رند
در توضیحات حافظ در ویکیپدیا بیان شده: «مکتب حافظ رندی است و رند و رندی اساسیترین اصطلاح در شعر و جهانبینی حافظ است؛ از اینرو، شناخت رندیْ شناخت جهانبینی و اندیشه و هنر حافظ را نتیجه میدهد.» اگر این جمله را به عدد ابجد وسیط تبدیل کنیم حاصل ۵۳۲ میشود. در مقاله عددهای ۲۵۳ و ۳۵۲ ذکر شدهاند. ارقام عددهای ۲۵۳، ۳۵۲ و ۵۳۲ مشترک هستند. در ترجیع بند ۱ اوحدی و در غزل ۱ محتشم کاشانی کلمه رندان و در غزل ۱۵۲ جویای تبریزی کلمه رندی وجود دارد. استاد طاهری بیان میکنند که رندی به معنی این است که تنها بر پله عقل تکیه نکنیم و از دریافتهای آسمانی نیز بهره ببریم. دریافتهای آسمانی بر پایه پله عشق و بر اساس شور، شوق، اشتیاق و ذوق فرد حاصل میشود. در سوره یوسف و در غزل ۱ فیض کاشانی و در غزل ۵۸ میلی کلمه شوق و در غزل ۱ محتشم و در شعر ۵۸ دفتر پنجم مثنوی و معنوی مولانا کلمات شور و ذوق و در قصیده ۱ میلی کلمه ذوق و در قصیده ۱ سلیم تهرانی کلمات ذوق و شوق و در غزل ۵۸ فرخی یزدی کلمه مثبت وجود دارد. اگر در زمینه مثبتی شور و شوق داشته باشیم یا به عبارتی به زمینه مثبتی عشق بورزیم فیض، لطف و رحمت خداوند در آن زمینه شامل حالمان میشود. در سوره شعراء کلمات شوق، ذوق، لطف و رحمت و خداوند و در سوره یوسف عبارت رحمت و لطف خدا و در باب ۱ انجیل برنابا و در شعر ۱ در نیایش خداوند بوستان سعدی کلمات رحمت و لطف و در ترجیع بند ۱ مولانا و در شعر ۱ مجلس اول سعدی و در قصیدههای ۱ شاه نعمت الله ولی، حزین لاهیجی و میلی و در غزل ۱ نسیمی و در قصیده ۱ فضولی و در شعر ۵۸ لیلی و مجنون جامی و در برگ ۱۲۵ کتاب زهیر و در آیه ۲۵۱ سوره بقره و در غزل ۲۵۱ جویای تبریزی کلمه لطف ذکر شده است. بنابراین رندی به معنی تیکه کردن به هر دو پله عقل و عشق است. در سوره شعراء کلمه عقل و در سوره یوسف و در شعر ۱ در نیایش خداوند بوستان سعدی و در شعر ۱ مجلس اول سعدی و در ترجیع بندهای ۱ مولانا و اوحدی و در شعر ۱ حمید الدین بلخی و در غزل ۱۵۲ خاقانی در مقاله کلمات عقل و عشق ذکر شده است. در برنامه پرگار بیبیسی استاد طاهری بیان میکنند که دریافتهایشان به دلیل شوق و اشتیاق فراوان بوده است. شعرهای شاعران بزرگ مزد اشتیاق و ذوق آنها در راه کمال است. در سوره شعراء کلمات شعر، شاعر، بزرگ، مزد، شوق و ذوق، راه و کمال و در سوره یوسف کلمات مزد و شوق و در برگ ۱۵۲ کتاب پله پله تا ملاقات خدا کلمه مزد و در برگ ۲۵۱ کتاب پله پله تا ملاقات خدا کلمات شاعر و ذوق و در برگ ۲۵۱ کتاب آشنایی با صادق هدایت کلمات شاعر و شعر و در قصیده ۱ امیر معزی و در قصیده ۲۵۱ ناصرخسرو کلمات شعر و راه و در شعر ۱ در نیایش خداوند بوستان سعدی و در باب ۱ انجیل مرقس و در غزل ۱ حافظ و در شعر ۱ شاهنامه فردوسی «جمشید» و در شعر ۱ خسرو و شیرین نظامی گنجوی و در شعر ۱ لیلی و مجنون جامی و در ترجیع بند ۱ اوحدی و در قصیده ۱ سلیم تهرانی و در لمعات ۱ عراقی و در مثنوی ۱ حزین لاهیجی و در غزل ۱ فروغی بسطامی و در غزل ۱ شهریار و در منشور کوروش و در مفردات ۲ طبیب اصفهانی و در شعر ۵۸ دفتر پنجم مثنوی و معنوی مولانا و در غزلهای ۵۸ و ۸۵ فرخی یزدی و در غزل ۵۸ میلی و در آیه ۱۲۵ سوره نحل و در برگهای ۱۲۵ و ۱۵۲ کتاب آشنایی با صادق هدایت و در برگ ۱۵۲ کتاب والکیریها و در آیه ۲۱۵ سوره بقره و در غزل ۱۵۲۰ مولانا کلمه راه و در غزل ۱ نسیمی و در غزل ۸۵ یغمای جندقی کلمه ره و در مقاله کلمات راه و کمال ذکر شدهاند. خداوند اشعار را بر اساس مطالبی که شاعر با آنها آشناست به او وحی میکند. آگاهی و وسعت مطالعات شاعر بر کیفیت شعری که به او وحی میشود تاثیر میگذارد. شاعر آنچه به او وحی میشود را عینا بیان میکند. از این جهت شاعر همانند طوطی است. در ترجیع بند ۱ مولانا و در شعر ۵۸ لیلی و مجنون جامی کلمه طوطی وجود دارد. در توضیحات امیرخسرو دهلوی در ویکیپدیا بیان شده: «امیرخسرو به زبانهای فارسی، عربی، ترکی و سانسکریت چیرگی داشت و به سعدی هند معروف بود و او در اوایل حال به «سلطانی» و سپس به «طوطی» تخلص میکرد.» در مقاله کلمات زبان، فارسی، عربی، ترک، سعدی، هند، معروف، سلطان و طوطی و در قصیده ۱ فضولی کلمات زبان، سلطان و طوطی ذکر شدهاند. اشعار لزوما مطالب صحیحی را بیان نمیکنند؛ چون خداوند بر اساس دیدگاه و نظرات شاعر، شعر را وحی میکند و ممکن است دیدگاه شاعر اشتباه باشد. به عنوان مثال در قصیده ۱ حزین لاهیجی عبارت «یا لجاالهاربین» ذکر شده که به صلوات شعبانیه اشاره میکند. صلوات شعبانیه بیان میکند:
الْكَهْفِ الْحَصِينِ وَ غِيَاثِ الْمُضْطَرِّ الْمُسْتَكِينِ وَ مَلْجَإِ الْهَارِبِينَ وَ عِصْمَةِ الْمُعْتَصِمِينَ
كه حصار محكم امتند و فريادرس بيچارگان و درماندگان و پناه گريختگان و نگهبان عصمت طلبان اند
در این صلوات به عصمت اشاره شده است. صلوات شعبانیه اشتباه و خطا است. اگر عبارت «صلوات شعبانیه خطا» را به عددهای ابجد کبیر و صغیر تبدیل کنیم حاصل ۱۵۷۵ و ۴۵ میشود. در مقاله بیان شده که سوره شعراء ۵۵۱۷ حرف دارد. ارقام عددهای ۱۵۷۵ و ۵۵۱۷ مشترک هستند. در سوره شعراء کلمه خطا وجود دارد. اگر عبارت «صلوات شعبانیه اشتباه» را به عدد ابجد صغیر تبدیل کنیم حاصل ۵۴ میشود. ارقام عددهای ۴۵ و ۵۴ مشترک هستند. اگر عبارت «الْكَهْفِ الْحَصِينِ وَ غِيَاثِ الْمُضْطَرِّ الْمُسْتَكِينِ وَ مَلْجَإِ الْهَارِبِينَ وَ عِصْمَةِ الْمُعْتَصِمِينَ اشتباه» را به عدد ابجد صغیر تبدیل کنیم حاصل ۲۳۵ میشود. در مقاله عدد ۲۳۵ ذکر شده است. ویلیام بلیک شاعر و نقاش بریتانیایی متولد سال ۱۷۵۷ میلادی است. در ویکیپدیا بیان شده «ترانههای معصومیت، مجموعه شعر، ترجمه محمدصادق رئیسی، چاپ اول، ۱۳۹۴، نشر سولار» اثر ویلیام بلیک است. در مقاله عددهای ۱۳۴۹ و ۱۹۳۴ ذکر شدهاند. ارقام این عددها مشترک هستند. تفاوت قرآن و شعرها این است که قرآن بر خلاف شعرها مطالب کاملا صحیحی را بیان کرده است. در نوشتار قرآن تحریفی صورت نگرفته اما معنا و مفهوم آیات تحریف شدهاند. به عنوان مثال در برخی از کشورها با تحریف معنا و مفهوم آیات قرآن دین را اجباری کردند. مثالی دیگر اینکه رژیم سپاه و خامنهای معنا و مفهوم آیه نور را تحریف کرده و عبارت نه شرقی و نه غربی را عامل نفاق و تفرقه قرار داده است. در قصیده ۱ حافظ کلمات نور، شرق، غرب، لامکان، خامه و شبیه و در ترجیع بند ۱ نسیمی کلمات نور، مشرق، مغرب و لامکان و در شعر ۱ آغاز کتاب عراقی و در لمعات ۱ عراقی و در ترجیع بند ۱ اوحدی و در غزل ۱۵۲ صغیر اصفهانی و در برگ ۲۱۵ کتاب الف و در قصیده ۲۵۱ ناصرخسرو و در برگ ۲۵۱ کتاب زهیر کلمه مکان و در قصیده و قطعه ۱ سلیم تهرانی و در قصیده ۱ حزین لاهیجی و در شعر ۵۸ لیلی و مجنون جامی کلمه خامه و در آیه ۱۲۵ سوره آل عمران کلمه سپاه و در آیه ۱۲۵ سوره توبه کلمه نفاق و در آیه ۱۵۲ سوره زنان و در قصیده ۱ فضولی کلمه تفرقه وجود دارد. کلمات خامه و خامنهای شبیه هستند. در آیه نور منظور از عبارت نه شرقی و نه غربی لامکان است. برخی از آیات قرآن خاص زمان گذشته بوده و در شرایط کنونی کاربرد ندارند. برای حل این مشکل باید آیات را با حقوق بشر انطابق داد و آیات مغایر با حقوق بشر را کنار گذاشت. در بیت از قصیده ۱ عراقی بیان شده:
مجلس وعظ واعظ اسلام *** حل کن مشکلات قرآن را
حرف مقطعه المر و منشور کوروش مبین حقوق بشر، نفی بردهداری و نژادپرستی هستند. در کتاب نور و کتاب نشانهها که آدرس آنها در ادامه مقاله آمده مطالبی در این خصوص بیان شده است. در نوشتار کتابهای مقدس تحریف گستردهای صورت گرفته است. کوچکترین اجزای تشکیل دهنده جهان مادی ذرات بنیادی هستند. ذرات به یکدیگر میپیوندند و موج را ایجاد میکنند. در مقاله کلمه پیوند و در شعر ۱ در نیایش خداوند بوستان سعدی کلمات ذره و موج و در قصیده ۱ حافظ و در لمعات ۱ عراقی و در ترجیع بند ۱ اوحدی و در قصیده ۱ فضولی کلمه ذره و در مقاله کلمه بنیادی و در خطبه ۱ نهج البلاغه و در غزل ۱ حافظ و در قصیده ۱ حزین لاهیجی و در غزل ۱ یغمای جندقی و در غزل ۱۵۲۰ مولانا کلمه موج و در برگ ۲۱۵ کتاب زهیر کلمات انرژی و هوش و در مقاله کلمه هوشمند و در برگ ۲۱۵ کتاب تفسیر اشو بر چنین گفت زردشت نیچه کلمات ماده و انرژی و در برگهای ۱۲۵ و ۱۵۲ کتاب الف کلمه انرژی و در برگ ۱۵۲ کتاب انسان از منظری دیگر کلمات انرژی و شعور و در برگ ۱۲۵ کتاب انسان از منظری دیگر کلمات انرژی و شعور کیهانی وجود دارند. جهان مادی از ذرات، موج، ماده، انرژی و هوشمندی ساخته شده است. پل هگیس کارگردان فیلم «ذرهای آرامش» است. بوزون هیگز یکی از ذرات بنیادی است. کلمات هگیس و هیگز شبیه هستند. در مقاله مطلبی از توضیحات نازنین بنیادی در ویکیپدیا آمده که به پل هگیس اشاره میکند. بعد از ذرات بنیادی و خارج از جهان مادی، فضای تهی و لامکان و لازمان قرار دارد. در خطبه ۱ نهج البلاغه و در شعر ۱ گنجینه اسرار عمان سامانی و در برگ ۱۵۲ کتاب الف و در برگ ۱۵۲ کتاب زهیر کلمه فضا و در شعر ۵۸ لیلی و مجنون جامی کلمات فضا و تهی و در قصیده ۱ سلیم تهرانی و در قصیده ۲ طبیب اصفهانی کلمه تهی و در ترجیع بند ۱ نسیمی کلمات ذره و لامکان و در شعر ۱ آغاز کتاب عراقی عبارت زمان و مکان و در لمعات ۱ عراقی کلمه مکان ذکر شده است. در مستندهای استاد محمد علی طاهری درباره فضا این موضوع بیان شده است. این مستندها در یوتیوب استاد طاهری که آدرس آن در ادامه مقاله آمده قابل مشاهده هستند. در برگ ۱۲۵ کتاب مکتوب کلمات استاد و تاریک و در برگ ۲۱۵ کتاب تفسیر اشو بر چنین گفت زردشت نیچه کلمه ماده و در غزل ۱ حافظ و در شعر ۱ آغاز کتاب عراقی و در شعر حمید الدین بلخی و در غزل ۵۸ همام تبریزی و در آیه ۱۲۵ سوره انعام و در قصیده ۲۵۱ ناصرخسرو کلمه تاریک وجود دارد. در زیر آدرس مستندی از استاد طاهری با عنوان «۴- مستند ماده تاریک، انرژی تاریک و ویسکوزیته فضا - براساس تئوری محمدعلی طاهری» آمده که مدت زمان آن در نتیجه جستجوی گوگل ۳۷:۵۱ نشان داده میشود. استاد طاهری متولد سال ۱۳۷۵ قمری است. ارقام عددهای ۱۳۷۵ و ۳۷:۵۱ مشترک هستند. مدت زمان ویدئو اصلی با آنچه در نتیجه جستجوی گوگل نشان داده میشود. ۱ ثانیه تفاوت دارد. در مقاله عدد ۱ ذکر شده است. در مقاله به لوح زمرد اشاره شده است. در لوح زمرد بیان شده «هر چیزی که به وجود میآید به خاطر اراده آن یکتای ابدی است. تمام اشیای مادی از طریق متراکم کردن انرژی به وسیله آن یکتای ابدی جلوه گر میشوند.» طبق رابطه همارزی جرم و انرژی آلبرت اینشتین هر جسم ساکنی معادل مقداری انرژی است. آلبرت اینشتین متولد سال ۱۲۹۶ قمری است. در مقاله عدد ۱۲۹۶ ذکر شده است.
مطلبی که بیان گردید بخشی از مقاله «کتاب نور و کتاب نشانهها» است که آدرس آن در زیر آمده است.
نظرات
ارسال یک نظر