الر، الرحمن و الرحیم

 در توضیحات بسم الله الرحمن الرحیم در ویکی‌پدیا به امیرعباس هویدا اشاره شده است. در مقاله به ارتباط بین امیرعباس هویدا و سوره یوسف و حجرالیمامه یا حجر اشاره گردید. در آیه ۱ سوره‌های یوسف و حجر حرف مقطعه الر به بسم الله الرحمن الرحیم اشاره می‌کند. در ابتدای کلمات الرحمن الرحیم حرف مقطعه الر قرار دارد. اگر عبارت «الر، الرحمن و الرحیم» را به عدد ابجد صغیر تبدیل کنیم حاصل ۵۴ می‌شود. در مقاله عدد ۵۴ ذکر شده است. در ادامه مقاله بیان شده که بسم الله الرحمن الرحیم بیانگر مرحله روح الله یا روح القدس یا مقام تسلیم یا مسلمانی است. سوره انعام ۲۹۷۱ کلمه دارد. هویدا متولد سال ۱۲۹۷ خورشیدی است. ارقام اعداد ۱۲۹۷ و ۲۹۷۱ مشترکند. در سوره انعام کلمات هویدا و تسلیم وجود دارند. بسم الله الرحمن الرحیم ۲۷ حرف باطن و ۱۹ حرف اول دارد. این دو عدد در کنار یکدیگر عدد ۱۹۲۷ را ایجاد می‌کنند. این نشان از رسیده امیرعباس هویدا به این مرتبه از کمال است. در کتاب نور و کتاب نشانه‌ها که  آدرس آن‌ها در ادامه مقاله آمده مطالبی درباره رسیدن امیرعباس هویدا و سپهبد ربیعی به مقام تسلیم بیان شده است. در زیر مستندی از شبکه من و تو درباره فتنه خمینی با عنوان مدرسه اعدام آمده که در آن سپهبد ربیعی بیان کرده: «و اسلام عمیقا در قلب و جان و ما نفوذ دارد.» در سوره انعام کلمات اسلام، عمق، قلب، دل و جان و در برگ‌های ۱۲۵ و ۱۵۲ کتاب پله پله تا ملاقات خدا کلمه مدرسه و در آیه ۱۲۵ سوره‌های آل عمران و انعام و در برگ ۲۵۱ کتاب آشنایی با صادق هدایت کلمه اسلام و در قطعه ۱ سلیم تهرانی و در قصیده ۱ عراقی کلمات من، تو، اسلام، دل و جان و در تضمین ۱ فروغی بسطامی کلمات اسلام، دل و جان و در غزل ۲۵۱ سنائی کلمات اسلام، من و تو و در شعر ۱ مجلس اول سعدی کلمات من، تو، قلب، دل و جان و در غزل ۲۵۱ خاقانی و در غزل ۱ مسعود سعد سلمان و در برگ ۱۲۵ کتاب زهیر کلمات من و تو و در برگ ۲۱۵ کتاب الف کلمه عمیق و در شعر سایه گیسو رهی معیری و در ترجیع بندهای ۱ مولانا، نسیمی و اوحدی و در قصیده ۱ حافظ و در غزل ۱ جهان ملک خاتون و در شعر ۱ حمید الدین بلخی و در قصیده ۱ میلی و در شعر ۵۸ لیلی و مجنون جامی و در قصیده ۲۵۱ ناصرخسرو کلمات من، تو، دل و جان و در قصیده ۱ سلیم تهرانی و در قصیده ۱ حزین لاهیجی و در شعر ۲۵۳ پیام مشرق اقبال لاهوری کلمات من، تو و دل و در شعر ۱ در نیایش خداوند بوستان سعدی و در شعر ۱ در عدل و تدبیر و رای بوستان سعدی و و در شعر ۱ خسرو و شیرین نظامی گنجوی و در ترجیع بند ۱ شاه نعمت الله ولی و در غزل ۱ فیض کاشانی و در مثنوی ۱ حزین لاهیجی و در شعر ۱ گنجینه اسرار عمان سامانی و در شعر ۱ دیگر سروده‌های فرخی یزدی و در غزل ۱ فرخی یزدی و در غزل ۵۸ فرخی یزدی و در غزل ۵۸ میلی و در غزل ۱۵۲ خاقانی و در غزل ۳۵۲ سعدی کلمات دل و جان و در آیه ۱۲۵ سوره توبه کلمات قلوب، دل و جان و در آیه ۱۲۵ سوره انعام کلمات دل و قلب و در آیه ۱۵۲ سوره آل عمران کلمه دل و در برگ ۱۲۵ کتاب تفسیر اشو بر چنین گفت زردشت نیچه کلمه قلب وجود دارد. اشو نویسنده کتاب «ضربان قلب، حقیقت مطلق» است. صفات خداوند یا روح خداوند در دل انسان‌های عاشق خداوند جای می‌گیرد. کلمات قلب، دل و جان بیانگر مرحله کمال روح الله یا روح القدس یا مقام تسلیم یا مسلمانی هستند. در باب ۱ انجیل مرقس کلمات روح خدا یا روح الله، روح القدس و دل و در ترجیع بند ۱ شاه نعمت الله ولی کلمات روح القدس، دل و جان و در ترجیع بند ۱ نسیمی کلمات روح القدس، دل، جان و عاشق و در ترجیع بند ۱ مولانا و در شعر ۱ مجلس اول سعدی و در تضمین ۱ فروغی بسطامی و در شعر ۵۸ لیلی و مجنون جامی و در غزل ۲۵۱ خاقانی کلمات دل و عاشق و در آیه ۱۲۵ سوره زنان عبارت کلمات دل، مقام و تسلیم و در برگ ۱۲۵ کتاب الف کلمه تسلیم و در برگ ۱۲۵ کتاب پله پله تا ملاقات خدا کلمات تسلیم و عاشقان وجود دارند. در آیه ۱۲۵ سوره زنان عبارت «همه وجودش را تسلیم خدا کرده» ذکر شده است. منظور از مرحله وجود نیز روح الله یا روح القدس است. در سوره انعام کلمات نگهبان و تسلیم وجود دارند. در مقاله بیان شده که سپهبد ربیعی افسر و فرمانده نیروی هوایی ارتش شاهنشاهی و نگهبان و پاسبان ایران بود. از مستند شبکه من و تو چند سال قبل عکس گرفته شده است. مستند زیر بعد از تعطیل شدن شبکه من و تو از سایت این شبکه پاک شد. در مقاله به پاک کردن اشاره شده است. استاد محمدعلی طاهری متولد سال ۱۳۷۵ قمری است. در مقاله عدد ۱۳۵۷ ذکر شده است. ارقام عددهای ۱۳۵۷ و ۱۳۷۵ مشترک هستند. استاد محمدعلی طاهری بیان می‌کنند که بسم الله الرحمن الرحیم را می‌توانیم به دو بخش بسم الله و دیگری الرحمن و الرحیم تقسیم کنیم. بسم الله یعنی به نام الله که همان تجلیات خداوند یا وجه الله است. «فاینما تولوا فثم وجه الله» هرجا نگاه کنیم وجه و جمال خداست. در شعر ۱ در نیایش خداوند بوستان سعدی و در شعر ۱ مجلس اول سعدی و در قصیده ۱ حافظ و در رباعی ۱ خیام و در شعر ۱ خسرو و شیرین نظامی گنجوی و در متفرقات ۱ شاه نعمت الله ولی و در ترجیع بند ۱ نسیمی و در غزل ۱ محتشم کاشانی و در قصیده و لمعات ۱ عراقی و در شعر ۱ گنجینه اسرار عمان سامانی و در قصیده ۱ میلی و در غزل ۱ یغمای جندقی و در غزل ۱۵۲ سعدی و در قصیده ۲۵۱ ناصرخسرو و در غزل ۲۵۱ خاقانی و در غزل ۲۸۴ صنایع الکمال و حضریات خواجوی کرمانی کلمه جمال وجود دارد. هر مخلوقی را نگاه کنیم نامی دارد و هر نام، نام خداست. اسامی خداوند در جهان هستی به صورت زیبایی تجلی پیدا کرده‌اند. زیبایی جنبه معشوقیت خداوند است. در جهان هستی ماه نماد زیبایی است. در باب ۱ کتاب مقدس حزقیال و در ترجیع بند ۱ نسیمی و در برگ ۱۲۵ کتاب والکیری‌ها کلمات ماه و زیبا ذکر شده‌اند. الرحمن و الرحیم، رحمت عام و خاص خداوند هستند که بخشندگی و مهربانی خداوند را نشان می‌دهند. در خطبه ۱ نهج البلاغه کلمات رحمت، عام و خاص و در شعر ۱ در نیایش خداوند بوستان سعدی کلمات رحمت، عام، خاص و بخشنده و در شعر ۱ در عدل و تدبیر و رای بوستان سعدی کلمه بخشنده و در مقاله کلمات رحمت، عام و خاص و در ترجیع بند ۱ اوحدی در برگ ۲۵۱ کتاب زهیر کلمات عام و خاص و در آیه ۱۵۲ سوره آل عمران کلمه رحمت و در آیه ۱۵۲ سوره زنان کلمات رحیم، بخشنده و مهربان ذکر شده‌اند. عاشق بخشنده و مهربان است و از این جهت الرحمن و الرحیم جنبه عاشقی خداوند را مطرح می‌کنند. در جهان هستی خورشید مظهر بخشندگی و مهربانی است. در غزل ۳۵۲ سعدی کلمات خورشید و مهربان وجود دارند. زمانی که معشوق در برابر عاشق قرار گیرد عشق پدیدار می‌شود. بسم الله الرحمن الرحیم جمع معشوق و عاشق و بیانگر عشق ماه و خورشید یا بالاترین مرتبه عشق در جهان دوقطبی نیک و بد یا مرحله روح الله یا روح القدس است. در مقاله به ماه و خورشید و در شعر ۱ دیگر سروده‌های فرخی یزدی به شیرین و فرهاد و در غزل ۱ یغمای جندقی به شیرین و خسرو، لیلی و مجنون، عذرا و وامق و معشوق و عاشق و در ترجیع بند ۱ نسیمی و در غزل ۲۸۴ صنایع الکمال و حضریات خواجوی کرمانی به لیلی و مجنون و در لمعات ۱ عراقی به معشوق و عاشق اشاره شده است. ماه و شب نماد معشوق یا زن هستند. صادق هدایت نویسنده کتاب «سرگذشت ماه» است. نقاشی‌های «زنی با سبد» و «زن کوبیسم» آثار صادق هدایت هستند. در شعر ۵۸ دفتر پنجم مثنوی و معنوی مولانا کلمات نقش و سبد وجود دارند. «رؤیای شبِ نیمۀ تابستان» و «رام کردن زن سرکش» نمایشنامه‌هایی از ویلیام شکسپیر هستند. «شب دراز» و «زن سرخ» عنوان قسمت‌هایی از سریال بازی تاج و تخت هستند. خورشید و روز نماد عاشق یا مرد هستند. جواد نوربخش نویسنده کتاب‌های «زنان صوفی» و «مردان صوفی» است. در مقاله به کتاب کیمیاگر اشاره شده است. در توضیحات کتاب کیمیاگر نوشته پائلو کوئلیو در ویکی‌پدیا نقاشی زیر آمده که قرینه آن شبیه راه کمال که در ادامه آمده است. در سمت راست قرینه این نقاشی خورشید و شمشیر قرار دارند. در این نقاشی نماد مرد با شمشیر نشان داده شده است. انتخاب این نماد برای مرد اشتباه است. در شعر ۱ در عدل و تدبیر و رای بوستان سعدی و در شعر ۱ مجلس اول سعدی و در قصیده و قطعه ۱ سلیم تهرانی و در تضمین ۱ فروغی بسطامی و در برگ ۱۲۵ کتاب والکیری‌ها و در قصیده ۲۵۱ امیر معزی و در غزل ۳۵۲ سعدی کلمه شمشیر وجود دارد. در سمت چپ قرینه این نقاشی ماه و زن قرار دارند. در مقاله و در باب ۱ انجیل برنابا کلمه داوود و در باب ۱ کتاب مقدس مزامیر داوود(ع) و در غزل ۵۸ فرخی یزدی و در برگ ۱۲۵ کتاب زهیر و در غزل ۲۵۱ سنائی کلمات شب و روز و در شعر ۱ مجلس اول سعدی کلمات شب و روز، لیل و نهار، ماه و آفتاب و در شعر ۱ لیلی و مجنون جامی و در قصیده ۱ حزین لاهیجی کلمات شب، روز، لیل و نهار و در ترجیع بند ۱ نسیمی کلمات روح القدس، اسم اعظم، شب، روز، ماه و خورشید و در شعر سایه گیسو رهی معیری و در قصیده ۱ فضولی و در شعر ۱ حمید الدین بلخی کلمات روز و شب و خورشید و ماه و در باب ۱ انجیل مرقس کلمات روح خدا، روح القدس، زن و مرد و در ترجیع بند ۱ شاه نعمت الله ولی کلمه روح القدس و در باب ۱ کتاب مقدس استر و در قصیده ۲۵۱ ناصرخسرو کلمات زنان و مردان و در ترجیع بند ۱ اوحدی و در برگ ۱۲۵ کتاب عطیه برتر و در برگ‌های ۱۵۲ و ۲۱۵ کتاب الف و در برگ ۱۲۵ کتاب آشنایی با صادق هدایت کلمات زن و مرد ذکر شده‌اند. منظور از شب قدر و روز الست مرحله روح الله یا روح القدس یا رب است. در شعر ۱ در نیایش خداوند بوستان سعدی عبارت «عهدِ الستت» و در ترجیع بند ۱ اوحدی و در شعر ۱ گنجینه اسرار عمان سامانی و در غزل ۱ یغمای جندقی کلمه الست وجود دارد. خداوند در روز الست از همه عهد گرفته که وفادار و تسلیم صفات خداوند باشند. در ادامه مقاله به سوره توبه اشاره شده است. در قرآن تنها سوره توبه با بسم الله الرحمن الرحیم آغاز نشده است. ذکر نشدن بسم الله الرحمن الرحیم در ابتدای سوره توبه اشاره به کسانی دارد که به عهد و پیمان خود وفادار نیستند. در آیه ۱ سوره توبه یا در آغاز سوره توبه بیان شده: «[ این اعلام بیزاری خدا و رسول اوست به مشرکانی که شما مسلمین با آنان عهد بسته‌اید (و آنان عهد شکستند).» «پیمان شکن» عنوان قسمتی از سریال بازی تاج و تخت است. در خطبه ۱ نهج البلاغه کلمات توبه، عهد و «وفاداری به پیمان فطرت» و در شعر ۱ آغاز کتاب عراقی کلمه فطرت وجود دارد. منظور از فطرت صفات خداوند است که به صورت امانت یا بالقوه به آدم و به ما به عنوان سلولی از تن واحد آدم داده شده‌اند. در برگ ۱۵۲ کتاب انسان از منظری دیگر کلمه سلول وجود دارد. بسم الله الرحمن الرحیم به معنی تسلیم بودن در برابر صفات خداوند است. منظور از مسلمانی رسیدن به مقام تسلیم است. در قصیده ۱ عراقی و در غزل ۱۵۲۰ مولانا کلمه مسلمان وجود دارد. در قصیده ۱ امیر معزی کلمات آدم و حوا و در غزل ۱ یغمای جندقی کلمات آدم و حوا، عاشق و معشوق ذکر شده‌اند. در داستان آفرینش حوا به زن یا معشوق و آدم به مرد یا عاشق تشبیه شده است. آیه ۱ زنان بیان می‌کند که مرد و زن از یک تن (تن واحد آدم) آفریده شده‌اند. در باب ۱ انجیل مرقس کلمات روح خدا یا روح الله، روح القدس، زن و مرد وجود دارند. در باب ۱ انجیل برنابا و در ترجیع بند ۱ مولانا و در لمعات ۱ عراقی و در قصیده ۱ فضولی و در غزل ۲۵۱ سنائی به آدم اشاره شده است. آیه ۱ سوره زنان بیان می‌کند: «ای مردم! از [مخالفت با فرمان هایِ] پروردگارتان بپرهیزید، آنکه شما را از یک تن آفرید و جفتش را [نیز] از [جنس] او پدید آورد و از آن دو تن، مردان و زنان بسیاری را پراکنده و منتشر ساخت. و از خدایی که به نام او از یکدیگر درخواست می کنید، پروا کنید و از [قطع رابطه با] خویشاوندان بپرهیزید. یقیناً خدا همواره بر شما حافظ و نگهبان است.» در آیه ۱ سوره زنان کلمه حافظ وجود دارد. بیت زیر از غزل ۱۵۲ حافظ بیان می‌کند در ازل پرتو حسن خداوند یا زیبایی خداوند در برابر تجلی خداوند که لازمه آن ادارک است قرار گرفته و عشق پدیدار می‌شود. در شعر ۱ گنجینه اسرار عمان سامانی بیت زیر از حافظ آمده است.

در ازل پرتوِ حُسنت ز تجلی دَم زد *** عشق پیدا شد و آتش به همه عالم زد (غزل ۱۵۲ حافظ)

در شعر ۱ گنجینه اسرار عمان سامانی و در ترجیع بند ۱ شاه نعمت الله ولی و در ترجیع بند ۱ نسیمی عبارت «کنت کنزا» ذکر شده که به حدیث «کُنْتُ کَنْزاً مَخْفِیّاً فَاحْبَبْتُ أنْ أُعْرَفُ وَ خَلَقْتُ الْخَلْقَ لِکَیْ أُعْرَفَ؛ من گنجی پنهان بودم، دوست داشتم شناخته شوم، خلائق را آفریدم تا شناخته شوم.» اشاره می‌کند. در این حدیث منظور از گنج پنهان صفات خداوند است که توسط بشر به عنوان جزء و سلولی از تن واحد آدم شناخته و درک می‌شوند. شکل جهان دوقطبی هم شبیه زمین و هم شبیه هلال ماه است. در غزل ۱ محتشم کاشانی و در شعر ۱ دیگر سروده‌های فرخی یزدی کلمات هلال و مه ذکر شده‌اند. در شعر ۱ در نیایش خداوند بوستان سعدی و در شعر ۱ آغاز کتاب عراقی به عناصر چهارگانه زمین اشاره شده است. در شعر ۱ مجلس اول سعدی کلمات زمین و عنصر ذکر شده‌اند. در مثنوی ۱ حزین لاهیجی کلمه آخشیجان ذکر شده که به معنی عناصر چهارگانه است. در شکل راه کمال که در ادامه آمده عناصر چهارگانه زمین مشخص شده‌اند. در عناصر چهارگانه زمین منظور از باد عشق در جهان دوقطبی است. در ترجیع بندهای ۱ مولانا، نسیمی و اوحدی و در شعر ۱ حمید الدین بلخی و در غزل ۱ فرخی یزدی و در باب ۱۱۹ انجیل برنابا و در غزل ۱۵۲ خاقانی و در شعر ۱۵۲ دفتر اول سلسلةالذهب جامی و در برگ ۲۱۵ کتاب زهیر و در غزل ۱۵۲۰ مولانا کلمات باد و عشق و در غزل ۱۵۲ صغیر اصفهانی و در شعر ۵۸ دفتر پنجم مثنوی و معنوی مولانا و در خطبه ۱ نهج البلاغه و در باب ۱ کتاب مقدس زبور و در باب ۱ انجیل برنابا و در قصیده ۱ حافظ و در مثنوی ۱ مسعود سعد سلمان و در شعر ۱ در عدل و تدبیر و رای بوستان سعدی و در شعر ۱ مجلس اول سعدی و در قطعه ۱ سلیم تهرانی و در قصیده ۱ جهان ملک خاتون و در شعر ۱ گنجینه اسرار عمان سامانی و در قصیده ۱ حزین لاهیجی و در قصیده ۱ فضولی و در شعر ۵۸ لیلی و مجنون جامی و در غزل ۵۸ همام تبریزی و در قصیده ۱۵۲ سوزنی سمرقندی و در قصیده ۲۵۱ ناصرخسرو و در غزل ۲۵۱ جویای تبریزی و در غزل ۳۵۴۱ صائب تبریزی کلمه باد و در مقاله کلمه عشق ذکر شده است. «بادهای زمستان» و «شیر و گل سرخ» عنوان قسمت‌هایی از سریال بازی تاج و تخت هستند. گل سرخ نماد عشق است. در سوره جن و ترجمه الهی قمشه‌ای بیان شده: «و اگر بر طریقه (اسلام و ایمان) پایدار بودند آب (علم و رحمت و رزق) فراوان نصیبشان البته می‌گردانیدیم.» اگر این آیه را به عدد ابجد کبیر تبدیل کنیم حاصل ۴۰۵۵ می‌شود. در مقاله عددهای ۴۵۰ و ۵۴۰ ذکر شده‌اند. در سوره جن و ترجمه مکارم شیرازی بیان شده: « و اگر آنها (جن و انس) بر طريقه (ايمان) استقامت ورزند ما آنها را با آب فراوان سيراب مي‏كنيم.» اگر این آیه را به عدد ابجد کبیر تبدیل کنیم حاصل ۲۱۵ می‌شود. در این آیه منظور از آب آگاهی است. استاد طاهری بیان می‌کنند که منظور از آب آگاهی است. آب یا آگاهی باعث شکل پذیری و تغییر و تحول در خاک می‌شود. ویژگی خاک باروری و تبدیل شدن به شکل‌های دیگر است. گل از ترکیب خاک و آب ایجاد می‌شود. آتش باعث پختگی و دوام در گل می‌شود. در واقع آتش یا شیطان باعث پختگی و بادوام‌تر شدن آگاهی‌ها می‌شود. شعر «عاقبت شیطان» سروده ویکتور هوگو است. در قصیده ۲۵۱ ناصرخسرو و در غزل ۲۵۱ سنائی کلمه ابلیس و در باب ۱ انجیل مرقس و در آیه ۵۱:۲ انجیل برنابا کلمه شیطان و در برگ ۱۵۲ کتاب والکیری‌ها کلمه شیاطین و در خطبه ۱ نهج البلاغه کلمات شیطان، آتش و آگاهی و در شعر ۱ در نیایش خداوند بوستان سعدی و در شعر ۱ مجلس اول سعدی و در غزل ۱ محتشم کاشانی و در شعر ۲ دفتر اول مثنوی و معنوی و در غزل ۱۵۲ حافظ و در غزل ۳۵۲ سعدی کلمه آتش و در قصیده ۱ فضولی کلمات آتش، آگه و دوام و در باب ۱۲۵ انجیل برنابا و در برگ ۲۱۵ کتاب پله پله تا ملاقات خدا کلمه دوام وجود دارد. در خطبه ۱ نهج البلاغه به سجده نکردن شیطان اشاره شده است. در باب ۱ کتاب مقدس ارمیا کلمه سجده وجود دارد. جواد نوربخش نویسنده کتاب «شیطان بزرگ «ابلیس»» است. استاد طاهری بیان می‌کنند که در داستان آفرینش منظور از سجده نکردن شیطان به وجود آمدن جهان دوقطبی تضاد یا خیر و شر است. در خطبه ۱ نهج البلاغه و در برگ ۲۱۵ کتاب تفسیر اشو بر چنین گفت زردشت نیچه کلمه متضاد وجود دارد. در شعر ۵۸ لیلی و مجنون جامی کلمات چکیده و کوزه و در شعر ۲ دفتر اول مثنوی و معنوی مولانا کلمه کوزه وجود دارد. استاد طاهری در کتاب «چکیده کتاب‌ها» که آدرس آن در زیر آمده راز آفرینش آدم از گل و عناصر چهارگانه زمین را با مثال کوزه رمزگشایی کرده‌اند. شکل گرفتن کوزه نیز شامل مراحل خاک، آب و آتش است. در رباعی ۱ خیام به آفرینش آدم از گل کوزه اشاره شده است. در غزل ۱ یغمای جندقی و در غزل ۸۵ میلی کلمه ترانه وجود دارد. ترانه‌های خیام کتابی تحقیقی - ادبی از صادق هدایت است. عنوانی یکی از کتاب‌های صادق هدایت افسانه آفرینش است. در برگ ۲۵۱ کتاب آشنایی با صادق هدایت به کتاب افسانه آفرینش اشاره شده است. در توضیحات خیام در ویکی‌پدیا به نقل از صادق هدایت بیان شده: «گویا ترانه‌های خیام در زمان زیستنش به دلیل خشک مغزی مردم پنهان بوده و دسته‌بندی نشده و تنها بین یکدسته از دوستان همرنگ و صمیمی او شهرت داشته یا در حاشیه جنگ‌ها و کتب اشخاص با ذوق به گونه‌ای قلم‌انداز چند رباعی از او ضبط شده، و پس از مرگش منتشر گردیده است.» در ترجیع بند ۱ نسیمی کلمات گویا و ترانه و در شعر ۱ مجلس اول سعدی کلمات صادق و مغز و در خطبه ۱ نهج البلاغه کلمات هدایت و خشک و در باب ۱ کتاب مقدس اشعیاء و در مثنوی ۱ مسعود سعد سلمان و در غزل ۲۵۱ خاقانی کلمه خشک و در قصیده ۱ سلیم تهرانی کلمات خشک، مرگ، ذوق و قلم و در شعر ۵۸ لیلی و مجنون جامی کلمات خشک و قلم و در شعر ۱ دیگر سروده‌های فرخی یزدی و در قصیده ۱ فضولی و در قصیده ۱ میلی و در برگ ۱۲۵ کتاب پله پله تا ملاقات خدا کلمه ذوق و در شعر ۱ در نیایش خداوند بوستان سعدی و در شعر ۱ حمید الدین بلخی و در آیه ۱۵۲ سوره آل عمران و در قصیده‌های ۱ و ۲۵۱ امیر معزی و کلمه جنگ وجود دارد. در غزل ۱۵۲۰ مولانا کلمات آدم و گل و آیه ۵۱:۲۰ انجیل برنابا و در غزل‌های ۱ محتشم کاشانی و فیض کاشانی کلمه گل وجود دارد. آفرینش آدم از گل و دمیدن روح در آدم بیانگر مرحله اله و شروع دایره جهان‌های دو قطبی است که بخشی از صفات خداوند به صورت امانت یا بالقوه به آدم داده می‌شود. در قصیده ۱ شاه نعمت الله ولی کلمات اله و دایره و در شعر ۱ لیلی و مجنون جامی کلمه دوایر و در خطبه ۱ نهج البلاغه و در باب ۱ کتاب مقدس اشعیاء و در شعر ۱ در عدل و تدبیر و رای بوستان سعدی کلمه امانت وجود دارد. این صفات در مرحله رب یا روح الله یا روح القدس و انتهای دایره جهان‌های دو قطبی به فعلیت می‌رسد. در شکل راه کمال که در زیر آمده این موضوع مشخص است. در آیه ۵۱:۲۰ انجیل برنابا کلمه روح یا روح الله یا روح القدس وجود دارد. مصرع دوم بیت زیر از ترجیع بند ۱ نسیمی به دمیدن روح در آدم و مرحله اله اشاره می‌کند. مصرع اول بیت زیر به مرحله اسم اعظم یا بسم الله الرحمن الرحیم یا روح القدس اشاره می‌کند.

روح القدسیم و اسم اعظم *** روحی که دمیده شد درآدم

الهی قمشه‌ای بیان می‌کند منظور از حمد، ستایش و بندگی آراسته شدن به صفات خداوند است. در شعر ۱ در نیایش خداوند بوستان سعدی کلمات الهی، صفات و بنده و در خطبه ۱ نهج البلاغه کلمات الهی، صفات و بندگی و در ترجیع بند ۱ نسیمی کلمات الهی و بنده و در شعر ۱ مجلس اول سعدی و در شعر ۱ لیلی و مجنون جامی و در غزل ۱ محتشم کاشانی و در غزل ۱ جهان ملک خاتون و در قصیده ۱ حزین لاهیجی و در تضمین ۱ فروغی بسطامی و در غزل ۱ فرخی یزدی و در قصیده ۱ میلی و در قصیده ۱ امیر معزی و در غزل ۱۵۲ صغیر اصفهانی و در قصیده ۱۵۲ سوزنی سمرقندی و در قصیده ۲۵۱ ناصرخسرو و در شعر ۲۵۳ پیام مشرق اقبال لاهوری کلمه بنده و در شعر ۱ حمید الدین بلخی کلمه بندگی و در شعر ۱ شاهنامه فردوسی «جمشید» کلمات پرستش و بنده و در باب ۱۲۵ انجیل برنابا کلمه ستایش و در باب ۱۵۲ انجیل برنابا کلمه عبادت وجود دارد. هدف از بندگی رسیدن به مرحله پروردگار یا رب یا صفات خداوند است. منظور از پروردگار خداوند نیست. صفات خداوند مخلوق خداوند هستند. صفات خداوند پروردگار یا پرورش دهنده یا رب یا مربی آدم هستند. در آیه ۱۲۵ سوره‌های آل عمران، اعراف، نحل و طه و در آیه ۱۵۲ سوره اعراف کلمات رب و پروردگار و در قصیده ۲۵۱ امیر معزی کلمه رب و در غزل ۱ فرخی یزدی کلمه پروردگار و در قصیده ۱ حافظ کلمات بندگان و پرور و در مقاله کلمه پرورش و در باب ۱ کتاب مقدس اشعیاء و در شعر ۱ خسرو و شیرین نظامی گنجوی کلمه پروردم و در قطعه ۱ سلیم تهرانی کلمه پرورت و در قصیده ۱ فضولی کلمه پرور و در آیه ۲۵:۳ انجیل برنابا کلمه بپروریم و در برگ ۲۱۵ کتاب پله پله تا ملاقات خدا کلمه مربی وجود دارد. در بیت زیر از ترجیع بند ۱ نسیمی عبارت روح پرور وجود دارد. در این بیت منظور از روح، روح الله یا روح القدس است.

ای ساقی روح پرور ما *** لعل تو شراب کوثر ما

در مقاله به لوح زمرد اشاره شده است. در لوح زمرد بیان شده: «خورشید پدر دنیای فیزیکی و ماه مادر آن است، روح القدس روح‌های پرورش یافته را به ارمغان می‌آورد و زمین آن‌ها را تغذیه می‌کند. پدر تمامی این پیشرفت‌ها در کل گیتی، همیشه و همه جا حاضرست.» در مقاله بیان شده که بسم الله الرحمن الرحیم جمع معشوق و عاشق و بیانگر عشق ماه و خورشید یا بالاترین مرتبه عشق در جهان دوقطبی یا مرحله روح الله یا روح القدس است. در متن لوح زمرد دو کلمه پدر معنای متفاوت می‌دهند. منظور از «خورشید پدر دنیای» پروردگار یا روح القدس است. منظور از «پدر تمامی این پیشرفت‌ها» خداوند است. در شعر ۱ در عدل و تدبیر و رای بوستان سعدی و در شعر ۱ آغاز کتاب عراقی و در غزل ۱ حزین لاهیجی کلمه حمد و در آیه ۱ سوره حمد عبارت «الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ» و در خطبه ۱ نهج البلاغه و در بیت ۱ شعر مجلس اول سعدی و در لمعات ۱ عراقی و در شعر ۱ حمید الدین بلخی کلمه الحمدلله ذکر شده است. این عبارت به تجلی خداوند یا صفات و اسما خداوند در مرحله رب یا روح الله یا روح القدس اشاره می‌کند. در مرحله رب تنها صفات خداوند حضور دارند و صفات شیطان حضور ندارند. از این جهت این مرحله یک جهان ۱ قطبی است. در باب ۱۱۹ انجیل برنابا کلمات هستی خدا یا صفات خدا، حضور و شیطان وجود دارند. در شکل زیر یکی از مراحل رب یا مراحل وجود به شکل خورشید نشان داده شده است. در سوره نوح و ترجمه فولادوند بیان شده: «مگر ملاحظه نكرده‏ ايد كه چگونه خدا هفت آسمان را توبرتو آفريده است» «و ماه را در ميان آنها روشنايى‏ بخش گردانيد و خورشيد را [چون] چراغى قرار داد» اگر این دو آیه را به عدد ابجد وسیط تبدیل کرده و با یکدیگر جمع کنیم حاصل ۵۰۴ می‌شود. در مقاله عدد ۴۵۰ و ۵۴۰ ذکر شده‌اند. ارقام این عددها مشترک هستند. در سوره نوح و ترجمه مکارم شیرازی بیان شده: « آيا نمي‏دانيد چگونه خداوند هفت آسمان را يكي بالاي ديگري آفريده ؟» «و ماه را در ميان آسمانها مايه روشنائي، و خورشيد را چراغ فروزاني قرار داده است.» اگر این دو آیه را به عدد ابجد وسیط تبدیل کرده و با یکدیگر جمع کنیم حاصل ۵۳۸ می‌شود. در مقاله عدد ۳۵۸ ذکر شده است. ارقام این عددها مشترک هستند. در این آیات منظور از هفت آسمان جهان‌های عدم و منظور از ماه و خورشید مرحله روح الله یا روح القدس است. در سوره نوح در ادامه این آیات بیان شده: «و خدا شما را مانند نباتات مختلف از زمین برویانید.» «آن گاه بار دیگر (پس از مرگ) به زمین باز گرداند و دیگر بار هم شما را (از خاک به روز حساب) برانگیزد.» این آیات نشان دهنده شکل دایره‌ای راه کمال هستند. در مقاله به سوره تین اشاره شده است. در سوره تین بیان شده: «ما انسان را در نیکوترین صورت (در مراتب وجود) بیافریدیم.» این آیه به آفرینش انسان (به عنوان سلولی از تن واحد آدم) از خاک یا گل به صورت نمادین در مرحله اله یا شروع حلقه جهان دوقطبی اشاره میکند. در سوره تین بیان شده: «سپس او را به پائين‏ترين مرحله بازگردانديم.» بازگرداندن یعنی قبلا در این مرحله بوده است. این نشان دهنده دایرهای شکل بودن راه کمال است. پائين‏ترين مرحله یا اسفل سافلین در شکل راه کمال نشان داده شده است. در شعر ۱ در نیایش خداوند بوستان سعدی و در قصیده ۱ حافظ و در ترجیع بندهای ۱ نسیمی و اوحدی و در غزل ۱ بیدل دهلوی و در قصیده ۱ حزین لاهیجی و در باب ۱ کتاب مقدس استر و در قصیده ۲ طبیب اصفهانی و در غزل ۵۸ میلی و در شعر ۱۵۲ دفتر اول سلسلةالذهب جامی و در برگ ۲۵۱ کتاب پله پله تا ملاقات خدا کلمه پرده و در شعر ۱ مجلس اول سعدی و در لمعات ۱ عراقی و در غزل ۱ فرخی یزدی و در شعر ۲۵۳ پیام مشرق اقبال لاهوری کلمات پرده و مقام و در قصیده ۱ فضولی کلمات پرده، مقام و رضا و در قصیده ۱ امیرخسرو دهلوی و در قطعه ۱ سلیم تهرانی و در غزل ۱ فرخی یزدی و در غزل ۲۵۱ سنایی کلمه مقام و در خطبه ۱ نهج البلاغه کلمات پرده، حد و مرز و در ترجیع بند ۱ مولانا کلمات پرده و رضا و در شعر ۱ در عدل و تدبیر و رای بوستان سعدی کلمات رضا و مرز و در برگ ۱۲۵ کتاب آشنایی با صادق هدایت و در آیه ۱۵۲ سوره آل عمران کلمه مرز و در برگ ۱۲۵ کتاب عطیه برتر عبارت رضامندی خداوند وجود دارد. پرده بیانگر مقام رضای خداوند و حد واسط و مرز جهان‌های عدم و مرحله روح الله یا روح القدس است. در مقاله کلمه میوه و در شعر ۱ در عدل و تدبیر و رای بوستان سعدی کلمات نیک و بد ذکر شده‌اند. منظور از خوردن از میوه درخت نیک و بد قرار گرفتن آدم در جهان دوقطبی نیک و بد یا تضاد است. هدف از خوردن میوه درخت نیک و بد در سمت راست دایره جهان دوقطبی، رسیدن به درخت آگاهی در سمت چپ دایره جهان دوقطبی است. در شکل زیر جهان دو قطبی خیر و شر به صورت دایره یا حلقه نشان داده شده است. شکل دایره‌ای راه کمال نشان می‌دهد که تعداد العالمین یا جهان‌های دو قطبی مربوط به هر مرحله وجود یا رب محدود هستند. در خطبه ۱ نهج البلاغه کلمه محدود وجود دارد. از دید ناظری که در مرحله عدم قرار دارد بی‌نهایت مرحله رب وجود دارد. هر مرحله رب شامل بخشی از صفات خداوند است. در خطبه ۱ نهج البلاغه عبارت «پروردگارى كه براى صفات او حدّ و مرزى وجود ندارد» ذکر شده است. در شعر ۱ در نیایش خداوند بوستان سعدی کلمه لااحصی وجود دارد. در لغت نامه دهخدا بیان شده: «لااحصی به معنی شمار نکنم. و اشارت است به حدیث نبوی ص : لااُحصی ثناء علیک انت کما اثنیت علی نفسک ؛ یعنی شمار نتوانم کرد صفات را بر تو، آنی که خود صفت کردی ذات خود را:» ابیات زیر از شعر ۱ مجلس اول سعدی و شعر ۱ در نیایش خداوند بوستان سعدی و غزل ۳۵۲ سعدی نشان می‌دهند که جهان‌های عدم، جمع جهان‌های وجود یا جهان‌های رب هستند. در مقاله به کلمه جمع اشاره گردید.

الحمدلله الذی خلق الوجود من العدم *** فبدت علی صفحاته انوارُ اسرار القدم (شعر ۱ مجلس اول سعدی)

شکر آن خدایی را که او هست آفریده‌ست از عدم ***. پس کرد پیدا بر عدم انوار اسرار قدم (شعر ۱ مجلس اول سعدی)

به امرش وجود از عدم نقش بست *** که داند جز او کردن از نیست، هست؟ (شعر ۱ در نیایش خداوند بوستان سعدی «سرآغاز»)

جانا هزاران آفرین بر جانت از سر تا قدم *** صانع خدایی کاین وجود آورد بیرون از عدم (غزل ۳۵۲ سعدی)

در آیه ۱ سوره کوثر و ترجمه مکارم شیرازی بیان شده: «ما به تو كوثر (خير و بركت فراوان) عطا كرديم.» اگر این آیه را به عدد ابجد کبیر تبدیل کنیم حاصل ۳۳۱۰ می‌شود. در مقاله عدد ۱۳۳۰ ذکر شده است. ارقام عددهای ۱۳۳۰ و ۳۳۱۰ مشترک هستند. در لمعات ۱ عراقی و در شعر ۱ دیگر سروده‌های فرخی یزدی و در غزل ۲۵۱ سنائی و در غزل ۲۵۱ جویای تبریزی کلمه کوثر و در قطعه ۱ خاقانی و در قطعه ۱ سلیم تهرانی و در غزل‌های ۱ محتشم کاشانی و آشفته شیرازی کلمه چشمه وجود دارد. منظور از چشمه کوثر جهان‌های عدم است. چشمه در آخر رود قرار دارد. در مقاله کلمه آخر و در برگ ۱۲۵ کتاب الف کلمات آخر و رود و در برگ ۲۵۱ کتاب زهیر کلمه رودخانه و در برگ ۲۵۱ کتاب تفسیر اشو بر چنین گفت زردشت نیچه کلمه رود وجود دارد. جهان‌های عدم آخرین مرحله کمال است. نقاشی رودخانه اثر صادق هدایت است. در توضیحات کوثر در سایت ویکی‌شیعه که آدرس آن در زیر آمده بیت زیر از حافظ قرار دارد. این بیت نشان می‌دهد کوثر بالاتر از مرحله بهشت عدن در راه کمال قرار دارد. در توضیحات سلسبیل در سایت ویکی‌شیعه که آدرس آن در زیر آمده بیان شده: «در گزارش‌های روایی دیگر آمده است محل جاری شدن سلسبیل از زیر عرش است و از آنجا روانه بهشت عدن (بالاترین مقام در بهشت) می‌شود و در ادامه وارد مناطق دیگر بهشت‌ می‌شود.» عرش، کوثر و سلسبیل بیانگر جهان‌های عدم و بهشت عدن بیانگر بالاترین مرحله در جهان دوقطبی یا مرحله روح الله یا روح القدس است. در بیت زیر از ترجیع بند ۱ عبارت سلسبیل و کوثر وجود دارد. در برگ ۲۵۱ کتاب تفسیر اشو بر چنین گفت زردشت نیچه به رود گنگ اشاره شده است. در ویکی‌پدیا دبی رود گنگ ۱۲۰۱۵ متر مکعب بر ثانیه ذکر شده است. در مقاله عدد ۱۵۲۰ ذکر شده است. ارقام عددهای ۱۵۲۰ و ۱۲۰۱۵ مشترک هستند. در ویکی‌پدیا طول رود گنگ ۱۵۵۷ مایل ذکر شده است. سوره شعراء ۵۵۱۷ حرف دارد. در سوره شعراء عبارت نهر آب وجود دارد. در مقاله عددهای ۱۷۵۷ و ۷:۱۵۷ ذکر شده‌اند. ارقام عددهای ۱۵۵۷، ۵۵۱۷، ۱۷۵۷ و ۷:۱۵۷ مشترک هستند.

ای ساقی سلسبیل و کوثر *** پیمانه در آب کوثر انداز (نسیمی)

بهشت عدن اگر خواهی بیا با ما به میخانه *** که از پای خمت روزی به حوض کوثر اندازیم (حافظ)

توضیحات کوثر در سایت ویکی‌شیعه

https://fa.wikishia.net

توضیحات سلسبیل در سایت ویکی‌شیعه

https://fa.wikishia.net

در مقاله به سوره حج اشاره گردید. حج نمادی از جهان‌های عدم است. در زیر آدرس مقاله استاد طاهری با عنوان «معراج حج» آمده که بیان می‌کند: «حج، عروجی به هفت آسمان، یعنی هفت گنجینه ی آگاهی های هستی، آن هم در میان جمع است. در این حرکت، با گم شدن در سیل خروشان و یکپارچه‌ی حج گزاران، محو شدن هم تجربه می شود؛ اما هدف، بالاتر از این یکپارچگی و بالاتر از این محو شدن است و کسی به آن می‌رسد که با آمادگی عازم این مسیر شده باشد.» اگر عبارت «معراج حج» را به عدد ابجد کبیر تبدیل کنیم حاصل ۳۲۵ می‌شود. ارقام عددهای ۳۲۵ و ۳۵۲ مشترک هستند. در قصیده ۲ طبیب اصفهانی عبارت دریای عدم وجود دارد. جهان‌های وجود مانند گوهرهایی در دریای عدم هستند. بیت زیر از ترجیع بند ۱ شاه نعمت الله ولی بیانگر این مطلب است. در غزل ۱ بیدل دهلوی و در ترجیع بند ۱ نسیمی و در قطعه ۱ سلیم تهرانی و در قصیده ۱ حزین لاهیجی کلمات دریا و گوهر و در مثنوی ۱ حزین لاهیجی و در قصیده ۲ طبیب اصفهانی کلمات دریا و گهر و در قصیده ۱ حافظ و در شعر ۱ لیلی و مجنون جامی و در شعر ۱ حمید الدین بلخی کلمات بحر و گوهر و در قصیده ۱ میلی کلمات بحر و گهر و در شعر ۵۸ لیلی و مجنون جامی کلمات دریا، بحر و گهر و در شعر ۱ شاهنامه فردوسی «جمشید» و در قصیده ۲۵۱ ناصرخسرو کلمه گوهر و در قصیده ۱ میلی و در قصیده ۱ فضولی کلمه گهر وجود دارد. نقاشی «فانوس دریایی» اثر ویکتور هوگو است. ویکتور هوگو نویسنده رمان «کارگران دریا» است. در منشور کوروش کلمات کارگران و دریا ذکر شده‌اند.

گوهر دریای عرفان بحر و علم کان وجود *** رهنمون رهروان و پیشوای اتقیا

 در سوره توبه و در شعر ۱ آغاز کتاب عراقی و در شعر ۱ حمید الدین بلخی لا اله الا هو و در متفرقات ۱ شاه نعمت الله ولی لا اله الا الله ذکر شده است. لا اله الا الله بیانگر جهان‌های عدم است. «لا اله» یعنی جهان‌های عدم مرحله اله یا وجود نیست. الا الله یعنی بعد از جهان‌های عدم خداوند مانده است. جهان‌های عدم بین مرحله اله (لا اله) و خداوند (الا الله) قرار دارد. جهان‌های عدم غیر قابل وصف یا سبحانی هستند؛ چون جهان‌های عدم از دید ناظر بی‌نهایت هستند. در شعر ۱ در نیایش خداوند بوستان سعدی کلمات عدم و سبحان و در شعر ۱ مجلس اول سعدی کلمات عدم، سبحان و نظاره وجود دارنددر شکل زیر از جزوه دوره چهارم عرفان حلقه این موضوع مشخص است. شکل راه کمال به کمک شکل زیر از از جزوه دوره چهار عرفان حلقه کشیده شده است. خداوند جهان‌های عدم را از دید ناظری که در آن است بی‌نهایت خلق کرده تا ناظر عظمت خداوند را درک کند. در شعر ۱۵۲ دفتر اول سلسلةالذهب جامی کلمات دیده و ناظر و در شعر ۱ حمید الدین بلخی کلمات دیده، ناظر و نظاره و در شعر ۱ در عدل و تدبیر و رای بوستان سعدی و در قصیده ۱ عراقی کلمات دیده و نظاره و در منشور کوروش کلمه نظاره و در غزل ۱ نسیمی کلمات نظاره و ناظر و در ترجیع بند ۱ نسیمی کلمات نظاره و عدم و در قصیده ۲ طبیب اصفهانی کلمات نظاره و دریای عدم و در برگ ۱۲۵ کتاب پله پله تا ملاقات خدا کلمات ناظر و عظیم و در آیه ۱ سوره اسراء و ترجمه انصاریان و در خطبه ۱ نهج البلاغه کلمه عظمت و در قصیده ۱ حافظ و در باب ۹۱ انجیل برنابا کلمه عظیم و در شعر ۱ مجلس اول سعدی و در قصیده ۱ شاه نعمت الله ولی کلمات عدم و عظیم وجود دارند. از دید خداوند جهان‌های عدم محدود است. فقط خداوند بی‌نهایت است. الله اکبر بیان می‌کند که فقط خداوند بی‌نهایت است. در شعر ۱ حمید الدین بلخی کلمه نامحدود وجود دارد. بیت زیر از قصیده ۲۵۱ ناصرخسرو بیان می‌کند که خداوند بی‌حد و بی‌منتهاست.

سیار گشت دورت تا مرد بی‌تفکر *** گوید همی قدیمی بی‌حد و منتهائی

در شعر ۵۸ لیلی و مجنون جامی عبارت سبحان الله و در خطبه ۱ نهج البلاغه عبارت خدای سبحان وجود دارد. خداوند به دلیل بی‌نهایت بودن، سبحان یا غیر قابل وصف است. 

شکل مسیر کمال، جهان های عدم، روح الله یا روح القدس و جهان های دوقطبی خیر و شر
راه کمال از جزوه دوره چهارم عرفان حلقه
 
کتاب کیمیاگر نقاشی
 
عدم، وجود، جهان دوقطبی
معراج حج، حج، عروجی به هفت آسمان، یعنی هفت گنجینه ی آگاهی های هستی

کتاب چکیده کتاب ها نوشته استاد محمد علی طاهری موسس عرفان حلقه

https://mataheri.com/books/

مطلبی که بیان گردید بخشی از مقاله «کتاب نور و کتاب نشانه‌ها» است که آدرس آن در زیر آمده است.

https://noorvaneshaneha.blogspot.com/2025/01/blog-post.html

https://www.tribunezamaneh.com/archives/author/d92580

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

کتاب نور و کتاب نشانه ها

گوشه ای از تحریف ها در کتاب های مقدس و دین ها

ارتباط بین کلمه ها و عددها در قرآن، کتاب های مقدس، شعرها و ...