عصمت موضوعی ساختگی

در مقاله بیان شده که عنوانی یکی از کتاب‌های صادق هدایت افسانه آفرینش است. در توضیحات کتاب افسانه آفرینش در ویکی‌پدیا بیان شده: «بی تردید قصد نویسنده این بوده که آفرینش و نحوه تشکیل آن را از دیدگاه ادیان سامی با استفاده از زبان طنز به باد انتقاد بگیرد؛ که تقریباً هیچ عضوی از آفرینش، از خدا و فرشتگان گرفته تا شیطان را از قلم نیشدار خود در امان نمی‌گذارد. نمایشنامه با عشق زمینی آدم و حوا پایان می‌پذیرد. بازیگران این خیمه‌شب‌بازی عبارت اند از: خالق اف، جبرائیل پاشا، میکائیل افندی، ملا عزرائیل، اسرافیل بیک، مسیو شیطان، بابا آدم، ننه حوا، حوری‌ها، غلمان‌ها، فیل، شتر مرغ و ... . بر روی جلد اول کتاب این بیت از حافظ به چشم می‌خورد: پیر ما گفت خطا بر قلم صنع نرفت / آفرین بر نظر پاک خطا پوشش باد» اگر این متن را به عدد ابجد وسیط تبدیل کنیم حاصل ۲۰۱۵ می‌شود. در مقاله عدد ۱۵۲۰ ذکر شده است. ارقام عددهای ۱۵۲۰ و ۲۰۱۵ مشترک هستند. بیت «پیر ما گفت خطا بر قلم صنع نرفت / آفرین بر نظر پاک خطا پوشش باد» از حافظ بیان می‌کند که آفرینش خطا نبوده است اما بشر خطا می‌کند و خداوند خطا پوشی می‌کند. در آیه ۲۵۶ سوره بقره کلمه هدایت وجود دارد. آیه ۲۵۶ سوره بقره و ترجمه انصاریان بیان می‌کند: «در دین، هیچ اکراه و اجباری نیست [کسی حق ندارد کسی را از روی اجبار وادار به پذیرفتن دین کند، بلکه هر کسی باید آزادانه با به کارگیری عقل و با تکیه بر مطالعه و تحقیق، دین را بپذیرد]. مسلماً راه هدایت از گمراهی [به وسیله قرآن، پیامبر و امامان معصوم] روشن و آشکار شده است. پس هر که به طاغوت [که شیطان، بت و هر طغیان گری است] کفر ورزد و به خدا ایمان بیاورد، بی تردید به محکم ترین دستگیره که آن را گسستن نیست، چنگ زده است؛ و خدا شنوا و داناست.» در ترجمه این آیه کلمه معصوم و در قصیده ۱ حافظ کلمه عصمت وجود دارد. بیت زیر از غزل ۱۹ حافظ بیان می‌کند که هیچ کس معصوم نیست. اگر عبارت «عصمت موضوعی ساختگی» را به عدد ابجد وسیط تبدیل کنیم حاصل ۹۱ می‌شود. اگر عبارت «آیه دویست و پنجاه و شش سوره بقره» را به عدد ابجد صغیر تبدیل کنیم حاصل ۹۱ می‌شود. ارقام عددهای ۱۹ و ۹۱ مشترک هستند.

هر که آمد به جهان نقشِ خرابی دارد *** در خرابات بگویید که هُشیار کجاست؟

در ادامه به بلال حبشی اشاره شده است. در توضیحات بلال حبشی در ویکی‌پدیا ابیات زیر از مولانا آمده که بیان می‌کنند موسی(ع) بی‌گناه نیست. در مقاله به خطای موسی(ع) اشاره شده است. در مقاله بیان شده که خشم و غضب موسی(ع) باعث شده که به فرمان‌های خداوند توجه نکند. در شعر مولانا کلمات موسی و خشم وجود دارند.

آن بلال صدق در بانگ نماز *** حیّ را هَی خواند از روی نیاز

تا بگفتند ای پیامبر نیست راست *** این خطا اکنون که آغاز بناست

ای نبیّ و ای رسول کردگار *** یک مؤذن کو بود افصح بیار

مطلبی که بیان گردید بخشی از مقاله «کتاب نور و کتاب نشانه‌ها» است که آدرس آن در زیر آمده است.

https://noorvaneshaneha.blogspot.com/2025/01/blog-post.html

https://www.tribunezamaneh.com/archives/author/d92580

عیب باشد اول دین و صلاح *** لحن خواندن لفظ حی علی الفلاح

خشم پیغمبر بجوشید و بگفت *** یک دو رمزی از عنایات نهفت

کای خسان نزد خدا هیّ بلال *** بهتر از صد حیّ حیّ و قیل و قال

گر حدیثت کژ بود معنیت راست *** این کژی لفظ مقبول خداست

ور بود معنی کج و لفظت نکو *** آن‌چنان معنی نیرزد یک تِسو

بهر این فرمود با موسی خدا *** وقت حاجت خواستن اندر دعا

کای کلیم‌الله ز من می‌جو پناه *** با دهانی که نکردی تو گناه

گفت موسی: من ندارم آن دهان *** گفت ما را از دهانِ غیر خوان

در بیت زیر از ترجیع بند ۱ شاه نعمت الله ولی کلمه عصمت وجود دارد. اگر بیت زیر را به عدد ابجد وسیط تبدیل کنیم حاصل ۲۴۸ می‌شود. در مقاله درباره آیه ۲۴۸ سوره بقره به خطای موسی(ع) اشاره گردید.

مسند ملک ولایت درحقیقت آن اوست *** در حریم عصمتش روح القدس دربان اوست

در شعر ۱ در نیایش خداوند بوستان سعدی بیان شده: «خداوند بخشنده دستگیر *** کریم خطابخش پوزش‌پذیر» خطای بشر به دلیل داشتن اختیار و کامل نبودن است. فقط خداوند کامل است. اگر انسان به اوج کمال خود و وصال خداوند برسد باز هم ناقص است؛ چون بر همه چیز احاطه ندارد. در شعر ۱ در نیایش خداوند بوستان سعدی کلمات اوج، محیط، همه چیز و خطا و در غزل ۱ آشفته شیرازی و در شعر ۱۵۲ دفتر اول سلسلةالذهب جامی کلمه اوج و در غزل ۱ نسیمی کلمات اوج و نقص و در قصیده ۱ عراقی کلمه نقصان و در برگ ۱۵۲ کتاب انسان از منظری دیگر کلمه نقص وجود دارد. یک موجود ناقص حتما خطا و اشتباه می‌کند مگر اینکه اختیاری از خود نداشته باشد. تنها خداوند و موجوداتی که خداوند آفریده و اختیاری از خود ندارند معصوم هستند. معصوم در نظر گرفتن انسان به معنی مقام خدایی دادن به انسان است. این موضوع شرک است. در ترجیع بند ۱ نسیمی و در قصیده ۱ فضولی کلمه شرک و در قصیده ۱ جهان ملک خاتون کلمه مشرک وجود دارد. در مورد بیت زیر بیان گردید که هیچ کس معصوم نیست. در بیت زیر منظور از خرابات مرحله دوزخ است. در ویکی‌پدیا بیان شده که کتاب‌های «در خرابات» و «در بهشت صوفیان» اثر جواد نوربخش هستند. این کتاب‌ها در ویکی‌پدیا متوالی آمده‌اند. بعد از مرحله دوزخ مرحله بهشت است. در برخی از شعرها منظور از خرابات مرحله دوزخ است. مرتبه پایینتر کمال، نسبت به مرحله بالاتر کمال خرابات است. در شعرها کلمه خرابات به این معنا نیز به کار رفته است.

هر که آمد به جهان نقشِ خرابی دارد *** در خرابات بگویید که هُشیار کجاست؟

در مقاله به سوره مریم اشاره شده است. در سوره مریم و ترجمه فولادوند بیان شده: «و هيچ كس از شما نيست مگر [اينكه] در آن وارد مى‏ گردد اين [امر] همواره بر پروردگارت حكمى قطعى است» این آیه به وارد شدن همه به دوزخ یا خرابات اشاره می‌کند. این آیه نیز نشان می‌دهد که هیچ‌کس معصوم نیست. اگر این آیه را به عدد ابجد کبیر تبدیل کنیم حاصل ۴۵۵۵ می‌شود. در مقاله عددهای ۴۵ و ۵۴ ذکر شده‌اند. ارقام عددهای ۴۵، ۵۴ و ۴۵۵۵ مشترک هستند. در بیت زیر از قصیده ۱ حافظ به عصمت نهفته در رخ شاه شجاع اشاره شده است. اگر بیت زیر را به عدد ابجد کبیر تبدیل کنیم حاصل ۵۴۵۵ می‌شود. ارقام عددهای ۴۵۵۵ و ۵۴۵۵ مشترک هستند.

عصمت نهفته رخ به سراپرده‌ات مقیم *** دولت گشاده‌رخت بقا زیر کندلان

برخی تصور می‌کنند که عقیده داشتن به عصمت به معنی داشتن عقیده برتر است در حالی که اینگونه نیست. این افراد با این تصور عقیده و باور خود را به دیگران تحمیل می‌کنند. در برگ ۱۵۲ کتاب انسان از منظری دیگر کلمه تحمیل وجود دارد. عقیده اشتباه مقام خدایی دادن به مسیح(ع) نیز باید مشابه عقیده اشتباه عصمت به وجود آمده باشد. برخی عقیده خدا بودن مسیح(ع) را به وجود آوردند و با این بهانه که عقیده برتری دارند، عقیده‌شان را بر دیگران تحمیل کردند و کتاب‌های مقدس را تحریف کردند. در قصیده ۱ میلی کلمات خدا، عیسی و بهانه و در غزل ۵۸ میلی کلمه بهانه وجود دارد. این عقیده‌ها برای برتری جویی به وجود آمده‌اند. در شعر ۱ شاهنامه فردوسی «جمشید» و در قطعه ۱ خاقانی و در لمعات ۱ عراقی و در مثنوی ۱ حزین لاهیجی کلمه برتر و در شعر ۱ مجلس اول سعدی کلمه برتری وجود دارد. در سوره کهف و ترجمه خرمشاهی بیان شده: «و تا كسانى را كه مى‏گويند خداوند فرزندى برگزيده است، بيم دهد» اگر این آیه را به عدد ابجد صغیر تبدیل کنیم حاصل ۱۹۹ می‌شود. در مقاله عدد ۱۹۹ ذکر شده است. در سوره مائده و ترجمه الهی قمشه‌ای بیان شده: «و (یاد کن) آن گاه که (در قیامت) خدا گوید: ای عیسیِ مریم، آیا تو مردم را گفتی که من و مادرم را دو خدای دیگر سوای خدای عالم اختیار کنید؟ عیسی گوید: خدایا، تو منزهی، هرگز مرا نرسد که چنین سخنی به ناحق گویم، چنانچه من این گفته بودمی تو می‌دانستی، که تو از سرائر من آگاهی و من از سرّ تو آگاه نیستم، همانا تویی که به همه اسرار غیب جهانیان کاملاً آگاهی.» اگر این آیه را به عدد ابجد کبیر تبدیل کنیم حاصل ۱۶۷۹۶ می‌شود. در مقاله بیان شده که سوره اسراء ۶۷۹۱ حرف دارد. ارقام عددهای ۶۷۹۱ و ۱۶۷۹۶ مشترک هستند. در سوره اسراء به عیسی(ع) اشاره شده است. در سوره مائده و ترجمه خرمشاهی بیان شده: «مسيح بن مريم جز پيامبرى نيست كه پيش از او هم پيامبرانى آمده بودند، و مادرش زن بسيار درستكارى بود و هر دو [مانند انسانهاى ديگر] غذا مى‏خوردند، بنگر كه آيات خود را چگونه براى آنان روشن مى‏سازيم و باز بنگر چگونه رويگردان مى‏شوند» اگر این آیه را به عددهای ابجد کبیر و صغیر تبدیل کنیم حاصل ۱۱۱۰۱ و ۶۲۵ می‌شود. در مقاله عددهای ۱۱۰۱ و ۲۵۶ ذکر شده‌اند. ارقام عددهای ۱۱۰۱ و ۱۱۱۰۱ و ارقام عددهای ۲۵۶ و ۶۲۵ مشترک هستند. آیه ۱۵۲ سوره صافات و ترجمه انصاریان بیان می‌کند: «که خدا فرزند آورده! و بی تردید آنان دروغگویند.» اگر این آیه را به عدد ابجد کبیر تبدیل کنیم حاصل ۳۲۲۵ می‌شود. در مقاله عدد ۲۵۳۲ ذکر شده است. ارقام عددهای ۲۵۳۲ و ۳۲۲۵ مشترک هستند. در سوره جن و ترجمه الهی قمشه‌ای بیان شده: «و البته سفیهان و بی‌خردان ما به خدا دروغ می‌بستند (که به او فرزندی مسیح و عزیر و فرشتگان را نسبت دادند).» اگر این آیه را به عدد ابجد وسیط تبدیل کنیم حاصل ۳۵۲ می‌شود. در سوره جن و ترجمه انصاریان بیان شده: «و اینکه سبک مغز و نادان ما همواره درباره خدا سخنی دور از حق می گفت [که او دارای همسر و فرزند است!]» اگر این آیه را به عدد ابجد وسیط تبدیل کنیم حاصل ۳۲۵ می‌شود. ارقام عددهای ۳۲۵، ۳۵۲، ۲۵۳۲ و ۳۲۲۵ مشترک هستند. در سوره جن و ترجمه خرمشاهی بیان شده: «و نادان ما بود كه در حق خداوند، پريشان مى‏گفت‏» اگر این آیه را به عدد ابجد وسیط تبدیل کنیم حاصل ۱۵۲ می‌شود. در مقاله به سوره توبه اشاره شده است. در سوره توبه به تحریف مقام عیسی(ع) اشاره شده است. منظور از پسر جهان‌های عدم و وصال خداوند و مقام عیسی(ع) و بسیاری از بزرگان دیگر است. در تثلیت یا عبارت پدر، پسر و روح القدس منظور از پدر، پدر آسمانی یا خداوند یکتا است. منظور از پسر مرحله کمال جهان‌های عدم و منظور از روح القدس مرحله کمال روح الله است. در مقاله بیان شده که «پسران دوم»، «پسران هارپی» و «باغ استخوان‌ها» عنوان قسمت‌هایی از سریال بازی تاج و تخت هستند. در قصیده ۱ حافظ کلمات تاج، تخت و استخوان ذکر شده‌اند. در توضیحات ویلیام شکسپیر در ویکی‌پدیا بیان شده: «او حتی قطعه‌ای ادبی نیز برای روی سنگ قبر خود گفته که بر آن حک شده است:

تو را به مسیح از کندن خاکی که اینجا را دربرگرفته دست بدار!

خجسته باد آنکه این خاک را فروگذارد، و نفرین بر آنکه استخوان‌هایم بردارد!»

آرامگاه شکسپیر در کلیسای تثلیث مقدس است. آرامگاه شکسپیر در کلیسای تثلیث مقدس است. در مقاله بیان شده اگر عبارت «ارتباط بین معراج رسول اکرم(ص) و عروج مسیح(ع)» را به عدد ابجد صغیر تبدیل کنیم حاصل ۱۱۱ می‌شود. عروج به معنی رفتن به جهان‌های عدم است. مقام عیسی(ع) و بسیاری از بزرگان دیگر جهان‌های عدم است. به ارتباط بین تحریف مقام عیسی(ع) و معصومیت اشاره گردید. اگر عبارت «معصومیت موضوعی ساختگی» را به عدد ابجد وسیط کنیم حاصل ۱۱۱ می‌شود.

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

کتاب نور و کتاب نشانه ها

گوشه ای از تحریف ها در کتاب های مقدس و دین ها

ارتباط بین کلمه ها و عددها در قرآن، کتاب های مقدس، شعرها و ...