رگ زرتشتی
در توضیحات خیام در ویکیپدیا بیان شده: «خیام شاگرد ریاضیدان زرتشتی، بهمنیار، بود.» در ادامه مقاله کلمه شاگرد و در برگهای ۳۵، ۱۵۳ و ۵۳۱ کتاب تفسیر اشو بر چنین گفت زردشت نیچه کلمه زردشت ذکر شده است. خیام ستاره شناس بوده است. در شعر ۳۵ شرفنامه نظامی گنجوی کلمه اخترشناس و در رباعی ۵۳ اوحدی کلمه منجم و در شعر ۵۳ خردنامه اسکندری جامی کلمه نجوم وجود دارد. آیه ۲:۲ انجیل متی درباره آمدن مغان یا مجوسان به اورشلیم به کمک ستاره است. در ترجیع بند ۱ خاقانی کلمات مغان و ستاره ذکر شدهاند. با طلوع ستاره در آسمان نمیتوان مکان را مشخص کرد. مجوسان یا مغان در رویا یا خواب طلوع ستاره را دیدند. اگر عبارت «مجوسان خواب ستاره» را به عدد ابجد کبیر تبدیل کنیم حاصل ۱۴۳۵ میشود. در مقاله بیان شده که مختصات شمالی رامه یا رام الله در ویکیپدیا ۳۱۵۴ ذکر شده است. ارقام عددهای ۱۴۳۵ و ۳۱۵۴ مشترک هستند. اگر عبارت «مجوسان رویا» را به عددهای ابجد وسیط و صغیر تبدیل کنیم حاصل ۴۱ و ۳۵ میشود. این دو عدد در کنار یکدیگر عدد ۳۵۴۱ را ایجاد میکنند. اگر عبارت «مجوسان رویا ستاره» را به عدد ابجد صغیر تبدیل کنیم حاصل ۵۳ میشود. اگر عبارت «مجوسها رویا ستاره» را به عدد ابجد صغیر تبدیل کنیم حاصل ۵۳ میشود. اگر عبارت «مغها خواب ستاره» را به عدد ابجد وسیط تبدیل کنیم حاصل ۴۱ میشود. در برگ ۳۵ کتاب زهیر کلمه رویا وجود دارد. داستایفسکی نویسنده کتابهای «رویای عموجان» و «رؤیای آدم مضحک» است. در دوره اشکانی و ساسانی مغ برای موبدان زردشتی به کار میرفت. در غزل ۱ حافظ و در غزل ۳۵۱ نظیری نیشابوری کلمه پیرمغان و در غزلهای ۱۵۳۱ و ۱۳۵۷ تبریزی کلمه مغان وجود دارد. در مقاله به ارتباط بین آیه ۲:۲ انجیل متی و سوره ۲۲ قرآن (سوره حج) و تولد عیسی(ع) اشاره گردید. در قرآن تنها در سوره حج بعد از چند دین توحیدی کلمه مجوس آمده که به زردشتیان اشاره میکند. در برگ ۵۳ کتاب پله پله تا ملاقات خدا کلمه حج و در خطبه ۱ نهج البلاغه کلمات، حج، دین و توحید و در قصیده ۱ شاه نعمت الله ولی و در برگ ۳۵ کتاب موجودات غیرارگانیک کلمات دین و توحید و در شعر ۱ گنجینه اسرار عمان سامانی کلمه توحید و در شعر ۱ شاهنامه فردوسی «فریدون» و در ترجیع ۱ شاه نعمت الله ولی و در قصیدههای ۱ حافظ و حسین خوارزمی و در شعر ۳۵ شرفنامه نظامی گنجوی و در شعر ۵۳ پندنامه عطار و در غزل ۱۵۳ سعدی کلمه دین و در ترجیع بند ۱ خاقانی کلمات دین و مغان وجود دارند. زردشت(ع) متولد شهر ری است. در ترجیع بند ۱ خاقانی کلمه ری وجود دارد. مختصات شرقی شهر ری در ویکیپدیا ۵۱۴۳۱ ذکر شده است. در مقاله بیان شده که تاریخ ثبت ملی آرامگاه خیام در سال ۱۳۵۴ خورشیدی است. ارقام عددهای ۱۳۵۴ و ۵۱۴۳۱ مشترک هستند. در توضیحات زردشت(ع) در ویکیپدیا بیان شده: «منسوب کردن زرتشت به رگ فقط در سپندنسک که از بخشهای متاخر اوستا بوده و امروز از بین رفته، دیده شده است. مورخان معمولاً این مکان را با ری در ماد تطبیق دادهاند اما نیولی و گرنت معتقدند منطقه ذکر شده در اوستا باید مانند باقی مکانها در شرق ایران واقع شده باشد. در بخشی از اوستا، آمده که ردان (رئیسان) همه سرزمینها پنج تن هستند، به جز در رگ که چهار نفرند و زرتشت از همه ردان بالاتر است. نتیجتاً آن را «رگ زرتشتی» لقب دادهاند. این موضوع باعث شده تا حتی نویسنده آلمانی هومباخ این را مطرح کند که «ری نوعی واتیکان مزدایی بوده و زرتشت نقش پاپ را داشته است.» اینگونه بوده که ری را از دیرباز زادگاه زرتشت در نظر گرفتهاند.» در مقاله به پاپ فرانسیس اشاره شده است. در این متن عبارت «رگ زرتشتی» در گیومه نوشته شده است. اگر عبارت «رگ زرتشتی» را به عدد ابجد کبیر تبدیل کنیم حاصل ۱۵۳۷ میشود. در مقاله عدد ۱۳۷۵ ذکر شده است. ارقام عددهای ۱۵۳۷ و ۱۳۷۵ مشترک هستند. در شعر ۱ در عدل و تدبیر و رای بوستان سعدی و در برگ ۱۵۳ کتاب پله پله تا ملاقات خدا کلمه رگ وجود دارد. در این متن به هلموت هومباخ اشاره شده است. اگر عبارت «هلموت هومباخ» را به عدد ابجد کبیر تبدیل کنیم حاصل ۱۱۳۵ میشود. ارقام عددهای ۱۳۵، ۱۵۳ و ۱۱۳۵ مشترک هستند. نام دیگر شهر ری، رام اردشیر است. در غزل ۵۳ مجد همگر کلمه رام و در قصیده ۱۳۵ سوزنی سمرقندی کلمه اردشیر وجود دارد. در توضیحات شهر ری در ویکیپدیا بیان شده: «ری در دوران پیش از اسلام، مرکز بزرگ دینی زرتشتیان بوده و به وسیله مدیران موبد نوعی حکومت دینی نظیر واتیکان در آن وجود داشت و بهطور کلی ری در دوران مادها و هخامنشیان و حتی قبل از آن نیز شهری مقدس بهشمار میآمد. قرار گرفتن ری در مسیر جاده ابریشم که از آنجا به همدان میرفت علاوه بر جنبه مذهبی، اهمیت بازرگانی نیز به ری میدادهاست، لذا مردم ری عموماً بازرگان و تاجر پیشه بودهاند.» در ادامه مقاله به جاده ابریشم اشاره شده است. در توضیحات هزاردستان (مجموعه تلویزیونی) در ویکیپدیا بیان شده: «طرح اولیه این سریال در سال ۱۳۵۴ با عنوان جاده ابریشم و با حضور شخصیتهایی مثل سید حسن مدرس، میرزا کوچک خان و رضاشاه به ذهن حاتمی آمد و بعدتر دچار تغییرات اساسی شد که ماهیت کار را عوض کرد.» در شعر ۱ مجلس اول سعدی کلمه هزاردستان و در مقاله عدد ۱۳۵۴ و کلمه رضاشاه و در شعر ۱ در عدل و تدبیر و رای بوستان سعدی کلمه جاده و در مقاله کلمه ابریشم ذکر شده است. آرامگاه رضاشاه در شهر ری است. در ترجیع بند ۱ خاقانی کلمات رضا، شاه و ری و در مقاله کلمه ری ذکر شده است. در ترجیع بند ۱ خاقانی کلمات کعبه، مکیان، رضا و شاه و در مقاله کلمات آرامگاه، قطار و مکه وجود دارند. در توضیحات آرامگاه رضاشاه در ویکیپدیا بیان شده در دوره نخستوزیری رجبعلی منصور قرار شد پیکر رضاشاه به ایران آورده شود و هواپیمای حامل پیکر رضاشاه پیش از آمدن به ایران، به منظور طواف در مکه از قاهره به طرف جده پرواز کرد. سرانجام پیکر رضاشاه به وسیله هواپیما و سپس با قطار مخصوص به تهران حمل شد. در ویکیپدیا بیان شده که تاریخ ثبت ملی آرامگاه رضاشاه در سال ۱۳۵۵ خورشیدی است. در ویکیپدیا عکس آرامگاه رضاشاه در سال ۱۳۵۰ خورشیدی آمده است.
مطلبی که بیان گردید بخشی از مقاله «ارتباط بین کلمهها و عددها در قرآن، کتابهای مقدس، شعرها و ...» است که آدرس آن در زیر آمده است.
https://noorvaneshaneha.blogspot.com/2025/01/blog-post_28.html
نظرات
ارسال یک نظر