ذکر یکتایی خداوند در منشور کوروش

در قصیده ۱ عراقی و در شعر ۵۸ دفتر پنجم مثنوی و معنوی مولانا و در غزل ۸۵ میلی و در آیه ۱۲۵ سوره زنان و در قصیده ۱۵۲ سوزنی سمرقندی و در برگ ۱۵۲ کتاب مکتوب و در آیه ۲۱۵ سوره بقره و در غزل ۳۵۲ سعدی کلمه نیک و در شعر ۱ مجلس اول سعدی و در غزل ۵۸ فرخی یزدی کلمه صالح و در ترجیع بند ۱ اوحدی و در غزل ۱۵۲ سعدی و در برگ‌های ۱۲۵ و ۲۱۵ کتاب الف کلمه صلح وجود دارد. در شکل راه کمال که در ادامه مقاله آمده مقام صالح یا صلح نشان داده شده است. این نشان از رسیدن کوروش کبیر به مقام صالح است. بیت زیر از لمعات ۱ عراقی به آب حیات اشاره می‌کند.

آبی که زنده گشت از او خضر جاودان *** آن آب چیست؟ قطره‌ای از حوض کوثرم

در قطعه ۱ سلیم تهرانی کلمات خضر و چشمه حیوان و در ترجیع بند ۱ نسیمی کلمات آب حیات و آب زندگانی و در غزل ۱ محتشم کاشانی عبارت چشمه حیوان و در ترجیع بند ۱ مولانا و در غزل ۵۸ همام تبریزی عبارت آب حیوان وجود دارد. منظور از آب حیات یا آب زندگی عشق است. مرحله عشق بعد از مقام صالح قرار دارد. در شکل راه کمال که در ادامه مقاله آمده این موضوع مشخص شده است. در توضیحات آب زندگانی در ویکی‌پدیا بیان شده: «در روایات‌های اسلامی نیز نام سه تن آمده است که در پی آب زندگانی رفته‌اند. دو تن از ایشان از آن آشامیده و زندگی جاودان یافته‌اند و یکی ناکام بازگشته است: الیاس، خضر و ذوالقرنین.» این نشان می‌دهد که الیاس(ع) و خضر(ع) به مقام عشق رسیده‌اند اما ذوالقرنین به این مقام نرسیده است. در منشور کوروش کلمات نیک، صلح و کبوتر و در خطبه ۱ نهج البلاغه کلمات پند، نیک و کبوتران و در باب ۱ انجیل مرقس و کلمه کبوتر ذکر شده که نماد صلح است. در آیه نور به درخت زیتون اشاره شده که نماد صلح است. اگر آیه نور و ترجمه خرمشاهی را به عدد ابجد کبیر تبدیل کنیم حاصل ۲۹۱۰۶ می‌شود. اگر عبارت «پندار نیک، گفتار نیک و کردار نیک» را به عدد ابجد کبیر تبدیل کنیم حاصل ۱۶۲۹ می‌شود. بین اعداد ۱۶۲۹ و ۲۹۱۰۶ چهار رقم مشترک هستند. در ادامه مقاله به سوره رعد اشاره شده است. در سوره رعد و در تضمین ۱ فروغی بسطامی و در شعر ۱ دیگر سروده‌های فرخی یزدی کلمه طوبی وجود دارد. ترجمه الهی قمشه‌ای از آیه‌ای از سوره رعد که در آن کلمه طوبی ذکر شده اینگونه است: «آنان که به خدا ایمان آورده و به کار نیکو پرداختند خوشا بر احوال آنها، و بازگشت و مقام نیکو آنها راست.» اگر این آیه را به عدد ابجد کبیر تبدیل کنیم حاصل ۵۵۷۷ می‌شود. در ادامه مقاله بیان شده که سوره فتح ۵۵۷ کلمه دارد. در سوره فتح کلمات نیک، صالح و صلح وجود دارند. در سایت پارس قرآن و ترجمه‌های مختلف آیه‌ای از سوره رعد که به آن کلمه طوبی ذکر شده کلمات نیک و صالح ذکر شده‌اند. سال ۱۶۲۹ میلادی معادل سال ۲۵۹۷ در گاه‌شمار بربری است. سوره فتح ۲۵۹۷ حرف دارد. در ادامه مقاله بیان شده که کوروش، فقط تنها فاتح و مدیر بزرگ نبود. در کتاب نور و کتاب نشانه‌های که آدرس آن‌ها در ادامه مقاله آمده مشخص شده که عددهای سوره فتح به کوروش کبیر اشاره می‌کنند. در زیر خبری از ایران اینترنشنال با عنوان «سال ۱۴۰۴ با شعارهای اعتراضی مردم در اماکن تاریخی آغاز شد» آمده است. اگر عنوان خبر ایران اینترنشنال را به عدد ابجد کبیر تبدیل کنیم حاصل ۵۲۹۷ می‌شود. ارقام عددهای ۲۵۹۷ و ۵۲۹۷ مشترک هستند. در خبر ایران اینترنشنال به گاه‌شمار شاهنشاهی اشاره شده که مبدا آن تاج‌گذاری کوروش بزرگ است. در کتاب نور و کتاب نشانه‌ها مطالبی درباره ارتباط بین عددهای سوره فتح و گاه‌شمار با مبدا آغاز پادشاهی کوروش بزرگ بیان شده است. در قطعه ۱ خاقانی کلمه مبدا و در قطعه ۱ سلیم تهرانی کلمه فتح وجود دارد. اگر متن قطعه ۱ سلیم تهرانی را به عدد ابجد وسیط تبدیل کنیم حاصل ۵۵۰۷ می‌شود. سوره فتح ۵۵۷ کلمه دارد. بین عددهای ۵۵۷ و ۵۵۰۷ سه رقم مشترک هستند. در توضیحات گاه‌شمار بربری در ویکی‌پدیا بیان شده: «گاهشماری بربری تقویمی سالانه است که مردم بربر شمال آفریقا از آن استفاده می‌کنند. این گاهشماری در زبان عربی با نام «فلاحی» (کشاورزی) یا «عجم» شناخته می‌شود.» در شعر ۱ در نیایش خداوند بوستان سعدی و در قصیده ۱ حافظ و در شعر ۱ خسرو و شیرین نظامی گنجوی و در خطبه ۱ نهج البلاغه و در باب ۱ کتاب مقدس استر و در ترجیع بندهای ۱ شاه نعمت الله ولی و نسیمی و در لمعات ۱ عراقی و در غزل ۱ حزین لاهیجی و در شعر ۱ گنجینه اسرار عمان سامانی و در غزل ۱ آشفته شیرازی و در قصیده ۱ میلی و در شعر ۵۸ لیلی و مجنون جامی و در غزل ۸۵ میلی و در غزل ۱۵۲ صغیر اصفهانی و در برگ ۱۲۵ کتاب پله پله تا ملاقات خدا و در برگ ۱۲۵ کتاب تفسیر اشو بر چنین گفت زردشت نیچه و در برگ ۲۱۵ کتاب زهیر و در غزل ۲۵۱ جویای تبریزی و در شعر ۲۵۳ پیام مشرق اقبال لاهوری کلمه زبان و در برگ ۲۵۱ کتاب پله پله تا ملاقات خدا کلمات زبان و عربی و در برگ ۱۲۵ کتاب آشنایی با صادق هدایت کلمه عربی و در شعر ۱ مجلس اول سعدی کلمات زبان، عرب، زراعت یا کشاورزی و عجم و در شعر ۱ حمید الدین بلخی کلمات زبان، عرب و عجم و در مثنوی ۱ حزین لاهیجی کلمات زبان و اعجم وجود دارند. اگر متن مثنوی ۱ حزین لاهیجی را به عدد ابجد کبیر تبدیل کنیم حاصل ۶۹۹۲۱ می‌شود. ارقام عددهای ۱۶۲۹ و ۶۹۹۲۱ مشترک هستند. سال ۱۶۲۹ میلادی معادل سال ۲۷۹۵ در گاه‌شمار دیسکوردیان است. ارقام عددهای ۲۵۹۷ و ۲۷۹۵ مشترک هستند. سال ۱۶۲۹ میلادی معادل سال ۱۳۴۵ در گاه‌شمار قبطی است. ارقام عددهای ۱۳۴۵، ۱۵۳۴ و ۳۱۵۴ مشترک هستند. سال ۱۶۲۹ میلادی معادل سال ۹۹۱ در گاه‌شمار برمه‌ای است. در ادامه مقاله عدد ۱۹۹ ذکر شده است. ارقام عددهای ۱۹۹ و ۹۹۱ مشترک هستند. سال ۱۶۲۹ میلادی معادل سال ۲۱۵ در گاه‌شمار بهائی است. در قصیده ۲۵۱ ناصرخسرو کلمه بهائی وجود دارد. در بالای توضیحات سال ۱۶۲۹ میلادی در ویکی‌پدیا عبارت «۱۵۲ زبان» نوشته شده است. در قصیده ۱ حافظ به دارا اشاره شده است. در توضیحات داریوش سوم در ویکی‌پدیا بیان شده: «در شاهنامه فردوسی و تاریخ سنتی ایرانیان، داریوش سوم با نام «دارا» شناخته می‌شود (ولی در داراب‌نامه و اسکندرنامه وی با نام «داراب» شناخته می‌شود) و هجدهمین پادشاه ایران و نهمین پادشاه کیانی است که چهارده سال پادشاهی کرد؛ پدر او داراب، مادرش تمروسیه و اسکندر مقدونی برادر ناتنی‌اش معرفی شده‌است.» در شعر ۱ شاهنامه فردوسی «جمشید» کلمات پادشا و کیان و در مقاله کلمه اسکندر ذکر شده است. اگر عبارت «داریوش سوم» را به عدد ابجد وسیط تبدیل کنیم حاصل ۴۵ می‌شود. اگر عبارت «اسکندر مقدونی» را به عدد ابجد کبیر تبدیل کنیم حاصل ۵۴۵ می‌شود. ارقام عددهای ۴۵ و ۵۴۵ مشترک هستند. در توضیحات داریوش سوم در ویکی‌پدیا بیان شده: «مادر دارا طبق روایت‌های نخستین «ماه‌ناهید» دختر هزارمرد بود هنگامی که منابع متاخر مادرش را تَمروسیا، زنی یونانی که دختر فاستابیکون و همسر پیشین پادشاه عمان بود، نامیده‌اند.» در شعر سایه گیسو رهی معیری کلمات ماه و زهره یا ناهید و در غزل ۱ فیض کاشانی و در غزل ۵۸ میلی کلمه زهره و در قصیده ۲ طبیب اصفهانی کلمه ناهید و در قطعه ۱ سلیم تهرانی کلمه عمان وجود دارد. در برگ ۱۵۲ کتاب زهیر عددهای ۵/۸ و ۵/۱۴۳ذکر شده‌اند. در مقاله به عددهایی که ارقام آن با اعداد ۱۵۲، ۵/۸ و ۵/۱۴۳ مشترک هستند. در کتاب نور و کتاب نشانه‌ها مطالبی درباره خداوند، کتاب‌های مقدس، کعبه، مسجدالاقصی، نوروز، محمد، مسیح، موسی، ابراهیم، نوح، علی، رستم، مریم مقدس، یحیی، یوسف، سلیمان، داوود، الیاس، یونس، سوشیانت، زردشت، خضر، بودا، دانیال، حواریون، خسرو کیانی، فریدون، کاوه آهنگر، شاعران بزرگ، عشق و کوروش کبیر و ... رمزگشایی شده است. در شعر ۱ مجلس سعدی به تعدادی از پیامبران اشاره شده است. در این دو کتاب به ارتباط‌هایی بین کلمهها و عددها در قرآن، کتاب‌های مقدس، شعرها و ... اشاره شده است. در خطبه ۱ نهج البلاغه و در باب ۱ انجیل برنابا و در شعر ۱ مجلس اول سعدی و در لمعات ۱ عراقی و در برگ ۱۲۵ کتاب والکیری‌ها واژه «کلمه» و در برگ ۲۱۵ کتاب الف واژه کلمات و در برگ ۱۲۵ کتاب تفسیر اشو بر چنین گفت زردشت نیچه کلمه واژه و در شعر ۱ حمید الدین بلخی واژه‌های لغت و عدد و در قطعه ۱ خاقانی کلمه اعداد و در ترجیع بند ۱ اوحدی و در شعر ۵۸ لیلی و مجنون جامی کلمه عدد وجود دارد. در این دو کتاب حروف مقطعه قرآن رمزگشایی گردیده و در خصوص عددها، علم، نماد‌های نجومی و ارتباط آن‌ها با راه کمال و برخی موضوعات اجتماعی و سیاسی و راهکارهایی برای رسیدن به صلح جهانی مطالبی بیان شده است. اگر عبارت «کتاب نور و کتاب نشانه‌ها» را به عدد ابجد کبیر تبدیل کنیم حاصل ۱۵۲۰ می‌شود. در مقاله به غزل ۱۵۲۰ مولانا اشاره شده است. بین عددهای ۱۵۲، ۲۱۵، ۲۵۱ و ۱۵۲۰ سه رقم مشترک هستند. در ادامه مقاله عدد ۱۹ و در غزل ۱ آشفته شیرازی و در قصیده ۲۵۱ ناصرخسرو کلمه کیمیا وجود دارد. در برگ ۱۹ کتاب کیمیاگر نوشته پائولو کوئلیو بیان شده باید از نشانه‌ها پیروی کنی. اگر کلمه نشانه را به عدد ابجد صغیر تبدیل کنیم حاصل ۱۹ می‌شود. در قصیده ۱ فضولی کلمه نشانه و در قصیده ۱ حافظ و در شعر ۱ مجلس اول سعدی و در ترجیع بند ۱ اوحدی و در لمعات ۱ عراقی و در قطعه ۱ خاقانی و در قصیده ۲ طبیب اصفهانی و در آیه‌های ۱۲۵ و ۱۵۲ سوره آل عمران و در غزل ۲۵۱ جویای تبریزی و در پستی از الهی قمشه‌ای که در ادامه مقاله آمده کلمه نشان و در ترجیع بند ۱ نسیمی کلمات نشانه و آیت و در ترجیع بند ۱ شاه نعمت الله ولی کلمات نشان و‌ آیت و در غزل ۱۵۲ سعدی کلمه آیت یا نشان وجود دارد.

کلمه پادشاه در توضیحات هوش مصنوعی درباره درباره شعر 1 مجلس اول سعدی  در سایت گنجور

میدونستید چرا اسکندر از خراب کردن مقبره ی کوروش بزرگ منصرف شد؟ ...
عبارت 152 زبان در بالای توضیحات سال 1629 میلادی در ویکی پدیا

آدرس دانلود فایل فشرده پی‌دی‌اف مقاله‌ها

https://drive.google.com/file/d/1X5ck-iy3dqp-PjzysPILRZOW5b-X5VN9/view?usp=sharing

 آدرس دانلود فایل فشرده پی‌دی‌اف کتاب نور، کتاب نشانه‌ها و مقاله‌ها

https://drive.google.com/file/d/19eYpxNENpNbQ6MyDMlNgkgJod5kEVDOz/view?usp=share_link

مطلبی که بیان گردید بخشی از مقاله «کتاب نور و کتاب نشانه‌ها» است که آدرس آن در زیر آمده است.

https://noorvaneshaneha.blogspot.com/2025/01/blog-post.html

https://www.tribunezamaneh.com/archives/author/d92580

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

کتاب نور و کتاب نشانه ها

گوشه ای از تحریف ها در کتاب های مقدس و دین ها

ارتباط بین کلمه ها و عددها در قرآن، کتاب های مقدس، شعرها و ...