ارتباط بین معراج رسول اکرم(ص) و عروج مسیح(ع)
در غزل 613 مولانا کلمات عرش، کرسی و معراج و در غزل 36 کمال خجندی و در غزل 163 سعدی کلمه وصل وجود دارد. منظور از عرش و کرسی خداوند آخرین مرحله کمال یا وصال خداوند یا جهانهای عدم است. در مقاله به سوره نجم اشاره شده است. در سوره نجم به معراج رسول اکرم(ص) اشاره شده است. بیت زیر از قصیده 1 نسیمی به سوره نجم و معراج محمد(ص) و بیت زیر از قصیده 36 صغیر اصفهانی به عرش و معراج محمد(ص) اشاره میکند. در قصیده 36 صغیر اصفهانی کلمه انجم وجود دارد.
بدان محمد امی که در شب معراج *** قدم نهاد و گذشت از مقام «اوادنی« (قصیده 1 نسیمی)
در شب معراج احمد در خود و در عرش و فرش *** دید هرجا بنگرد حیدر نمایان است و بس (قصیده 36 صغیر اصفهانی)
در شعر 1 حمید الدین بلخی نیز به معراج محمد(ص) اشاره شده است. منظور آیه 1 سوره اسراء یا آیه معراج این است که رسول اکرم(ص) جهانهای عدم را مشاهده یا تماشا کرده است. در شعر 1 در نیایش خداوند بوستان سعدی کلمات عدم و مصطفی و در شعر 1 مجلس اول سعدی کلمات عدم، المصطفی و مشاهده و در باب 136 انجیل برنابا کلمات رسول الله، محمد و مشاهده و در باب 1 انجیل مرقس و در قصیده 1 عراقی و در ترکیبات 1 مجد همگر و در شعر 1 جاویدنامه اقبال لاهوری و در برگ 36 کتاب والکیریها و در غزل 3541 صائب تبریزی کلمه تماشا و در غزل 136 شهریار کلمات آسمان، تماشا و خروس وجود دارند. در روایات بیان شده که رسول اکرم(ص) در معراج خروسی را مشاهده کرده است. در خبر زیر از روزنامه جهان صنعت با عنوان «رمزگشایی از نمادهای حیوانی تاریخ ایران» بیان شده: «خروس در باورهای ایرانی پاسبان شب است و در سپیده دم صبح با دیو خواب و تنبلی «بوشاسب» مبارزه میکند تا مردم را بیدار نگاه دارد.» در مقاله کلمات روزنامه، جهان، نماد، حیوان، تاریخ، ایران، پاسبان، شب، صبح و خواب و در برگ 136 کتاب آشنایی با صادق هدایت کلمه روزنامه و در باب 1 کتاب مقدس یوشع و در غزل 1 محتشم کاشانی و در قطعه 1 سلیم تهرانی و در قصیده 36 صغیر اصفهانی و در غزل 631 امیرخسرو دهلوی کلمه حیوان و در غزل 136 شهریار کلمات خروس، صبح و دیو و در باب 1 انجیل مرقس کلمات صبح، خواب، حیوان و دیو و در قصیده 1 سلیم تهرانی کلمات خروس و خواب و در ترجیعات 1 مولانا و در قصیده 1 عراقی کلمات خواب و حیوان و در شعر سایه گیسو رهی معیری و در شعر 1 دیگر سرودههای فرخی یزدی و در رباعی 136 فرخی یزدی و در شعر 1 مجلس اول سعدی و در قصیده 1 حزین لاهیجی و در غزل 36 کمال خجندی و در برگهای 36 و 136 کتاب زهیر و در برگ 63 کتاب مکتوب و در برگ 36 کتابهای کیمیاگر و در برگ 36 کتاب تفسیر اشو بر چنین گفت زردشت نیچه کلمه صبح و در برگ 36 کتاب مکتوب کلمه سپیده دم و در برگ 163 کتاب مکتوب کلمات سپیده دم و صبح و در ترکیبات 1 مجد همگر و در غزل 136 صائب تبریزی کلمات صبح و خواب و در سوره اسراء کلمه خواب و در غزل 631 امیرخسرو دهلوی و در برگ 163 تفسیر اشو بر چنین گفت زردشت نیچه کلمات خواب و بیدار و در قصیده 36 ظهیر فاریابی کلمه بیدار وجود دارد. اگر عبارت «رمزگشایی از نمادهای حیوانی تاریخ ایران» را به عدد ابجد کبیر تبدیل کنیم حاصل 2265 میشود. در مقاله به عددهای 256، 526 و 625 اشاره گردید. ارقام عددهای 256، 526، 625 و 2265 مشترک هستند. در آیه 1 سوره مدثر خداوند به رسول اکرم(ص) فرموده: «اي در بستر خواب آرميده!» در مقاله کلمه بستر ذکر شده است. در آیه 1 سوره مزمل خداوند به رسول اکرم(ص) فرموده: «الا ای رسولی که در جامه (فکرت و خاموشی) خفتهای.» اگر کلمه خروس را به عدد ابجد وسیط تبدیل کنیم حاصل 14 میشود. در آیه 14 سوره صف و در غزل 136 فروغی بسطامی کلمه منصور و در شعر 1 حمید الدین بلخی و در غزل 136 شهریار کلمه وحدت و در باب 1 انجیل مرقس و در غزل 1 محتشم کاشانی و در غزل 14 یغمای جندقی و در غزل 36 کمال خجندی و در غزل 1631 امیرخسرو دهلوی کلمه بانگ وجود دارد. خروس بانگ سر میدهد. منصور حلاج جهانهای عدم را مشاهده یا تماشا کرده است و خود را با تمام مخلوقات در وحدت دیده و از این جهت بانگ اناالحق سر داده است. در توضیحات منصور حلاج در ویکیپدیا بیان شده: «کرامتی در همین زمینه از خود نشان داده است. از کنار یک انبار پنبه میگذشت، اشاره کرد و دانه از پنبه بیرون آمد.» در شعر 1 مجلس اول سعدی کلمات کرامت و دانه و در غزل 1 آشفته شیرازی کلمه کرامت و در غزل 36 خاقانی و در قصیده 36 سوزنی سمرقندی کلمه دانه و در حکایت 10 باب اول در سیرت پادشاهان گلستان سعدی عبارت پنبه برون و در شعر 1 در نیایش خداوند بوستان سعدی و در شعر 1 در عدل و تدبیر و رای بوستان سعدی و در ترجیعات 1 مولانا و در قصیده 1 نسیمی و در رباعی 14 خیام و در منشور کوروش و در غزل 352 سعدی کلمه بیرون ذکر شده است. در آیه نور به درخت زیتون اشاره شده است. در مقاله به کوه زیتون اشاره گردید. در باب 221 انجیل برنابا بیان شده بعد از مصلوب شدن یهودا اسخریوطی عیسی(ع) از بالای کوه زیتون عروج میکند. در مقاله بیان شده که سوره معارج 221 کلمه دارد. عروج به معنی رفتن به جهانهای عدم یا آخرین مرحله کمال است. در شعر 1 مجلس اول سعدی کلمات عدم و عیسی و در مقاله کلمه عیسی و در شعر 1 حمید الدین بلخی کلمات عیسی و کوه و در شعر 1 در نیایش خداوند بوستان سعدی و در خطبه 1 نهج البلاغه و در قصیده 1 اوحدی و در قصیده 36 جیحون یزدی و در غزل 136 شهریار و در برگ 36 کتابهای کیمیاگر و مکتوب کلمه کوه و در برگ 63 کتاب والکیریها کلمه کوهستان و در باب 221 انجیل برنابا کلمات دمشق و کوه زیتون و در برگهای 163 و 316 کتاب پله پله تا ملاقات خدا و در حکایت 10 باب اول در سیرت پادشاهان گلستان سعدی کلمه دمشق و در برگ 361 کتاب پله پله تا ملاقات خدا کلمات دمشق و انجیر و در آیه 113:16 انجیل برنابا عبارت درخت انجیر و در ترجیعات 1 مولانا کلمات میوه و یاسمین و در مقاله کلمه میوه وجود دارد. نماد شهر دمشق گل یاسمن یا یاسمین است. در آیه 1 سوره تین کلمات انجیر و زیتون معنای ظاهری و باطنی دارند. در مثنوی 1 نسیمی کلمه تین و در قصیده 1 نسیمی کلمات ظاهر و باطن و در باب 1 انجیل مرقس و در باب 1 کتاب مقدس حزقیال و در غزل 1 محتشم کاشانی و در شعر 1 حمید الدین بلخی و در برگ 36 کتاب زهیر و در برگ 136 کتاب عطیه برتر کلمه ظاهر وجود دارد. معنای ظاهری این کلمات میوههای انجیر و زیتون است و معنای باطنی آنها دو کوهی است که در دمشق پایتخت سوریه و بیت المقدس قرار دارند. این دو کوه درختان انجیر و زیتون داشتند. در مقاله بیان شده که منظور از کوه قاف جهانهای عدم است. اگر عبارت «کوه قاف» را به عدد ابجد کبیر تبدیل کنیم حاصل 212 میشود. ارقام عددهای 212 و 221 مشترک هستند. اگر عبارت «جهانهای عدم» را به عدد ابجد صغیر تبدیل کنیم حاصل 36 میشود. اگر عبارت «ارتباط بین معراج رسول اکرم(ص) و عروج مسیح(ع)» را به عدد ابجد صغیر تبدیل کنیم حاصل 111 میشود. سوره اسراء 111 آیه دارد. در ترجیعات 1 مولانا کلمه جولان و در قصیده 36 صغیر اصفهانی کلمه جولانی و در مقاله کلمه احمد و در شعر 1 حمید الدین بلخی و در قصیده 36 ظهیر فاریابی کلمه شرع وجود دارد. رهبر کنونی سوریه ابومحمد جولانی یا احمد حسین الشرع است. ابومحمد جولانی متولد سال 1361 خورشیدی است. ابومحمد الجولانی متولد شهر ریاض است. در مقاله به ریاض اشاره شده است. در ویکیپدیا بیان شده که ابومحمد الجولانی رهبری جبهه النصره، شاخه القاعده در سوریه را بر عهده داشت. در ترجیعات 1 مولانا و در مثنوی 1 نسیمی و در قصیده 1 مجد همگرکلمه قاعده وجود دارد.
مطلبی که بیان گردید بخشی از مقاله «گوشهای از تحریفها در کتابهای مقدس و دینها» است که آدرس آن در زیر آمده است.
https://noorvaneshaneha.blogspot.com/2025/01/blog-post_75.html
نظرات
ارسال یک نظر