آیه دویست و پنجاه و شش سوره بقره

استاد محمدعلی طاهری بنیان گذار عرفان حلقه هستند. در برگ ۱۲۵ کتاب مکتوب کلمه استاد و در باب ۱ کتاب مقدس اشعیاء کلمه طاهر و در متفرقات ۱ شاه نعمت الله ولی کلمات طاهر و عارفان و در ترجیع بند ۱ شاه نعمت الله ولی و در قصیده ۱ جهان ملک خاتون و در برگ ۲۱۵ کتاب زهیر کلمه عرفان و در شعر سایه گیسو رهی معیری و در باب ۱ کتاب مقدس استر و در ترجیع بند ۱ مولانا و در شعر ۱ لیلی و مجنون جامی و در قصیده ۱ سلیم تهرانی و در شعر ۱ دیگر سروده‌های فرخی یزدی و در قصیده ۱ حزین لاهیجی و در برگ ۱۲۵ کتاب انسان از منظری دیگر و در غزل ۱۵۲ حافظ و در غزل ۳۵۲ سعدی کلمه حلقه وجود دارد. کلمه طاهر بین استاد طاهری و باباطاهر مشترک است. استاد طاهری بیان می‌کنند که الرحمن در بسم الله الرحمن الرحیم بیانگر رحمت عام خدا یا ارتباط با خدا یا حلقه یا عروة الوثقی یا حبل الله یا ریسمان خدا یا سلسله موی دوست است. در لمعات ۱ عراقی کلمات بسم الله الرحمن الرحیم و اسم اعظم و در غزل ۱ فیض کاشانی و در شعر ۱ گنجینه اسرار عمان سامانی کلمه بسمل و در شعر ۱ حمید الدین بلخی کلمات بسم الله الرحمن الرحیم، رحمت و حبل و در قصیده ۱ فضولی کلمات عام و حبل و در خطبه ۱ نهج البلاغه و در شعر ۱ در عدل و تدبیر و رای بوستان سعدی کلمات رحمت و عام و در ترجیع بند ۱ اوحدی و در قطعه ۱ سلیم تهرانی و در شعر ۵۸ لیلی و مجنون جامی و در برگ ۲۵۱ کتاب زهیر کلمه عام و در مقاله کلمات رحمت و حلقه و در باب ۱ کتاب مقدس استر کلمات حلقه و ریسمان و در شعر ۱ دیگر سروده‌های فرخی یزدی کلمات حلقه و سلسله زلف ذکر شده‌اند. استاد طاهری بیان می‌کنند که الرحیم در بسم الله الرحمن الرحیم بیانگر رحمت خاص خداوند یا مرگ است که حرکت در راه کمال را تضمین می‌کند. در خطبه ۱ نهج البلاغه و در شعر ۱ در عدل و تدبیر و رای بوستان سعدی کلمات رحمت و خاص و در ترجیع بندهای ۱ مولانا و اوحدی و در غزل ۱ جهان ملک خاتون و در شعر ۵۸ دفتر پنجم مثنوی و معنوی مولانا و در شعر ۱۵۲ دفتر اول سلسلةالذهب جامی و در برگ ۱۲۵ کتاب والکیری‌ها و در برگ ۱۵۲ کتاب پله پله تا ملاقات خدا و در برگ ۲۵۱ کتاب زهیر کلمه خاص و در شعر ۱ شاهنامه فردوسی «جمشید» و در شعر ۱ مجلس اول سعدی و در برگ ۲۱۵ کتاب پله پله تا ملاقات خدا و در برگ ۲۱۵ کتاب آشنایی با صادق هدایت کلمه مرگ وجود دارد. در قرآن عبارت عروة الوثقی در آیات ۲۵۶ سوره بقره و ۲۲ سوره لقمان ذکر شده است. در مقاله به آیه ۲۵۶ سوره بقره و عدد ۲۲ و در شعر ۱ حمید الدین بلخی به لقمان اشاره شده است. در آیه ۲۵۶ سوره بقره عدم اجبار در دین بیان شده است. استفاده کردن از حلقه‌های رحمت خدا یا عروة الوثقی نیز اختیاری است. در خلال فتح بابل، کوروش منشور خود در خصوص آزادی‌های اجتماعی و دینی را اعلام کرد. در توضیحات کوروش بزرگ در ویکی‌پدیا بیان شده: «در متون اکدی «کورِش» نوشته شده است. این نام در تورات به صورت «کورُش» و «کورِش» ضبط شده.» اگر کلمه کورش را به عدد ابجد کبیر تبدیل کنیم حاصل ۵۲۶ می‌شود. در ویکی‌پدیا درباره مشخصات آرامگاه کوروش به عدد ۲۵/۶ متر اشاره شده است. در مقاله کلمات آرامگاه و عددهای ۵۶۲ و ۶:۵۲ ذکر شده‌اند. ارقام عددهای ۲۵۶، ۵۲۶، ۵۶۲ و ۶:۵۲ مشترک هستند. در پست الهی قمشه‌ای که در مقاله آمده به رمان بینوایان اشاره شده است. در آیه ۲۱۵ سوره بقره کلمات بینوایان و خیر و در شعر ۱ مجلس اول سعدی کلمات بینوایی، خیر و شر و در شعر ۱ در عدل و تدبیر و رای بوستان سعدی کلمات بی‌نوایی، نیک و بد و در قصیده ۲۵۱ ناصرخسرو کلمه بی‌نوائی و در غزل ۵۸ فرخی یزدی کلمات خوب و بد و نقد و در شعر ۲ دفتر اول مثنوی و معنوی مولانا کلمه نقد وجود دارد. در توضیحات رمان بینوایان در ویکی‌پدیا بیان شده: «در ابتدای بخش دوم با برخی موضوعات متفاوت مواجه می‌شویم به‌طوری که گویی شروع یک کار متفاوت است. یک منتقد این نوع کار را «درواز روحانی» رمان می‌نامد، به این عنوان که رویارویی تناردیه و کلنل پون مرسی «شانس ترکیب و ضرورت» را نشان می‌دهد، که مواجهه خیر و شر داستان است.» زردشت(ع) آزادی و اختیار انسان در انتخاب بین خیر و شر را بیان کرده است. در قصیده ۱ امیرخسرو دهلوی کلمه اختیار و در غزل ۵۸ فرخی یزدی کلمات آزادی، خوب و بد و در شعر ۵۸ لیلی و مجنون جامی کلمات انتخاب، نیک و بد و در برگ ۱۲۵ کتاب زهیر و در برگ ۲۱۵ کتاب تفسیر اشو بر چنین گفت زردشت نیچه و در برگ ۲۵۱ کتاب پله پله تا ملاقات خدا کلمه انتخاب و در شعر ۱ گنجینه اسرار عمان سامانی کلمات دین، باور، یمین و یسار یا گروه خیر و شر و در خطبه ۱ نهج البلاغه کلمات اختیار، حق و باطل و در غزل ۸۵ فرخی یزدی کلمات حق و باطل ذکر شده‌اند. در قصیده ۱۵۲ سوزنی سمرقندی به یمین و یسار یا گروه‌های نیک و بد اشاره شده است. آزادی و اختیار انسان در انتخاب خیر و شر بیانگر آزادی و اختیار در عقیده، باور و دین است. در سوره بقره کلمات آزادی، اختیار، انتخاب، خیر، شر، عقیده، باور و دین و در سوره انعام کلمات آزادی، اختیار، انتخاب، خیر، شر، عقیده و دین و در قصیده ۱ حزین لاهیجی کلمات اختیار و دین و در آیه ۱۲۵ سوره بقره کلمات اختیار، انتخاب و دین و در آیه ۱۲۵ سوره زنان کلمات انتخاب و دین و در آیه ۱۵۲ سوره اعراف کلمه انتخاب ذکر شده است. شعر «ادیان و دین» سروده ویکتور هوگو است. در مقاله درباره ماجرای گاو سامری به کلمات سوره‌های بقره و انعام اشاره گردید. در مقاله بیان شده که در ماجرای گاو سامری موسی(ع) فرمان قتل را به دلیل عقیده، باور و دین داده است. موسی(ع) خطا و اشتباه کرده است. ارتداد یک موضوع ساختگی و تحریف دین است. آیه ۱۲۵ سوره نحل بیان می‌کند: «(ای رسول ما خلق را) به حکمت (و برهان) و موعظه نیکو به راه خدایت دعوت کن و با بهترین طریق با اهل جدل مناظره کن (وظیفه تو بیش از این نیست) که البته خدای تو (عاقبت حال) کسانی را که از راه او گمراه شده و آنان را که هدایت یافته‌اند بهتر می‌داند.» این آیه درباره عدم اجبار در دین است. آیه ۵۴ سوره اسراء و ترجمه مکارم شیرازی بیان می‌کند: «پروردگار شما ازنيات و اعمال) شما آگاهتر است اگر بخواهد (و شايسته ببيند) شما را مشمول رحمت خود مي‏كند و اگر بخواهد مجازات مي‏كند و ما تو را وكيل بر آنها نساخته‏ ايم (كه ملزم باشي آنها اجبارا ايمان بياورند).» این آیه درباره عدم اجبار در دین است. در مقاله بیان شده که سوره قاف ۴۵ آیه دارد. آیه ۴۵ سوره قاف و ترجمه فولادوند بیان می‌کند: «ما به آنچه مى‏ گويند داناتريم و تو به زور وادارنده آنان نيستى پس به [وسيله] قرآن هر كه را از تهديد [من] مى‏ ترسد پند ده» این آیه نیز عدم اجبار در دین را بیان می‌کند. در سوره مائده و ترجمه الهی قمشه‌ای بیان شده: «بر پیغمبر جز تبلیغ (احکام الهی) وظیفه‌ای نیست، و خدا هر چه را آشکار داشته و یا پنهان دارید همه را می‌داند.» اگر این آیه را به عدد ابجد کبیر تبدیل کنیم حاصل ۷۵۱۷ می‌شود. در مقاله عددهای ۱۷۵۷ و ۷:۱۵۷ ذکر شده‌اند. ارقام این عددها مشترک هستند. اگر متن عربی این آیه را به عدد ابجد کبیر تبدیل کنیم حاصل ۳۲۵۲ می‌شود. در مقاله عدد ۳۲۵۲ ذکر شده است. در سوره شوری و ترجمه الهی قمشه‌ای بیان شده: «و اگر خدا می‌خواست (و در ازل صلاح نظام عالم می‌دانست) تمام خلایق را (به قهر) یک فرقه (مؤمن) قرار می‌داد و لیکن (برای امتحان چنین نخواسته تا) هر که را بخواهد به رحمت خود داخل کند و ستمکاران را هیچ یار و ناصری نباشد.» این آیه نیز درباره عدم اجبار در دین است. اگر این آیه را به عدد ابجد صغیر تبدیل کنیم حاصل ۵۱۲ می‌شود. در مثنوی ۱ حزین لاهیجی کلمه ترجمانی و در باب ۱ انجیل مرقس و در غزل ۵۸ همام تبریزی کلمه مژده و در برگ‌های ۱۲۵، ۱۵۲، ۲۱۵ و ۲۵۱ کتاب پله پله تا ملاقات خدا کلمه عصر و در قصیده ۱ میلی کلمات مژده، عیسی و تعلیم وجود دارند. در باب ۱ انجیل مرقس و ترجمه مژده برای عصر جدید بیان شده: «مردم از طرز تعلیم او حیران ماندند، زیرا برخلاف علمای یهود، او با اقتدار و اختیار به آنها تعلیم می‌داد.» در باب ۱ انجیل مرقس نیز به اختیاری بودن دین اشاره شده است. در توضیحات سوره لقمان در ویکی‌پدیا بیان شده: «لقمان در نظر ارباب قصص مردی از نژاد سیاه معرفی می‌شود که از اهالی سودان (مصر) بوده و به بردگی روزگار می‌گذرانده و خواجه خود را شیفته حِکَم و اندرزهای خویش کرده‌است.» در توضیحات سودان در ویکی‌پدیا بیان شده: «نام کشور سودان، نامی است که از لحاظ تاریخی به منطقه بزرگ ساحل صحرا در غرب آفریقا و در غرب سودان امروزی گفته می‌شد.» در مقاله کلمات منطقه، بزرگ، صحرا، ساحل، غرب، آفریقا و امروز ذکر شده‌اند. منشور کوروش مبین حقوق بشر، نفی برده‌داری و نژادپرستی است. لقمان به لقمان حکیم معروف است. در مقاله کلمات حکیم و معروف ذکر شده‌اند. در توضیحات لقمان حکیم در ویکی‌پدیا بیان شده: «لُقمان غلامی بود که در سرزمین سودان که آن موقع جزو امپراتوری حبشه بود، به دنیا آمد و در زمان داوود پیامبر می‌زیسته‌است.» در مقاله کلمات غلام، جبشه و داوود ذکر شده‌اند. صادق هدایت کتاب «مرداب حبشه» نوشته گاستون شرو را ترجمه کرده است. در مقاله ویدئویی آمده که در آن الهی قمشه‌ای به داوود(ع) اشاره می‌کند. مدت زمان این ویدئو ۶:۵۲ است. بیان گردید که در قرآن عبارت عروة الوثقی در آیات ۲۵۶ سوره بقره و ۲۲ سوره لقمان ذکر شده است. ارقام عددهای ۲۵۶ و ۶:۵۲ مشترک هستند. در مقاله به عددهای ۱۵۷۵ و ۵۵۱۷ و سوره اسراء اشاره شده است. آیه ۱۷:۵۵ قرآن (سوره اسراء) و ترجمه انصاریان بیان می‌کند: «و پروردگارت به هر که [و هر چه] در آسمان ها و زمین است، داناتر است. و به یقین برخی از پیامبران را بر برخی دیگر برتری دادیم وبه داود زبور عطا کردیم.» اگر این آیه را به عدد ابجد وسیط تبدیل کنیم حاصل ۵۲۶ می‌شود. ارقام عددهای ۵۲۶ و ۶:۵۲ مشترک هستند. در برگ ۵۱۲ کتاب تفسیر اشو بر چنین گفت زردشت نیچه کلمه اتیوپی و در مقاله کلمات اسلام، یاران، محمد و حبشه ذکر شده‌اند. در توضیحات اتیوپی در ویکی‌پدیا بیان شده: «علاوه بر آن، در تاریخ اسلام این‌گونه ذکر شده که یکی از یاران اولیه محمد بنام بلال حبشی از اهالی اتیوپی بوده‌است.» در توضیحات بلال حبشی در ویکی‌پدیا بیان شده: «او برده امیة بن خلف بود و پس از این که اسلام آورد امیّه او را به شکنجه و آزار گرفت.» در مقاله کلمات برده و شکنج و در شعر ۱ در عدل و تدبیر و رای بوستان و در قصیده ۱ میلی و در غزل ۵۸ میلی کلمه آزار ذکر شده است. در توضیحات بلال حبشی در ویکی‌پدیا بیان شده: «بلال حبشی از نظر جسمی لاغر اندام، بلند قامت، کمر کشیده و بسیار گندم‌گون (مایل به سیاهی) بود که صورتی ظریف داشت.» در مقاله کلمات بلند قد و لاغر ذکر شده‌اند.

مطلبی که بیان گردید بخشی از مقاله «کتاب نور و کتاب نشانه‌ها» است که آدرس آن در زیر آمده است.

https://noorvaneshaneha.blogspot.com/2025/01/blog-post.html

https://www.tribunezamaneh.com/archives/author/d92580

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

کتاب نور و کتاب نشانه ها

گوشه ای از تحریف ها در کتاب های مقدس و دین ها

ارتباط بین کلمه ها و عددها در قرآن، کتاب های مقدس، شعرها و ...