ادریس

در شعر ۱ مجلس اول سعدی کلمات جمع و ادریس ذکر شده‌اند. در قرآن جمع شماره آیاتی که در آن‌ها کلمه ادریس ذکر شده برابر با ۱۴۱ است. اگر کلمه ادریس را به عدد ابجد صغیر تبدیل کنیم حاصل ۱۴ می‌شود. ارقام عددهای ۱۴ و ۱۴۱ مشترک هستند. در مقاله به عروج و سوره مریم اشاره شده است. در سوره مریم و ترجمه انصاریان بیان شده: «و او را به جایگاه و مقام بلندی ارتقا دادیم.» اگر این آیه را به عددهای ابجد کبیر و وسیط تبدیل کنیم حاصل ۱۳۰۵ و ۱۴۱ می‌شود. در مقاله عدد ۱۳۰۵ ذکر شده است. در سوره مریم و ترجمه الهی قمشه‌ای بیان شده: «و یاد کن در کتاب خود احوال ادریس را که او شخصی بسیار راستگو و پیغمبری عظیم الشأن بود.» اگر این آیه را به عدد ابجد کبیر تبدیل کنیم حاصل ۶۵۲۶ می‌شود. در سوره انبیاء و ترجمه الهی قمشه‌ای بیان شده: «و (نیز یاد آر حال) اسماعیل و ادریس و ذو الکفل را که همه بندگان صابر ما بودند.» اگر این آیه را به عدد ابجد وسیط تبدیل کنیم حاصل ۲۶۵ می‌شود. در مقاله عدد ۲۶۵ ذکر شده است. ارقام عددهای ۲۶۵ و ۶۵۲۶ مشترک هستند. در شعر ۱ مجلس اول سعدی کلمات انبیاء، ادریس، مزرعه و زراعت یا کشاورزی و در مقاله کلمات صنعت و علم ذکر شده‌اند. در روزنامه وطن امروز به کشاورزان اشاره شده است. در توضیحات ادریس در ویکی‌پدیا بیان شده: «ابن خلدون کشاورزی را مقدم بر تمام پیشه‌های بشری می‌داند، زیرا که در آن نیاز به اندیشه و دانشی نیست، و آن را به آدم ابوالبشر نسبت می‌دهد. پس از کشاورزی صنعت‌گری را در مرتبه دوم می‌داند، زیرا که صنعت از امور ترکیبی و علمی است که در آن اندیشه و نظر را به‌کار می‌برند، و او آن را به ادریس نسبت می‌دهد و او را «پدر دوم مردم» می‌نامد.» ادریس همان هرمس است. در توضیحات هرمس در ویکی‌پدیا بیان شده: «از صفات و نمادهای او می‌توان به خروس، لاک‌پشت خشکی (سنگ پشت)، چوب‌دستی، کیف پول، صندل‌های بال‌دار و کلاه آفتاب‌گیر اشاره کرد. هرمس به شکل جوانی خوش‌سیما، بدون ریش و تنومند یا به شکل مردی سال‌خورده دارای ریش به تصویر کشیده شده‌است.» در مقاله کلمات خروس، بال، کلاه، آفتاب، جوان، خوش، سیما، مرد و ریش و در برگ ۵۳ کتاب والکیری‌ها کلمه کیف و در برگ‌های ۳۵ و ۱۳۵ کتاب زهیر کلمه پول و در برگ ۳۵ کتاب کیمیاگر کلمه صندل وجود دارد. فریدون فرهودی کارگران تله فیلم کیف است. در برگ ۵۳ کتاب تفسیر اشو بر چنین گفت زردشت نیچه کلمه بودا و در برگ ۵۱۳ کتاب تفسیر اشو بر چنین گفت زردشت نیچه کلمه بودایی وجود دارد. اشو نویسنده کتاب‌های «زندگی به روایت بودا» و «زوربای بودایی» است. بودا(ع) هندی است. در مقاله به هند اشاره شده است. ذو الکفل(ع) همان بودا(ع) است. اگر عبارت «سیذارتا گوتاما بودا» را به عدد ابجد صغیر تبدیل کنیم حاصل ۵۳ می‌شود. در برگ ۳۵ کتاب‌های کیمیاگر و عطیه برتر و در برگ‌های ۳۵، ۵۳ و ۱۵۳ کتاب تفسیر اشو بر چنین گفت زردشت نیچه و در غزل‌های ۱۳۰۵ و ۱۳۵۰ صائب تبریزی کلمه بیدار وجود دارد. در ویکی‌پدیا بیان شده که بودا به معنی «بیدار شده» است. اگر عبارت «بیدار شده» را به عدد ابجد کبیر تبدیل کنیم حاصل ۵۲۶ می‌شود. در مقاله بیان شده که اگر عبارت «و (نیز یاد آر حال) اسماعیل و ادریس و ذو الکفل را که همه بندگان صابر ما بودند.» را به عدد ابجد وسیط تبدیل کنیم حاصل ۲۶۵ می‌شود. ارقام عددهای ۲۶۵ و ۵۲۶ مشترک هستند. در سوره انبیاء به ذو الکفل(ع) و بر طرف شدن رنج و در ادامه مقاله به رنج اشاره شده است. عقاید بودایی بیان می‌کنند که راه رهایی از رنج کنار گذاشتن وابستگی‌ها، تعلقات و عادت‌ها است. در مناقب ۱ جویای تبریزی کلمه وابسته و در غزل ۱ بیدل دهلوی کلمه تعلق و در مقاله کلمه عادت ذکر شده است. در سوره‌های انبیاء و صاد کلمه ذا الکفل ذکر شده است. جمع تعداد کلمه‌های سوره‌های انبیاء و صاد ۱۹۰۳ می‌شود. در مقاله عدد ۱۹۰۳ ذکر شده است. جمع شماره نزول سوره‌های انبیاء و صاد ۱۱۱ می‌شود. در مقاله عدد ۱۱۱ ذکر شده است. جمع شماره سوره‌های انبیاء و صاد ۵۹ می‌شود. در مقاله عدد ۵۹ ذکر شده است.

مطلبی که بیان گردید بخشی از مقاله «ارتباط بین کلمه‌ها و عددها در قرآن، کتاب‌های مقدس، شعرها و ...» است که آدرس آن در زیر آمده است.

https://www.tribunezamaneh.com/archives/author/d92580

https://noorvaneshaneha.blogspot.com/2025/01/blog-post_28.html

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

کتاب نور و کتاب نشانه ها

گوشه ای از تحریف ها در کتاب های مقدس و دین ها

ارتباط بین کلمه ها و عددها در قرآن، کتاب های مقدس، شعرها و ...