تعمید روح
حجاب به معنی خاکی و بیخویش بودن و دوری از ادعا، خودنمایی، خودستایی، غرور، کبر، منت و منیت است. در متفرقات ۱ شاه نعمت الله ولی کلمه حجاب و در خطبه ۱ نهج البلاغه کلمات حجاب، خاک و غرور و در قصیده ۱ میلی کلمات حجاب، خاک و منت و در قصیده ۱ فضولی کلمات حجاب، خاک و مدعا و در شعر ۱۵۲ دفتر اول سلسلةالذهب جامی کلمات حجاب، خاک و ادعا و در شعر ۱ مجلس اول سعدی کلمات خاک، غرور و غره و در ترجیع بند ۱ نسیمی کلمات خاک و غره و در قصیده ۱ امیرخسرو دهلوی عبارت غره مشو و در تضمین ۱ فروغی بسطامی کلمات خاک و مدعا و در غزل ۸۵ یغمای جندقی و در قصیده ۲۵۱ امیر معزی کلمه خاک و در برگ ۱۵۲ کتاب پله پله تا ملاقات خدا کلمه مدعی و در برگ ۲۱۵ کتاب زهیر کلمه ادعا و در شعر ۱ حمید الدین بلخی کلمات خاک و منت و در بیتی از جواد نوربخش که در مقاله آمده کلمه منت و در شعر ۱ شاهنامه فردوسی «جمشید» و در ترجیع بند ۱ اوحدی کلمات خاک و منی یا منیت و در شعر ۱ گنجینه اسرار عمان سامانی کلمات ادعا و خودنمائی و در مثنوی ۱ حزین لاهیجی کلمه غرور و در برگ ۱۲۵ کتاب تفسیر اشو بر چنین گفت زردشت نیچه کلمه مغرور و در برگ ۲۱۵ کتاب الف کلمه خودخواه وجود دارد. حلقه غسل تعمید روح و میراث یحیی(ع) به پاک شدن از این مسائل و رسیدن به بیخویشی و خاکی شدن کمک میکند. در مقاله به سوره اسراء اشاره شده است. در سوره اسراء کلمات یحیی و خاک و در باب ۱ انجیل مرقس کلمات یحیی و تعمید و در ترجیع بند ۱ مولانا کلمه غسل وجود دارد. آیه ۱:۲۵ انجیل یوحنا و ترجمه معاصر بیان میکند: «از او پرسیدند: «خوب، اگر نه مسیح هستی، نه ایلیا و نه آن پیامبر، پس با چه اجازه و اختیاری مردم را تعمید میدهی؟» در این آیه کلمه تعمید وجود دارد. اگر این آیه را به عدد ابجد صغیر تبدیل کنیم حاصل ۲۶۴ میشود. آیه ۶:۲۴ انجیل مرقس و ترجمه مژده برای عصر جدید بیان میکند: «دختر بیرون رفت و از مادر خود پرسید: «چه بخواهم؟» مادرش جواب داد: «سر یحیای تعمیددهنده را.» در این آیه نیز کلمه تعمید وجود دارد. ارقام عددهای ۲۶۴ و ۶۲۴ مشترک هستند. اگر آیه ۶:۲۴ انجیل مرقس و ترجمه مژده برای عصر جدید را به عدد ابجد صغیر تبدیل کنیم حاصل ۲۳۵ میشود. در مقاله عدد ۲۳۵ ذکر شده است. در شعر ۵۸ لیلی و مجنون جامی و در برگهای ۱۵۲ و ۲۵۱ کتاب آشنایی با صادق هدایت کلمه نسخه و در برگ ۱۲۵ کتاب آشنایی با صادق هدایت کلمه فارسی وجود دارد. آیه ۶:۲۴ انجیل مرقس و ترجمه نسخه قدیمی فارسی بیان میکند: «او بیرون رفته، به مادرخود گفت: «چه بطلبم؟» گفت: «سر یحیی تعمیددهنده را.»» اگر این آیه را به عدد ابجد صغیر تبدیل کنیم حاصل ۱۸۸ میشود. آیه ۱۸:۸ کتاب مقدس اعمال رسولان و ترجمه مژده برای عصر جدید بیان میکند: «کِریسْپُس که سرپرست کنیسه بود، در این موقع با تمام اهل خانهاش به خداوند ایمان آوردند. بهعلاوه، بسیاری از اهالی قرنتُس که به پیام خدا گوش میدادند، ایمان آوردند و تعمید گرفتند.» در این آیه نیز کلمه تعمید وجود دارد. در مقاله عددهای ۱۱۹ و ۱۹۹ ذکر شدهاند. آیه ۹:۱۹ انجیل لوقا و ترجمه معاصر بیان میکند: «جواب دادند: «بعضیها میگویند که یحیای تعمیددهنده هستی؛ عدهای نیز میگویند ایلیا و یا یکی از پیامبران گذشته هستی که زنده شده است.» در این آیه نیز کلمات یحیی و تعمید ذکر شدهاند. اگر آیه ۹:۱۹ انجیل لوقا و ترجمه معاصر را به عدد ابجد کبیر تبدیل کنیم حاصل ۵۷۱۵ میشود. در مقاله عددهای ۱۵۷۵ و ۱۷۵۷ ذکر شدهاند. ارقام این عددها مشترک هستند. در مقاله عدد ۱۱۱ ذکر شده است. آیه ۱۱:۱۱ انجیل متی و ترجمه نسخه قدیمی فارسی بیان میکند: «هرآینه به شما میگویم که از اولاد زنان، بزرگتری از یحیی تعمیددهنده برنخاست، لیکن کوچکتر در ملکوت آسمان از وی بزرگ تر است.» اگر این آیه را به عدد ابجد صغیر تبدیل کنیم حاصل ۳۲۵ میشود. آیه ۴:۵ کتاب مقدس افسسیان بیان میکند: «یک خداوند، یک ایمان، یک تعمید؛» در این آیه عدد ۱ وجود دارد. اگر عبارت «تعمید روح» را به عدد ابجد وسیط تبدیل کنیم حاصل ۵۴ میشود. ارقام عددهای ۴:۵ و ۵۴ مشترک هستند. در ویکیپدیا بیان شده ویلیام شکسپیر در شهر استراتفورد در انگلستان غسل تعمید داده شد. در مطلبی با عنوان «پایان عمر یحیی» از سایت ویکی فقه که آدرس آن در زیر آمده بیان شده: «سرانجام شاه مغرور که دیوانه هوس و عشق به هیرودیا شده بود، دستور داد یک طشت طلا حاضر نمودند، به مأموران جلادش گفت: بروید و یحیی (علیهالسلام) را دستگیر کرده و به اینجا بیاورید. مأموران جلاد به سراغ او آمدند و او را دستگیر کرده و به مجلس شاه بردند، شاه در همانجا فرمان داد سر از بدن او جدا کردند و سر بریدهاش را در میان طشت طلا نهادند» در شعر ۵۸ دفتر پنجم مثنوی و معنوی مولانا کلمه یحیی و در شعر ۱ مجلس اول سعدی کلمات پایان، عمر، مجلس، مغرور و طشت و در باب ۱ کتاب مقدس استر و در شعر ۱ لیلی و مجنون جامی و در شعر ۱ حمید الدین بلخی و در قطعه ۱ سلیم تهرانی و در غزل ۵۸ همام تبریزی و در غزل ۱۵۲ سعدی و در برگ ۱۵۲ کتاب پله پله تا ملاقات خدا و در برگ ۱۵۲ کتاب پله پله تا ملاقات خدا کلمه پایان و در متفرقات ۱ شاه نعمت الله ولی و در ترجیع بند ۱ نسیمی و در مثنوی ۱ مسعود سعد سلمان و در شعر ۱ دیگر سرودههای فرخی یزدی و در قصیده ۱ میلی و در قصیده ۲ طبیب اصفهانی و در قصیده ۱ امیرخسرو دهلوی و در ترجیع بند ۱ اوحدی و در قصیده ۱ عراقی و در قصیده ۱ فضولی و در برگ ۵۲۱ کتاب تفسیر اشو بر چنین گفت زردشت نیچه کلمه عمر و در برگ ۲۱۵ کتاب تفسیر اشو بر چنین گفت زردشت نیچه کلمات عمر و بدن و در آیه ۱۵۲ سوره انعام کلمه بدن و در خطبه ۱ نهج البلاغه کلمات پایان و غرور و در شعر ۱ در نیایش خداوند بوستان سعدی کلمه دستگیر و در غزل ۵۸ فرخی یزدی و در غزل ۱۵۲۰ مولانا کلمه دیوانه و در قصیده ۱ حزین لاهیجی و در غزل ۱ غنی کشمیری و در غزل ۱۵۲ حافظ و در غزل ۲۵۱ خاقانی کلمه هوس وجود دارد. حجاب داشتن یا نداشتن یک موضوع اختیاری است. در مقاله خبری از ایران اینترنشنال با عنوان «سال ۱۴۰۴ با شعارهای اعتراضی مردم در اماکن تاریخی آغاز شد.» آمده که در آن به رضاشاه و حجاب اشاره شده است. در مقاله به فیلم هزاردستان و رضاشاه اشاره شده است. در توضیحات فیلم هزاردستان در ویکیپدیا بیان شده: «برخی از موارد سانسور را حجاب بازیگران زن اعلام کردند.» در برگ ۱۲۵ کتاب انسان از منظری دیگر کلمه سانسور وجود دارد. رضاشاه به زور مردم را به نداشتن حجاب و آخوندها به زور مردم را به داشتن حجاب مجبور کردند. در متفرقات ۱ شاه نعمت الله ولی و در شعر ۱ گنجینه اسرار عمان سامانی کلمه طالبان و در شعر ۱ لیلی و مجنون جامی و در قصیده ۱ عراقی و در غزل ۲۸۴ خواجوی کرمانی کلمه برقع و در ترجیع بند ۱ نسیمی کلمات برقع و نقاب و در قصیده ۱ شاه نعمت الله ولی و در غزل ۱ حزین لاهیجی و در غزل ۱ مسعود سعد سلمان کلمه نقاب وجود دارد. طالبان به بهانه حجاب اجباری زنان افغانستان را مجبور به زدن برقع یا نقاب میکنند. در غزل ۸۵ میلی کلمه بهانه وجود دارد. حلقهها میراث عرفانی بشر و مزد شور، شوق، ذوق و اشتیاق زنان و مردان عاشق خداوند یا انبیاء هستند که به ما ارث رسیدهاند. در مقاله کلمات حلقه، شور، شوق، ذوق، مرد و زن و در ترجیع بند ۱ مولانا و در شعر ۱ مجلس اول سعدی و در تضیمن ۱ فروغی بسطامی کلمه عاشق و در شعر ۱ مجلس اول سعدی کلمات عاشق و انبیاء و در قصیده ۱ فضولی کلمات ذوق و انبیاء و در خطبه ۱ نهج البلاغه و در قصیده ۱ شاه نعمت الله ولی و در شعر ۱ حمید الدین بلخی کلمه انبیاء وجود دارد. ارتباطهای مختلفی در عرفان کیهانی حلقه وجود دارند که در تمام جنبههای مثبت زندگی به فرد کمک میکنند و مسیر رشد و تعالی فرد را هموار میکنند. در این خصوص به کتاب «انسان از منظری دیگر» نوشته استاد محمد علی طاهری مراجعه فرمایید که آدرس آن در ادامه آمده است. در قصیده ۱ عراقی و در قصیده ۱ جهان ملک خاتون و در قصیده ۱ فضولی و در پستی از الهی قمشهای که در مقاله آمده و در شعر ۱۵۲ دفتر اول سلسلةالذهب جامی و در برگهای ۱۲۵، ۱۵۲، ۲۵۱، ۵۱۲ و ۵۲۱ کتاب تفسیر اشو بر چنین گفت زردشت نیچه و در برگهای ۲۱۵ و ۲۵۱ کتاب زهیر و در برگهای ۱۵۲ و ۲۱۵ کتاب انسان از منظری دیگر کلمه انسان و در برگ ۱۲۵ کتاب انسان از منظری دیگر کلمات انسان و دیگر و در غزل ۱ نسیمی کلمه منظر و در مقاله کلمه دیگر ذکر شده است. در قصیده ۱ حزین لاهیجی و در شعر ۱ حمید الدین بلخی کلمه دهر و در قصیده ۱ حافظ کلمات دهر و انس وجود دارد. نام دیگر سوره دهر سوره انسان است.
مطلبی که بیان گردید بخشی از مقاله «کتاب نور و کتاب نشانهها» است که آدرس آن در زیر آمده است.
نظرات
ارسال یک نظر