کتاب پله پله تا ملاقات خدا کلمه دمشق وجود دارد. در آیه ۱ سوره تین کلمات انجیر و زیتون معنای ظاهری و باطنی دارند. در قصیده ۱ شاه نعمت الله ولی کلمات باطن و ظاهر ذکر شدهاند. معنای ظاهری این کلمات میوههای انجیر و زیتون است و معنای باطنی آنها دو کوهی است که در دمشق پایتخت سوریه و بیت المقدس قرار دارند. این دو کوه درختان انجیر و زیتون داشتند. در توضیحات کیخسرو در ویکیپدیا بیان شده: «بر اساس اشعار شاهنامه او پس از سپردن پادشاهی و وداع با یاران و بزرگان سپاه، خود تن در آب روشن شستشو داد و بر فراز کوهی، در سپیده دم و با طلوع خورشید ناپدید شد.» این مطلب نیز به معراج خسرو کیانی اشاره میکند. در قصیده ۱۳۵ سمرقندی کلمات شاهنامه فردوسی، خسرو، قاف و خورشید و در شعر ۱ شاهنامه فردوسی «جمشید» کلمات خسرو، کیان، کوه، خورشید، تن، آب، روشن و شستن و در ترجیع بند ۱ خاقانی کلمات خسروان، کیانی، کوه، وداع، تن و آب و در غزل ۱۵۳ نظیری نیشابوری و در برگ ۳۱۵ کتاب زهیر کلمه وداع و در خطبه ۱ نهج البلاغه و در آیه ۱۳۵ سوره طه و در غزل ۱۵۳ شاه نعمت الله ولی و در برگهای ۱۳۵ و ۳۱۵ کتاب پله پله تا ملاقات خدا کلمه یاران و در شعر ۱ در عدل و تدبیر و رای بوستان سعدی و در ترجیع بند ۱ حسین خوارزمی و در غزل ۱ فرخی یزدی و در غزل ۹ حافظ و در غزل ۵۹ عبید زاکانی و در غزل ۵۳ حسین خوارزمی و در غزل ۱۳۵ سعدی و در غزل ۱۵۳ عراقی و در برگ ۱۳۵ کتاب مکتوب و در غزل ۳۱۵ محتشم کاشانی و در غزل ۱۱۵۳ مولانا کلمه یار و در شعر ۱ دفتر اول مثنوی و معنوی مولانا کلمات یار و کوه و در غزل ۱۵۳ حافظ کلمات خسرو، کوهساران، یاران، آب و روشن و در برگ ۳۵ کتاب مکتوب کلمه کوهسار و در مقاله کلمه کوه و در برگ ۵۳ کتاب تفسیر اشو بر چنین گفت زردشت نیچه کلمه کوهستان و در آیه ۱۵:۱۳ انجیل برنابا و در شعر ۱ در نیایش خداوند بوستان سعدی و در غزل ۱۳۵ افسر کرمانی و در برگ ۵۳ کتاب کیمیاگر و در برگ ۳۵ کتاب زهیر و در برگهای ۱۳۵ و ۱۵۳ کتاب آشنایی با صادق هدایت و در غزل ۵۱۳ سیف فرغانی و در غزل ۱۵۳۱ تبریزی کلمه آب و در برگ ۳۵ کتاب کیمیاگر عبارت طلوع آفتاب و در برگ ۳۵ کتاب تفسیر اشو بر چنین گفت زردشت نیچه کلمات طلوع و خورشید وجود دارد. عنوان برگ ۱۳۵ کتاب پله پله تا ملاقات خدا «غیبت بی بازگشت» است. بیان گردید که منظور از کوه قاف جهانهای عدم است. در غزل ۱۳۰۵ صائب تبریزی به کوه بیستون اشاره شده است. در غزل ۲۲۴ حافظ کلمات قلم و اخلاق و در برگ ۵۳ کتاب موجودات غیرارگانیک و در ترجیع بند ۱ حسین خوارزمی و در برگ ۱۳۵ کتابهای آشنایی با صادق هدایت و تفسیر اشو بر چنین گفت زردشت نیچه کلمه اخلاق وجود دارد. در سوره قلم درباره رسول اکرم(ص) بیان شده: «و در حقیقت تو به نیکو خلقی عظیم آراستهای.» الهی قمشهای بیان میکند که علم کشف زیبایی، هنر ارائه زیبایی و اخلاق عمل به زیبایی است. در شعر ۱ مجلس اول سعدی عبارت «نعت النبی المصطفی» وجود دارد. عنوان مناقب ۱ جویای تبریزی «در نعت رسول صلی الله علیه و سلم» است. اگر این عبارت را به عدد ابجد وسیط تبدیل کنیم حاصل ۱۳۵ میشود.
مطلبی که بیان گردید بخشی از مقاله «ارتباط بین کلمهها و عددها در قرآن، کتابهای مقدس، شعرها و ...» است که آدرس آن در زیر آمده است.
https://noorvaneshaneha.blogspot.com/2025/01/blog-post_28.html
نظرات
ارسال یک نظر