زهر
در برگ ۳۵ کتاب الف کلمه تونس و در قصیده ۱ حافظ کلمه کلمه قیروان وجود دارد. قیروان از شهرهای مهم و تاریخی کشور تونس است. در ویکیپدیا بیان شده قیروان معرب واژه پارسی کاروان میباشد و چون این شهر بر سر کاروانهای زیادی بوده این لقب را به آن دادهاند. در مقاله کلمه کاروان ذکر شده است. در توضیحات قیروان در ویکیپدیا بیان شده: «در سال پنجاه هجری قمری اولین کاروان خراسانیان ایرانی وارد افریقیه شدند و بعدها شهر تاریخی قیروان که همان کاروان است را بنا نهادند. از آن زمان، برطبق قاموس ابن منظور قفصی تونسی، بیش از هشتصد کلمه فارسی معرب در زبان عربی و لهجه تونسی وارد شد که از جمله آنها دینار و شیرین و شیراز و دیوان و برید و مانند آنهاست.» اگر این متن را به عدد ابجد وسیط تبدیل کنیم حاصل ۱۱۱۱ میشود. در مقاله عدد ۱۱۱ و کلمات کاروان، خراسان، ایران، آفریقا، تونس، فارسی، زبان عربی، شیرین و شیراز و در ترجیع بند ۱ خاقانی کلمات زبان و لهجه وجود دارد. در توضیحات تونس در ویکیپدیا بیان شده: «انتهای شرقی کوههای اطلس و قسمتهای شمالی صحرای بزرگ آفریقا بخشی از این کشور است و عمده قلمروی باقیمانده آن قابل کشت و زراعت میباشد.» در مقاله کلمات کوه، شمال، صحرا، بزرگ، آفریقا، قلمرو و زراعت و در قصیده ۱ حافظ کلمات کوه، اطلس و صحرا و در شعر ۱ مجلس اول سعدی کلمات اطلس و زراعت ذکر شدهاند. در توضیحات تونس در ویکیپدیا بیان شده: «در شمال غربی تونس کوههایی کمارتفاع (دنباله شرقی رشتهکوههای اطلس) وجود دارند که بلندای هیچیک از ۱۵۴۴ متر فراتر نمیرود. تونس همچنین دارای چند دریاچه فصلی زمستانی است که تابستانها خشک و پوشیده از نمک هستند؛ و با توجه به تأثیر مطلوب دریای مدیترانه و ارتفاع کوههای شمالی از آب و هوای معتدل مدیترانهای برخوردار میباشد و خوش آب و هواترین کشور شمال آفریقاست.» در مقاله کلمات کوه، دریاچه، زمستان، خشک و آفریقا و در ترجیع بند ۱ خاقانی کلمات کلمات خشک و نمک و در قطعه ۹ حافظ کلمه ارتفاع و در غزل ۱۳۰۵ تبریزی کلمه نمک وجود دارد. در توضیحات تونس در ویکیپدیا بیان شده: «براساس گفته تاریخنگار رومی سالوست، نیمهخدای هرکول در اسپانیا مرد و ارتش شرقی چندزبانهاش برای سکونت در آن سرزمین رها شده و برخی از آنها نیز به آفریقا مهاجرت کردند.» در مقاله کلمات تاریخ، روم، اسپانیا، مرد، ارتش، زبان، آفریقا و مهاجرت ذکر شدهاند. در مقاله به برج قوس یا کمان اشاره گردید. در توضیحات برج قوس در ویکیپدیا بیان شده: «دو هزار سال پیش این برج، بیشتر از زمینه صورت فلکی قوس (کمان) میگذشت و به همین نام باقی ماند؛ ولی امروزه مقداری از زمینه صورت فلکی عقرب (کژدم) و بیشتر آن از زمینه صورت فلکی مارافسای و مقدار کمی هم از زمینه صورت فلکی قوس (کمان) میگذرد.» عقرب نیش میزند و زهرآگین است. در قصیده ۵۳ افسر کرمانی کلمات فلک و کمان و در غزل ۵۱۳ نظیری نیشابوری کلمه کمان و در غزل ۳۱۵ فروغی بسطامی کلمات کمان فلک و زهر و در غزل ۱۵۳۷ صائب تبریزی کلمات فلک و زهر و در ترجیع بند ۱ خاقانی کلمات فلک، نیش، زهر و نیزهها و در باب ۱۳۵ انجیل برنابا کلمات کژدم یا عقرب، زهر و نیزه و در مقاله کلمه نیزه و در «سوگسرود مولوی برای شمس» کلمه زهرآلود و در شعر ۱ دفتر اول مثنوی و معنوی مولانا و در غزل ۹ نظیری نیشابوری و در شعر ۵۳ جام جم اوحدی کلمه زهر و در شعر ۱ دیگر سرودههای فرخی یزدی کلمه سم و در برگ ۱۵۳ کتاب انسان از منظری دیگر کلمه سموم وجود دارد. افلاطون نویسنده کتاب علم است. در شعر ۱ در نیایش خداوند بوستان سعدی و در قصیده ۱ حافظ و در ترجیع ۱ شاه نعمت الله ولی و در ترجیع بند ۱ حسین خوارزمی و در شعر ۵۳ پندنامه عطار و در برگ ۵۳ کتاب انسان از منظری دیگر و در برگ ۱۵۳ کتاب پله پله تا ملاقات خدا کلمه علم وجود دارد. در سایت علمی بیگ بنگ که آدرس آن در ادامه آمده بیان شده روزی هرکول تصادفی و غیر عمدی شیرون (صورت فلکی قوس یا کمان) را با نیزهای زهرآلود سخت مجروح کرد. در ادامه آدرس خبری از بیبیسی با عنوان «پوتین، 'هرکول اسطورهای' در آثار نقاشهای گمنام روس» آمده است. در مقاله کلمات پوتین، هرکول، اسطوره، نقاش و روسی ذکر شدهاند. خبر بیبیسی و خبر سایت بیگ بنگ برای یک سال هستند. در غزل ۱ فیض کاشانی و در غزل ۳۵ حسین خوارزمی و در باب ۳۵ انجیل برنابا و در آیه ۱۱۳:۱۵ انجیل برنابا و در آیه ۱۳:۵ کتاب مقدس خروج و در قصیده ۱۳۵ سمرقندی و در برگهای ۱۵۳ و ۳۱۵ کتاب پله پله تا ملاقات خدا و در برگ ۳۵ کتاب زهیر و در برگ ۱۳۵ کتاب تفسیر اشو بر چنین گفت زردشت نیچه کلمه سال و در برگ ۵۳ کتاب پله پله تا ملاقات خدا و در شعر ۱ مجلس اول سعدی کلمات خبر و سال وجود دارند. در برگهای ۱۵۳ و ۳۱۵ کتاب پله پله تا ملاقات خدا کلمه ظاهراً و در «سوگسرود مولوی برای شمس» و در باب ۱ انجیل مرقس و در ترجیع بند ۱ حسین خوارزمی و در شعر ۵۳ خردنامه اسکندری و در باب ۱۳۵ انجیل برنابا و در برگ ۱۳۵ کتابهای عطیه برتر و والکیریها و در برگ ۳۵۱ کتاب زهیر و در برگ ۵۳ کتاب پله پله تا ملاقات خدا در برگهای ۵۳ و ۱۳۵ کتاب انسان از منظری دیگر و در برگ ۳۵ کتاب الف و در برگ ۳۱۵ کتاب تفسیر اشو بر چنین گفت زردشت نیچه کلمه ظاهر وجود دارد. در ویکیپدیا بیان شده الکسی ناوالنی ظاهراً بر اثر لخته شدن خون درگذشته است. لخته شدن خون باید در اثر زهر باشد. در ترجیع بند ۱ خاقانی کلمات روس، خون و زهر ذکر شدهاند. در توضیحات الکسی ناوالنی در ویکیپدیا بیان شده: «سازمان زندانهای روسیه در منطقه یامالو نِنِتس این کشور اعلام کرد که آلکسی ناوالنی در یک اردوگاه کیفری در خارپ در قطب شمال که یکی از سختترین زندانهای روسیه بهشمار میرود پس از هواخوری، «احساس ناخوشی» کرده و بلافاصله پس از آن «بیهوش» شده و اقداماتِ احیاء بر او بیاثر مانده است». در مقاله کلمات قطب، شمال، زندان و روسیه و در شعر ۱ در نیایش خداوند بوستان سعدی و در غزل ۱۳۵ نظیری نیشابوری کلمه بیهوش و در شعر ۱ دفتر اول مثنوی و معنوی مولانا کلمه صَعِقا یا بیهوش وجود دارد. اگر عبارت «الکسی ناوالنی» را به عددهای ابجد وسیط و صغیر تبدیل کنیم حاصل ۵۳ و ۳۵ میشود. در مقاله بیان شده که سوره اسراء ۶۷۹۱ حرف دارد. الکسی ناوالنی متولد سال ۱۹۷۶ میلادی است. ارقام عددهای ۱۹۷۶ و ۶۷۹۱ مشترک هستند. در مقاله به سوره حج اشاره شده است. سوره حج ۵۳۱۵ حرف دارد. الکسی ناوالنی متولد سال ۱۳۵۵ خورشیدی است. ارقام عددهای ۱۳۵۵ و ۵۳۱۵ مشترک هستند. در سورههای اسراء و حج کلمات قتل و مخالفت و در بابهای ۱۳۵ و ۱۵۳ انجیل برنابا کلمه مخالف ذکر شدهاند. در زیر مستندی از شبکه ایران اینترنشنال با عنوان «مستند: پوتین و حذف مخالفان» آمده که در آن به بار اول مسموم کردن الکسی ناوالنی اشاره شده است. در برگ ۵۱۳ کتاب تفسیر اشو بر چنین گفت زردشت نیچه عبارت «آدم کشتن» ذکر شده است. در زمانهای ۳:۵۱ و ۱۳:۵۱ این مستند عکس افراد طاس آمده است. در مقاله به عکس طاس سرباز روسیه اشاره شده است. در زمان ۳:۵۱ عکس بوریس برزوفسکی آمده است. جسد بوریس برزوفسکی در سال ۱۴۳۴ قمری در منزلش در لندن پیدا شده است. در شعر ۱ در نیایش خداوند بوستان سعدی و در غزلهای ۱ حافظ، بیدل دهلوی، جویای تبریزی و فیض کاشانی و در قصیده ۱ امیرخسرو دهلوی و در شعر ۱ گنجینه اسرار عمان سامانی و در قصیده ۱ حسین خوارزمی و در قطعه ۹ حافظ و در شعر ۳۵ شرفنامه نظامی گنجوی و در غزل ۱۵۳ عراقی کلمه منزل وجود دارد. در برگ ۳۵ کتاب آشنایی با صادق هدایت کلمه لندن ذکر شده است. در مقاله بیان شده که الیزابت دوم متولد سال ۱۳۴۴ هجری قمری است. ارقام عددهای ۱۳۴۴ و ۱۴۳۴ مشترک هستند. الیزابت دوم متولد لندن است. اگر عبارت «ولادیمیر پوتین قتل بوریس برزوفسکی» را به عددهای ابجد کبیر و صغیر تبدیل کنیم حاصل ۱۹۶۲ و ۹۹ میشود. در مقاله بیان شده که الیزابت دوم متولد سال ۱۹۲۶ میلادی است. ارقام عددهای ۱۹۲۶ و ۱۹۶۲ مشترک هستند. در مقاله عدد ۹۹ ذکر شده است. بوریس برزوفسکی ریاضیدان بوده است. در مقاله بیان شده که خیام ریاضیدان است. در مقاله بیان شده که در توضیحات خیام در ویکیپدیا جملهای از پوتین آمده است. شاید الیزابت دوم از قتل بوریس برزوفسکی توسط پوتین مطلع بوده است. در زمان مستند شبکه ایران اینترنشنال عکس الکساندر لیتویننکو و یک فنجان آمده است. در این مستند بیان شده که الکساندر لیتویننکو با نوشیدن یک فنجان چای حاوی ماده رادیواکتیو مسموم میشود. در مقاله کلمه چای ذکر شده است. الکساندر لیتویننکو متولد سال ۱۹۶۲ میلادی است. در باب ۵۳ انجیل برنابا کلمه گورستان وجود دارد. در ویکیپدیا بیان شده آرامگاه الکساندر لیتویننکو در گورستان هایگیت در شمال لندن است. در ویکیپدیا مختصات شمالی گورستان هایگیت ۰۱۳۴۵۱ ذکر شده است. در مقاله بیان شده که تاریخ ثبت ملی آرامگاه خیام در سال ۱۳۵۴ خورشیدی است. بین عددهای ۱۳۵۴ و ۰۱۳۴۵۱ چهار رقم مشترک هستند. بیان گردید که در توضیحات خیام در ویکیپدیا جملهای از پوتین آمده است. در ویکیپدیا بیان شده که الکساندر لیتویننکو با ماده پولونیم مسموم شده است. در ویکیپدیا بیان شده که نقطه جوش پولونیم ۱۲۳۵ کلوین است. در مقاله عددهای ۱۳۲۵، ۲۳:۵۱ و ۳۵۱۲ و کلمه نقطه و در شعر ۱ مجلس اول سعدی و در شعر ۵۳ پندنامه عطار و در شعر ۵۳ خردنامه اسکندری جامی کلمه جوش وجود دارد. در توضیحات الکساندر لیتویننکو در ویکیپدیا بیان شده: «هیئت تحقیق و تفحص عمومی در بریتانیا که در سال ۲۰۱۶ مورد مرگ آلکساندر لیتویننکو تحقیق میکرد، چنین نظر دادهاست که مأمور اطلاعاتی سابق روسیه در لندن در عملیاتی کشته شد که احتمالاً توسط ولادیمیر پوتین، رئیسجمهوری روسیه تأیید شده بود» در مقاله عدد ۲۰۱۶ ذکر شده است. در قصیده ۱ شاه نعمت الله ولی و در شعر ۱ گنجینه اسرار عمان سامانی و در ترجیع بند ۱ حسین خوارزمی و در غزلهای ۱۴ حسین خوارزمی و نظیری نیشابوری و در شعر ۵۳ پندنامه عطار و در غزلهای ۱۳۵ محتشم کاشانی و نسیمی و در قصیده ۱۳۵ سوزنی سمرقندی و در باب ۱۳۵ انجیل برنابا و در غزلهای ۱۳۵ محتشم کاشانی و فیض کاشانی و در غزلهای ۱۳۵ و ۱۵۳ نسیمی و در غزلهای ۱۵۳۷ و ۳۵۴۱ صائب تبریزی کلمه حسن وجود دارد. در توضیحات حسن مجتبی(ع) در ویکیپدیا بیان شده: «ویلفرد مادلونگ مینویسد که منابع اولیه قریب به اتفاق، علت درگذشت حسن را مسمومیت میدانند.» ویلفرد مادلونگ متولد سال ۱۳۰۹ خورشیدی یا سال ۱۹۳۰ میلادی است. در مقاله عددهای ۱۳۰۹ و ۱۹۰۳ ذکر شدهاند. ارقام این عددها مشترک هستند. ویلفرد مادلونگ متولد سال ۱۳۴۹ قمری است. در مقاله عدد ۱۳۴۹ ذکر شده است. اگر عبارت «حسن مجتبی(ع) مسموم» را به عدد ابجد کبیر تبدیل کنیم حاصل ۸۲۹ میشود. در در مقاله بیان شده که سوره مزمل ۸۹۲ حرف دارد. ارقام عددهای ۸۲۹ و ۸۹۲ مشترک هستند. در سوره مزمل و در شعر ۱ در عدل و تدبیر و رای بوستان سعدی و در غزل ۹ نظیر نیشابوری و در غزل ۵۳ حسین خوارزمی و در آیه ۱۵۳ سوره بقره و در غزل ۱۳۵ سعدی و در برگ ۱۵۳ کتاب الف و در غزل ۵۳۱ محتشم کاشانی و در غزل ۱۳۵۰ صائب تبریزی کلمه صبر و در شعر ۵۳ خردنامه اسکندری جامی کلمه صبور وجود دارد. صبر حسن(ع) معروف است. در توضیحات حسن مجتبی(ع) در ویکیپدیا بیان شده «در سال ۲۰۱۶، گروه تحقیقاتی نیکول بورکه و همکاران از دانشگاه نشوا در آمریکا با بررسی شواهد سمشناسیِ پزشکی و اسناد تاریخی اعلام کردند که علت درگذشت حسن بن علی، مسمومیت با سمِّ کالومل (با فرمول شیمیایی جیوه (I) کلرید) ساخته شده در بیزانس بوده است.» در برگ ۱۵۳ کتاب پله پله تا ملاقات خدا کلمه اسناد و در برگ ۳۵ کتاب پله پله تا ملاقات خدا کلمه سند و در شعر ۱ دیگر سرودههای فرخی یزدی کلمه سم و در برگ ۱۵۳ کتاب انسان از منظری دیگر کلمه سموم و در برگ ۱۳۵ کتاب انسان از منظری دیگر کلمه شیمیایی و در برگ ۳۵ کتاب زهیر کلمه شیمی و در آیه ۲۰:۱۶ کتاب مقدس ایوب کلمه زهر وجود دارد. گاهشمار بیزانسی گاهشمار رسمی روس کیف و روسیه بوده است. در ویکیپدیا چگالی جیوه ۵۳۴/۱۳ گرم بر سانتیمتر مکعب ذکر شده است. در مقاله بیان شده که سوره اسراء ۱۵۳۴ کلمه دارد. ارقام عددهای ۱۵۳۴ و ۵۳۴/۱۳ مشترک هستند. در سوره اسراء کلمه صبر وجود دارد. در مقاله بیان شده که صبر حسن(ع) معروف است. اگر عبارت «حسن(ع) جیوه» را به عدد ابجد صغیر تبدیل کنیم حاصل ۴۱ میشود. در مقاله عدد ۴۱ ذکر شده است. نام دیگر جیوه سیماب است. اگر کلمه سیماب را به عدد ابجد صغیر تبدیل کنیم حاصل ۱۴ میشود. اگر کلمه زهر را به عدد ابجد صغیر تبدیل کنیم حاصل ۱۴ میشود. در قطعه ۱ خاقانی به سیاره عطارد اشاره شده است. اگر کلمه عطارد را به عدد ابجد صغیر تبدیل کنیم حاصل ۱۴ میشود. در توضیحات جیوه در ویکیپدیا بیان شده که نماد سیاره عطارد (☿) از دوران باستان برای اشاره به عنصر جیوه بکار برده میشد. در غزل ۹ نظیری نیشابوری و در شعر ۵۳ خردنامه اسکندری جامی و در غزل ۱۱۵۳ مولانا و در غزل ۱۳۵۰ صائب تبریزی کلمه سیماب و در شعر ۳۵ شرفنامه نظامی گنجوی کلمات سیماب و شنگرف وجود دارند. در توضیحات جیوه در ویکیپدیا بیان شده: «اتمهای جیوه شرایط متفاوتی را میتواند نسبت به موقعیت مغناطیس، میدان مغناطیس، میدان الکتریکی و دما داشته باشند.» در شعر ۱ گنجینه اسرار عمان سامانی کلمه اتم و در غزل ۴۱ فیض کاشانی و در قطعه ۳۱۵ ابن یمین کلمه مغناطیس وجود دارد. در ادامه مقاله به میدان مغناطیسی اشاره شده است. حسن(ع) متولد سال ۶۲۵ میلادی است. در مقاله عدد ۶۲۵ ذکر شده است. در ویکیپدیا بیان شده که در فشار ۱ پاسکال درمای جیوه ۳۱۵ درجه کلوین است. اگر عبارت «حسن(ع) کالومل» را به عدد ابجد کبیر تبدیل کنیم حاصل ۳۱۵ میشود. حسن(ع) متولد ۱۵ رمضان سال ۳ هجری قمری است. اعداد ۱۵ و ۳ در کنار یکدیگر عدد ۳۱۵ را ایجاد میکنند. در مقاله به علی(ع) و شب قدر اشاره شده است. علی(ع) در هنگام نماز خواندن در شب قدر با ضربت شمشیر زهرآگین ابن ملجم مرادی به قتل و شهادت رسیده است. در ترجیع بند ۱ خاقانی کلمات علی، حیدر، قدر و زهر و در ترجیع ۱ شاه نعمت الله ولی کلمات علی، حیدر و مرتضی و در قصیده ۱ حسین خوارزمی کلمه مرتضی و در ترجیع بند ۱ حسین خوارزمی و در باب ۱ انجیل برنابا و در مناقب ۱ جویای تبریزی و در غزل ۵۳ مجد همگر و در آیه ۱۵۳ سوره بقره و در باب ۱۵۳ انجیل برنابا کلمه نماز و در غزل ۳۵۱ محتشم کاشانی کلمه صلات و در غزل ۱۳۵ میلی کلمات علی و لالهگون و در غزلهای ۱۵۳۱ و ۱۵۳۷ تبریزی و در غزل ۴۱ فیض کاشانی و در قطعه ۹ حافظ کلمه لاله وجود دارد. گل لاله در ایران نماد شهادت است. در غزل ۱ حافظ کلمه سجاده ذکر شده که به نماز اشاره می کند. اگر کلمه نماز را به عدد ابجد وسیط تبدیل کنیم حاصل ۱۴ میشود. در شعر ۱ در عدل و تدبیر و رای بوستان سعدی و در قطعه ۱ سلیم تهرانی و در غزل ۱۵۳ حافظ و در غزل ۱۳۵۱ تبریزی کلمه شمشیر و در غزل ۳۵۱ سعدی عبارت «ضربت شمشیر» وجود دارد. «دو شمشیر» و «شیر و گل سرخ» عنوان قسمتهایی از سریال بازی تاج و تخت هستند. در ترجیع بند ۱ شاه نعمت الله ولی کلمات علی، حیدر، مرتضی و ذوالفقار و در ترجیع بند ۱ خاقانی کلمات علی، حیدر، شیر و ذوالفقار و در غزل ۱۵۳ سعدی کلمات شمشیر، شیر و قدر ذکر شدهاند. علی(ع) ملقب به شیر خداست. در ترجیع بند ۱ خاقانی کلمات علی، حیدر، رستم، شیر و شجاعت و مرد و در قصیده ۵۳ افسر کرمانی عبارت شیر خدا وجود دارد. علی(ع)، رستم و شیر مظهر شجاعت، مردانگی و آزادگی هستند. در شعر ۱ شاهنامه فردوسی «جمشید» عبارت شیر مردان و در «سوگسرود مولوی برای شمس» و در غزل ۴۱ نظیری نیشابوری و در غزل ۳۵۱ سنایی و در غزل ۱۱۵۳ مولانا کلمه شیر و در قصیده ۱ حافظ کلمه شجاع و در قطعه ۱ سلیم تهرانی و در برگ ۳۵ کتاب زهیر و در غزل ۱۳۵ سعدی و در غزل ۱۳۰۵ صائب تبریزی کلمه شجاعت و در باب ۱۵۳ انجیل برنابا و در غزل ۱۵۳ محتشم کاشانی و در غزل ۳۵۴۱ صائب تبریزی کلمه جرات و در شعر ۱ شاهنامه فردوسی «فریدون» کلمات مرد و دلیر و در غزل ۳۵۱ محتشم کاشانی کلمه دلیر و در برگ ۵۱۳ کتاب تفسیر اشو بر چنین گفت زردشت نیچه کلمه شهامت و در شعر ۱ عدل و تدبیر و رای بوستان سعدی کلمه مردانگی و در غزل ۹ نظیری نیشابوری و در غزل ۱۴ یغمای جندقی و در برگ ۳۵ کتابهای الف و مکتوب و در برگ ۵۳ کتاب مکتوب و در برگهای ۱۳۵ و ۳۱۵ کتاب تفسیر اشو بر چنین گفت زردشت نیچه و در آیه ۱۵:۱۳ انجیل برنابا کلمه مرد و در غزل ۹ حافظ کلمات مردان و سرو و در غزل ۱۳۵۰ صائب تبریزی کلمات مردان و آزادگان و در شعر ۱ شاهنامه فردوسی «فریدون» و در قصیده ۵۳ افسر کرمانی و در غزل ۱۳۵ افسر کرمانی و در غزل ۱۵۳ سعدی و در غزل ۱۳۵۷ صائب تبریزی کلمه سرو و در غزل ۱۵۳ میلی کلمات سرو و آزاد و در برگ ۳۵۱ کتاب زهیر کلمات درخت و آزاد وجود دارند. درخت سرو نماد آزادگی است. در غزل ۱۵۳ سعدی کلمات قدر، شیر و شمشیر ذکر شدهاند. افلاطون نویسنده کتابهای مرد جدلی، دلاوری و عدالت است. عدل علی(ع) معروف است. در ترجیع بند ۱ خاقانی کلمات علی و عدل و در غزل ۵۳ مجد همگر و در آیه ۱۳۵ سوره زنان و در بابهای ۳۵ و ۱۳۵ انجیل برنابا و در قصیده ۱۳۵ سمرقندی کلمه عدل و در آیه ۱۵:۳ کتاب مقدس مکاشفه یوحنا کلمه عادل و در مقاله کلمات معروف و مشهور وجود دارند. اگر عبارت «امام رضا(ع)» را به عدد ابجد کبیر تبدیل کنیم حاصل ۱۱۵۳ میشود. در توضیحات علی بن موسی الرضا در ویکیپدیا بیان شده: «شریف قرشی، روحانی شیعه، گزارشی را به نقل از عیون اخبار الرّضا نقل میکند که مسمومیتش با قرار دادنِ چندروزه سوزنهای زهرآلود در حبههای انگور بههمراه دانه کردن اناری با دست زهرآلودِ خادمی و آوردن آنها نزد علی بن موسی، انجام شدهاست.» در برگ ۵۳ کتاب زهیر کلمه گزارش و در برگ ۵۳ کتاب پله پله تا ملاقات خدا کلمه اخبار و در قصیده ۱ شاه نعمت الله ولی و در برگ ۱۳۵ کتابهای پله پله تا ملاقات خدا و عطیه برتر کلمه روحانی و در قصیده ۱۳۵ سوزنی سمرقندی کلمات القرشی و سوزن و در مناقب ۱ جویای تبریزی کلمه سوزن و در ترجیع بند ۱ خاقانی کلمات سوزن و زهر و در باب ۱۳۵ انجیل برنابا کلمه انگور و در شعر ۱ مجلس اول سعدی کلمات حبه و دانه و در برگ ۱۵۳ کتاب مکتوب کلمه انار وجود دارد. آهنگهای حبه انگور و انار از آثار توماج صالحی هستند. در غزل ۱۴ یغمای جندقی کلمه آهنگ وجود دارد. اگر عبارت «عیون اخبار الرّضا» را به عدد ابجد کبیر تبدیل کنیم حاصل ۱۹۷۲ میشود. در مقاله بیان شده که سوره انعام ۲۹۷۱ کلمه دارد. در سوره انعام کلمه اخبار وجود دارد. در ویکیپدیا بیان شده «عیون اخبار الرضا یکی جامعترین کتب شیعی در تاریخ علی بن موسی الرضا، امام هشتم شیعیان، و گفتاوردهای او به تألیف شیخ صدوق است.» در مقاله کلمات شیخ و صدق و در سوره انعام کلمه صدق وجود دارد. کلمات صدق و صدوق هممعنی هستند. اگر عبارت «شیخ صدوق» را به عدد ابجد کبیر تبدیل کنیم حاصل ۱۱۱۰ میشود. در مقاله عددهای ۱۰۱۱ و ۱۱۰۱ ذکر شدهاند. اگر از عدد ۱۱۱۰ رقم صفر را کنار بگذاریم به عدد ۱۱۱ میرسیم. در مقاله بیان شده که سوره اسراء ۱۱۱ آیه دارد. در مقاله بیان شده که در سوره اسراء کلمه صدق وجود دارد. درگذشت شیخ صدوق در شهر ری بوده است. در مقاله به شهر ری اشاره شده است. اگر عبارت «علی بن موسی الرضا زهر» را به عدد ابجد کبیر تبدیل کنیم حاصل ۱۵۲۲ میشود. در مقاله عدد ۱۵۲۲ ذکر شده است. در شعر ۳۵ رضاقلی خان هدایت عبارت «تولیت مشهد مقدس رضوی» وجود دارد. در ویکیپدیا بیان شده: «تولیت آستان قدس رضوی مقامی است که سرپرستی حرم امام رضا و موقوفات علی بن موسی الرضا، امام هشتم شیعیان دوازدهامامی، را بر عهده دارد.» در توضیحات علی بن موسی الرضا در ویکیپدیا بیان شده: «علیاکبر دهخدا چهار لقب «ثامنُ الْاَئِمه»، «امام غریب»، «سلطان» و «ضامن آهو» را از مشهورترین القاب علی بن موسی الرّضا میداند» در مقاله کلمات دهخدا، غریب، سلطان و آهو ذکر شدهاند. «بهگفته ویلْفِرِد مادِلونْگ، پس از آنکه علی بن موسی ولایتعهدی را پذیرفت، از سوی مأمون به «رضا» ملقب شد.» در مقاله کلمات ویلفرد مادلونگ و رضا ذکر شدهاند. در مقاله کلمات سقراط، جام، زهر، مرغ و قربانی و در شعر ۵۳ پندنامه عطار کلمه آرامش و در شعر ۱ مجلس اول سعدی و در ۵۳ خردنامه اسکندری جامی و در غزل ۱۳۵ سعدی کلمه آرام و در خطبه ۱ نهج البلاغه کلمات آرامش و فراموش و در شعر ۱ در عدل و تدبیر و رای بوستان سعدی و در غزل ۱ شهریار کلمه فرامش و در برگ ۳۱۵ کتاب آشنایی با صادق هدایت و در آیه ۱۵۱:۳ انجیل برنابا کلمه فراموش وجود دارد. فریدون فرهودی نویسنده مجموعه تلویزیونی «آرام میگیرم» است. در توضیحات سقراط در ویکیپدیا بیان شده: «وقتی سقراط جام زهر را سر کشید، در آرامش تمام به یکی از شاگردانش (کریتون) گفت: «کریتون، ما به آسکِلِپیوس یک ماکیان بدهکاریم، قربانی را فراموش نکن.» این را گفت و چشمهایش را فروبست.» اگر جمله سقراط را به عدد ابجد کبیر تبدیل کنیم حاصل ۱۰۳۲۵ میشود. در مقاله عددهای ۲۳:۵۱ و ۳۵۱۲ ذکر شدهاند. بین عددهای ۲۳:۵۱، ۳۵۱۲ و ۱۰۳۲۵ چهار رقم مشترک هستند. این رفتار سقراط نشانه یقین سقراط به زندگی بعد از مرگ است. در خطبه ۱ نهج البلاغه کلمات یقین، زندگی و مرگ و در شعر ۱ در نیایش خداوند بوستان سعدی و در تکه ۱ مولانا و در غزل ۵۳ عطار و در برگ ۳۵۱ کتاب تفسیر اشو بر چنین گفت زرشت نیچه کلمه یقین و در منشور کوروش و در ترجیع بند ۱ خاقانی و در شعر ۵۳ پندنامه عطار و در غزل ۱۳۵ نظیری نیشابوری و در غزل ۱۵۳ فیض کاشانی و در غزل ۱۳۵۱ صائب تبریزی کلمه زندگی و در مقاله کلمه مرگ ذکر شده است. در توضیحات «دانم که ندانم» در ویکیپدیا بیان شده: «یکی از معانی که از این جمله برداشت شدهاست، این است که انسان هرگز نمیتواند چیزی را به یقین بداند. پرسشی که اینجا مطرح میشود این است که اگر هیچ نمیتواند بداند، پس چگونه میداند که هیچ چیز نمیداند؟ برخی این تعبیر را تحت عنوان پارادوکس سقراط، نوعی پارادوکس دروغگو برشمردهاند. اما حالت دیگر این است که گفته شود منظور سقراط این بوده که انسان هرگز نمیتواند چیزی راجع به جهان خود را به یقین بداند، اما از احوال درونی خود به یقین میتواند معرفت یابد؛ پس میتواند بگوید که راجع به جهان به یقین چیزی نمیداند و تناقضی پیش نمیآید. همچنین میتواند به این منظور باشد که انسان هرچقدر هم که بداند باز هم چیزهایی هستند که هنوز کشف نشدهاند، و تعداد این چیزهای کشف نشده بسیار زیاد است؛ یعنی ما هرچقدر هم که بدانیم در مقابل چیزی که نمیدانیم بسیار بسیار ناچیز است.» منظور سقراط مورد سوم بوده است. در توضیحات «دانم که ندانم» در ویکیپدیا بیان شده: «تعبیر دیگری که از سخن سقراط ممکن است، این است که منظور او این بوده که او علم ناچیزی دارد، آنقدر ناچیز که در برابر مجهولات او این علم صفر است. چنان که در شرح محاکمه سقراط آمده که سقراط میگوید که یکبار از معبد دلفی درباره داناترین افراد پرسیدهاند و پاسخ آمده که سقراط داناترین است. سقراط خود از این بابت مبهوت و متحیّر است؛ زیرا او میداند که دانشی ندارد؛ و خدا نیز ممکن نیست دروغ بگوید. او سرانجام به این نتیجه میرسد که «فقط خدا داناست.» با این حساب چرا خدا سقراط را داناترین آدمیان دانستهاست؟ سقراط پاسخ میدهد که منظور خدا شخص سقراط نیست، بلکه خدا نام سقراط را برای مثال به کار بردهاست؛ مانند اینکه بگوید «کسی داناست که مانند سقراط بداند که داناییاش هیچ ارزشی ندارد.»» در مقاله آیه نور آمده که بیان میکند خدا به همه چیز داناست. منظور سقراط این بوده که دانایی ارزشمند است؛ اما دانایی بشر در برابر دانایی بینهایت خداوند نزدیک به صفر است. در توضیحات «دانم که ندانم» در ویکیپدیا ابیات زیر از خیام آمده که بیانگر این موضوع هستند. در مقاله به خیام اشاره شده است.
هرگز دل من ز علم محروم نشد *** کم ماند ز اسرار که معلوم نشد (خیام)
هفتادو دو سال فکر کردم شب و روز *** معلومم شد که هیچ معلوم نشد (خیام)
در توضیحات «دانم که ندانم» در ویکیپدیا بیان شده: «البته ممکن است از نادانی در بالا اشتباه برداشت شود، در بالا منظور از «هیچ» یا «نادانی» آن است که آنقدر نادانستهها بسیار است که دانستههای ما تقریباً چیزی نیست هرکس همین را بداند که نمیداند (چه قدر نمیداند، چون میل به ندانستن (کامل) دارد، چنین میآید که نمیداند) خود ارزشمند است چنان که ابن سینا میگوید با این که دل یک موی (بسیار ناچیز) را شکافت (بسیار به دانستن پرداخت) اما حتی یک موی را هم نتوانست کاملاً بداند یا خیام که میگوید با همه پیگیریهایش برای یادگیری علم (گرچه دانش، علم نیست ولی علم، دانش است) هیچچیز یاد نگرفت. (چون مقدار دانستههایش به صفر میل دارد، هیچ میآید.)» در ترجیع ۱ شاه نعمت الله ولی به بوعلی سینا اشاره شده است. اگر عبارت «دانم که ندانم» را به عدد ابجد کبیر تبدیل کنیم حاصل ۲۶۵ میشود. در مقاله عدد ۲۶۵ ذکر شده است. در ویکیپدیا بیان شده که ابن سینا از نو افلاطونیان و جالینوس اثر پذیرفته است. در شعر ۱ دفتر اول مثنوی و معنوی مولانا به جالینوس اشاره شده است. سقراط و افلاطون استاد و شاگرد بودند. در مقاله کلمات سقراط، افلاطون، استاد و شاگرد ذکر شدهاند. در سایت گنجور درباره میلی بیان شده: «دستِ آخر هم یکی از همان ممدوحان نورنگخان، از گماشتگانِ جلال الدین اکبرشاهِ گورکانی میلی را زهر خورانده است. همان زمان جسدِ او را به مشهد آوردهاند. گورِ او در «حدود صدمتری شمال شرقی ساختمان ایستگاه راه آهن مشهد» بوده است که در توسعه راهآهن مشهد تخریب شد.» در برگ ۱۵۳ کتاب الف کلمات میلی و قطار و در شعر ۳۵ شرفنامه نظامی گنجوی کلمات میل، راه و آهن و در شعر ۵۳ خردنامه اسکندری جامی کلمات راه و آهن و در برگ ۱۳۵ کتاب الف و در برگ ۳۱۵ کتاب زهیر کلمه قطار و در برگ ۱۵۳ کتاب انسان از منظری دیگر کلمه مترو یا قطار و در برگ ۱۵۳ کتاب زهیر کلمات قطار و ریل آهن و در باب ۱۳۵ انجیل برنابا و در شعر ۳۵ شرفنامه نظامی گنجوی و در غزل ۱۵۳ حافظ کلمه آهن و در بابهای ۱۳۵ و ۱۵۳ انجیل برنابا و در برگهای ۵۳ و ۵۱۳ کتاب تفسیر اشو بر چنین گفت زردشت نیچه کلمه جسد وجود دارد. در توضیحات پاپ فرانسیس در ویکیپدیا بیان شده: «پدرش کارگر راهآهن و مادرش خانهدار بود.» در باب ۱ انجیل مرقس کلمات پدر، کارگر، مادر و خانه و در شعر ۳۵ شرفنامه نظامی گنجوی عبارت «که آهن بر آهن شود کارگر» و کلمه خانه وجود دارند. در توضیحات پاپ فرانسیس در ویکیپدیا بیان شده: «وی مدرک دیپلم فنی در رشته شیمی را از دانشگاه بوئنوس آیرس دریافت کرد و سپس در ویلا دوتو در مدرسه علوم دینی به تحصیل پرداخت.» در برگ ۳۵ کتاب زهیر کلمه شیمی و در برگ ۳۵ کتاب آشنایی با صادق هدایت کلمه مدرسه وجود دارد. در توضیحات پاپ فرانسیس در ویکیپدیا بیان شده: «رهبر کلیسای کاتولیک همچنین تصریح کرد: «تکامل در طبیعت است و موید وجود آفریدگار است، نه نافی آن. بیگبنگ هم نمیتواند نافی وجود آفریدگاری الهی باشد، بلکه نیازمند وجود آن است.» به رغم پررنگ بودن نیروهای الهی در جهانبینی پاپ، بسیاری از مخاطبان بیان این دیدگاهها را «گام بزرگ کلیسای کاتولیک به جلو» خواندهاند.» اگر این متن را به عددهای ابجد وسیط تبدیل کنیم حاصل ۱۱۵۳ میشود. در باب ۱۳۵ انجیل برنابا و در قطعه ۳۱۵ ابن یمین کلمه طبیعت و در باب ۳۵ انجیل برنابا کلمه نافی و در مقاله کلمات بیگ بنگ، گام و بزرگ و کلیسا ذکر شدهاند. افلاطون نویسنده کتاب طبیعت است. در توضیحات پاپ فرانسیس در ویکیپدیا بیان شده: «او عضو کانون هواداران باشگاه فوتبال سن لورنزو میباشد.» در برگهای ۳۵، ۵۳، ۱۳۵ و ۱۵۳ کتاب والکیریها کلمه کریس وجود دارد. در توضیحات کریستیانو رونالدو در ویکیپدیا بیان شده بیشترین گل ملی در فوتبال مردان (۱۳۵) است. کریس رونالدو متولد کشور پرتغال است. در غزل ۱۴ یغمای جندقی کلمه نصر و در مقاله کلمه ریاض وجود دارد. کریس رونالدو اکنون در باشگاه النصر شهر ریاض بازی میکند. در مقاله بیان گردید که مختصات شمالی پرتغال در ویکیپدیا ۳۸۴۲ ذکر شده است. مختصات شمالی شهر ریاض پایتخت عربستان در ویکیپدیا ۲۴۳۸ ذکر شده است. ارقام عددهای ۲۴۳۸ و ۳۸۴۲ مشترک هستند. کریس رونالدو لباس و پیراهنهایش را هدیه میدهد. در برگ ۵۳ کتاب والکیریها کلمات کریس، لباس و پیراهن و در ترجیع بند ۱ حسین خوارزمی و در غزل ۴۱ نظیری نیشابوری و در آیه ۳:۵ کتاب مقدس مکاشفه یوحنا و در شعر ۵۳ پندنامه عطار کلمه لباس و در غزل ۱۳۵ محتشم کاشانی و در غزل ۱۵۳ فیض کاشانی و در غزل ۱۳۰۵ صائب تبریزی کلمه پیرهن و در مقاله کلمه هدیه وجود دارد.
https://bigbangpage.com/astronomy
https://www.bbc.com/persian/world/2014/10/141007_at_putin_hero
https://www.youtube.com/watch?v=FW43Ygfc1-c
مطلبی که بیان گردید بخشی از مقاله «ارتباط بین کلمهها و عددها در قرآن، کتابهای مقدس، شعرها و ...» است که آدرس آن در زیر آمده است.
https://noorvaneshaneha.blogspot.com/2025/01/blog-post_28.html
نظرات
ارسال یک نظر